Oireilua..

Mutinta

Satasella mukana keskusteluissa
Aloitimpa nyt tällaisenkin aiheen, missä voi raskausoireista lörpöttää. Vielä onneksi ovat kovin vähäisiä.

Mulla on vaan ihan älyttömän lyhyeksi menny pinna. Ja joku ihme yleisvitutus. Muistelisin, että viime alkuraskaudessa oli ihan samaa meininkiä ni luokittelen sen raskausoireeksi. Mä olen kesälomalla ja yritän nyt siivota koko hemmetin kämppää (ollaan suttapyttyperhe...), kun huomenna lähetään iltalaivalla ruotsiin koiran kasvattajan luokse, koiran "sukukokoukseen" ja sitte luonnetestiin. Joo, oon ihan hiilenä ku yritän siivota ja esikoinen ja koira pyörii jatkuvasti "tiellä" ja napero tyhjentää kaappeja ja kaataa koiran vesikuppia jatkuvalla syötöllä. XD

Ostin myös muka niin hienon Nokia Lumian ja voi vee, miten vaikeeksi siinä on jotku asiat tehty. Menee siis ihan hermo sen kanssa!!!!

No joo..muuten on vaan alavatsan vihlaisuja ja menkkajomotusta. Samoin tissit tuntuu omituisilta. Valkovuotoo ihan hitosti. Ja tottakai finnejä ja tuntuu et tukkakin rasvottuu tosi nopeasti.
 
Täällä on ollut alavatsan nippailua, etovaa oloa ja ajoittaista menkkajomotusta. Finnejäkin on ilmaantunut, vaikka yleensä mulla ei ole niitä ollenkaan ja hiukset rasvoittuu sekunnissa. Vatsa on myös ollut ihan sekaisin ja ilmavaivoja enemmän kuin toivoisi ja itseasiassa siitä tiesin, että nyt on tainnut tärpätä, koska esikoisen raskaudessa tapahtui ihan sama. :)
 
Samantyylisiä oireita täälläkin, masua vihloo väillä, mut se ihan alkuun ollut nippailu on loppunut. Valkkaria tulee niin paljon, et oikeen harmittaa kun aina pelkäät menkkojen alkaneen. :/ Odotan sitä päivää kun voin mennä vessaan ilman paperiin kyttäilyä. :D Tota 0-100 kiihtymistä täälläkin, vedän herneen nenään joka asiasta itekin huomaan, et voi elämä mua. Mun miesparkaa. <3 En ymmärrä kun oon niin halunnut raskaaksi ja nyt oon näin kiree, eikö pitäs olla et leijusin ilmassa, mut ei. Sit huomaan, et hengästyn tosi herkästi, lenkillä käynti on paljon rankempaa kuin ennen. Otan kyl rennommin, mut haluun silti ylläpitää liikuntaa kun aattelen, et se on hyväksi kun verenkiertokin on parempi. Ihme ajatuksii mulla. Niin ja mulla on koko ajan nälkä ja jano, pahoinvoinnista ei siis tietoakaan. :D Pääsärkee vähintään kerranpäiväs, mut menee itsekseen ohi. Yleensä mulla ei särje pää. No joo, aika lista tuli, mut muuten menee kivasti.

Niin ja huomenna lähdetään kesäloma reissulle himokselle, onneks saa vähän muuta ajateltavaa.
 
Mullakin on alkanut olee päänsärkyä päivittäin. Varsinkin aamuisin. Ja tuo hengästyminen..mein toinen kissa meni mun äidin luona sohvan alle piiloon ja kaivoin sitä sieltä ja siirreltiin sohvaa. Hengästyin tosi paljon, outoa :D Mäkin oon koittanu ajatella, että pitää liikuntaa yllä. Koiran kanssa lenkkeilyä nyt ei voikaan lopettaa. Mä pelkään niin paljon sitä pahoinvointii ja jotenkin ajattelen et jos koittaisin syödä terveellisesti ja liikkua ulkoilmassa niin sitä ei tulis ainakaan niiin pahana..

Mukavaa reissua pikkutontulle! Me lähdetään tänä iltana sinne ruotsiin koiran sukulaisia tapaamaan ja luonnetestiin. Takasin tullaan vaasta maanantaina illalla.
 
Täällä edelleen oireet lähes olemattomia tai sitten en vaan osaa kiinnittää huomiota niihin. En tiedä, pitäskö jo huolestua? Esikoista odottaessa oli kuitenkin vähän voimakkaampia oireita.
 
Puuha-Pirkko: Älä suotta vielä huolestu, raskaudet voi olla ihan erilaisia. Hyvä esimerkki miehen sisko, jolla ekassa raskaudessa oli kaikki mahdolliset oireet mutta toisessa ei kertaakaan yhtään mitään..edes ihan lopussa. 

Oireina edelleen kipu alavatsassa ja alaselässä, sekä aivan järkyttävä väsymys. 
 
Kiitos wagana rohkaisevista sanoista! Yksi kaapista löytynyt viivatesti näytti vahvaa plussaa, joten pakko tämä on vain todeksi uskoa. Lupaan nyt vähentää murehtimista, kun onhan tässä ihan hyvät mahdollisuudet siihen, että kaikki menee hienosti ja sitten harmittaa, jos on koko alkuaika mennyt surkutellessa. En kuitenkaan lupaa lopettaa murehtimista kokonaan, kun ne huolet kuitenkin kuuluu asiaan ;)

Kun tarkkaan kuulostelen, niin onhan niitä oireitakin. Lievää pahaa oloa käy hetkittäin, varsinkin nälkäisenä. Vatsakipujakin on, lieviä ja nopeasti ohi meneviä. Mahaa turvottaa, tosin sitä nyt on ollut toisinaan ihan ilman raskauttakin, mutta sen lisäksi olen välillä huomannut sormien turvonneen hieman. Luulen, että painoakin on jo tullut. Viime raskauden aikana paino lähti heti ihan alusta lähtien huimaan nousuun, mutta sitten taas loppupuolella oli pitkiä aikoja, ettei paino noussut lainkaan. Joten siitä en ota stressiä.
 
Pinnan superkireys, karmee valkovuoto, tukka rasvottuu, makuaisti on tosi herkkänä, ja jotkut normiruoat maistuu pahalle, tai kitkerälle, jomottelua. Se on huippua tällä kertaa, et vielä ei oo tissit kipeet, viimeks se oli ihan hirveetä. Nyt ne tosin on tollaset tuulessa lepattavat, et saas nähdä mitä niistä enää saa =D Mutta näillä mennään. Viikko sitten oksentelin, ja siitä n. 5 päivää oli kauhee pahoinvointi, mut se tuntuu olevan toistaseks poissa.
 
Täällä ei ole suurempia oireita vielä. Vatsaa välillä särkee ja tosi kova väsymys on välillä. Niin, ja nälkä tuntuu olevan vähän väliä :). Tosin aika samoilla mennään kuin edellisen odotuksen kanssa.
 
Minulla alkoi viime viikolla huono olo, nyt onkin pitänyt napata aina jotain suuhun, ettei tule tunnetta ylöspäin tulosta. Viimeksi oksentelin viikolla 15 viimeisen kerran, pahinta oli aina hammaspyykin jälkeen: ei voinut sylkäistä hammastahnalimaa suustaan pois, kun tuli oksut samalla. En kyllä muista missä vaiheessa huono olo silloin alkoi. Rintoja on myös nipistellyt, vatsassa on pulppuamisen ja kihelmöinnin tunnetta ja on väsymys. Sitten kun yrittää pysyä tuon kaksivuotiaan tahdissa, joka herääkin aamuisin ennen seitsentä, niin avot.
 
Täällä yleisesti oireet pitäneet matalaa profiilia, mutta viime yönä heräsin vessaan enkä tie nousinko liian nopeesti, mut vessassa silmissä sumeni ja huimas niin et oli pakko huilata lattialla hetken. pelästyin jotenkin etten saanut edes nukuttua kunnolla enään. nyt väsyttää tietysti kun iltavuoroon tarvis mennä. Ruoka ei jotenkaan maistu vaikka aluks oli kauhee nälkä, nyt kaikki tökkii.. Oi voi ei oo helppoo, kun koko ajan tulkitsee itseään. :)
 
Mulla ei oikeestaan mitään "oikeita" oireita.
Rupesin ite epäileen raskautta, kun sipulia leikatessa melkein pyörryin ja sama homma oli viime raskaudessa, tosin vasta pidemmällä. Että oireensa kullakin =)

Viime yö meni valvoessa... Tein testin illalla ja kun tuon taaperon kanssa on menossa taistelu nukkumaanmenosta niin ei ehditty miehen kanssa asiasta juttelemaan sen kummemmin ja siinähän sit meni yö asiaa pohtiessa.
Että ei oire, mutta seuraus!


 
Täällä ollaan välillä ihan oireettomia, kun taas välillä on alavatsa todella kipeä, niin kuin menkat alkaisi. Mielialat vaihtelee NYT JO laidasta laitaan (Ei meinaa herra pysyä mukana :D ) nälkä on välillä aivan armoton ja kauhea väsymys ja voimaton olo. Aika usein iltaisin kylmä. .. Pahoinvointia ei onneksi ole vielä pahemmin ollut :) ja toivottavasti pysyykin poissa.!
 
Siis hyi, mulla on alkanu olee pahaa oloa. Mä en kestä. Raskaus EI TODELLAKAAN sovi mulle. Jos tästä tulee yhtä kamalaa, kuin viimeksi ni makaan kyllä kotona saikulla koko ajan, jotta jaksaisin ees lasta ja koiraa hoitaa. Viimeks kävin väkisin töissä ja itkeskelin, oksentelin ja nukuin kaikki tauot. Silti sain pomolta haukut (onneksi esimies on vaihtunut). Oli ihan älytöntä.
Voi että. Miksi raskaana oleminen on niin kamalaa. Silti pakko hankkiutua, kun se lapsi on sitten niiiiin ihana :) Mä olen avoimesti niin kateellinen niille naisille, jotka kykenee nauttimaan raskaudestaan ;)
 

Voi yök mikä ällötys alko tänään heti aamusta. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi sijottu samoille ajoille, sillon oli joulu. Ällötti kaikki jouluruoka enkä oikein mitään voinu syödä.

Onneks oon lomalla, ettei tarvi töissä kärvistellä ennen elokuuta. Kaikki tsempit siis vaan niille joilla on tällasta töissä!!!

Eilen siis just mietin, et eihän tässä pahemmin mitään oireita oo, että tän nyt siitä miettimisestä sain:D

 
Yksi kummallinen oire tullut ilmi: päänsärky saunassa. En muuten osaisi edes yhdistää raskauteen, mutta kun ko. vaiva oli myös edellisessä raskaudessa, niin eiköhän se taas siitä johtuvaa ole. Eli heti kun istahdan lauteille, niin alkaa otsaan koskea.

Viime raskauden lopulla päänsärkyä oli myös suihkussa käydessä, piti olla kumarassa jottei pisarat osuneet otsaan. Ah sitä tunnetta, kun synnystä seuraavana päivänä sai rauhassa kastella päänsä suihkussa! Olin jo unohtanut tuon viheliäisen vaivan, mutta nyt kun tässä lomalla ollessa on tullut saunottua mökillä ihan jatkuvasti, niin yhtenä iltana tajusin, että kas kas saunapäänsärkyä taas havaittavissa.
 
No niin, pahoinvointi on saapunut jälleen. Tällä viikolla on tuntunut aamu aamulta pahemmalta ja joka aamu saa arpoa, jokohan tänään joutuu tutustumaan tarkemmin kaakeliastiaan. Parin tunnin välein pitää syödä tai tulee huono olo. Yllättävää kun ynnäilin, että meillä tulee todennäköisesti huomenna vasta 5 viikkoa täyteen. Viime raskaudessa oksensin viikot 7-21 (töissä käyminen oli kyllä tosi rankkaa, onneksi nyt saa olla kotona). Toivottavasti pääsen tällä kertaa helpommalla, mutta jotenkin en jaksa uskoa siihen kun nyt jo tuntuu tältä.. :/ Ps. Sain eilen kuulla, että veljelläni ja hänen vaimollaan on raskaus menossa samassa vaiheessa. Kivaa:)
 
Mulla oli perjantaina tosi huono-olo kun olin ulkosalla auringon paiteessa reilun tunnin. Sisälle oli tultava lepäämään ja sitten kyökkä yllätti ja pieni oksennus oli ensimmäisen kerran. Vaikka olo oli kehno tuuli sellainen olo, et jee mä oon raskaana. :) Huilailulla meni oli, mutta kyllä heikko-olo tulee herkästi.

Nyt olin vkonlopun yövuoroissa ja en meinannut hereillä pysyä niin väsyti kyllä vaikka olin hyvin nukkunut päivällä. Onneksi oli rauhallista töissä. Mahakipua mulla on kyllä aika ajoinn, maja niin kuin jomottaa tai vihloo vuoron perään. Onko muilla vielä mahakipuja? Niin ja entäs valkovuotoa, sitäkin täällä on välistä aikalailla vaikka välillä oli niin kuin vähenemäänpäin.

Ihanaa Paulikki, että teidän perheeseen tulee sitten kaksi pikkuista samaan aikaan! Kyllä on isovanhemmat ihmeissään!  :)

No nyt unille! :)
 
Takaisin
Top