Oireilua..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mutinta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei mä niin pelkään tuota oksentelua ja sitten kun te kaikki vielä kerrotte siitä niin huhhuh.. :D tänään pärjäsin ilman pahoinvointiranneketta! jes :)

Asiasta miljoonanteen, vaikka en tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kuitenkin.
Mulla iski tänään ihan hirvittävä paniikki kun luin kaikkea kamalaa täältä netin ihmeellisestä maailmasta mm. tuulimunista ja sen sellaisista.. :(
Kauhea pelko, että mitä jos..? Ja muutenki ensimmäinen raskaus niin ei tiedä että mikä on normaalia ja mikä ei :o alamahassa on aina vaan sellasta kummallista kipua välillä.. :(
Ja varsinkin jos pitää vessassa käydä ja vähänki ns. punnata pissalla tms :D

Eikö se kumminkin näkyis jo lauantaina kun mulla on sillon yksityiselle aika ja viikkoja olis sillon 7+2?
pakko avautua <3

Kyllä se jo 7+2 pitäis näkyä. Mä menin varhaisultraan ja luulin että oon jo 7+1 mut olinkin silloin vasta 6+1, mut siellä se sydän jo sykki!!!

Vaidettiinko sulla Lindas sitten laskettuaika? Mulla oli meinaan sama juttu, et 7+4 piti olla ja oliki 6+4, tänää terkkarilääkäri (eri kuka ultras) oli sitä mieltä, et ei kuulus vaihtaa kun on niin pieni ero, mut sit meinas kun se yksityisen ultraaja oli laittanut, et vastaa eri viikoja, et kai se sitten pitää näillä uusilla viikoilla mennä. No ei sen niin väliä, mut nyt ilmeisesti sitten 8+3 ja uusi laskettu aika mahdollisesti 9.3. No ensi ultrassa sekin sitten varmistuu. :)

casssu: kyllä tuulimuna silloin jo näkyy. Itselläni todettiin tuulimunaraskaus juurikin viikolla 7+3. Huomattiin siis, että kohdun koko ei vastaa viikkoja ja siellä kohdussa ei myöskään nähty mitään. Vuoto alkoi sitten itsekseen 7+6. Ikävintähän tuossa on, että kaikki oireet ovat täysin raskausoireita eli en tiedä mitään mistä sitä voisi ennalta tietää. Itse voin kaikkein pahiten sinä päivänä kun vuoto alkoi. Ehkä ainoa oire, jota ei ollut tuossa keskenmenneessä raskaudessa, oli rintojen kasvu. Mutta mene ja tiedä. Niinhän ne oireet vaihtelevat monilla raskauksien mukaan. Itse olin koko ajan siinä uskossa, että varmaan poika tulee, kun on niin erilaiset oireet kuin tyttöä odottaessa. Nyt tämän hetkisessä raskaudessa oireet on taas täysin samat kuin tuota tytärtä odottaessa. Liekö toinen tyttönen sit tulossa :) Tosin sattuneesta syystä mä en oikein tunne iloa ennen kuin näen ultrassa kaiken olevan ok.

Mene vaan avoimin mielin sinne ultraan. Yleensä niissä kuitenkin on ihan hyviä uutisia ;)

Pikkutonttu: Se kirjasi siihen neuvolakorttiin suoraan uuden lasketun ajan, eli muutti sitä viikolla eteenpäin.  Siitä pystyin laskemaan milloin oikea ovulaatio aika on ollut ja se meni hyvin yhteen omien aavistusten kanssa! Sain ajan np-ultraan näillä uusilla tiedoilla ja siellä olivat sitä mieltä että jos ultrassa on todettu viikot niin niillä mennään. :)

Kiitos kaikille kannustuksesta! Toivon paljon tarrasukkia kaikille mukaan <3
Toivottavasti siellä näkyis se syke, niin sais jo edes vähän mielenrauhaa :)
Ilmoittelen sitten vaikka tänne että kuinka kävi :P Olis jo lauantai.... :D emoticon

Heippa,

Mulla on ollut jo viikon verran todella huono-olo ja olen joutunut olemaan poissa töistäkin heikon hapen takia. Lenkkipolulla normaali kävelykin alkaa tykyttämään sydämessä ja pystyssä oleminen on aika raskasta. Aivan järkyttävää. Toivon kovasti, että pahoinvointirannekkeet auttavat, mä en muuten jaksa!! Tämä vie kaikki voimat ja jos tätä kestää vielä jonnekin 12-17 viikolle tai pahimmassa tapauksessa loppuun asti.

Syön koko ajan, varmaan puolen tunnin välein jotain pientä ja terveellistä. Sekin tuntuu auttavan vain hetken ja kunnon aterian jälkeen meinaan nukahtaa. Mikään ei oikein maistu, paitsi kaikki mauttomat suomalaiset ruoat kuten perunamuusi, spagetti jne. Maitoakaan en normaalisti juo ja nyt menee noin litra päivässä.

Täällä päätti vatsa sitten viihdyttää minua näin iltasella olemalla sekaisin. Oksettaa niin plajon, vaikka tiedän sen johtuvan tuosta vatsasta :O

Itellä ollu vatta muutaman pvän jo aivan sekaisin, huonovointisuus on onneks helpottanu :) Pitääki pitää sormii ristis ja nakutel puuta, et pysyyki poissa Norjan puhumiset pöntölle, huomen illal ku pitäs taas startata työyöputki :P

Taisinkin jo aiemmin ilota, ettei ole juuri minkäänlaisia oireita, mutta nyt iltaisin on ruvennut olemaan huonovointisuutta ja maha tietysti on turpoo isoooksi ilmapalloksi. Työpäivän jälkeen aina niin väsynyt, ihan kuin ei olisi nukkunut moneen päivään. Toivottavasti kohta rupee helpottamaan, jotta voisi oikeesti jotain muutakin tehdä kuin nukkua :)

Täällä on norjanpuheluita tehty kolmisen päivää ja tänään oli pakko jäädä sairaslomalle. Kävin tänään yksityisellä gynellä, jossa tehtiin myös ultra. Lääkäri totesi vaan, että mieti kuinka noin pieni jo aiheuttaa noin paljon murhetta =D Ultralla löytyi siis vajaa 4mm kokoinen ihmisen alku <3 >

Mulla on koko ajan semmonen etova olo edelleen. Lenkillä saan olon normaaliksi, mikä on kiva juttu, mutta en mä koko ajan jaksais juostakaan :D Saati että edes pystyisin, kun tuo esikoinen vaatii oman osansa :)  Vielä vajaa pari viikkoa, niin saan tietää onko mahassa joku vai vain tykötarpeet ilman sitä pikkusta... Odottavan aika on pitkä :)

täällä on nyt 2 päivää halailtu pönttöä... :D huomenna ajattelin mennä takaisin töihin ja toivottavasti pystyn olla siellä koko päivän, ettei tarvittis pois lähtee :)
järkyttävä tää olo :D 

Sen verran ajattelin kertoa, että minä olen oksentanut kohta jo kolme viikkoa 4-8 krt päivässä ja tänään sitten sain lääkäristä postafen pahoinvointi lääkkeen jonka pitäisi auttaa hetimiten.
Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.. :(   Ei siis auta ainakan mulla tähän raskauden aikaiseen oloon.
Hetken jo luulin, että saisin syötyä ja energiaa jotta pääsisi kotoota pois, mutt ei!

Onko muilla kokemuksia lääkkeistä, että auttaako ?!?
Olisin oinut jokusen päivän tuota syödä jos olisi auttanut selkeästi, mutta en nyt viitsi sitten popsia, kun ei siitä hyötyä ollut.  Höh !

paris81: Oksentelin esikoisen raskaudessa myös rajusti ihan alkuraskaudesta asti rv 28 tienoille (yritin syödä ja juoda aina päivänmittaan, mutta kaikki pysyi mahassa vasta aina ihan iltaisin), mutta mulle ei valitettavasti silloin edes tarjottu pahoinvointilääkkeitä. Tiputuksessa jouduin käymään useampaan otteeseen kuivumisen takia, joten kannattaa kuitenkin yrittää juoda paljon oksentelusta huolimatta. Oletko kokeillut Sea Band -pahoinvointirannekkeita? En esikoisen raskaudessa itse jostain syystä käyttänyt niitä, mutta nyt nämä on helpottaneet oloa paljon. Kannattaa kokeilla jos niistä olisi jotain apua. Tsemppiä!

Oma pahoinvointini on pysynyt yllättävän hyvin kurissa noilla pahoinvointirannekkeilla, vaikka muutaman kerran olenkin käynyt halailemassa pönttöä. Mutta kun yksi vaiva vähän väistyy, toinen tulee tilalle ja nyt onkin ollut useamman päivän ajan melko kovia liitoskipuja ja tuntuu, että kohtu venyy ihan hurjaa vauhtia. En muistanut, että se tekisi välillä näinkin kipeää, mutta täytynee vain lepäillä vähän enemmän.

Täällä vaan etova olo jatkuu. Oksentanu en ole onneksi kertaakaan. (Vatsataudeissakaan en ole sitä oksentavaa tyyppiä). Jatkuvalla napostelulla ja ulkoilmalla saan pahimman etomisen pidettyä poissa, mutta illalla onkin sit superähky, kun koko päivän napostellut jotain eikä vatsa tahdo toimia enää samanlailla kuin aikaisemmin.
Loma rupee lähestymään loppua ja jänskättää töihin palaaminen. Mitäköhän tulee kun viettää 8 tuntia siellä kusen ja paskan hajussa? emoticon

oih ja voih, kun kerkesin jo säikähtää kun täällä kaikki vähäisetkin oireet katosivat yllättäen muutama päivä sitten (viikkoja 9+) ja olivat poissa pari päivää. Nyt sitten lievä pahoinvointi onkin tullut takaisin vähän voimakkaampana ja uutena mukaan tuli painon tunne, joka tuntuu alavatsalla lähes koko ajan.

Kovasti on tehnyt mieli mennä tarkistamaan alkuraskauden ultraan, että kaikki on varmasti hyvin. Mutta tässä kun vatvon päivästä toiseen, että mennäkkö vai ei, niin kohtahan tuo on muutenkin eka ultra edessä. Taidan kuitenkin odottaa siihen. Sitä olen ihmetellyt kun rinnat eivät ole tippaakaan kipeät, ei siis yhtään! Esikoista odottaessa ei kärsinyt kylkeäkään kääntää yöllä kun sattui niin paljon. Miten teillä muilla?

Sagatar, mulla ainakin teki tiukkaa viettää työpäivät kusen ja paskan hajussa viime raskaudessa. Aamuvuorot oli pahimmat ja jos ihan ensi töikseen joutu niitten eritteiden (sori kaikki pahoinvoivat!:D) kanssa pelaamaan! :S
Kyllä sä siitä selviät, mutta ei se hääviä ole kun vissiin näin raskaudessa toi hajuaistikin paranee, jee! :)

Puuha-Pirkko, se on kyllä jännä että kun oksettaa ja muutenkaan olo ei oo mainioin niin toivoo että loppuis nyt äkkiä. Ja sitten kun ne ikävät oireet oikeesti häviääkin ni sekään ei ole hyvä, kun on huoli että onko nyt kaikki kunnossa! :D
Mulla nyt ekaa päivää aika oireetonta menoa ja täällähän mä olen jo huolesta soikeena että onko raskaus menny kesken..
Ja rintojen arkuudesta, ei ole mullakaan yhtään kipeät. No eipä ollut silti esikoisestakaan kuin vasta joskus loppupuolella..

Tuossa oltiin kotimaan reissulla ja viimeisinä päivinä oltiin sellaisilla mökeillä, joissa oli ulkopuuseet. Voi elämän kevät...:( Sen arvaa, mikä olotila siellä tuli. Ihan järkyttävää!!! Sitten toinen mökki mihin meidät  oli kutsuttu, oli homemökki. Meinasin yrkätä heti sisään mennessä! Ja sitten yritin olla hengittämättä ja hiljaa. Kaameita kokemuksia... Onneksi tultiin kotio, täällä ei tarvitse pinnistellä olevansa täysin kunnossa, vaan voi laatata pönttöön silloin kun siltä tuntuu. Mulla on muuten palanut kitalaesta nahkoja, oksentelun takia ilmeisesti. Ja sitten yksi hammas, mihin tuli vaurioita jo aiemmin, on kärsinyt tästä oksentelusta.

Niin ja neitin kakkapyllyn pesu aiheuttaa yökkäämistä. Jopa pisujen haju, hengityksen ja hiusten haju:(. Vaipparoskiksen käsittely on myös sietämätöntä. Pari päivää sitten pesin vessan, kun sen haju aiheutti yökkäilyä ja siinä pesun lomassa oksentelin sitten, kun se oli niin vastenmielistä puuhaa.

Kysyin tänään hammashoitajalta, että mikä on paras suun hoitotapa, kun ei voi käyttää hammastahnaa, kun automaattisesti oksu lentää. Käski pestä pelkällä vedellä ja käyttää fluoritapletteja ja myös joku mieto purkutusaine on apteekissa, minkä voisi hankkia.

Takaisin