Mutina, Kaele: Ei mulle ollut silloin synnytystapa-arviointia. Koko ajan vaan toitotettiin, että kyllä kaikki menee hyvin jne. Silloin synnärillä ne alkoi siinä miettimään, että on kyllä yli nelikiloinen jne. Mutta oleellisempaa kai se on se pään ympärys, molemmilla meillä vanhemmilla kun isot päät, 60 cm hattu. Kuulemma nyt tulee automaattisesti 5 vkoa ennen la:a synnytystapa-arvio.
Eilen olin just kirjoittamassa tänne, että eipä ole onneksi tarvinnut oksuta, niin siltä istumalta lähdin yökkimään pytylle :(. Ekaan raskauteen verrattuna tuntuu tää pahemmalta, kun paha olo alkaa heti aamusta ja jatkuu iltaan. Nukuttaessa ei ole paha olo, eikä silloin kun herää ja makoilee. Parina päivänä olen huomannut, että maustamaton jugurtti, johon on lisätty puolukkaa, auttaa oloon. Jotenkin kaipaa hapanta. Neitin kanssa söin kotimaisia omppuja hirveesti, kun oli silloin syksy, ja sain siitä lystistä sappikohtauksen! Sapet ulos ja armottomat krampit. En aio nyt syödä omenia, en ainakaan kotimaisia, kun ne on vatsalle niin kovaa tavaraa. Niin ja mulla auttoi muuten ne pahoinvointirannekkeet ekassa raskaudessa. Kun vaan löytäisi ne jostain, oli turhan kalliit ostaa apteekista silloin - ainakin mun mielestä.