Oireet

TÀÀllĂ€ ollaan rv 7+1 ja kauheesti olo tuntuu vaihtelevan pĂ€ivĂ€n ja hetken mukaan! VĂ€lillĂ€ on ihan kuollut eli kauhee vĂ€symys ja tĂ€ysin voimaton olo ja sit vĂ€lillĂ€ ainakin melkein normaalilta tuntuu 😄 Pahoinvoinnin kanssa sama, ettĂ€ vĂ€lillĂ€ ihan kunnon oksetus ja sitten on taas pari kolme pĂ€ivÀÀ sellasta ettĂ€ tulee hetkittĂ€in vaan joku pahoinvoinnin aavistus. Alussa mulla oli myös kauhee suolakurkkuhimo, nyt ei oo tehny taas mieli muutamaan pĂ€ivÀÀn. Rinnat elÀÀ ihan omaa elĂ€mÀÀnsĂ€, olivat alussa ihan kipeĂ€t ja pulskat, sitten vaan vĂ€hĂ€n turvonneet eikĂ€ juurikaan kipeĂ€t, nyt taas vĂ€hĂ€n kipeĂ€mmĂ€t kuin kaksi pĂ€ivÀÀ sitten đŸ€š siis kaikkialtahan tĂ€tĂ€ lukee ettĂ€ aaltoilee oireet ja se on normaalia, mutta on silti Ă€rsyttĂ€vÀÀ kun sitten alkaa vĂ€kisinkin miettimÀÀn ettĂ€ mistĂ€ tÀÀ nyt johtuu. Esim. Nyt kun oon ottanut kolmisen pĂ€ivÀÀ taas rautalisÀÀ ja rinnat alko olemaan taas kipeĂ€mmĂ€t niin aloin kelaamaan, ettĂ€ onko mulla ollu nyt joku raudan puute ja onko mun pieni nyt kasvanut ollenkaan sen takia kun tĂ€ssĂ€ oli ollu vĂ€li kun en ollu syönyt lisĂ€rautaa 😅😅 Kauhee show alkaa pÀÀssĂ€ melkein kaikesta mitĂ€ kehossa tapahtuu đŸ« đŸ˜‚ Samalla sitĂ€ tietÀÀ ettĂ€ ei nĂ€itĂ€ tĂ€llain voi tulkita ja kaikki voi silti olla ihan hyvin.

Plussasin sunnuntaina ja nyt olisi 4+1 ja laskettu 22.2, ajattelin ettĂ€ testaan parin pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€ uudestaan kun oli vĂ€hĂ€n hailakka viiva, mutta alkaa olla sen verran oireita ettĂ€ ei taidakaan tarvita. LievĂ€ etova olo alkoi eilen, vatsa turvonnut ja vĂ€hĂ€n kipeĂ€, sattuu jos nousee liian nopeasti ylös, hajuaisti herkistynyt ja nĂ€en paljon unia mm 😄
Noi pastillit on hyvĂ€ neuvo, edellisessĂ€ raskaudessa kĂ€ytin mentos hedelmĂ€pastilleja ja ne auttoi paljon pahoinvointiin kun oli töissĂ€ mukana laukussa đŸ‘đŸ»

TĂ€nÀÀn (rv 6+3) on ollut jĂ€nnittĂ€viĂ€ jomotuksia alavatsassa. Ne ei muistuta lainkaan kuukautisiin liittyviĂ€ kipuja tai kramppeja, vaan muistuttaa paineen tunnetta. Se on sellaista jotenkin kumeaa jomotusta 😯

Oikeastaan sama ton vatsan kanssa, semmoinen jĂ€nnĂ€ paineentunne. RV 6+0. Mun ekat oireet oli ehkĂ€ se, ettĂ€ hengĂ€styin nopeammin liikkuessa. Sitten sen jĂ€lkeen oireet on ollut tosi lieviĂ€, lĂ€hinnĂ€ aamuyöstĂ€ herĂ€ily pissahĂ€dĂ€n takia ja ohimeneviĂ€ jomotuksia rinnoissa ja vatsalla.VĂ€lillĂ€ on ollut vĂ€hĂ€n huoli, kun ei ole sen enempÀÀ oireita, ettĂ€ onko tĂ€mĂ€ ihan normaalia. 🙈

Oikeastaan sama ton vatsan kanssa, semmoinen jĂ€nnĂ€ paineentunne. RV 6+0. Mun ekat oireet oli ehkĂ€ se, ettĂ€ hengĂ€styin nopeammin liikkuessa. Sitten sen jĂ€lkeen oireet on ollut tosi lieviĂ€, lĂ€hinnĂ€ aamuyöstĂ€ herĂ€ily pissahĂ€dĂ€n takia ja ohimeneviĂ€ jomotuksia rinnoissa ja vatsalla.VĂ€lillĂ€ on ollut vĂ€hĂ€n huoli, kun ei ole sen enempÀÀ oireita, ettĂ€ onko tĂ€mĂ€ ihan normaalia. 🙈
Oireiden vaihtelu kyllĂ€ saa ajattelemaan monia ajatuksia.. liikaa oireita ei oo kiva ku olo on niin kurja, oireiden vĂ€hyys huolestuttaa.. piinaavia nĂ€mĂ€ alkuviikotđŸ«ŁđŸ˜€

4+5 ois nyt. Ei hirveesti vielĂ€ oireita, vĂ€hĂ€n jotain nipistelyĂ€/jomottelua alavatsalla. EhkĂ€ pissattaa vĂ€hĂ€n enemmĂ€n (tai sit tietosesti juon vĂ€hĂ€n enemmĂ€n nyt). Rinnoissa vĂ€hĂ€n arkuttaa ja semmosta turvotusta muttei sekÀÀn mitenkÀÀn radikaalia. 🙊

VÀhÀn stressaa kun menin typerÀnÀ tekeen testin tÀnÀÀn sen jÀlkeen ku olin jo kÀyny aamupissalla ja juonu... Viiva oli nyt paljon haaleempi ku eilen.. nyt tÀÀl stressaan vaikka tiedÀn ettÀ pissa oli varmaan vaan laimeempaa.. blÀÀÀÀh..

4+5 ois nyt. Ei hirveesti vielĂ€ oireita, vĂ€hĂ€n jotain nipistelyĂ€/jomottelua alavatsalla. EhkĂ€ pissattaa vĂ€hĂ€n enemmĂ€n (tai sit tietosesti juon vĂ€hĂ€n enemmĂ€n nyt). Rinnoissa vĂ€hĂ€n arkuttaa ja semmosta turvotusta muttei sekÀÀn mitenkÀÀn radikaalia. 🙊

VÀhÀn stressaa kun menin typerÀnÀ tekeen testin tÀnÀÀn sen jÀlkeen ku olin jo kÀyny aamupissalla ja juonu... Viiva oli nyt paljon haaleempi ku eilen.. nyt tÀÀl stressaan vaikka tiedÀn ettÀ pissa oli varmaan vaan laimeempaa.. blÀÀÀÀh..
Mulla nyt 4+0, ja tÀnÀÀn oli 6. aamu kun tein raskaustestin. Joka aamu pelottaa, ettÀ ilmestyykö vain haalea viiva vai viivaa ollenka. TÀhÀn mennessÀ on vahvistunut, sulla varmaan just oli liian vÀhÀ aikaa rakossa virtsa eikÀ hcg:tÀ sinne muodostunut niin paljoa kun olis aamupissassa ollut. Raskaana taidetaan kuitenkin olla, ennenku toisin todistetaan. :red-heart: En tiedÀ, missÀ vaiheessa noiden testien teon oikein lopetan. :D Varmaan kun tulee tasavahvat viivat, ja sit vielÀ digi missÀ se 3+. Jotenkin niin skeptinen olo vaan kokoajan, vessassakin ramppaan kattomassa onko vuoto alkanu vÀhÀn vÀliÀ. Varsinkin kun tÀnÀÀn virallisesti pitÀs menkat alkaa.:Grinning Face With Smiling Eyes:

Mulla nyt 4+0, ja tÀnÀÀn oli 6. aamu kun tein raskaustestin. Joka aamu pelottaa, ettÀ ilmestyykö vain haalea viiva vai viivaa ollenka. TÀhÀn mennessÀ on vahvistunut, sulla varmaan just oli liian vÀhÀ aikaa rakossa virtsa eikÀ hcg:tÀ sinne muodostunut niin paljoa kun olis aamupissassa ollut. Raskaana taidetaan kuitenkin olla, ennenku toisin todistetaan. :red-heart: En tiedÀ, missÀ vaiheessa noiden testien teon oikein lopetan. :D Varmaan kun tulee tasavahvat viivat, ja sit vielÀ digi missÀ se 3+. Jotenkin niin skeptinen olo vaan kokoajan, vessassakin ramppaan kattomassa onko vuoto alkanu vÀhÀn vÀliÀ. Varsinkin kun tÀnÀÀn virallisesti pitÀs menkat alkaa.:Grinning Face With Smiling Eyes:
Ihana kun vastasit! ❀ NÀÀ ekat pĂ€ivĂ€t ja viikot on kyll jĂ€nniĂ€, varsinkin ku itsellĂ€ yksi menetys ennestÀÀn jo. MĂ€ aattelin huomenna tehĂ€ sen digitestin aamulla ja jos se nĂ€yttÀÀ 3+ niin sit lopetan ja chillaan (ehkĂ€) 😂🙊 sinne paljon tsemppejĂ€! KyllĂ€ ne meidĂ€n viivat varmasti vahvistuu vielĂ€ ajan kanssa! đŸ€—

Miulla on samat suunnitelmat testaamisen suhteen, katotaan kuinka kĂ€y 😂

Ihana kun vastasit! ❀ NÀÀ ekat pĂ€ivĂ€t ja viikot on kyll jĂ€nniĂ€, varsinkin ku itsellĂ€ yksi menetys ennestÀÀn jo. MĂ€ aattelin huomenna tehĂ€ sen digitestin aamulla ja jos se nĂ€yttÀÀ 3+ niin sit lopetan ja chillaan (ehkĂ€) 😂🙊 sinne paljon tsemppejĂ€! KyllĂ€ ne meidĂ€n viivat varmasti vahvistuu vielĂ€ ajan kanssa! đŸ€—
Mulla kans ollut yks km rv6+jotain, ja sit yks kkm joka selvis nt-ultrassa, et mennyt kesken rv9+ . Siks itekkin niin peloissaan, ja ihan pakko kĂ€ydĂ€ varhais uĂ€ katsomassa mikĂ€ meno. 😼‍💹

Mulla kans ollut yks km rv6+jotain, ja sit yks kkm joka selvis nt-ultrassa, et mennyt kesken rv9+ . Siks itekkin niin peloissaan, ja ihan pakko kĂ€ydĂ€ varhais uĂ€ katsomassa mikĂ€ meno. 😼‍💹
Voih sullakin noista kokemusta đŸ˜•â€ïž Joo ehottomasti, tuo mielenrauhaa! MĂ€ soittelin neuvolaan ja sain ajan rv8:lle ultraan. Mulla todettiin kans nt-ultrassa kkm olis pitĂ€ny olla rv12 mutta alkio vastasi rv7 😔 oli hirveĂ€ kokemus
 ei mitÀÀn varoitusmerkkejĂ€ ettĂ€ joku olisi pielessĂ€.

Voih sullakin noista kokemusta đŸ˜•â€ïž Joo ehottomasti, tuo mielenrauhaa! MĂ€ soittelin neuvolaan ja sain ajan rv8:lle ultraan. Mulla todettiin kans nt-ultrassa kkm olis pitĂ€ny olla rv12 mutta alkio vastasi rv7 😔 oli hirveĂ€ kokemus
 ei mitÀÀn varoitusmerkkejĂ€ ettĂ€ joku olisi pielessĂ€.
Joo se oli ihan kamalaa, tippu kyllĂ€ korkeelta ja kovaa. 😔 MĂ€ meen yksityiselle ultraan, maksaa 88€ niin aika pieni hinta mielenrauhasta loppujen lopuks. Neuvolaan en oo vielĂ€kĂ€ uskaltanu soitella. EhkĂ€ juhannuksen jĂ€lkeen sitten. 😊

TĂ€nĂ€ aamuna aamupala maistuu hassulta, vaikka eilen samainen aamupala maistu vielĂ€ ihan normaalilta😅 nyt vaan tökki pahoin ja alko melkein yökkĂ€yttÀÀn

Mulla oli ihan alussa tissit kipeet ja etovaa oloa, ne jÀi pois jo rv5 mennessÀ ja koko ajan oireena ollut vÀsymys ja pissahÀtÀ jatkaa vaan. nyt on parina yönÀ ollut sellaista paineen tunnetta vatsalla, eipÀ eilen varhaisultrassa lÀÀkÀri siihen mitÀÀn sanonut, mut vÀhÀn kyllÀ alkaa jo ahdistaa se.

rv4+6. TĂ€nÀÀn tuli vĂ€hĂ€n aamulla rusehatavaa valkovuotoa pyyhittĂ€essĂ€. Apua.. kyllĂ€ tuo vĂ€hĂ€n sĂ€ikĂ€yttÀÀ. TĂ€tĂ€ tuli viime raskaudessakin pĂ€ivĂ€n/pari ja sitten loppui (tĂ€mĂ€ pÀÀttyi myöhemmin kkm). Vaikka se voi olla toki tĂ€ysin harmitonta kiinnittymisvuotoa tai limakalvoista muuten vaan. Silti iskee stressi
 Seurailen tilannetta. Onko muilla ollut pientĂ€ vuotoa?

Muokattu viimeksi:
Takaisin