Oireet

Täällä ollaan rv 7+1 ja kauheesti olo tuntuu vaihtelevan päivän ja hetken mukaan! Välillä on ihan kuollut eli kauhee väsymys ja täysin voimaton olo ja sit välillä ainakin melkein normaalilta tuntuu 😄 Pahoinvoinnin kanssa sama, että välillä ihan kunnon oksetus ja sitten on taas pari kolme päivää sellasta että tulee hetkittäin vaan joku pahoinvoinnin aavistus. Alussa mulla oli myös kauhee suolakurkkuhimo, nyt ei oo tehny taas mieli muutamaan päivään. Rinnat elää ihan omaa elämäänsä, olivat alussa ihan kipeät ja pulskat, sitten vaan vähän turvonneet eikä juurikaan kipeät, nyt taas vähän kipeämmät kuin kaksi päivää sitten 🤨 siis kaikkialtahan tätä lukee että aaltoilee oireet ja se on normaalia, mutta on silti ärsyttävää kun sitten alkaa väkisinkin miettimään että mistä tää nyt johtuu. Esim. Nyt kun oon ottanut kolmisen päivää taas rautalisää ja rinnat alko olemaan taas kipeämmät niin aloin kelaamaan, että onko mulla ollu nyt joku raudan puute ja onko mun pieni nyt kasvanut ollenkaan sen takia kun tässä oli ollu väli kun en ollu syönyt lisärautaa 😅😅 Kauhee show alkaa päässä melkein kaikesta mitä kehossa tapahtuu 🫠😂 Samalla sitä tietää että ei näitä tällain voi tulkita ja kaikki voi silti olla ihan hyvin.

Plussasin sunnuntaina ja nyt olisi 4+1 ja laskettu 22.2, ajattelin että testaan parin päivän päästä uudestaan kun oli vähän hailakka viiva, mutta alkaa olla sen verran oireita että ei taidakaan tarvita. Lievä etova olo alkoi eilen, vatsa turvonnut ja vähän kipeä, sattuu jos nousee liian nopeasti ylös, hajuaisti herkistynyt ja näen paljon unia mm 😄
Noi pastillit on hyvä neuvo, edellisessä raskaudessa käytin mentos hedelmäpastilleja ja ne auttoi paljon pahoinvointiin kun oli töissä mukana laukussa 👍🏻

Tänään (rv 6+3) on ollut jännittäviä jomotuksia alavatsassa. Ne ei muistuta lainkaan kuukautisiin liittyviä kipuja tai kramppeja, vaan muistuttaa paineen tunnetta. Se on sellaista jotenkin kumeaa jomotusta 😯

Oikeastaan sama ton vatsan kanssa, semmoinen jännä paineentunne. RV 6+0. Mun ekat oireet oli ehkä se, että hengästyin nopeammin liikkuessa. Sitten sen jälkeen oireet on ollut tosi lieviä, lähinnä aamuyöstä heräily pissahädän takia ja ohimeneviä jomotuksia rinnoissa ja vatsalla.Välillä on ollut vähän huoli, kun ei ole sen enempää oireita, että onko tämä ihan normaalia. 🙈

Oikeastaan sama ton vatsan kanssa, semmoinen jännä paineentunne. RV 6+0. Mun ekat oireet oli ehkä se, että hengästyin nopeammin liikkuessa. Sitten sen jälkeen oireet on ollut tosi lieviä, lähinnä aamuyöstä heräily pissahädän takia ja ohimeneviä jomotuksia rinnoissa ja vatsalla.Välillä on ollut vähän huoli, kun ei ole sen enempää oireita, että onko tämä ihan normaalia. 🙈
Oireiden vaihtelu kyllä saa ajattelemaan monia ajatuksia.. liikaa oireita ei oo kiva ku olo on niin kurja, oireiden vähyys huolestuttaa.. piinaavia nämä alkuviikot🫣😀

Takaisin