Oireet

@Minnix Tosiaan vaikea tietää, että miten rintojen koko muuttuu raskauden ja varsinkin imetyksen aikana. Jotkut urheilutopit ynnä muut vastaavat voi tosiaan olla mukavempia.

Mä oon yrittänyt olla vaan mahdollisimman paljon ilman liivejä, mutta siinä on ongelmana nännit jotka näkyy tällä hetkellä läpi myös kaikista urheiluliiveistä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja sit pitää välttää nopeita liikkeitä tai muuten sattuu. En kuitenkaan valita, aina kun alkaa epäilyttään onkohan tää edelleen totta, niin asian voi tarkistaa tisseistä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Toisaalta, jos aristus loppuu saan varmasti jonkinlaisen hermoromahduksen.

Pahoinvointi ollu poissa tänään mutta kohdun nippailut ja vedot on lisääntynyt. Ja nännit kans nyt aremmat. Ja nälkä ja UMMETUS.ja myös semmonen jännä raskaisoire että miehen maiskuttelu/rouskuttelu ärsyttää ihan sikana,normaalisti ei tuommoset todellakaan ärsytä ja love him ❣️

Täällä pahoinvointi löytäny tiensä.. heti aamupalan jälkeen taas alkoi. Eilenkin koko päivän. Toisaalta nautin ku oireita ilmenee

Nyt arvioilta rv 3+5, ja oireina ollut väsymys, menkkamaiset kivut alamahalla sekä alaselässä.

Mulla alkoi oireet 3+0, eli varmaan heti kiinnittymisen jälkeen. Tappoväsymys ja etova olo. Muistelisin, että edellisestä raskaudesta väsymys tuli vasta pari viikkoa myöhemmin. Huonoa oloa on ollut hiukan koko viikon, mutta nälkä on ihan karmiva. Vaikka juuri olen syönyt on taas nälkä. Koitan pitää kaapeissa terveellistä naposteltavaa. Vatsassa vähän menkkamaista kipua, mutta tunnistan sen jo johtuvan raskaudesta. Sitä on ollut tiistaista asti ja koko ajan vähän enemmän.

Tänään rv 6+1. Yleisesti ottaen on ollut yllättävän oireetonta.

Merkittävin oire on ollut se verinen vuoto, jota oli tällä viikolla ma-la. Eilen lauantaina se oli enää hyvin vähäistä ja ruskeaa (eli vanhaa verta), eikä tänään ole vielä tullut ollenkaan verta (toki on vasta aamupäivä). Olen kuitenkin toiveikas, että ehkä se nyt loppui.

Parina päivänä alaselkää on jomottanut, mutta sekin loppui nopeasti. Joinain päivinä teki mieli raikasta eikä rasvaista ruokaa. Joinain päivinä on myös väsyttänyt vähän enemmän kuin tavallisesti, mutta se on voinut liittyä lyhyempiin yöuniin tai kofeiinin rajoittamiseen. Eilen en juonut ollenkaan tavallista kahvia tai edes teetä, ja päivällä väsytti aika paljon. Jos väsymys on kofeiinin vieroitusoire, se on varmaan ohimenevää.

Mutta yleisellä tasolla voin tosi hyvin, koska kaikki kuukautisiin liittyvät ikävät PMS-oireet loistavat poissaolollaan. Pahoinvointia ei ole toistaiseksi ollut lainkaan, eikä myöskään jomotuksia tai kipuja alavatsalla. Eikä sen kummempia tiettyihin ruoka-aineisiin liittyviä himoja tai ällötyksiä.

Mulla on nyt tullut kuvioihin järkyttävä väsymys. Nukun viikonloppuisin pitkin päivää ja illalla sippaan aiemmin kuin ennen.

Täällä oireena etovaa oloa, helpottaa kun syö säännöllisesti jotain mutta herkästi tulee jos yhtään pidempi aika edellisestä syömiskerrasta. Pientä tunnetta vatsassa, ei oikeastaan kipeä tms mutta tuntuu vaan erille.

Tänään plussattu, nyt 3+5, dpo 12. Tässä kierrossa on ollut käytössä keltarauhastuki, joka selittänee myös osan oireista. Tässä joitakin juttuja, joita olen pannut silmälle:

• Repivää/vetävää nipistelyä alavatsalla eilen ja tänään, joka ollut mulle aina melko varma raskauden merkki. Tämä myös rohkaisi testaamaan tänään :Smiling Face With Smiling Eyes:
  • Väsymystä pitkin kulunutta viikkoa, lähinnä olen huomannut haukottelevani enemmän kuin normaalisti
  • Lievää kurkkukipua pitkin kulunutta viikkoa ja korvat poksuneet/ menneet lukkoon kävelylenkillä. Tämä on ollut erikoinen oire.
  • Lievää etomista jo tänään, hiphei! Olen kyllä valmis mihin vain oireiden puolesta, kunhan tämä pikkuinen nyt kehittyisi normaalisti :Hugging Face:

Tänä aamuna alkoi yökötys. Viikkoja on 4+6. En ole kokenus aamupahoinvointia aiemmissa raskauksissa ja toivon, ettei tämä jatkuisi. 😳

Mua myös etoo pitkin päivää 😵‍💫 jossain keskustelussa oli että pastilli suussa helpottaisi etomiseen, kokeilin sitä eilen ja tuntui auttavan 🙏🏼.

Mulla tuntuu repäisykipuja ainoastaan öisin 😅. En tiedä kääntelenkö kylkeä niin vimmatusti vai mikä on 😄

Alavatsassa alkoi heti plussaamisen jälkeen kauhee turvotus, nipistelyä ja vihlontaa, lisäksi hengästyn helposti (varsinkin aamuisin) ja pissattaa tavallista useammin, myös vatsa tuntuu olevan sekaisin 😁 oon tosi yllättynyt, että näin varhaisessa vaiheessa on tällaisia oireita, nyt rv 5+1 ja tämä on siis eka raskaus minulla ikinä 🤭

Joka pöivä jotain iutta ”oiretta” ilmenee…😁 mullakin hengästyminen on herkempää! Hauskaaseurata näitä omia tuntemuksia

Joo, jotain uutta tulee koko ajan, onneksi osa edellsistä on myös kadonnut. En enää hengästy niin pahasti, kuin vielä viime viikolla. Nyt alkoi vaan jännittää meneekö tää pahoinvointi pahemmaksi. Vielä en oo oksentanut ja mullakin on auttanut pastillit.

Onneksi on jotain oireita, muuten olisin varmasti jo sitä mieltä ettei tää sittenkään vielä ollut mun kuukausi. Jotenkin todella outoa kun tavallaan mikään ei oo vielä muuttunut, vaikka kaikki onkin muuttunut.

Löysin tän ketjun vasta! Mielenkiintoista kuulla oireita 😊 täällä 5+0 ja hengästyttää myös, vatsalla jotain tuntemuksia. Pitääpä lähteä jo etukäteen varautuen pastillikaupoille 😄

Väsyttää kauheesti, ja joka ilta mennyt aikasin nukkumaan verraten yleensä mitä meen. Repäisykipuja sillon tällön ja semmosta menkkajomotusta. Saa nähä lisääntyykö oireet lähiaikoina. 😁

Mulla tuo hengästyminen on kans selkeää, 6+3 menossa. Ja hirveä väsymys on ollut, mutta en osaa nukkua päiväunia. Liikunta on tuon väsymyskoomailun takia jäänyt kokonaan, mikä vaikuttaa oloon heti kans itsellä, on sellainen vetelä ja juminen olo ihan siitäkin 😄
Alavatsakivut onneksi jäi pois viime viikolla, ja pahaa oloa ei ole näkynyt.
Rinnat on edelleen niin kipeät ettei pysty nukkumaan mahallaan ja on saanut kaivaa kaapista vähän isomman kokoisia liivejä 😄

On muuten älykellon käyttäjänä ollut jännä huomata, että leposykkeet nousi ja hrv laski melkein heti oletetun kiinnittymisen jälkeen ja ovat pysyneet noissa "huonommissa" lukemissa.

6+3 ja ny alko oksentaminen... Toisaalta kai tää on hyvä merkki, että jtn tapahtuu ja aiemmissakin alkanu tässä paikkeella, mutta oisin voinu skipata tän.

Takaisin