Oireet

Aivan järkky turvotus tänään. Löysimmät mahdolliset toimistokelpoiset housut jalassa ja silti tekee tukalaa, pitää varmaan jonnekin mammaosastolle lähteä kohta vaateostoksille :Face Without Mouth:

Täällä on pahoinvointi onneks jo helpottanut ja kiitos siitä lääkkeille. Edelleen tulee kuvottava olo välillä jos ruokailu venyy yli kaks tuntia, mutta onneks ei tarvii enään pönttöä hallilla.

Ja varmaankin justiinsa olon parantuessa on nälkä palautunut. Tuntuu et kokoajan on nälkä ja jotain tarttis syödä.😄

Neuvolassa käydessä vinkattiin myös matkapahoinvointiin auttamista rannekkeista tai vastaavasta kohdasta painamista kädestä. Olis kiva kuulla jos jollain on kokemuksia noista rannekkeista?

@TäpinäTyyppi mä ostin nuo rannekkeet kun pahoinvointi ekan kerran iski, mutta en kyllä juuri mitään vaikutusta huomannut. Toisaalta mulla se ei olekaan ollut kauhean rajua, lähinnä vaan etovaa oloa, joten voi olla että vaikutus on merkittävämpi jos on pahempia oireita. Väittävät kuitenkin että niillä rannekkeilla olis jotenkin tieteellisesti todistettu vaikutus. 😄

Ai niin, nuo rannekkeet. Pitääkin kaivaa ne varastosta. Oon hankkinut ne aikoinaan laivan infosta, kun kärsin merisairaudesta ja silloin virkailijan kanssa puhuttiin, että toimiiko ne oikeesti ja todettiin, että toisaalta ihan sama onko se vaikutus todellista vai placeboa. Tuolloin merisairaus vähän hellitti ja esikoista odottaessa kyllä ahkerasti käytin.

Mulla on nyt ollut monta päivää pitkän jarkuvaa pahoinvointia. Vielä ollaan kyllä pysytty vain etomisasteella, kaikki ruuat jää aina kesken. Ero esikoisen raskauteen on siinä, että slloin tässä vaiheessa (6+5) pahoinvointi oli ohimeneviä hetkiä, nyt tosiaan jatkuu melkein koko päivän. Ja tämä onkin väsymyksen lisäksi ainoa oire toistaiseksi.

Olin aika alusta lähtien huolissaan siitä pahoinvoinnin puuttumisesta, mutta se on nyt tällä viikolla (nyt 6+4) tullut kuvioihin (jee?:D).

Pahoinvointi siis kyllä vielä suht lievää, etovaa oloa ylävatsalla ja tunne kuin olisi joku oksennustauti alkamassa. Tulee silleen aaltomaisesti, yllättäen aamuisin onkin ollut ihan suht hyvä olo ja oon jopa ihan ongelmitta pystynyt olemaan tunnin pari jalkeilla pelkällä kahvilla. Yleensä otan siinä kyllä vähän jotain aamupalaa/tuoremehua parin tunnin sisään. Se varsinainen ensimmäinen pahan olon aalto tulee tälleen lounasajan tuntumassa. Sitten kun se helpottaa, niin toinen iltapäivällä. Ja illalla vähän vaihdellen.

Ainakin omalla kohdalla nää pahoinvointiaallot tuntuvat osuvan ihan samoihin ajankohtiin sen kanssa, miten ennen raskauttakin aloin olla nälkäinen/välipalan tarpeessa ja väsynyt. Siis aiemminkin oon aloittanut päivän pelkällä kahvilla, ja oikeastaan riippumatta siitä, oonko haukannut jotain myöhäisaamupalaa siinä tunti pari ennen lounasta, on lounasaikaan ollut kova nälkä. Niin nyt onkin sitten tismalleen samaan aikaan nälän sijaan etova olo. 🤢

Tää väsymys on jotain aivan uskomatonta. Nyt viimeset päivät (6+2-6+5) oon aina viimestään kolmelta laonnut sänkyyn vaikka olisi pitänyt tehdä töitä, sit joskus illalla jaksanut käydä koiran kanssa ulkona mut käyty myös poikkeuksellisen aikaisin nukkumaan. Hengästyttää portaiden nousu tai lyhyt kävely. Tänään oon päivän kotona (töitä kyllä olisi) niin heti koiran aamulenkin jälkeen takasin sänkyyn 🙈

Etovaa oloa on mutten oo oksentanut, tissit on vaihtelevan kipeät, mutta vatsan nipistely ja sellanen repivä kipu vatsan sivuilla jäänyt onneksi pääosin pois.

Hajuaisti on normaalistikin tarkka mutta nyt pässyt vaiheeseen että jääkaapin avaaminen ja ruokakaupassa käyminen on…. Mielenkiintoista.

Tuntuuko teilläkin, että tekee paidan kaulus puristaa tai painaa kaulaa ja lisää pahoinvointia?
Nimimerkki Ei kai mun kaikki paidat voi yhtä aikaa pienentyä vai kaulako tässä on kasvanut? 😂

Tuntuuko teilläkin, että tekee paidan kaulus puristaa tai painaa kaulaa ja lisää pahoinvointia?
Nimimerkki Ei kai mun kaikki paidat voi yhtä aikaa pienentyä vai kaulako tässä on kasvanut? 😂
Mä en kestä mitään kaulalla 🫣 muutenkin mikään vaate ei saa puristaa vähänkään 🫣

Mulla tuntuu pahoinvointi olevan helpottamaan päin (oli alun pitäenkin lievää, joten muutos ei oo suuri, mutta huomattavissa kuitenkin). Viikkoja ”vasta” vähän yli 10 joten nyt sitten tietenkin heti mietin että onko normaalia, onko kaikki ok 🙃

Mulla tuntuu pahoinvointi olevan helpottamaan päin (oli alun pitäenkin lievää, joten muutos ei oo suuri, mutta huomattavissa kuitenkin). Viikkoja ”vasta” vähän yli 10 joten nyt sitten tietenkin heti mietin että onko normaalia, onko kaikki ok 🙃

Mulla on tänään ollut ensimmäinen päivä ilman pahoinvointia ties kuinka pitkään aikaan. Toki vielä oon pahoinvointi lääkkeillä, mutta nyt ei ole niiden kanssa mitään pahaa oloa tms. Muuten ollut lääkkeistä huolimatta jatkuvaa pahaa oloa. Väsymystä on sitten senkin edestä 😅

Täälläkin nyt yhden päivän perusteella, jonka kokeilin olla ilman lääkettä, paranemaan päin olotilat etomisen suhteen, viikkoja nyt 11+jotain. Tänäänkään en ottanut Xonveaa, joten huomenna sitten näkee todellisen tilanteen. Aiemmin on alkanut yököttää kahden pillerittömän illan jälkeen.

Jospa tämä etomisvaihe alkaisi olla takanapäin ☺️ Vielä kun pääsisi turvonneesta mahastakin eroon, en nimittäin usko tämän olevan varsinaista raskausvatsaa vielä..

Täälläkin nyt yhden päivän perusteella, jonka kokeilin olla ilman lääkettä, paranemaan päin olotilat etomisen suhteen, viikkoja nyt 11+jotain. Tänäänkään en ottanut Xonveaa, joten huomenna sitten näkee todellisen tilanteen. Aiemmin on alkanut yököttää kahden pillerittömän illan jälkeen.

Jospa tämä etomisvaihe alkaisi olla takanapäin ☺️ Vielä kun pääsisi turvonneesta mahastakin eroon, en nimittäin usko tämän olevan varsinaista raskausvatsaa vielä..
Eikös 10-11+ viikolla jo hyvinkin voi olla pientä mahan alkua näkyvissä? :Grinning Face: Tai näin mä ainakin väitän itelleni joka kerta kun katon peiliin enkä tykkää siitä miten maha pömpöttää :tears:

Eikös 10-11+ viikolla jo hyvinkin voi olla pientä mahan alkua näkyvissä? :Grinning Face: Tai näin mä ainakin väitän itelleni joka kerta kun katon peiliin enkä tykkää siitä miten maha pömpöttää :tears:
Ehkä tää sit vois olla jo sitä itseään.. oon paljon paksumpi kuin normaalisti mutta vatsalihakset tuntuvat samalla tavalla kuin ennenkin, joten ei tää miltään yhtäkkiseltä rasvakerroksen kasvultakaan vaikuta. Kunhan pääsis nt-ultrasta ja seulontajutuista puhtain paperein niin pikkuhiljaa vois lopettaa piilottelun, ehtispä ainakin kauemmin nauttia kivoista raskausasuista 🤩

Jahas ja kuvotuksen väheneminen taisikin mulla liittyä enemmän parin viime päivän fyysisen aktiivisuuden määrään kuin kestävämpään helpotukseen 🥴 No eipähän tarvitse miettiä enää että katosiko oireet jotenkin liian nopeasti ja voiko se tarkoittaa jotain huonoa…

Jahas ja kuvotuksen väheneminen taisikin mulla liittyä enemmän parin viime päivän fyysisen aktiivisuuden määrään kuin kestävämpään helpotukseen 🥴 No eipähän tarvitse miettiä enää että katosiko oireet jotenkin liian nopeasti ja voiko se tarkoittaa jotain huonoa…

Mulla kans tänää ollu pahoinvointia. Päivän sitä oireettomuutta kesti (lääkkeillä). Mulla ei noi pahoinvointi lääkkeet pidä pahoinvointia pois, mutta olettaisin olotilan olevan paljon pahempi ilman niitä on 🫣

Onko muilla aivan törkeät ilmavaivat? Tuntuu että röyhtäyttää enemmän kun koskaan ennen ja pierettääkin aika hyvin 😅

Olisin tosi valmis tän väsymyksen loppumiseen kohtapuoliin. Nyt on tullu hyvä aivosumu kaveriksi niin töistä ei tuu yhtään mitään…

Onko muilla aivan törkeät ilmavaivat? Tuntuu että röyhtäyttää enemmän kun koskaan ennen ja pierettääkin aika hyvin 😅

Olisin tosi valmis tän väsymyksen loppumiseen kohtapuoliin. Nyt on tullu hyvä aivosumu kaveriksi niin töistä ei tuu yhtään mitään…
Ilmaa on kyllä normaalia enemmän liikkeellä... Väsymys lamaa, samoin jatkuva etominen, kun oksentaa en pysty. Nyt myös turvottaa tissien lisäksi kovin jo vatsaakin. Kohta ei mee enää housut jalkaan 🫣

Ilmaa on kyllä normaalia enemmän liikkeellä... Väsymys lamaa, samoin jatkuva etominen, kun oksentaa en pysty. Nyt myös turvottaa tissien lisäksi kovin jo vatsaakin. Kohta ei mee enää housut jalkaan 🫣
Joo tää kuulostaa tutulta 😅 ja mulla kans kyllä kaikkialta on ihan pullataikinana, painookin tullu useempi kilo tässä vaikkei ihan hirveen monta ohjeiden mukaan sais tulla koko raskausaikana mun lähtöpainolla. Mut eipä siinä pahoinvoidessa heti kun edellisestä ateriasta/ välipalasta on mennyt 2 h hirveästi mieti että syödäkö nyt vai ei, vaikka oonkin pyrkiny siihen että se mitä syö olisi terveellistä.

Takaisin