Oireet

Aivan järkky turvotus tänään. Löysimmät mahdolliset toimistokelpoiset housut jalassa ja silti tekee tukalaa, pitää varmaan jonnekin mammaosastolle lähteä kohta vaateostoksille :Face Without Mouth:

Täällä on pahoinvointi onneks jo helpottanut ja kiitos siitä lääkkeille. Edelleen tulee kuvottava olo välillä jos ruokailu venyy yli kaks tuntia, mutta onneks ei tarvii enään pönttöä hallilla.

Ja varmaankin justiinsa olon parantuessa on nälkä palautunut. Tuntuu et kokoajan on nälkä ja jotain tarttis syödä.😄

Neuvolassa käydessä vinkattiin myös matkapahoinvointiin auttamista rannekkeista tai vastaavasta kohdasta painamista kädestä. Olis kiva kuulla jos jollain on kokemuksia noista rannekkeista?

@TäpinäTyyppi mä ostin nuo rannekkeet kun pahoinvointi ekan kerran iski, mutta en kyllä juuri mitään vaikutusta huomannut. Toisaalta mulla se ei olekaan ollut kauhean rajua, lähinnä vaan etovaa oloa, joten voi olla että vaikutus on merkittävämpi jos on pahempia oireita. Väittävät kuitenkin että niillä rannekkeilla olis jotenkin tieteellisesti todistettu vaikutus. 😄

Ai niin, nuo rannekkeet. Pitääkin kaivaa ne varastosta. Oon hankkinut ne aikoinaan laivan infosta, kun kärsin merisairaudesta ja silloin virkailijan kanssa puhuttiin, että toimiiko ne oikeesti ja todettiin, että toisaalta ihan sama onko se vaikutus todellista vai placeboa. Tuolloin merisairaus vähän hellitti ja esikoista odottaessa kyllä ahkerasti käytin.

Mulla on nyt ollut monta päivää pitkän jarkuvaa pahoinvointia. Vielä ollaan kyllä pysytty vain etomisasteella, kaikki ruuat jää aina kesken. Ero esikoisen raskauteen on siinä, että slloin tässä vaiheessa (6+5) pahoinvointi oli ohimeneviä hetkiä, nyt tosiaan jatkuu melkein koko päivän. Ja tämä onkin väsymyksen lisäksi ainoa oire toistaiseksi.

Olin aika alusta lähtien huolissaan siitä pahoinvoinnin puuttumisesta, mutta se on nyt tällä viikolla (nyt 6+4) tullut kuvioihin (jee?:D).

Pahoinvointi siis kyllä vielä suht lievää, etovaa oloa ylävatsalla ja tunne kuin olisi joku oksennustauti alkamassa. Tulee silleen aaltomaisesti, yllättäen aamuisin onkin ollut ihan suht hyvä olo ja oon jopa ihan ongelmitta pystynyt olemaan tunnin pari jalkeilla pelkällä kahvilla. Yleensä otan siinä kyllä vähän jotain aamupalaa/tuoremehua parin tunnin sisään. Se varsinainen ensimmäinen pahan olon aalto tulee tälleen lounasajan tuntumassa. Sitten kun se helpottaa, niin toinen iltapäivällä. Ja illalla vähän vaihdellen.

Ainakin omalla kohdalla nää pahoinvointiaallot tuntuvat osuvan ihan samoihin ajankohtiin sen kanssa, miten ennen raskauttakin aloin olla nälkäinen/välipalan tarpeessa ja väsynyt. Siis aiemminkin oon aloittanut päivän pelkällä kahvilla, ja oikeastaan riippumatta siitä, oonko haukannut jotain myöhäisaamupalaa siinä tunti pari ennen lounasta, on lounasaikaan ollut kova nälkä. Niin nyt onkin sitten tismalleen samaan aikaan nälän sijaan etova olo. 🤢

Takaisin