Oireet

Onko ketään saanut apua pahoinvointiin B6-vitamiinista? Jos on niin millaisella annostuksella? Mulla on omalle lääkärille aika vasta tammikuun alussa kun syön jo muita lääkkeitä niin mietin jos kokeilisin tota vitamiinia nyt pahimpaan oloon.
Onneksi oksennusta ei oo vieläkään tullut mutta päässä pyörii koko päivän.

Kiitos, kun vinkkasit tämän B6-vitamiinin! 🤗

En tiennytkään, että siitä voi olla apua. Lopetin viime viikolla yhden vitamiinitabletin ottamisen, kun en ollut tarkistanut, onko siinä jotain, mitä ei olisi raskauden kannalta hyvä saada. Mielestäni pahoinvointi yltyi juuri samaan aikaan tablettikuurin lopettamisen kanssa. Nyt aloitin sen uudelleen ja olo on ollut parempi. B6-vitamiinia on tuossa tabletissa muistaakseni 12mg, eli 2mg enemmän kuin pahoinvointilääke Xonveassa.

Mulla on huonovointisuus pikkuhiljaa lisääntynyt. Tänään on jo ollut aika vaikea päivä. Jatkuva nälkä ja siihen liittyvä heikotus, mutta ei saa kunnolla syötyä. Olen tänään ja huomenna vielä (melko vilkkaan) esikoisen kanssa kaksin kotona, niin vähän meenaa pinna olla kireällä. No torstaina pitäisi lähteä töihin, saas nähdä miten onnistuu. 🙈

Minullakin oireet vahvistuu, todella huono olo välillä ja energiat nollassa. Mietin jo viikonloppuna, että oonko tulossa kipeäksi, kun on niin vetämätön olo. Huimausta on myös ollut🥲

Nyt myös alkanut oikeasti toden teolla ällöttämään tietyt hajut. Eilen mies paistoi jauhelihaa ja se käry oli ihan kamalaa! Muutenkin lihan haju on alkanut oksettamaan🥴 Onneksi en siis ole (vielä) oksentanut, mutta tuntuu että sekin on enää ajan kysymys🫣

Uusi "oire" löytynyt! Aivan jäätävä siivoushulluus iskenyt 😂😂 ennen ollu vaan noh kerkeehän tuon myöhemminkin mutta nyt kun aattelee et kohta on jättimaha eessä ni mites sitä sitten imuroit sohvan välejä. Huoh mies hyppii seinille "etkö voisi vähän rauhoittua? " hell no!

Viimeksi mulla pesänrskennus alkoi siinä ennen viimeistä kolmannesta. Kävin koko kämpän läpi, järjestelin ihan kaiken paikoilleen. Sitä odotellessa, josko sais kaikki tavarat paikoilleen viimeistään silloin muuton jäljiltä 😆

Mahtaakohan olla virtsis päällä, jatkuvasti saa laukata vessassa 😟 Ilmeisesti ei oo mikään hyvä juttu, en edes uskalla googlata. Aamulla sopivasti ensimmäinen neuvola (puhelimitse), toivottavasti saan mennä antamaan pissanäytteen. Päivystysavusta arveltiin ettei kannata lähteä jonottamaan.

Onko teillä muilla ollut virtsiksiä raskauksien aikana? Mulla ei koskaan raskaana ollessa, mutta nuorempana oli todella usein ja aina kunnon kirvelyn kera. Nyt ei oo varsinaisesti kirvellyt ollenkaan.

Muokattu viimeksi:
Mahtaakohan olla virtsis päällä, jatkuvasti saa laukata vessassa 😟 Ilmeisesti ei oo mikään hyvä juttu, en edes uskalla googlata. Aamulla sopivasti ensimmäinen neuvola (puhelimitse), toivottavasti saan mennä antamaan pissanäytteen. Päivystysavusta arveltiin ettei kannata lähteä jonottamaan.

Onko teillä muilla ollut virtsiksiä raskauksien aikana? Mulla ei koskaan, raskaana ollessa mutta nuorempana oli todella usein ja aina kunnon kirvelyn kera. Nyt ei oo varsinaisesti kirvellyt ollenkaan.

Mulla ollut paljon virtsiksiä, johtui munuaisista, jotka leikattu. Viime raskaudessa oli oireita, sain heti kuurin päälle. Karpalomehua/kapseleita kannattaa ottaa, sekä banadolia. Niin on vähän helpompi olla. Toivottavasti saat labraan lähetteen ja kuurin päälle

Viimeksi mulla pesänrskennus alkoi siinä ennen viimeistä kolmannesta. Kävin koko kämpän läpi, järjestelin ihan kaiken paikoilleen. Sitä odotellessa, josko sais kaikki tavarat paikoilleen viimeistään silloin muuton jäljiltä 😆
Niinpäs muuten oli itselläkin😄 nyt oonki VÄHÄN etuajassa 🤭

🤣 Ottaisin kanssa mieluusti tuon siivousoireen

Täällä edelleen 5+2 hyvin vähäoireista.
Suun kuivamista, ehkä lievää väsymystä (tai sitten en tunnista tätä kunnolla kun oon lomalla ja saan lepäillä rajattomasti 😅), vähäistä huimausta ja ajoittain alaselkätuntemuksia. Tissit vähän painellessa aristaa, ai niin ja iho ja hiukset rasvoittuu herkemmin. Jokunen alavatsanippailu ehkä myös.
Oon edelleen ihan hätähousuna täällä et millon alkaa ne kunnon klassiset oireet. Onneksi vu 1,5 viikon päästä niin saa toivottavasti (🙏) vähän vahvistusta ja mielenrauhaa.

Uusi "oire" löytynyt! Aivan jäätävä siivoushulluus iskenyt 😂😂 ennen ollu vaan noh kerkeehän tuon myöhemminkin mutta nyt kun aattelee et kohta on jättimaha eessä ni mites sitä sitten imuroit sohvan välejä. Huoh mies hyppii seinille "etkö voisi vähän rauhoittua? " hell no!
Täällä sama 👋🏼👋🏼 mä VIHAAN siivoomista mutta nyt on keittiön kaapit ja laatikot järjästelty, kaikki koneet pesty, jopa kattolistat pyyhitty jne. 😅 oon heittäny 5 säkillistä tavaraa pois heh.

Onkos muilla oireena vaaleanpunaista vuotoa / vörjäytynyttä valkovuotoa?🤔 Eka raskaus ja ajoittain hirvittää kun valkovuoto on värjäytynyt hieman vaaleanpunaiseksi. Yhdistän vuodon ns limakalvojen sörkkimiseen, tulee ainoastaan seuraavana päivänä seksistä ja nyt varhaisultran jälkeen tuli myös. Ilmeisesti normaalia, tulee vain pyyhittäessä ja loppuu ns kertapyyhintään mutta silti aina pelottavaa 😅 neuvolalääkäri kahden viikon päästä, yritän malttaa mieleni sinne asti. Netin mukaan tosiaan normaalia mutta pieni pelko iskee aina silti…

Onko muilla heikotusta/pyörrytystä? Mua jännittää tän takia lähteä minnekään, kun alkaa aina ihan puskista. Tänään olin esikoisen kanssa kirjastossa ja tuli niin huono ja heikko olo siellä. Istuin siellä hyllyjen edessä lattialla ja muka yritin siitä esitellä lapselle kirjoja. Oikeasti vain yritin kerätä voimia, jotta jaksaisin seistä ja päästäisiin sieltä pois. 🙈 Onko tämä normaalia? Ylihuomenna pitäisi jaksaa töissä. Onneksi tällä hetkellä istumajuttuja, niin voin ainakin esittää olevani ok.

Onko muilla heikotusta/pyörrytystä? Mua jännittää tän takia lähteä minnekään, kun alkaa aina ihan puskista. Tänään olin esikoisen kanssa kirjastossa ja tuli niin huono ja heikko olo siellä. Istuin siellä hyllyjen edessä lattialla ja muka yritin siitä esitellä lapselle kirjoja. Oikeasti vain yritin kerätä voimia, jotta jaksaisin seistä ja päästäisiin sieltä pois. 🙈 Onko tämä normaalia? Ylihuomenna pitäisi jaksaa töissä. Onneksi tällä hetkellä istumajuttuja, niin voin ainakin esittää olevani ok.

Voiko johtua raudan puutteesta? Kurjalta kuulostaa! Mulla on kokemusta aiemmassa raskaudessa, jossa pyörryin töissä. 🙈 Hyvä, jos voisit kertoa töissä heikotuksesta, niin saat mahdollisuuden levätä tarvittaessa luvan kanssa. Entä voisitko soittaa neuvolaan ja kysyä, mitä he suosittelisivat avuksi? ❤️

On!! Luin jostain, että heikotus voi johtua esim siitä kun veren määrä lisääntyy kehossa. Itsellänikin tulee huimaus ihan yhtäkkiä😵‍💫

On normaali raskausoire mutta hyvä huomioida että juot tarpeeksi nesteitä ja on jotai naposteltavaa ja nouset rauhallisesti ylös ni sillee saattaa välttyä pyörtymiseltä. Mulla ainaki pimenee helpoiten jos ei oo syönyt ja nousee äkkiä pystyyn taaperon perään tms. Ja kuten joku sanoikin jo että johtuu siitä veren määrä lissääntymisestä kehossa. Tsemppiä 💞

Onkos muilla oireena vaaleanpunaista vuotoa / vörjäytynyttä valkovuotoa?🤔 Eka raskaus ja ajoittain hirvittää kun valkovuoto on värjäytynyt hieman vaaleanpunaiseksi. Yhdistän vuodon ns limakalvojen sörkkimiseen, tulee ainoastaan seuraavana päivänä seksistä ja nyt varhaisultran jälkeen tuli myös. Ilmeisesti normaalia, tulee vain pyyhittäessä ja loppuu ns kertapyyhintään mutta silti aina pelottavaa 😅 neuvolalääkäri kahden viikon päästä, yritän malttaa mieleni sinne asti. Netin mukaan tosiaan normaalia mutta pieni pelko iskee aina silti…
Joo mulla on kans tää ja ekalla kerralla säikäytti pahasti! Ja esiintyy just puuhailujen jälkeisenä päivänä, joten ajattelin myös että kyseessä olis herkät limakalvot 😊

Tänne on pahoinvointi löytänyt tiensä ja useampana päivänä on joutunut kiireellä juosta vessaan. Sen lisäksi hirveet turvotukset iltaisin. Illalla kaikki housut tuntuu kiristävän ja aamulla kroppa on taas normaali. Saa nähdä koska pitää hankkia jo uusia housuja.

Jos on vinkkejä turvotukseen, niin otetaan vastaan 😄 urheilukaan ei tunnu auttavan

Takaisin