Oireet

Täällä 5+5 ja tänään ollut ensimmäinen päivä kun ollut selkeää pahoinvointia😵‍💫 Ihan joutuu puhaltelemaan, ei oo onneks ylös vielä tullut 😅 Raikas ilma vaikutti auttavan, kun lähin koiran kanssa lenkille 🙏🏼

@Ranatar ei kyllä mitään hajua mitkä mun rauta-arvot on, että voi johtua niistäkin. Ei kyllä huvittaisi alkaa syödä lisärautaa, kun maha menee kuitenkin sekaisin. 😅 pitää puhua neuvolassa jos sinne asti pääsen.

@Reetu ja @Annikki23 okei! Itsekin googlailin vähän ja tosiaan voi olla toi veren lisääntyminenkin. pitää varmaan antaa sitten verelle aikaa ja toivoa että helpottaa. Olen aika pitkä, niin tää pyörtyily seisomaan noustessa on tuttua, mutta ollut nyt tosiaan aika herkillä huimauksen kanssa.

Huomenna pitäs mennä töihin bussilla ja ajatuskin bussin hajusta ällöttää. 🤢

Minulla on ollut pientä ajoittaista huimausta ylösnoustessa, ja vajaa kuukausi sitten mitattu ferritiini+hemoglobiini olivat tosi hyvällä tasolla. On siis ollut rautaongelmaa aiemmin ja oon popsinut lisärautaa tosi pitkään. Nyt jätin sen tauolle kun ferritiini alkoi olla jo aika yläkanttiin. 😅 Eli ei selitä huimausta ainakaan minulla.

Uutena oireina jotenkin ihan jäätävän raskaat hinkit. 😑 Siis turvoksissa, vähän painellessa aratkin mutta ei pahasti.
Lisäksi tuntunut tässä tänään ja eilen jokunen aika ilkeäkin yksittäinen "sukkapuikkotuikkaisu". Muilla tätä?

Ja tosiaan nyt 5+3

Onpa lohduttavaa kuulla, että monella on samanlaisia oireita. Tsemppiä kaikille!

On jännä myös huomata miten erilaisia oireita on edellisiin. Nyt on paljon voimakkaampi pahoinvointi ja mullekin on tullut noita huimauskohtauksia.

Ensi viikolla alkaa työt. Vähän jännittää miten siellä jaksaa

Onpa lohduttavaa kuulla, että monella on samanlaisia oireita. Tsemppiä kaikille!

On jännä myös huomata miten erilaisia oireita on edellisiin. Nyt on paljon voimakkaampi pahoinvointi ja mullekin on tullut noita huimauskohtauksia.

Ensi viikolla alkaa työt. Vähän jännittää miten siellä jaksaa
Jännä sitten kattoo liittyykö erilaiset oureet sukupuoleen vai muuten vaan erilaiset tällä kertaa 😊🥰

Siis tää yökkäily ja röyhtäily on jotakin aivan kammottavaa. 😵 Olin nuorempana mielialalääkityksellä useita vuosia joten pillereiden nieleminen ei oo sen koommin ollut mulle ongelma, pystyn tarvittaessa buranan nielaisemaan vaikka kuiviltaan. Hyvä taito kun nyt kaikenlaisia vitamiineja menee puolisen tusinaa pilleriä päivässä - paitsi sit kun refleksi sanoo ei ja pillerit tulee takaisin ylös ennen kuin ovat alas ehtineetkään. 😵 Ja sit se refleksi jää jotenkin ”päälle” ja pitää minuuttitolkulla hengitellä ettei oikeasti tuu yrjö. Huoh.

Ja että pahoinvointi ei riitä ni sitte vielä ilma paukkuu persposkista ihan varkain voi kamala sentää. Tuun olee maailman surkein asiakaspalvelija ens kuusta lähtien jos nuo hiljaiset hiihtäjät karkaa tilauksia ottaessa 😵‍💫🥲

Siis tää yökkäily ja röyhtäily on jotakin aivan kammottavaa. 😵 Olin nuorempana mielialalääkityksellä useita vuosia joten pillereiden nieleminen ei oo sen koommin ollut mulle ongelma, pystyn tarvittaessa buranan nielaisemaan vaikka kuiviltaan. Hyvä taito kun nyt kaikenlaisia vitamiineja menee puolisen tusinaa pilleriä päivässä - paitsi sit kun refleksi sanoo ei ja pillerit tulee takaisin ylös ennen kuin ovat alas ehtineetkään. 😵 Ja sit se refleksi jää jotenkin ”päälle” ja pitää minuuttitolkulla hengitellä ettei oikeasti tuu yrjö. Huoh.

Tuo hengittely kuulostaa niin tutulta! 😑 Mun taktiikka on ollut maata sängyllä ja kuvitella pään päälle taivas, jossa matkaa valkeita pilviä. Ihan hirveää kyllä taistella sitä refleksiä vastaan, varsinkin jos mahassa asti alkaa jo muljuilla. 🙈

Tuo hengittely kuulostaa niin tutulta! 😑 Mun taktiikka on ollut maata sängyllä ja kuvitella pään päälle taivas, jossa matkaa valkeita pilviä. Ihan hirveää kyllä taistella sitä refleksiä vastaan, varsinkin jos mahassa asti alkaa jo muljuilla. 🙈
Täytyy kokeilla tätä. ”Hauskaa” on se että fiilis on mulla ihan samanlainen kuin liian alkoholin aiheuttamassa pahoinvoinnissa 🙈🙈🙈 nyt sentään sen tuntuu saavan menemään ohi ilman ikävämpää lopputulosta 🙈

Kaikki sympatiat teille joilla laatta lentää tai ainakin on lähellä lentämistä🤢

Mulla on pahoinvointia pitkin päivää, sellasta etomista ja jos ehtii yhtään nälkä tulemaan niin tulee kyllä tosi huono olo 😵‍💫 Kauhee nuudelihimo tullut, en normaalisti nuudelia syö mutta tänään on pitänyt hakea kaupasta ja on niin kauheen hyvää🤤 Mutta vähän huolettaa kun rinnat ei tänään aamun jälkeen ole niin arat kun on ollut, onkohan huono merkki 🥺

Mulla tänään 9+0 ja on jo useamman viikon ollut pahoinvointia ihan koko ajan. En kuitenkaan oksenna, välillä yökkään. En muista tällaista aiemmista raskauksista, huono olo oli ohimenevää. Lääkettä en ole hakenut vaan olen koittanut sinnitellä 🧐😅 töissä pärjään juuri ja juuri kun syön vähän väliä jotan pientä (kuitenkaan mitään ei tee mieli). Kotona sitten makaan kun väsyttää julmetusti ja on huono olo. En ole tännekkään kirjoitellut koska puhelimen ja television ruudun katsominen pahentaa oloa. Öisin en saa nukuttua kun ravaan pissalla. Lisäksi iltaisin mahassa velloo suolet niin että haittaa nukahtamista 🤨😩 toivon että pikkuhiljaa alkaa helppaamaan kun viikkoja kertyy🤞🏼

tuntuuko kenestäkään muusta että deodorantti pettää normaalia nopeammin??? :tears: Just äsken olin aamupäivän menossa työasioissa, sit tulin kotiin ja vaihdoin paidan ja olin vaan että huhhuh :tears:

Rv 7+2 ja eka oksennus. Vaikka en varsinaisesti pidä oksentamisesta, niin tuntuu kuitenkin, että tämä kuuluu mulla asiaan, ja tuo vähän varmuutta, että ehkäpä raskaus etenee. Esikoisen aikaan oksentaminen kuului joka aamuisiin rutiineihin varmaan kuukauden päivät. 😅

Oireet plussan paikkeilla: iho kukki, älytön makeanhimo, paino lähti nousemaan

Oireet viikoilla 4&5: alavatsan nipistely, hengästyminen perustreenistä, tunteita laidasta laitaan ja selvästi muutenkin herkempi (sori jos tää on TMI)

Oireet viikoilla 6&7: luokaton väsymys, vähäinen verenvuoto, pahemman luokan ummetus, nännit älyttömän herkät ja kipeät (siis ei rinnat :D? )

Nyt 6+6 menossa eikä vieläkään okseta, mikä ihan kiva tietty, mutta luonnollisesti saa mut epäilemään, olenko raskaana ollenkaan. ':D

tuntuuko kenestäkään muusta että deodorantti pettää normaalia nopeammin??? :tears: Just äsken olin aamupäivän menossa työasioissa, sit tulin kotiin ja vaihdoin paidan ja olin vaan että huhhuh :tears:
Kyllä - mullakin hiki haisee herkemmin kuin tavalliesti. 😖

Aiemmissa raskauksissa en ole juuri koskaan joutunur käymään vessassa kesken yöunien. Nyt on jotain ihan eri tavalla, sillä ihan tässä 10-viikolla herään joka yö vessahätään. 🤔 Ihmettelen, mistä tämä johtuu, kun aiemmin olen kokonaan välttynyt tältä oireelta. Onko ikä tuonut sen tullessaan vai vaatiiko keho nyt eri tavalla nestettä ja sitä tulee tankattua illalla enemmän. Onko kellään aavistusta syystä tälle oiremuutokselle tai kokemusta vastaavasta?

Tunnistan lisää samanlaisia oireita, mitä muillakin täällä 😁 Ihme kyllä itsellä ei vielä ole mitenkään älytöntä vessassa ravaamista, en tiedä onko minulla sitten isompi rakko vai mikä lie 🤣 Mutta sen sijaan tuon hikoilun/deodorantin pettämisen ja hengästymisen allekirjoitan!

Takaisin