Oireet

Me ei olla viitsitty edes sanoa milloin voisi tuparit pitää... Ehkä joskus. Jos ollenkaan. Kesällä ainakin voi ulkona viettää aikaa 😆
Me ollaan vasta vähän yli 3v asuttu tässä eikä vielä ole ehtinyt edes miettimään mitään tupareita. 🤭😂

Tänään 9+2 ja ilkeitä tuikkasuja häpyluun kohdalla. Voiko tämmöset olla jotain kohdun kasvuun liittyviä kipuja? 🤔 Lisäks vähä semmosia menkkamaisia kipuja.
Mulla oli tällasta, ehkä pääosin tosin enemmän alavatsan sivuilla, ihan alkuraskaudesta. Tyyliin kääntyminen sängyllä vilhas tosi kovaa. Ne helpotti ehkä kolmeksi viikoksi ja oisko ollu kans 9+2 (nyt alkuviikosta) kun jatkui. Tuntuu kun joku repeäisi vatsassa, ja sit just välillä alhaalla keskellä sellasia pistoksia. En oo nyt näitä kuumotellu kun on ohimeneviä ja kuulemma normaaleja + ei oo vuotoa tai paikantunu jotenkin mun mielessä sinne missä lapsi on 😁 kaveri kuvasi että tällaset löystymiskivut ollu pahimpia kokemiaan vatsakipuja, itelle kun on normaalistikin ollu kipuja alueella niin nää on sellasia keskikovia mut ei sietämättömiä koska menee myös ohi.

Täällä kans vähän aaltoilevaa ja päivästä riippuvaa etomista ja alavatsan nipistelyjä ja koomasuutta. Mutta noi edellämainitut ei häiritse edes yhteensä mua niin paljoa ku tää ihan järjetön kylmyys ⛄️ Oon muutenki palelmiseen taipuvainen ja viime raskaudessa oli kyllä samaa (mutta lämpimämpi keli autto..), mutta nyt tää jotenki risoo mua ihan tosi paljon 👊🏻
….eiiii pitäis oikeesti kai valittaa, mutta ehkä tän asian ulos oksentaminen helpottaa 🫠

Täällä kans vähän aaltoilevaa ja päivästä riippuvaa etomista ja alavatsan nipistelyjä ja koomasuutta. Mutta noi edellämainitut ei häiritse edes yhteensä mua niin paljoa ku tää ihan järjetön kylmyys ⛄️ Oon muutenki palelmiseen taipuvainen ja viime raskaudessa oli kyllä samaa (mutta lämpimämpi keli autto..), mutta nyt tää jotenki risoo mua ihan tosi paljon 👊🏻
….eiiii pitäis oikeesti kai valittaa, mutta ehkä tän asian ulos oksentaminen helpottaa 🫠
Mulla lämpöviltti on iltojen pelastus kun oon aivan jäässä😵‍💫

Sain muutama päivä sitten Bonjestat käyttöön pahoinvointiin. Periaatteessa toimii ja toimintakyky on nyt paljon parempi, mutta iltapäivällä, jolloin mun pahoinvointikin on tyypillisisesti pahimmillaan, tulee kyllä vähän paha olo kuitenkin. Ja ruokaällötykseen ei kyllä auta. Periaatteessa annostusta saisi nostaa, mutta on niin penteleen kallis lääke, että yritän pärjätä minimillä. 😄

Muut oireet edelleen tolkuton väsy, iltapalelu, arat rinnanpäät ja maha on ollut sekaisin. Yksi päivä tuöi myös tippa verta vessassa pyyhkiessä. Satuin olemaan silloin just ekalla neuvolakäynnillä, niin pääsi heti mainitsemaan ja terkka rauhoitteli, että ei ole vielä hälyttävää. Ja siihen se vuoto jäikin.

Oon ottanut bonjestaa nyt kolmena iltana. On auttanut MUTTA se on vienyt mun viimeisetkin yöunet 😫😫 en saa lainkaan nukuttua. Jalat on levottomat. Raskaana tätä oiretta tulee mutta ei ole tässä määrin ollut ja olen saanut jotenkin yöni nukuttua. Nyt vain valvon tunnista toiseen. Lääke kyllä väsyttää muttei todellakaan tarpeeksi jotta olisin kanttuvei😂 en tiedä miten jaksan töissä jos tämä unettomuus jatkuu.

Täällä pahoinvointi alkaa väistymään, vielä tulee sellaisia hetkiä kun tulee etovaa oloa. Ja lähes joka aamu hampaita pestessä tulee oksennus, muuten en ole oksennellut.
Jatkuvasti pissattaa, tosin jatkuva kauhea janokin vaikuttaa.
Välillä vatsassa tuntuu menkkamaisia kipuja tai olo, että olis joku tulehdus. Mutta neuvolassa ainakin pissanäyte oli puhdas.

Tuntuuko muilla jo pikkumasu? 😍 Mulla on nyt viikon ajan tuntunut hennosti selällään maatessa ja hyvin jos rakko on yhtään täysi 😁

En tiedä mitä mun yöunille on tapahtunut, oon aina ollut sellai supernukkuja mut tänäänkin heräsin klo 4 pissahätään ja sen jälkeen ei uni ole tullut. Saatan muutenki aamusta herätä aikaisin vaikka en ole eläessäni ollut aamuvirkku 🫣

Ainakin kuvittelen, että tuntuu sellainen pieni kohta alavatsassa🫣 Ja minulla on samaa, että herään vessahätään ja sittenpä ei enää uni tulekaan😅 Muuten olen ollut nyt jonkun aikaa aikalailla oireeton. Paitsi nyt ollut useana päivänä päänsärkyä ja sellaista nipistelyä mahassa. Eli taitaa olla niin, kun yksi oire loppuu niin toinen tulee tilalle😁

Aina ennen on kyllä uni tullut, jos yöllä tarvinut herätä 😁 Onhan tämäkin kiva kokea miltä tuntuu herätä virkeänä aamulla. Tosin päivällä kuolen väsymykseen.
Täällä kans nyt kahtena päivänä särkenyt päätä.

Tuntuuko muilla jo pikkumasu? 😍 Mulla on nyt viikon ajan tuntunut hennosti selällään maatessa ja hyvin jos rakko on yhtään täysi 😁

En tiedä mitä mun yöunille on tapahtunut, oon aina ollut sellai supernukkuja mut tänäänkin heräsin klo 4 pissahätään ja sen jälkeen ei uni ole tullut. Saatan muutenki aamusta herätä aikaisin vaikka en ole eläessäni ollut aamuvirkku 🫣
Turvotuksen vuoksi näyttää ku ois isokin masu mutta eipä täää vielä se ihka aito oo 😅 masua odotellassa,viimeksikin rakastin sitä isoa kumpua vaikka pelkkä sohvalta ylösnousu tuottikin hankaluuksia🤣❤️

Turvotuksen vuoksi näyttää ku ois isokin masu mutta eipä täää vielä se ihka aito oo 😅 masua odotellassa,viimeksikin rakastin sitä isoa kumpua vaikka pelkkä sohvalta ylösnousu tuottikin hankaluuksia🤣❤️
Tätä samaa, turvottaa sikana ja maha näyttää vaan isolta mut ei siltä että on raskaana :D

Täällä myös maha pullottaa mutta paino vaan laskee (ei oikein ruokahalua) 🤯 ihan ku olis syöny mahan oikeen täyteen hiilaripitoisia asioita, vaikka saan hädin tuskin syötyä mitään.

Aattelin kirjoitella, jos jollakulla ollut samanlainen kokemus. Multa loppui raskausoireet kuin seinään 9. raskausviikon ensimmäinen päivä eli 2vko sitten. Siis kaikki pahoinvoinnista vessakäynteihin. Tilalle tuli vatsakipuja ilman verenvuotoa Kuitenkin kaikki oli vielä pari päivää sitten ultrassa ookoo, vaikka toki säikäytti pahemman kerran. Ummetus/turvotus ainoat selvät raskausoireet tällä hetkellä, vaikka niitäkin ollut satunnaisesti ennen raskautta. Eli näinkin voi nähtävästi käydä. 😅

Jaahas, oon saavuttanut sen vaiheen raskaudessa, että oksennusrefleksi on vähän yliaktiivinen ja yökkäilen milloin millekin. Eri hajut, kuten roskis, jääkaappi tai joku tuoka triggeröi erityisesti, mutta myös vaikka jonkun ruuantähteen näkeminen tai niinkin hassu kuin hampaiden pesu, erityisesti se vaahto.
Pojan vaipparoskiskin on hankala. En hengitä nenän kautta, kun sen avaan, mutta jo pelkkä mieöikuva siitä hajusta on saanut oksentamaan asti. Samoin yökkäilen roskia viedessä.

Odotan niin paljon että tää oksentaminen loppuisi!!!! Toki mieluummin tämä, että oksennan ja pari tuntia on suht ok ja sit mennään taas. Välissä oli vaihe ettei niinkään oksettanut, mutta kuvotti koko vuorokauden ympäri niin sekin oli hankalaa. Muissa raskauksissa kestänyt lähemmäs rakenneultraa että onhan tässä vielä matkaa...

Oireita tullu ja menny aika vähän. Mutta luultavimmin kun raskauduin vatsa meni ihan sekaisin seuraavaksi päiväksi

Mä oon kaikenkaikkiaan voinut huonosti joka ikinen päivä. Ensin oli pahoinvointia, lääkitys, kuiva suu, sitten se alkoi väistymään mutta tilalla närästys. Vastustuskyky laskenut, kaksi flunssaa, yksi noro sairastettu. Nyt noro päällä ja tuntuu siltä että henki lähtee. Sängyssä makoilu saa alaselän kipeäksi, noro takia taas lihakset huutaa hoosiannaa. Muutamaan yöhön tai päivään en oo nukkunut juurikaan, joten torkun silloin tällöin. Päänsärky myös osana päivittäistä elämää.

Mietin että mitä seuraavaksi? Surettaa ihan vietävästi että jatkuvasti sairaslomalla töistä, saatika se että lojuu ja makaa kotona yksin. Tuntuu aika lohduttomalta.

Taas tuli ylimääräinen neuvolalääkärikäynti, kun verenvuotoa oli rv15 peräti 6 päivää putkeen. Jälleen kerran ultrassa ei näkynyt mitään selittävää tekijää vuodolle ja pikkutyyppi onneksi vielä menossa mukana ja vastasi viikkoja. ❤️ Jännäähän tää vielä on, mutta kotidoppler on kyllä ollut näissä tilanteissa ihan pelastus. Rauhottavaa tietää noissa tilanteissa, että edes syke vielä on.

Takaisin