Oireet

Mul on vielä n. 2vk aikaa keksiä 4v:lle jokin selitys et miks äiti oksentaa joka aamu 😅 hän vielä kovasti hätääntyy jos joku oksentaa. Onko jollain ideoita? 🙂🥹 tuolle hölösuulle ei voi kertoa vielä mitään 😅

Saatko niitä pahoinvointi lääkkeitä?

Mulla pahoinvointi otti aika nopean käänteen, eilen aamulla alkoi, ja tänöän aamulla jouduin jo oksentamaan 🤢 Ihan kamala olo, kylmä hiki ja vatsa sekaisin. Nyt taas ok olo, eli vielä onneksi kestää vain aamun. Stressaa kun ti-aamuna pitäisi lähteä työreissuun klo 8.40 bussilla. 😬 Jos vaan herään jo tosi aikaisin, niin ehkä ehdin hoitaa pahoinvoinnit pois alta ennen lähtöä 🙈 pitää myös alkaa tehdä kurkkuleivät valmiiksi jääkaappiin, ehkä auttaa jos syö ne ihan heti.

Toi 4v on kyllä pahalta. Sehän kertoo päiväkodilla heti 😀 edellisessä raskaudessa oksentelun paljon, mutta päiväkoti-ikäsille kerrottiin vaan että äitiä oksettaa mutta ei ole mitään pahaa, tarttuvaa ja yllättävän hyvin meni sillä selityksellä. Heti nt ultran jälkeen, kun lapsille kerrottiin, saivat toki kaikki muutkin kuulla asian lasten suusta.
Nyt en tiiä milloin lapsille kerrotaan. Varmaankin nt ultran jälkeen jossain vaiheessa.

En oo ees kysyny ku en oo viel ees neuvolaan soittanu 👀

Kannattaa kysyä, sen saa terveyskeskuksesta reseptillä. Yleensä saa saman päivän aikana, niin voi hakea apteekista 😉 Ainoa huono puoli, että itseä se väsyttää ihan älyttömästi.

Kannattaa kysyä, sen saa terveyskeskuksesta reseptillä. Yleensä saa saman päivän aikana, niin voi hakea apteekista 😉 Ainoa huono puoli, että itseä se väsyttää ihan älyttömästi.
Otatko siis iltaisin tuon lääkkeen ja se auttaa vielä aamulla? Tuo väsytysominaisuus olis iltaisin oikein kätevä 😁

Otatko siis iltaisin tuon lääkkeen ja se auttaa vielä aamulla? Tuo väsytysominaisuus olis iltaisin oikein kätevä 😁

Se otetaan nimenomaan iltaisin, vielä pitää löytää oikea kellonaika. Nii ei menis seuraava päivä väsymyksen kourissa 😅

Ja ekoina päivinä, kun aloittaa lääkkeen käytön, väsytti itellä enemmän kuin nyt kun on käyttänyt jo jonkin aikaa lääkettä. Tossa on hyvä sekin, että annosta voi nostaa mikäli iltaisin otettava lääke ei riitä, jolloin lääkettä otetaan myös aamulla/ja päivällä. Mutta toimiva lääke ainakin itellä, ei kaikkea pahoinvointia vie pois, mutta oksentamiselta ja aiempien raskauksien tipputusreissuilta säästynyt toistaiseksi.

Ei kuulosta sellaiselta mitä itse söisin kuin ihan äärimmäisessä hädässä. Oon ollut ihan järkyttävän väsynyt eilisillasta asti, koko ajan sellainen loppuunväännetty tiskirätti-olo. Tänään torkahtanut jo kahdesti mutta ei auta, joutuu tappelemaan pysyäkseen hereillä tai saadakseen aikaiseksi tehdä jotain. Voidapa kömpiä peiton alle ja nukkua jonnekin jouluun (tai ehkä helmikuuhun) asti.

Mutta varmaan olisi ton lääkkeenkin suhteen toinen ääni kellossa jos pahoinvointi olisi lievää etomista vahvempaa 😄

Mun oireet on nyt viimepäivinä heikentyneet ja tietysti heti mietin, että nytkö se sitten menee kesken. 😅 Eilen ainakin liuska näytti vielä vahvaa kahta viivaa, mutta outoa kun rinnat ei ole enää niin kipeät, pienikin etominen on lähtenyt ja väsymyskin on helpottanut. Tänään pitäisi olla 5+4. Toisaalta kiva kun oireet on minimissä, mutta samalla huolestuttaa.

Mun oireet on nyt viimepäivinä heikentyneet ja tietysti heti mietin, että nytkö se sitten menee kesken. 😅 Eilen ainakin liuska näytti vielä vahvaa kahta viivaa, mutta outoa kun rinnat ei ole enää niin kipeät, pienikin etominen on lähtenyt ja väsymyskin on helpottanut. Tänään pitäisi olla 5+4. Toisaalta kiva kun oireet on minimissä, mutta samalla huolestuttaa.
Alkuraskaudessa on ihan normaalia, että on päiviä jolloin ei oo oireita. Oireet myös voi muuttua ja kaikille ei tuu samoja oireita. Sillee ei kannat säikähtää, jos joinakin päivinä on vähemmän oireita tai oireeton

Ei kuulosta sellaiselta mitä itse söisin kuin ihan äärimmäisessä hädässä. Oon ollut ihan järkyttävän väsynyt eilisillasta asti, koko ajan sellainen loppuunväännetty tiskirätti-olo. Tänään torkahtanut jo kahdesti mutta ei auta, joutuu tappelemaan pysyäkseen hereillä tai saadakseen aikaiseksi tehdä jotain. Voidapa kömpiä peiton alle ja nukkua jonnekin jouluun (tai ehkä helmikuuhun) asti.

Mutta varmaan olisi ton lääkkeenkin suhteen toinen ääni kellossa jos pahoinvointi olisi lievää etomista vahvempaa 😄

Itsellä aikaisemmassa raskaudessa tuli oksenneltua melkein joka päivä. Usein meinasi tulla oksennus. Nyt jo on jatkuvaa pahoinvoivaa oloa, niin kohta se maratoini alkaa 🫡 Tänään otan aikaisemmin, niin katsotaan josko vaikuttaisi huomiseen väsymykseen.

Alkuraskaudessa on ihan normaalia, että on päiviä jolloin ei oo oireita. Oireet myös voi muuttua ja kaikille ei tuu samoja oireita. Sillee ei kannat säikähtää, jos joinakin päivinä on vähemmän oireita tai oireeton
Joo, näin oon kuullut kavereilta. Silti huomaan, että heti huolestun kun olo on "liian hyvä". 🫣 Eiköhän se tästä! Enää 1,5 vko varhaisultraan niin sit saa varmistuksen, hyvässä ja pahassa!

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! ❤️

Mulla oli lievää närästelyä joka ruuan jälkeen mikä herätti salaa epäilemään raskautta. Aikaisemmissa raskauksissa jotka on mennyt kesken on ollut voimakasta rintojen arkuutta ja ekassa kerkis pahoinvointikin tulemaan mukaan. Nyt ei vielä ole kumpaakaan. Toivotaan, että se olisi merkki jatkuvuudesta. 🤞

Mulla oli eilisen alavatsassa vähän kumma tunne, ei kipua eikä polttelua, mutta ikävä tunne. 😅 Etenkin ehkä istuessa, makuulla ehkä vähän helpotti, ja miutenkin aaltoili. Tänään jatkuu. Heti taas huolestuttaa että nytkö menee kesken ja joka vessareissu pelottaa, vaikka tietysti voi olla vaan kasvukipuja tai mitä vain!

Mulla on viime viikko ollut ehkä vähän oireettomampi. Vatsan kohdalla olevat nippaisut ja leviämisen tuntet on vähentyneet. Mitään kunnon pahoinvointia ei ole ollut vielä, ja yleensä sellanen lievästi etova olo iskee vasta illalla. Googletin ja raskaupahoinvointi voi iskeä vasta illalla. Yhtenä iltana yökin vähän kun harjasin takahampaita, mutta siinäpä se.

Noh vähäoireisuuden takiatein sitten vielä yhden testin 🙈 Meiltä löytyi yksi yöpöydän laatikosta. Siihen tuli samantien ihan kirkkaanpunainen viiva, mutta silti on vaikea emt "nauttia"oireettomuudesta. Vaimo lohdutteli ja sanoi, että ehkä me ollaan tässä tilanteessa onnekkaita, kun hedelmöityshoitomatkamme ei ole ollut helpoin.

Mulla on viime viikko ollut ehkä vähän oireettomampi. Vatsan kohdalla olevat nippaisut ja leviämisen tuntet on vähentyneet. Mitään kunnon pahoinvointia ei ole ollut vielä, ja yleensä sellanen lievästi etova olo iskee vasta illalla. Googletin ja raskaupahoinvointi voi iskeä vasta illalla. Yhtenä iltana yökin vähän kun harjasin takahampaita, mutta siinäpä se.

Noh vähäoireisuuden takiatein sitten vielä yhden testin 🙈 Meiltä löytyi yksi yöpöydän laatikosta. Siihen tuli samantien ihan kirkkaanpunainen viiva, mutta silti on vaikea emt "nauttia"oireettomuudesta. Vaimo lohdutteli ja sanoi, että ehkä me ollaan tässä tilanteessa onnekkaita, kun hedelmöityshoitomatkamme ei ole ollut helpoin.
Yritä lohduttautua siihen faktaan että oireista eikö oireettomuudesta voi päätellä MITÄÄN raskauden kulusta. Itselläkin sellainen kokemus että oksensin päivittäin ja silti ultrassa 10+2 todettiin kkm ja alkio vastasi 8+6. Mitään en osannut aavistaa ja oltiin sykekin nähty aiemmin 6+5 😌

Yritä lohduttautua siihen faktaan että oireista eikö oireettomuudesta voi päätellä MITÄÄN raskauden kulusta. Itselläkin sellainen kokemus että oksensin päivittäin ja silti ultrassa 10+2 todettiin kkm ja alkio vastasi 8+6. Mitään en osannut aavistaa ja oltiin sykekin nähty aiemmin 6+5 😌
Oon pahoillani, että sulla on ollut keskenmeno ja se on tullut noin nurkan takaa :red-heart:

Kiitos lohduttelusta, ehkä sitten jos 17.12. ultrassa on kaikki hyvin niin sitten pystyy olemaan vähän rennommin.

Mulla on viime viikko ollut ehkä vähän oireettomampi. Vatsan kohdalla olevat nippaisut ja leviämisen tuntet on vähentyneet. Mitään kunnon pahoinvointia ei ole ollut vielä, ja yleensä sellanen lievästi etova olo iskee vasta illalla.
Samaistun tosi vahvasti oireettoman alkuraskauden aiheuttamaan huoleen! Mutta tuon testin perusteella joku siellä kuitenkin selvästi raskaushormoneja tuottaa eli mitä todennäköisimmin kaikki on juuri niin kuin pitääkin.

Mulla väheni myös alavatsatuntemukset siinä määrin että kiinnitin asiaan asian, mutta jospa kyse olisi vaan siitä että kiinnittyminen on nyt tapahtunut eikä nyt ole isompia kohtutuntemuksia odotettavissa ennen kuin se alkaa kasvaa...

Toivottavasti pystyt lohduttautumaan ajatuksella että pahoinvointikin on merkki jostain. En muista millä viikoilla olet mutta mulla oli ensimmäisen viikon pahoinvoinnin alettua lievää etovaa oloa lähinnä iltaisin/iltapäivisin, ja nyt (5+6) se ei selvästi enää katso kelloa vaan elää ihan omaa elämäänsä.

Meillä ollut aika samanlainen kokemus, mutta tosiaan oireet tai oireettomuus ei kerro todellisesta tilanteesta mitään. Raskaana kunnes toisin todistetaan 🤞

Takaisin