Oireet

Nytkö se pahoinvointi on mulla alkanut 🤢 tänään ollut hetkittäin niin huono olo ja oksennus lähellä. Mitään ei tee mieli oikein syödä ja se nyt tietysti vaan pahentaa oloa kun ei tuu syötyä.
Mulla oli myös eilen ensimmäistä kertaa _todella_ huono olo. Vessaankin juoksin oksentamaan, mutta tuli vain pieni yökkä. Piti maata sohvalla aloillaan kylkiasennossa että pystyi olemaan. Syöminen ei auttanut. Tänään ei ole ollut samassa mittakaavassa, mutta eilenkin pahin olo tuli vasta illalla.. katsotaan tuleeko se sieltä taas.

Tsemppiä pahoinvoiville ❤️
Aivan ihmeellinen fiilis, kun tänään ei oo etonut ollenkaan. Otin aamulla heti noustessani omenamehua, se taisi auttaa. Pystyin jopa meikkaamaan ihan seisaallani ilman kuvotusta.

Voi kun muistaisin milloin esikoisen aikana aamuolotilat helpotti, pitää kaivella löytäisinkö sen aikaista kalenteria.

Mulla vieläkin oireettomuus jatkuu. Mitä nyt rinnat kipeenä, mutta sen voi laittaa Cyclogestin piikkiin. Oon toisaalta iloinen, että tämä alkuraskausvaihe on näin joulun alla. Tuntuu että kauheasti kaikkea tulevina viikkoina eli aika tulee menemään nopeasti😂 Varasin ensimmäisen neuvolakäynnin nyt 30.12. Vielä saa silti reippaan viikon odotella varhaisultraan, siihen asti saa jännittää.

Täällä dpo13 ja musta tuntuu että pahoinvointi on alkanut, tai no etova olo nyt lähinnä aluksi. Esikoisen huonoimmat viikot osui just kesälomalle ja toista odottaessa olin hoitovapaalla. En kyllä sitä miten nyt selviän jos raskaus jatkuu ja samanlainen kestokrapula valtaa olon 🤢 lohduttavaa tosin kuulla, että nyt on joku lääke saatavilla. Auttaako se siihen pahoinvointiinkin vaikkei oksentaisi?

Täällä dpo13 ja musta tuntuu että pahoinvointi on alkanut, tai no etova olo nyt lähinnä aluksi. Esikoisen huonoimmat viikot osui just kesälomalle ja toista odottaessa olin hoitovapaalla. En kyllä sitä miten nyt selviän jos raskaus jatkuu ja samanlainen kestokrapula valtaa olon 🤢 lohduttavaa tosin kuulla, että nyt on joku lääke saatavilla. Auttaako se siihen pahoinvointiinkin vaikkei oksentaisi?

Kyllä auttaa! Koin sen erittäin tehokkaaksi, sen sivuvaikutus on uneliaisuus.. mutta nämä lääkkeet otetaan illalla tyhjään vatsaan. Joten yöt saa nukkua ilman heräilyä 😊

Kyllä auttaa! Koin sen erittäin tehokkaaksi, sen sivuvaikutus on uneliaisuus.. mutta nämä lääkkeet otetaan illalla tyhjään vatsaan. Joten yöt saa nukkua ilman heräilyä 😊
Ihana kuulla 😍 sekö on ihan turvallinen?

Ihana kuulla 😍 sekö on ihan turvallinen?

Se on nimenomaan raskauspahoinvointiin tarkoitettu. Sen saa terveyskeskuksesta soittaessa, kun pyytää raskauspahoinvointi lääkettä. Lääkäri sen sitten pistää reseptille ja saa lääkkeen hakea apteekista.

Mulla on myös ollut etovaa oloa, joinain päivinä myös pientä yökkimistä, mutta aika hyvin mennyt toistaiseksi ohi juomalla jotain tai syömällä jotain pientä. Ollut just sellainen kestokrapula-fiilis, tosi ihanaa 🥲

Lisäksi rinnat on olleet arat ja alavatsalla on tuntunut sellaista tuikkimista ja pistelyä, kai jotain pieniä kramppeja (ilmeisesti ihan normaalia, mutta meinaavat kyllä välillä huolestuttaa!).

Mulla ehti olla 2 tosi kamalaa aamua pahoinvoinnin kanssa. Nyt kahtena aamuna oon tehnyt leivät valmiiksi jääkaappiin, ja syön ja juon mehua HETI kun nousen. Helpottanut selvästi. Todellisuudessa mielessä pyörii myös heti ajatus, että ehkä se nyt on mennyt kesken ja siksi on pahoinvointi helpottanut 🫣 On tämä kamalaa 🙈

Mutta mulla on oireena tuon huonon olon lisäksi löysä vatsa ja jonkun verran kipuja. Oon lukenut että yleisempi oire päinvastainen, eli ummetus, mutta lienee tämäkin mahdollinen oire?

Hiipivä närästys sai mut epäilemään, että olisikko kuitenkin raskaana. Aikaisemmissa ollut voimakasta arkuutta rinnoissa, mitta nyt ei oo mitään niistä. Ekassa oli myös huonovointisuutta mitä nyt ei ainakaan vielä ole näkynyt. Toki tämä on nyt vielä aivan alussa.

Mulla ehti olla 2 tosi kamalaa aamua pahoinvoinnin kanssa. Nyt kahtena aamuna oon tehnyt leivät valmiiksi jääkaappiin, ja syön ja juon mehua HETI kun nousen. Helpottanut selvästi. Todellisuudessa mielessä pyörii myös heti ajatus, että ehkä se nyt on mennyt kesken ja siksi on pahoinvointi helpottanut 🫣 On tämä kamalaa 🙈

Mutta mulla on oireena tuon huonon olon lisäksi löysä vatsa ja jonkun verran kipuja. Oon lukenut että yleisempi oire päinvastainen, eli ummetus, mutta lienee tämäkin mahdollinen oire?
Ihanaa, jos pahoinvointi on helpottanut 🙏🏼 ja eiköhän se johdu just noista sun maukkaista leivistä 😉

Tuohon vatsaan mun täytyy kommentoida että mulla alkoi ummetus melkein heti oviksen jälkeen. Sitten kun vatsa vihdoin on toiminut niin se on ollu ihan kuralla..🤢

Ihanaa, jos pahoinvointi on helpottanut 🙏🏼 ja eiköhän se johdu just noista sun maukkaista leivistä 😉

Tuohon vatsaan mun täytyy kommentoida että mulla alkoi ummetus melkein heti oviksen jälkeen. Sitten kun vatsa vihdoin on toiminut niin se on ollu ihan kuralla..🤢
Oikeesti varmasti kyllä, ja myöskin elimistö varmaan vähän tottunut 🙈

Okei, ääripäästä toiseen! Ja ainakin matkapahoinvoinnin oireista läytyy tuo sekaisin oleva vatsa, niin eiköhän se sovi tähänkin pahoinvointiin.

Mutta jes, selvisin bussiin työmatkalle toiselle paikkakunnalle, kyllä tämä tästä 🥳

Ripuli on myös raskausoire, esikoisesta ripuloin koko ensimmäisen kolmanneksen. Kaikkien keho reagoi vaan niin erilailla raskauteen

Mulla on nyt muutamana päivänä ollut kauheat jomotukset alavatsassa ja nimenomaan seistessä/kävellessä. Istuessa ei tunnu kipeältä. 😅 Lisäksi oltiin eilen asioilla ja parkkipaikalla leijaili ihmeellinen rasvan haju (ihan kuin lähellä olisi paistettu tyyliin lihapiirakoita tai jotain) ja siitä hajusta tuli etova olo. 🤢 Vähän joutui kaupassa sen jälkeen nieleskelemään...

Takaisin