Oireet

Mulla on nyt alkanut kauhea väsymys, mutta yöt on nyt saanut melko hyvin nukuttua.
Teen fyysisesti raskasta työtä ja välillä kun jotain raskaampaa tekee niin tulee tuntemuksia/pieniä kipuja alavatsaan.
Muuten on aika oireetonta, edellisissä raskauksissa kunnon pahoinvointi alkanut vähän myöhemmillä viikoilla, saa nähdä kuinka tällä kertaa.

Mulla nyt alkanut valvominen :( saatan nukahtaa suht hyvin, mutta herään keskellä yötä enkä saa enää unta. Mukavaa kun unen kesto voi olla vain pari tuntia yössä 🥴
Feel you!! Täällä nukuttu 4h ja ei väsytä yhtään 🙋🏼‍♀️ kurkkukin niin pirun kipee ni kyllä vähän risoo valvoskella täällä

Oireet tai oireettomuus ei kerro mitään raskauden tilasta. Tää on hyvä muistaa, jos jokin oire loppuu. Ettei tarvitse "panikoida". Oireita voi olla myös laidasta laitaan, joten kaikille ei päde samat oireet.

Kun meillä todettiin NT-ultrassa keväällä 2022 keskeytynyt keskenmeno, niin raskausoireita oli ihan loppuun asti. Eikä ollut mitään merkkiä keskenmenosta, ei vatsakipuja, vuotoa tai muuta hälyyttävää. Itsellä oli vain fiilis, että kaikki ei ole hyvin.

Feel you!! Täällä nukuttu 4h ja ei väsytä yhtään 🙋🏼‍♀️ kurkkukin niin pirun kipee ni kyllä vähän risoo valvoskella täällä
Jos sulla on myös pahoinvointia ja valvomista, niin pyydä terveyskeskukselta raskauspahoinvointi lääkettä. Sivuvaikutuksena uneliaisuus 😉

Jos sulla on myös pahoinvointia ja valvomista, niin pyydä terveyskeskukselta raskauspahoinvointi lääkettä. Sivuvaikutuksena uneliaisuus 😉
Pahoinvointi ei onneks vielä oo alkanu. Ikin en oo kokeillu ees mitään pahoinvointilääkkeitä, yrittäny vaan kärvistellä sen n. 7vk, mut täytyypä harkita kun tulee ajankohtaiseksi 🤢

Pahoinvointi ei onneks vielä oo alkanu. Ikin en oo kokeillu ees mitään pahoinvointilääkkeitä, yrittäny vaan kärvistellä sen n. 7vk, mut täytyypä harkita kun tulee ajankohtaiseksi 🤢
Mä hommasin ennakkoon, tää on joku uusi lääke jota annetaan matalalla kynnyskellä. Ite hommasin sitä varalle odottamaan kun pahenee olotila.

Mä hommasin ennakkoon, tää on joku uusi lääke jota annetaan matalalla kynnyskellä. Ite hommasin sitä varalle odottamaan kun pahenee olotila.
Mikä tuon lääkkeen nimi on? Vois kyllä pyytää heti jos alkaa oleen huono olo, tässä on kuitenkin työelämässä kahlattava enkä haluais kertoa siellä (muille kuin esihenkilölle) kovin aikaisin.

Mikä tuon lääkkeen nimi on? Vois kyllä pyytää heti jos alkaa oleen huono olo, tässä on kuitenkin työelämässä kahlattava enkä haluais kertoa siellä (muille kuin esihenkilölle) kovin aikaisin.
Niitä on kaksi erilaista, mulle määrättiin Xonvea 10mg/10mg. Kun pyytää vain raskauspahoinvointilääkettä, niin lääkäri tekee määräyksen.

Mulla nyt alkanut valvominen :( saatan nukahtaa suht hyvin, mutta herään keskellä yötä enkä saa enää unta. Mukavaa kun unen kesto voi olla vain pari tuntia yössä 🥴
Mulla oli tätä ekassa raskaudessa. Toivottavasti on vaan hetkellinen raskausoire. Tsemppiä!

just tänään mietin, että toisaalta selkeemmät oireet olis kiva juttu niin tietäis että jotain tapahtuu, mutta toisaalta en odota sitä 24/7 darrasta oloa taaperon kanssa 😮‍💨
Mä oon kanssa miettinyt et miten homma toimii taaperon kanssa, jos tulee pahempaa pahoinvointia. Toissa yönä valvoin taaperon kanssa ja oli huono olo. Teki siihen kyllä oman twistinsä.

Tuntuu tämä alkuraskaus niin epävarmalta ja aivot laukkaa tuhatta ja sataa. Viikonloppuna etovaa oloa ja silloin toivoi ettei tämä pahenisi. Nyt kun viikolla ei enää mitään oireita niin pieni paniikki iskee päälle että tulisipa pahoinvointia niin olisi joku selkeä oire😅😂 Pitää nyt koittaa muistaa, että ihan ok näin alussa vielä oireettomuus.... Toki on rintojen arkuutta ja väsymystä, mutta käytän cyclogestiä varhaisultraan asti ja nuo kaksi oiretta ovat sen yleisimmät sivuoireet...
Mullakin on tuo cyclogest käytössä, mutta mun pitäisi lopettaa se viralliseen testipäivänä eli jo viikon päästä. Se jännittää.
Ite oon miettinyt et mitkä on tuosta tukilääkkeeatä johtuvia oireita, ja mitkä on oikeita raskausoireita. Itsellä on vain vähiä oireita.
Jossain aiemmin oli mainittuna, että ei tee enää makeaa mieli. Mulle kävi esikoisen kanssa aivan samoin! Mut enemmän silloin tökki kaikki roskaruoka. Nyt huomaan samoja piirteitä. Ja nyt ei oikein tee mieli ruokaa, vaikka ei huono olo olekaan.

Mullakin on tuo cyclogest käytössä, mutta mun pitäisi lopettaa se viralliseen testipäivänä eli jo viikon päästä. Se jännittää.
Ite oon miettinyt et mitkä on tuosta tukilääkkeeatä johtuvia oireita, ja mitkä on oikeita raskausoireita. Itsellä on vain vähiä oireita.
Jossain aiemmin oli mainittuna, että ei tee enää makeaa mieli. Mulle kävi esikoisen kanssa aivan samoin! Mut enemmän silloin tökki kaikki roskaruoka. Nyt huomaan samoja piirteitä. Ja nyt ei oikein tee mieli ruokaa, vaikka ei huono olo olekaan.

Mä en uskaltanut vielä kokonaan lopettaa Cyclogestiä testipäivään, puolitin annoksen, ja oon käyttänyt nyt vielä 1x pv 🫣

Ja mulla makeanhimo kadonnut, tekisi vain suolaista mieli, kylläkin hyvin maistuisi sipsit ja pizza ja ja.. 😋

Tais tänään alkaa rytinällä oireet, pahoinvoiva olo koko päivän, välillä helpottanut olotilaa. Järkyttävä väsymys, voisin vaan nukkua. Onneksi itsellä tänään "vapaa päivä", joten saanut nukkua useamman tunnin päiväunet 😆
Mua hirvittää, että koska mulla alkaa kun nyt on ollut vielä pitkälti normaali olo. 🙈 Emetofoobikkona pelkään pahoinvointia kaikkein eniten. Väsymystä on ollut, muttei mitenkään sietämätöntä vielä. 😅

Mua hirvittää, että koska mulla alkaa kun nyt on ollut vielä pitkälti normaali olo. 🙈 Emetofoobikkona pelkään pahoinvointia kaikkein eniten. Väsymystä on ollut, muttei mitenkään sietämätöntä vielä. 😅

Ihan ymmärrettävää, eihän se mitään mukavaa ole. Mulla selvästi makeat asiat, hampaidenpesu, liian pitkä ruokailuväli vaikuttaa olotilaan. Taas suosittelen raskauspahoinvointi pahoinvointi lääkkettä. Sen pitäis kokonaan viedä pahoinvointi pois.

Ihan ymmärrettävää, eihän se mitään mukavaa ole. Mulla selvästi makeat asiat, hampaidenpesu, liian pitkä ruokailuväli vaikuttaa olotilaan. Taas suosittelen raskauspahoinvointi pahoinvointi lääkkettä. Sen pitäis kokonaan viedä pahoinvointi pois.
Mul oli viime raskaudessa hammaspesu ekalla kolmanneksella kamalinta. Ei pystyny 10 sek kauempaa harjaa ja ilmankos tuli reikä.

Toinen mistä oon traumatisoitunu on rennie, nytki alkaa jo ajatuskin etomaan kun edes mietin sitä jauhoista koostumusta 🤢

Multa myös suositus pahoinvointilääkkeelle. Tää uusi on yllättävän toimiva. Sain ite sen puhelinsoitolla, kun omassa raskaushistoriassa pahoinvointi on jatkunut lähes koko raskauden. Kkm tajusin siitä kun pahoinvointi loppui ja jo ehdin juhlia sitä, että ihana olla raskaana ilman pahoinvointia. Ihanaa tässä lääkkeessä myös tuo nukuttava vaikutus 😀 kun yöllä ei pidä käydä montaa kertaa syömässä.

Mäkin inhoan Rennietä, niin kammottava mössöä suussa! Närästys itellä onneks itellä vaan loppuraskaudesta.

Mulla on jännä oire. Mun ei tee mieli yhtään kahvia, eikä oikein ruokaakaan. Ei siis ole huono olo, mutta mikään jääkaapin sisällöstä ei miellytä. 😅 Tätä ollut jo useamman päivän kaikkien ruokien kanssa. Sit jos syön vähän enemmän, niin sit ruoka alkaa ällöttää.

Takaisin