Oireet

Mulla on jännä oire. Mun ei tee mieli yhtään kahvia, eikä oikein ruokaakaan. Ei siis ole huono olo, mutta mikään jääkaapin sisällöstä ei miellytä. 😅 Tätä ollut jo useamman päivän kaikkien ruokien kanssa. Sit jos syön vähän enemmän, niin sit ruoka alkaa ällöttää.

Mulla aikasamanlaista, mitään ei tee mieli, mutta etoo kaikki. Kuvat mm. Suklaasta etoo 😅

Mulla myös nyt kahtena päivänä ollut tilanne, että ei tee kahvia mieli! 😳 Ei erityisesti ällötä, mutta aiemmin aamukahvi oli THE juttu ja nyt vois hyvin skipata. Aiemmin olin huolissani että miten ikinä onnistun pärjäämn sillä max 2 kupilla päivässä, nyt huoli vähän hälveni 😄

Mä oon huolissani. Tänään oli touhukas päivä, ei lepohetkeä lainkaan. Nyt klo 23 alkoi menkkakivut, kun rauhoituin istumaan (tuntuvat, muttei älyttömät). Sitä kesti puoli tuntia ja tuli tauko. Nyt alkoi uudelleen ja tuntuu myös selässä että lonkissa. Tänään osui myös taaperon kiukunpuuskan potku kaksi kertaa alavatsaan. Huoh.

Edellisissä raskauksissa mulla on ollut alusta saakka (ennen plussaa) jo menkkakipuja (myös tällaisia) ja odotinkin niitä. Mutta nyt ne tuli ihan yllättäen ja vasta nyt.

Toivotaan etteivät jomotukset merkitse sen kummempaa raskauden jatkumisen kannalta! Mitä taaperon potkuiluun tulee, kuvittelisin ettei se vielä tässä vaiheessa voi isompaa haittaa aiheuttaa, kun alkio on niin pieni ja aika hyvin vatsanpeitteiden suojassa - voihan se kohtu tietenkin ärtymystään jomoilla että antakaas nyt olla tökkimättä kun tässä olisi jotain muuta mihin keskittyä...

Mulla oli kanssa hieman menkkakivun tyyppistä särkyä yhtenä yönä viime viikolla. Mutta se meni ohi, vuoto ei alkanut ja raskausoireet ovat kyllä jatkuneet senkin jälkeen. Toivotaan parasta!

Avartavaa lukea teidän oireita, kun mukana oli myös muutamia sellaisia, jotka ilmenevät minulla, mutta joita en ole tajunnut yhdistää raskauteen.

Etova olo alkoi minulla viikko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Eka päivä oli tähän mennessä pahin. Pelkäsin jo, että meneekö heti työkyky. Pahoinvointi on muutenkin minulla voimistunut sen myötä, mutä useampia raskauksia on ollut. Ekassa se oli vain hetkittäistä etovaa oloa.

Unien näkeminen ja poikkeuksellisen aikaisin virkeänä herääminen kuulostaa tutulta! Samoin pitkään jatkunut flunssainen olo.

Onko muilla tätä, että aamusta aivastelua koko ajan? Ja itellä aivastelu meinaa saada aikaan oksentamisen, kun jotenkin provosoi niin pahasti.

Minulla ollut parina päivänä pientä menkkamaista jomotusta mut en oo ollu huolissani kun kestänyt vain pienen hetken. Eilen oli sit ekan kerran junassa todella etova olo, onneksi oli hieman pidempi paussi eräällä asemalla nii pääs haukkaa happea ja se auttoi😁

Minulla ollut parina päivänä pientä menkkamaista jomotusta mut en oo ollu huolissani kun kestänyt vain pienen hetken. Eilen oli sit ekan kerran junassa todella etova olo, onneksi oli hieman pidempi paussi eräällä asemalla nii pääs haukkaa happea ja se auttoi😁
En ilmeisesti ole ainut joka syöksyy ulos hengittelemään, kun huono olo iskee ja meinaa oksentaa. Onneksi jotkut keinot auttaa 😊

Itseä vähän huolettaa kun ei oo hirveemmin muita oireita kun tuo järkyttävä väsymys ja rintojen pingotus. Esikoisen kanssa alko voimakas etova olo ja ruokamielihalut ja ällötykset miltei heti plussan jälkeen, mutta semmosista ei oo merkkiäkään vielä. 🤔 yleensä kait oireet alkavat viikolla 6-> joten ei toki sen puoleen oo kiire. 😄

Näitä on hauska lukea 🙂 Mulla ensimmäinen oire oli unettomuus ja hurjat unet. Nukahdan yleensä 5min sisällä enkä herää kertaakaan yön aikana, en edes aina herätyskelloon..😃joten tää oli mulle jo aika selvä merkki. Sitten joskus dpo 10? alkoi outo tunne kohdun kohdalla, vähän niin kuin pareneva haava, sellainen kutiava särky ehkä??😃 pientä ohimenevää pahoinvointia on ollut ja ihan kuin olisi flunssa tulossa. Tuntuu että rinnat on tulessa, mulla siis olemattomat rinnat :-) ummetusta on ollut jo viikon, mutta sitä nyt on aina välillä muutenkin (ei kuitenkaan ehkä näin paha 😃). Nyt menossa dpo 13 (sovelluksen mukaan 3+6), plussasin pari päivää sitten. Olen voinut laskea ovulaation väärin myös, päivä päätelty oireiden perusteella kun en onnistunut saamaan plussaa ovistestiin. Ei aikasempia raskauksia ja oireet on niin selkeät (varsinkin nuo rinnat) että en voi ymmärtää miten olen aikaisemmin voinut luulla pms oireita raskausoireiksi 😃 toivon niin että pysyy mukana, on jotenkin niin epätodellinen olo.

Kiitos @Yrttiteetä tekisi mieli ja @Ellisvm84 ❤️
Toivotaan, että kysymyksessä on harmitonta kipuilua. Tsemppiä myös sinne!

Ehkä se potku jännitti. Ja sit tuntui oudolta, että just sinä iltana alkoi menkkakivut. Toki näiden tapahtumien välillä oli n. 12h.
Ja tää on hassua, mä olin huolissani ettei menkkakipuja ollut. Nyt, kun niitä on, oon huolissani siitäkin. 😅
Nukahdin siihen, että kipuili. Nyt tuntuu todella lievänä menkkakipuilu.

Edit. Eikä ainakaan vielä ole mitään vuotoja.

Onko muilla tätä, että aamusta aivastelua koko ajan? Ja itellä aivastelu meinaa saada aikaan oksentamisen, kun jotenkin provosoi niin pahasti.
Mä olen allerginen kissoille ja meillä kotona kissoja, syön ympäri vuoden allergialääkkeitä. Normaalistikin lievää allergiaoiretta silloin tällöin, mutta nyt ollut paljon enemmän, etenkin aamuisin nenä vuotaa ja aivastuttaa. 🤷🏼‍♀️

No nyt se kai on täälläkin, pahoinvointi. Oli jo aamulla oksentaminen tosi lähellä.. en yleensä oikein syö aamupalaa useampaan tuntiin heräämisen jälkeen, ei vaan maistu, nyt on kai pakko aloittaa. Ihan ku ois krapula 😅

Ehkä ens viikolla soitan hoitavalle taholle ja kysyn pahoinvointilääkettä, kun siitä on monille ollut apua. Mulla ei juuri koskaan oo työreissuja, mutta ens viikolla olis ti-to, alkoi jännittämään 🙈

Mua on alkanut jonkun verran nyt huimaileen, ei mitään pahaa huimausta onneks. Saunassa kyllä ihan tuskaa käydä, meillä siis ulkosauna ja siellä pestessä joutuu menee välissä kyykkyyn kun ei pysty seisomaan kun siinä alkaa huimaan niin paljon. 😮‍💨
Väsymys jatkuu, täytyy tsempata itteensä kun menee anoppilaan, kun viimeks raskauden anoppi oli kuulemma arvannut mun väsymyksestä, ihan kun yleensäkkään olisin mitenkään pirteenä😂

Mua on alkanut jonkun verran nyt huimaileen, ei mitään pahaa huimausta onneks. Saunassa kyllä ihan tuskaa käydä, meillä siis ulkosauna ja siellä pestessä joutuu menee välissä kyykkyyn kun ei pysty seisomaan kun siinä alkaa huimaan niin paljon. 😮‍💨
Väsymys jatkuu, täytyy tsempata itteensä kun menee anoppilaan, kun viimeks raskauden anoppi oli kuulemma arvannut mun väsymyksestä, ihan kun yleensäkkään olisin mitenkään pirteenä😂

Tarkkaavainen anoppi sinulla! 😅
Minä en ole edes itse huomannut, että olisin paljon tavallista väsyneempi, mutta eilen 7-vuotias tyttäreni kysyi yllättäen ihan suoraan: "Äiti, onko meille tulossa vauva, kun sinä vaan koko ajan lepäilet?" 🤭

Pääsin jotenkuten väistämään kysymyksen, mutta yllätti kyllä suuresti, että hän keksi arvella tuollaista. Olisiko kuullut jotain minun ja miehen välisiä keskusteluja ja keksinyt epäillä niiden vuoksi 🤔

Mulla on nyt ollut pahoinvoinnin suhteen lähes oireetonta, mikä ihmetyttää. Jos tämä on jotain tyyntä myrskyn edellä...

Mul on vielä n. 2vk aikaa keksiä 4v:lle jokin selitys et miks äiti oksentaa joka aamu 😅 hän vielä kovasti hätääntyy jos joku oksentaa. Onko jollain ideoita? 🙂🥹 tuolle hölösuulle ei voi kertoa vielä mitään 😅

Mul on vielä n. 2vk aikaa keksiä 4v:lle jokin selitys et miks äiti oksentaa joka aamu 😅 hän vielä kovasti hätääntyy jos joku oksentaa. Onko jollain ideoita? 🙂🥹 tuolle hölösuulle ei voi kertoa vielä mitään 😅
Ää, tämä on hankala. Äitillä on sellaset lääkkeet/sellanen harmiton terveysjuttu joka aiheuttaa pahoinvointia?

Takaisin