Oireet

Täällä toki "vasta" 4+5 menossa, mutta stressaan oireiden vähyyttä. Etukäteen olin henkisesti ihan valmistautunut siihen, että jo ennen plussaa tiedän raskautuneeni, kun tyyliin suihkussa käynti koskee nänneihin ja kahvin hajukin etoo. Sen sijaan plussa tuli aivan puskista ilman mitään ennakkovaroituksia, ja näin vajaata viikkoakin myöhemmin joudun muistuttelemaan itseäni aktiivisesti siitä, että kofeiinia ei saisi juoda yhtä kuppia enempää. Tisseihin on nyt ehkä tässä vuorokauden sisään alkanut tulla pieniä tuntemuksia, mutta nekin voimakkuudeltaan luokkaa lievä PMS. Lisäksi tällä hetkellä on turvotuksen sijaan jostain aivan käsittämättömästä syystä jouluherkkujen kaksin käsin vetämisestä huolimatta yllättävän solakka olo. Siis että ei ole nesteturvotusta tai mitään. Ihan pienenpieni etova olo ehkä menkkojen poissaolon lisäksi ainoa oire, mutta sekin tällä hetkellä vastaa seuraavan aamun olotilaa kahden viinilasillisen ja vähän raskaamman herkkuruuan jälkeen. Ja niin joo, ihan pientä alavatsan nippailuakin on ajoittain. Mutta siis siinäpä se.

Vaikka miten lukee niitäkin tarinoita, että raskaus on ollut lähes oireeton pitkän aikaa/jopa loppuun asti, niin jotenkin tässä alkumetreillä olisi kiva tuntea olevansa raskaana (voi olla kyllä että tätä toivetta katuu katkerasti myöhemmin jos se toteutuu :rolling:)

Ne oireet saattaa alkaa vasta pikku hiljaa kun vauva kehittyy enemmän, oot vielä aika alussa 😅😇 pari viikkoa lisää niin voi oireet olla toista luokkaa. 🫣🤣 Ja oireetonkin vähä oireisuus on hyvä tilanne eikä välttämättä oo vialla raskaudessa 🙂
Noi raskaussovellukset on hyviä kun näkee miten vauva kehittyy ja millon alkaa naparuorasta evästä saamaan kohtuun tms.

Mulla tuli oireita enemmän viikosta 6 eteenpäin. Olin itse kanssa huolissani vähäisistä oireista. Ennen viikon 6 alkua mulla oli pari päivää täysin oireetonta. Nyt on ollut jatkuvaa pahaa oloa ja palelen ihan kamalasti. Turvotus on kadonnut. Mut ei kyllä ole muuta.

Täällä stressataan myös vähistä oireista, vaikka ymmärrettävää ettei näin alussa nyt mitään suurempia oireita vielä olekkaan 😊 Palelua on, sekä jotakin vatsatuntemuksia (turvotusta, paineentunnetta, pistelyä), rinnat tulleet nyt parin päivän sisällä aroiksi, ruokaa ei tee mieli mutta tää voi mennä myös "jännityksen" piikkiin.

@käpylintua komppaan tuosta, että sitä ajatteli että jo ennen plussaa ois ihan selkeitä oireita. Vaikka mäkin olen tehnyt monta positiivista niin silti tämä vähäoireisuus tässä alussa yllättää 😅

Mulla nyt 9+2 menossa. Kokeilin taas olla pari päivää ottamatta pahoinvointilääkettä, ja tänään huomas selkeesti että ei tää oo vielä helpottanut. Sain taistella tosissani, että sain lounaan pysymään sisällä. Onneksi oon etänä tänään… taidanpa siis jatkaa lääkkeen kanssa vielä hetken aikaa.

Muista oireista ehkä selkein on rintojen kipu, se on jokapäiväistä. Ei onneksi tunnu muuta kuin koskettaessa joten ei erityisemmin hankaloita elämää.

Onko ketään saanut apua pahoinvointiin B6-vitamiinista? Jos on niin millaisella annostuksella? Mulla on omalle lääkärille aika vasta tammikuun alussa kun syön jo muita lääkkeitä niin mietin jos kokeilisin tota vitamiinia nyt pahimpaan oloon.
Onneksi oksennusta ei oo vieläkään tullut mutta päässä pyörii koko päivän.

Mullakin on ollut pari lähes oireetonta viikkoa, nyt tällä viikolla oireet on tullu takas (tänään 6+5). Pahoinvointia mutta en ole oksentanut, nälkä mutta ei ruokahalua, kipeet tissit, hiusten rasvoittuminen, itkuherkkyys, turvotus ja ummetus. Turvotus liittyy varmaan ummetukseen joka alkoi jo joskus 3+ 🫠

Muilla selkäkipua? Mua vihloo tasasen tappavasti alas alaselkään/ pakaraan mutta myös lonkkaluun yläpuolelle. Todella häiritsevää. Ekassa ei ollut mitää tälläistä 😬

Muilla selkäkipua? Mua vihloo tasasen tappavasti alas alaselkään/ pakaraan mutta myös lonkkaluun yläpuolelle. Todella häiritsevää. Ekassa ei ollut mitää tälläistä 😬
Siis voiko tääki liittyä raskauteen? 🤣🫣 Mulla on ollu pari päivää ja oon ihmetellyt että mistä johtuu 😅

Siis voiko tääki liittyä raskauteen? 🤣🫣 Mulla on ollu pari päivää ja oon ihmetellyt että mistä johtuu 😅
No kyllä mä näin väittäisin kun tää on ihan outoa vihlontaa.😂 selkäsärky on nii tuttu mulle ku taistellu jo 16vuotiaasta iskias vaivojen kaa niin sitä tää ei kyllä oo 😅

No kyllä mä näin väittäisin kun tää on ihan outoa vihlontaa.😂 selkäsärky on nii tuttu mulle ku taistellu jo 16vuotiaasta iskias vaivojen kaa niin sitä tää ei kyllä oo 😅
Mullakin on selkäkipua! 😂 mutta ajattelin että se johtuu siitä että oon pari päivää istunu palapelin ääressä 😅 vihloo siinä alaselän/pakaran seudulla

Noista alaselän/pakaran kivuista tulee mieleen, voisiko liittyä SI-niveleen? Raskaushormoni saa sen löystymään. Mulla on ollut toisissa raskauksissa ikäviä raksahduksia sen kanssa ja niiden jälkeen on ollut muutaman päivän ajan niin kipeä, että haittaa kävelyä. 😖 Oireet ovat kyllä alkaneet vasta toisella kolmanneksella, mutta sama hormonihan se vaikuttaa jo tässä alkuvaiheessa. Suosittelen googlaamaan lisää. 😊

Noista alaselän/pakaran kivuista tulee mieleen, voisiko liittyä SI-niveleen? Raskaushormoni saa sen löystymään. Mulla on ollut toisissa raskauksissa ikäviä raksahduksia sen kanssa ja niiden jälkeen on ollut muutaman päivän ajan niin kipeä, että haittaa kävelyä. 😖 Oireet ovat kyllä alkaneet vasta toisella kolmanneksella, mutta sama hormonihan se vaikuttaa jo tässä alkuvaiheessa. Suosittelen googlaamaan lisää. 😊
Huh toivottavasti ei 😵‍💫 fyysinen työ alkamassa ja pieni kotona ni ei oo varaa kyl paikkojen alkaa vielä hajoilee 😬

6+0: jatkuva nälkä, mutta pitkin päivää vellova huono olo haittaa syömistä. Ummetus on lakannut mutta maha välillä kipeä. Huimaa ja pyörryttää helposti. Nännit kipeät.

Onko kenelläkään muulla yökkäysrefleksi jotenkin tosi pinnassa? Siis ei pahoinvoinnin takia, vaan ihan muuten vaan. Mulla on ollut jo jonkin aikaa limaa kurkussa ja tosi hankala saada sitä liikkumaan minnekään kun yskiminen tahtoo muuttua kakomiseksi 🤢

Onko kenelläkään muulla yökkäysrefleksi jotenkin tosi pinnassa? Siis ei pahoinvoinnin takia, vaan ihan muuten vaan. Mulla on ollut jo jonkin aikaa limaa kurkussa ja tosi hankala saada sitä liikkumaan minnekään kun yskiminen tahtoo muuttua kakomiseksi 🤢
Eilen alkoi täällä sama oire, myös hajut tekee mulle tätä.

Rv 8+6
Pahoinvointi alkoi jo rv 5+0 ja on jatkunut siitä asti. Tällä viikolla kun olen ollut joululomalla ja saanut levätä, se on vähän helpottanut. Mutta heti kun perjantaina tein vähän enemmän, voin myös huonommin. Kauhulla siis odotan sitä kun työt jatkuu huomenna...🙈 Väsymystä myös on ollut ja rinnat olleet herkät ja ehkä kasvaneet vähän. Nyt pari päivää myös alavatsalla ollut terävää kipua ja repäisykipua.

Tämä on mun toinen raskaus ja oireet on kyllä olleet erilaiset kuin ekassa. Alkoivat nopeammin ja etenkin pahoinvointi on ollut paljon voimakkaampaa. Olen jo nyt oksennellut paljon enemmän kuin ekassa raskaudessa kokonaisuudessaan. Silti en vieläkään usko olevani raskaana.😅 Olen jotenkin ihan varma, että kun ylihuomenna on eka neuvola, sydänääniä ei löydy. Pelkään johtuvan vaistosta, että se kertoo, että kyseessä oli vain tuulimuna. Järjellä ajateltuna kuitenkin uskon johtuvan siitä, että tätä yritettiin vuosia ja olin jo varma, ettei toista lasta tule. Kuitenkin vasta tiistaina osaan ehkä ottaa tämän enemmän todesta, jos ne sydänäänet kuuluvat. Olisipa eka ultra jo pian!

Mulla myös eilen ja tänään ollut. Kun noita koiran jätöksiä noukin pussiin, niin kyllä alkaa yökköily. 🤣 Ja mulla on myös yöllä purentakiskot, nekin pari kertaa aiheuttanut tuon refleksin.

Takahampaiden pesu saa jo yöks refleksin päälle. 😬Samoin biojäte vaikkei siel oo kahvinpuruja kummempaa 🤢🥲

Takaisin