Oireet

Aloin itse epäillä raskautta, kun ’pms’ oireet kesti useita viikkoja😅 Eli rinnat oli sairaan kipeät ja turvoksissa! Ja tietenkin kun menkat oli myöhässä.

Nyt olen ollut todella väsynyt ja aamulla kun herään, niin tuntuu ihan ku olisi krapula😵‍💫 Onneksi heikotus menee ohi, kun vähän syö jotain. Ja jotkut voimakkaat hajut on alkanu ällöttää.

Onko teillä muuten ruokahalu lisääntynyt vai heikentynyt vai onko ihan samanlainen, kuin ennen raskautta? Itsestäni tuntuu, että jotenkin ’täytyn’ paljon nopeammin ja tulee herkästi huono olo jos syö liikaa.

Huh mikä yö. Heräsin kahden maissa tosi kipeään "menkkakramppiin", joka ei ottanut laantuakseen. Istuin vessassa noin 20min ja kipu vaan jatkui ja jatkui. Vessassa käynnin jälkeen kipu pikkuhiljaa helpotti ja sain unen. Nyt edelleen jomottelee ja polttelee molemmilta puolilta alavatsaa, mutta huomattavasti lievemmin.

Googlettelu sanoo että tää voi olla ihan normaalia, mutta kyllä pelko keskenmenemisestä on tosi kova. Mulla oli myös kemiallisessa pari päivää voimakkaita kipuja ennen vuotoa, mutten muista, tuntuivatko ne tältä.

Ahdistaa aika paljon lähteä joulun viettoon molempien vanhemmille. Ahdistaa erityisesti, että vuoto alkaisi, mutta pelkästään sekin, jos nämä kivut jatkuvat voimakkaina. Tarkoituksena on siis ollut, että pidettäisiin asia salassa.

Mulla oli viime raskaudessa sellaista kovaa kipua ja kramppi vatsassa. Se kyllä säteili koko vatsan ja selän alueella. Suolen tyhjennys auttoi asiaa silloin. Olin kyllä jollain viikolla 25 tällöin ja neuvolassa sanoivat, että jos toistuu niin soitto terveyskeskukseen tms. Tsekkaamaan, että onko kaikki kunnossa vauvalla. Terve vauva tuli, joten itse epäilin suolistoperäiseksi. Muutenkin kaikenlaista ongelmaa ollut, niin en jotenkin osaa ottaa "vakavasti" suolistoperäistä kipua

Aloin itse epäillä raskautta, kun ’pms’ oireet kesti useita viikkoja😅 Eli rinnat oli sairaan kipeät ja turvoksissa! Ja tietenkin kun menkat oli myöhässä.

Nyt olen ollut todella väsynyt ja aamulla kun herään, niin tuntuu ihan ku olisi krapula😵‍💫 Onneksi heikotus menee ohi, kun vähän syö jotain. Ja jotkut voimakkaat hajut on alkanu ällöttää.

Onko teillä muuten ruokahalu lisääntynyt vai heikentynyt vai onko ihan samanlainen, kuin ennen raskautta? Itsestäni tuntuu, että jotenkin ’täytyn’ paljon nopeammin ja tulee herkästi huono olo jos syö liikaa.
Ekassa raskaudessa söin jatkuvasti (osittain myös etovaan oloon koska syöminen helpotti sitä) mutta nytte ei oikee mikää meinaa maistua.💁‍♀️
Toki syön mutta paljon pienempiä annoskokoja mitä ennen raskautta ja makeaa ei tee juurikaan mieli ollenkaa mikä on hulluinta koska oon todella herkkuperse normaalisti 😅 että joo voisin sanoa että selkeät muutokset on ruokavalioon iskeny 😄

Takaisin