Oireet

Aloin itse epäillä raskautta, kun ’pms’ oireet kesti useita viikkoja😅 Eli rinnat oli sairaan kipeät ja turvoksissa! Ja tietenkin kun menkat oli myöhässä.

Nyt olen ollut todella väsynyt ja aamulla kun herään, niin tuntuu ihan ku olisi krapula😵‍💫 Onneksi heikotus menee ohi, kun vähän syö jotain. Ja jotkut voimakkaat hajut on alkanu ällöttää.

Onko teillä muuten ruokahalu lisääntynyt vai heikentynyt vai onko ihan samanlainen, kuin ennen raskautta? Itsestäni tuntuu, että jotenkin ’täytyn’ paljon nopeammin ja tulee herkästi huono olo jos syö liikaa.

Huh mikä yö. Heräsin kahden maissa tosi kipeään "menkkakramppiin", joka ei ottanut laantuakseen. Istuin vessassa noin 20min ja kipu vaan jatkui ja jatkui. Vessassa käynnin jälkeen kipu pikkuhiljaa helpotti ja sain unen. Nyt edelleen jomottelee ja polttelee molemmilta puolilta alavatsaa, mutta huomattavasti lievemmin.

Googlettelu sanoo että tää voi olla ihan normaalia, mutta kyllä pelko keskenmenemisestä on tosi kova. Mulla oli myös kemiallisessa pari päivää voimakkaita kipuja ennen vuotoa, mutten muista, tuntuivatko ne tältä.

Ahdistaa aika paljon lähteä joulun viettoon molempien vanhemmille. Ahdistaa erityisesti, että vuoto alkaisi, mutta pelkästään sekin, jos nämä kivut jatkuvat voimakkaina. Tarkoituksena on siis ollut, että pidettäisiin asia salassa.

Mulla oli viime raskaudessa sellaista kovaa kipua ja kramppi vatsassa. Se kyllä säteili koko vatsan ja selän alueella. Suolen tyhjennys auttoi asiaa silloin. Olin kyllä jollain viikolla 25 tällöin ja neuvolassa sanoivat, että jos toistuu niin soitto terveyskeskukseen tms. Tsekkaamaan, että onko kaikki kunnossa vauvalla. Terve vauva tuli, joten itse epäilin suolistoperäiseksi. Muutenkin kaikenlaista ongelmaa ollut, niin en jotenkin osaa ottaa "vakavasti" suolistoperäistä kipua

Aloin itse epäillä raskautta, kun ’pms’ oireet kesti useita viikkoja😅 Eli rinnat oli sairaan kipeät ja turvoksissa! Ja tietenkin kun menkat oli myöhässä.

Nyt olen ollut todella väsynyt ja aamulla kun herään, niin tuntuu ihan ku olisi krapula😵‍💫 Onneksi heikotus menee ohi, kun vähän syö jotain. Ja jotkut voimakkaat hajut on alkanu ällöttää.

Onko teillä muuten ruokahalu lisääntynyt vai heikentynyt vai onko ihan samanlainen, kuin ennen raskautta? Itsestäni tuntuu, että jotenkin ’täytyn’ paljon nopeammin ja tulee herkästi huono olo jos syö liikaa.
Ekassa raskaudessa söin jatkuvasti (osittain myös etovaan oloon koska syöminen helpotti sitä) mutta nytte ei oikee mikää meinaa maistua.💁‍♀️
Toki syön mutta paljon pienempiä annoskokoja mitä ennen raskautta ja makeaa ei tee juurikaan mieli ollenkaa mikä on hulluinta koska oon todella herkkuperse normaalisti 😅 että joo voisin sanoa että selkeät muutokset on ruokavalioon iskeny 😄

5+3 ja kunnon oireita ei oikein ole. Tissit on kyllä kipeät ja nälkä tulee tosi usein, ja jos tällöin ei syö niin tulee huonoa oloa. Esikoinen olisi tulossa ja jotenkin odotin että nyt olisi jo hurjasti oireita. Sain digitestiin 3+ jo perjantaina joten hcg pitäisi olla nousussa.

Oireettomuus huolettaa, kauhea pelko että menisi jouluna kesken…

5+3 ja kunnon oireita ei oikein ole. Tissit on kyllä kipeät ja nälkä tulee tosi usein, ja jos tällöin ei syö niin tulee huonoa oloa. Esikoinen olisi tulossa ja jotenkin odotin että nyt olisi jo hurjasti oireita. Sain digitestiin 3+ jo perjantaina joten hcg pitäisi olla nousussa.

Minulla ollut pelkästään rintojen arkuutta ja välillä etovaa oloa mikä mennyt ohi kun käynyt vähä ulkona haukkaas happea. Ja esikoinen myös tulossa ja pelottanu kun ei ole juuri mitään mutta tänään ultrassa kaikki hyvin☺️

Rauta vaikuttaa yöuniin. Itsellä viimeraskaudessa ferritiini romahti ja nukuin vain 1,5h-3h yössä, oli n.30 silloin, laski siitäkin vielä parissa kk. alle 4 ja sillon tankattiinkin ihan kunnolla rautaa. Hemoglobiini kokoajan oli hyvä.

Mulla on aina seurattu hemoglobiinia ja se on laskenut joka raskaudessa rautakuurista huolimatta. Loppua kohden sitten lähtenyt nousuun. Saanko kysyä, miten noihin ferritiinitesteihin pääsee? Mulle ei oo ikinä niitä tarjottu vaikka raudan puutteesta on ollut vahvoja viitteitä 🤷‍♀️

Mulla on aina seurattu hemoglobiinia ja se on laskenut joka raskaudessa rautakuurista huolimatta. Loppua kohden sitten lähtenyt nousuun. Saanko kysyä, miten noihin ferritiinitesteihin pääsee? Mulle ei oo ikinä niitä tarjottu vaikka raudan puutteesta on ollut vahvoja viitteitä 🤷‍♀️
Mulla mitattiin työterveyden kautta, (syynä juurikin kun en nukkunu) en minäkään neuvolasta saanut. Sitten mittasivat tiuhempaan hemoglobiinia kun ilmeni että ferrit tippuu ryminällä.

Helppoa sanoa muille mutta vaikea se on itsekkään uskoa: oireet tai oireettomuus ei oikeasti kerro raskauden tilasta mitään. ❤️

Onko kenelläkään tullut limaa pyyhkiessä? Ei siis valkovuotoa, vaan ihan limaa. Eilen tuli vähän rusehtavaa limaa ja tänään kirkasta kellertävää limaa.

Vauva.fi sivuilla oli jotain keskustelua aiheesta, ja ei vaikuttaisi vakavalta. Mutta pohdittuttaa, että ei kait kohdunsuun limatulppa oo jotenkin lähdössä irti tai mitään...

Onko kenelläkään tullut limaa pyyhkiessä? Ei siis valkovuotoa, vaan ihan limaa. Eilen tuli vähän rusehtavaa limaa ja tänään kirkasta kellertävää limaa.

Vauva.fi sivuilla oli jotain keskustelua aiheesta, ja ei vaikuttaisi vakavalta. Mutta pohdittuttaa, että ei kait kohdunsuun limatulppa oo jotenkin lähdössä irti tai mitään...
En jotenkin usko että on limatulpasta kyse, veikkaisin että on kuitenkin valkovuotoa. Jotenkin on sellainen muistikuva omasta edellisestä raskaudesta että valkovuodon määrä ja koostumus oli erilainen raskausaikana. Toki huolehtisin kuitenkin että tekevät ekassa neuvolassa sisätutkimuksen ja tarkistaisivat ettei ole mitään infektiota tai vastaavaa siellä meneillään, mikä voisi toki poikkeavaa valkovuotoa selittää. Ja siinähän sen kohdunsuunkin sitten kurkkaa samalla. Ja jos nyt jostain syystä olisikin kohdunsuulta peräisin olevaa limaa niin tässä ehtii hyvin kehitellä uutta limatulppaa raskauden edetessä.

Helppoa sanoa muille mutta vaikea se on itsekkään uskoa: oireet tai oireettomuus ei oikeasti kerro raskauden tilasta mitään. ❤️
Mä onnistuin PAS:n jälkeen 100% vakuuttamaan itseni ettei tämäkään yritys onnistunut (takana 4 täysin tuloksetonta inseminaatiota sekä kemialliseen päättynyt alkion tuoresiirto) kun ei tosiaan mitään kummempia oireita ollut. Pari päivää ennen virallista klinikan antamaa testipäivää ajattelin että testataan nyt se nega pois niin päästään elämässä eteenpäin. Lällällää eipäs ollutkaan nega 😂 ja nyt sitten viikon 8 alkupuolella onkin koko ajan vähän etova olo, että se siitä oireettomuudesta…

Mä onnistuin PAS:n jälkeen 100% vakuuttamaan itseni ettei tämäkään yritys onnistunut (takana 4 täysin tuloksetonta inseminaatiota sekä kemialliseen päättynyt alkion tuoresiirto) kun ei tosiaan mitään kummempia oireita ollut. Pari päivää ennen virallista klinikan antamaa testipäivää ajattelin että testataan nyt se nega pois niin päästään elämässä eteenpäin. Lällällää eipäs ollutkaan nega 😂 ja nyt sitten viikon 8 alkupuolella onkin koko ajan vähän etova olo, että se siitä oireettomuudesta…
Ei ole helppo taival - mutta mikä palkinto lopussa jos kaikki vain menee hyvin! ❤️❤️

En jotenkin usko että on limatulpasta kyse, veikkaisin että on kuitenkin valkovuotoa. Jotenkin on sellainen muistikuva omasta edellisestä raskaudesta että valkovuodon määrä ja koostumus oli erilainen raskausaikana. Toki huolehtisin kuitenkin että tekevät ekassa neuvolassa sisätutkimuksen ja tarkistaisivat ettei ole mitään infektiota tai vastaavaa siellä meneillään, mikä voisi toki poikkeavaa valkovuotoa selittää. Ja siinähän sen kohdunsuunkin sitten kurkkaa samalla. Ja jos nyt jostain syystä olisikin kohdunsuulta peräisin olevaa limaa niin tässä ehtii hyvin kehitellä uutta limatulppaa raskauden edetessä.
Kiitos viestistäsi! Eka ultra meillä olikin viime viikon tiistaina hedelmöityshoitojen puolelta. Siellä tekivät sisätutkimuksen ja katsoivat että ei tulehduksia. Ja seuraava on sitten rv 10

Tosi vaikea vaan mieltää tota valkovuodoksi kun se on limalaisen läpinäkyvää, ja tarrautuu yhteen kuten lima. Uskon kans, että valkovuodon koostumus voi muuttua, mutta voiko näin radikaali muutos olla ees mahdollista 🤔.

Toisaalta tää raskaus kyllä tuottaa ihan ihme oireita, niin ehkä otan vaan päivä kerrallaan.

Mulla mitattiin työterveyden kautta, (syynä juurikin kun en nukkunu) en minäkään neuvolasta saanut. Sitten mittasivat tiuhempaan hemoglobiinia kun ilmeni että ferrit tippuu ryminällä.

Kiitos vinkistä! 😊 Täytyy itsekin kysellä työterveydestä, jos tilanne alkaa mennä huonoksi.

Mul ainaki kaikissa raskauksissa tullu ihan jokasilla kolmanneksella aina aika ajoin. Ja ihan on sellasta ovisliman kaltaista. En oo ees koskaan ite osannu huolestuu 🤔 eiköhän se ihan valkovuotoa ole 🙂

Kiitos viestistäsi! Eka ultra meillä olikin viime viikon tiistaina hedelmöityshoitojen puolelta. Siellä tekivät sisätutkimuksen ja katsoivat että ei tulehduksia. Ja seuraava on sitten rv 10

Tosi vaikea vaan mieltää tota valkovuodoksi kun se on limalaisen läpinäkyvää, ja tarrautuu yhteen kuten lima. Uskon kans, että valkovuodon koostumus voi muuttua, mutta voiko näin radikaali muutos olla ees mahdollista 🤔.

Toisaalta tää raskaus kyllä tuottaa ihan ihme oireita, niin ehkä otan vaan päivä kerrallaan.
Itsellä myös viimeraskaudesta tuttua, valkovuotoa on, siksi terveyssiteet oli paraskaveri lähes koko raskauden🙈

Meillä vähän samaa taustaa esikoisesta. Letrot sekotti kierrot täysin, terolutit ei sopineet myöskään ollenkaan, tuntui kuin ois puukotettu 4 puukolla yhtäaikaa. Inseminaatiot tuloksettomia, hyperin takia ei tuoresiirtoa. 1 PAS toi helmikuisen. Toki synnytyskään ei mennyt ihan mutkitta ja päätyi kiireelliseen sektioon. Ja lapsi teholle. Alku oli haastavaa itselle henkisesti, kuulostaa karulta, mutten halunnut nähdä koko lasta, vaikka lähes 4 vuotta meni että sain hänet syliin. Täytyi vain pakottaa itseni menemään tapaamaan lasta uudestaan ja uudestaan. Kyllä se suhde siitä onneksi kehittyi ja mennyt kaikki niin hyvin (imetys poislukien). Ja nyt sitten onkin tämä "luomujouluylläri" vielä matkassa, vaikka olin satavarma ettei kuuluta siihen porukkaan jolle käy näin.

Lapsettomuus koskettaa todella monta ja onneksi siihen on hoitoja❤️

Aiheuttaako teillä hajujen lisäksi myös valot huonoa oloa? Minusta tuntuu, että joka liikennevalo kiusallaan loistaa silmään ja tuntuu etovalta esim kaupan itsepalvelukassalla tai kirjastossa se vilkkuva viivakoodin lukija. Yritän olla katsomatta. 🫣 Pahimmillaan ei oikein puhelintakaan voi katsoa, kun tulee huono olo. 😵‍💫

Mulla mitattuna ihan neuvolan kautta, tää on varmasti (valitettavasti) työntekijästä kiinni.. mutta aivan ihana neuvolatyntekijä oli meillä. Katsotaan millainen osuu kohdalle tällä kertaa (muutettiin eri postinumerolle, nii vaihtuu neuvola).

Takaisin