Oireet

Millä viikolle te pahoinvointilääkkeitä syövät pyysitte reseptin ja millaisilla oireilla? 😊 Tai lähinnä siis olitteko jo ihan raatoja, vai varauduitteko "ennakkoon"?

Hommasin heti kun ilmoitin neuvolaan raskaudesta. Toki tiesin edellisen raskauden pohjalta, että oksennus tulee lentämään päivittäin. Nyt lääkkeellä ihan siedettävä olotila. Varsinkin kun nostin annostusta 😊 Nyt siis mennään vko 7-8 välissä

Onko muilla, että oma lemmikki kyhnöttää koko ajan mukana ja mua ainakin ärsyttää, kun tuo koira löpsyttelee alapäätään ja maiskuttelee 😅🤣 kyseessä pian 2v täyttävä poikakoira

Millaisina teillä on alkuviikkojen (kiinnittysmis-)nippailun jälkeen jälkeen jatkuneet alavatsatuntemukset? Mulla tuli eilen (7+2) uutena oireena painon tunne alavatsassa parin 'ei erityisiä tuntemuksia'-viikon jälkeen.

Millaisina teillä on alkuviikkojen (kiinnittysmis-)nippailun jälkeen jälkeen jatkuneet alavatsatuntemukset? Mulla tuli eilen (7+2) uutena oireena painon tunne alavatsassa parin 'ei erityisiä tuntemuksia'-viikon jälkeen.
Itsellä myös uutena painon tunne alavatsassa ja ajoittain vähän vahvempia jomotuksia ja vihlomista. Vähän huolettaa onko kaikki hyvin. Painon tunnetta toki on ollut vain vähän aikaa ja mennyt aika nopeasti ohitse.

Menkkamaista jomottelua, kivistämistä, nippailua ja olikohan vielä jotain… noh monenmoista siis 🤗

Mä pyysin tänään reseptin. Itsellä tuntuu joka toinen päivä olevan ihan kamalan huono olo, oksettaa ja itken kun on niin huono olo, ja joka toinen päivä lievempää etomista. Pyysin nyt kuitenkin reseptin, ainakin näitä päiviä varten kun oon taaperon kanssa kaksin, kun ei yksinkertasesti voi vaan maata kun tuo on semmosessa tuholaisvaiheessa ilman mitään vaarantajua, että oksat pois 😵‍💫😂

Mulla ainaki on kaikissa raskauksissa oireet aaltoilleet eli välillä on ja välillä ei 🙂
Kiitos lohduttavista sanoista! Kyllä mäkin tän sisimmässäni tiedän, että oireet tai oireettomuus ei automaattisesti tarkoita mitään suuntaan jos toiseen. Tuosta varhaisesta keskenmenosta on jäänyt kuitenkin näköjään aika vahvat pelot, jotka meinaa nostaa helposti päätään.

Toivon kovasti myötätuulia ja rauhaa meille kaikille ❤️

Mä pyysin tänään reseptin. Itsellä tuntuu joka toinen päivä olevan ihan kamalan huono olo, oksettaa ja itken kun on niin huono olo, ja joka toinen päivä lievempää etomista. Pyysin nyt kuitenkin reseptin, ainakin näitä päiviä varten kun oon taaperon kanssa kaksin, kun ei yksinkertasesti voi vaan maata kun tuo on semmosessa tuholaisvaiheessa ilman mitään vaarantajua, että oksat pois 😵‍💫😂
Me ollaan tän remontin ja muuton keskellä annettu ruutuaikaa, jotta saadaan jotain tehtyä. Toistaiseksi ei oo tullut mitään nitkuja, mutta varmasti pian tulee 😅🫣 Meillä siis tapitetaan Yleltä Fantti ja työkoneet ohjelmaa.

Mulla ilmeni tänään myös uusi mahdollinen "raskausoire". Kävin 3kk sitten labroissa ja hemoglobiini oli silloin 135, nyt tänään kontrollilabroissa hemppa olikin tippunut 126. Tiedän, että ihan normaali tulos, mutta oon siis syönyt koko ton 3kk lisärautaa ferritiinin nostamiseksi 😂 En tiedä voiko näin alussa oleva raskaus vaikuttaa hemoglobiiniin noin paljon, mitään muuta selittävää tekijää en keksi 🤨

Mä oon nyt jo jonkin aikaa herännyt joka ikinen yö joskus 4-5 aikaan, ja kestää 30-90 min nukahtaa uudestaan. Oon aamuisin aivan zombie.

Mulla on sama homma yöunien kanssa! Parina viime yönä olen valvonut usean tunnin 12-03 välillä ja vaikka olen vaan silmät kiinni sängyssä (en nouse ylös saati katsele puhelinta) niin uni ei vaan tule. Onneksi hormonit on hoitaneet homman niin, ettei päivällä väsytä. Illalla alkaa koomaus klo 20 aikaan. 😆

Edellisessä odotuksessa voi huonosti ja heti plussasta laitoin viestin lekuriin että ne lääkkeet heti. Kävin hakeen lääkkeet aamusta ja apteekkari kysyi otanko isomman vai pienen paketin. Totesin että isomman jos sama meno jatkuu kuin edellisessä 🤢🫣 ensimmäinen lääke popsittuna ja ainakin olo voiton puolella. Apteekkari totesi että loppuraskaudesta riittää jos pystyy luopumaan lääkityksestä ja turha tuntea huonoa omatuntoa lääkkeenkäytöstä jos sen voimalla kykenee parempaan oloon. Kumpikin on lapsen kannalta ok että joko kärvistelee tai popsii lääkkeet tarpeeseen 😇

Takaisin