Oireet

Aiheuttaako teillä hajujen lisäksi myös valot huonoa oloa? Minusta tuntuu, että joka liikennevalo kiusallaan loistaa silmään ja tuntuu etovalta esim kaupan itsepalvelukassalla tai kirjastossa se vilkkuva viivakoodin lukija. Yritän olla katsomatta. 🫣 Pahimmillaan ei oikein puhelintakaan voi katsoa, kun tulee huono olo. 😵‍💫
Valitettavasti 😭 Tv tuntuu liian kirkkaalta ja hissin valot häiritsee niin paljon, että meen nykyään hissimatkat silmät kiinni.

Voihan ummetus... Alkoi oireilemaan aamuyöstä... Eilinen oli parempi, olen koittanut juoda normaalia enemmän vettä ja se on auttanut tähän asti.. pitänee katsoa jos olisi joku apteekki auki ja koittaa ostaa jotain tähän.. ehkä visibliniä tai jotain muutakin...
Pahoittelut jos tulee liikaa infoa...
Aamulla oli pikkuhousunsuoja myös ihan täynnä... Välillä tuntuu pieniä "holahduksia"... Voiko olla vain lisääntynyttä valkovuotoa johon sekoittuu verta.. varsinaisesti ei kohtu kyllä kramppaa...
Suoli tuntuu olevan tukossa...
Saapa huomata oliko tämä tässä... Tänään edellisistä menkoista laskettuna 6+6... Eipä ole tämmöistäkään ennen ollut..
Heräsin kovaan ummetukseen kuuden jälkeen... 🙄

Muokattu viimeksi:
Ummetus on kyllä ikävää. Mulla siihen liittyy kaasun muodostuminen ja välillä nää ihan sattuu vatsaan. Joku lääke varmasti sopii raskaanakin.

Onko muilla itkuherkkyyttä? Tuntuu, että liikutun kaikesta. Ulkona hyppii pieni orava lumessa niin itkettää. 😂 Joululaulut siis etenkin itkettää ja kaikki joulukeräykset ulkona, kaupoissa ja telkkarissa. Vähän jännittää miten saa pokerin pidettyä kun sukuloidaan. Lapsi tapaa pikkuserkkujaan ekaa kertaa pyhinä ja aivan varmasti liikutun. Eiköhän joku jo arvaa.

Minä itkiä tihrustin eilen kun silitin jouluverhoja ja katsoin samalla draamasarjaa... Enpä ole pitkään aikaan niin itkeskellyt kuin nyt parina edellisenä päivänä 🙈

Nyt jo taas parempi mieliala... On tämäkin.. epätoivo kestää vartin ja sitten taas ollaan toiveikkaana että jospa tämä sittenkin....

Miten niin mielialan vaihtelut voisi olla oire? 🙄🙈

Täällä 4+ jotain, ihan varmuutta ei ole. Mitään suurempaa oiretta ei vielä ole, vähän tuntemuksia alavatsassa, sekä tunteikkaampi olo, ystävän joulutoivotukselle kyynelehdin vaikkei siinä mitään ihmeitä ollutkaan 😆 Ja ruokahalu kadoksissa, katsotaan kuinka paljon saa syötyä jouluruokaa, yhtään ei tee mieli, joulusuklaata jouduin väkisin nieleskelemään😁

Ihanaa joulua kaikille❤️

Täällä kävi juuri niinkuin pelkäsin eli vuotoa havaittu pyyhittäessä.. ei kovin paljoa mutta oli kirkasta punaista. Kipuja ei ole. Viikkoja tosiaan vaan 5+4..
heti myös tuntui että tissikipu on kadonnut ja muut oireet. Tänään kuitenkin tein aamulla testin koska oltiin ajateltu että se on kiva nähdä aattona että on raskaana. Ja oli leffaviivat tuli..

Tiedän että vuotoon voi olla muutakin syytä mutta omalla tuurilla tuntuu että tämä oli tässä.

Täällä kävi juuri niinkuin pelkäsin eli vuotoa havaittu pyyhittäessä.. ei kovin paljoa mutta oli kirkasta punaista. Kipuja ei ole. Viikkoja tosiaan vaan 5+4..
heti myös tuntui että tissikipu on kadonnut ja muut oireet. Tänään kuitenkin tein aamulla testin koska oltiin ajateltu että se on kiva nähdä aattona että on raskaana. Ja oli leffaviivat tuli..

Tiedän että vuotoon voi olla muutakin syytä mutta omalla tuurilla tuntuu että tämä oli tässä.
Miten siellä nyt voidaan? ❤️

@Auringonkukkanen vuotoa tosiaan tuli eilen aamupäivästä niin että pyyhkiessä pari pientä tippaa, ihan siis todella pienet tipat.. Sen jälkeen vuotoa ei ole tullut lainkaan, ei kipuja tms. Tissit on kyllä edelleen arat, tökin niitä kokoajan kun pitää varmistella… varsin oireetonhan olen ollut kokoajan muutenkin joten ei ole kuin tuo tissien tökkiminen mitä tunnustella..

Koko viime yö meni lukiessa mm. täältä foorumilta ja muualta netistä mikä voisi olla.. ehkä päällimäisenä omaan mieleen nyt jäänyt tapaukset että kirkas verinen vuoto ei koskaan meinaa hyvää ja viikon päästä viimeistään vuotaa holonansa. Toki on niitäkin missä vuoto ei ole meinannut mitään mutta itsellä olo jo aika epätoivoinen.. tänään käydään ostamassa testejä ja täytyy katsoa näkyykö niissä mitään.

Mulla oli edellisessä raskaudessa alussa kirkasta veristä vuotoa(niukkaa) ja jatkui raskaus normaalisti.
Joku joskus mainitsi että liekkö kaksoset ollu alkuun ja toinen tyhjentyi tai ihan vaan kropan rasituksen myötä verta valahtanut vähän kun kohtu ekaa kertaa muuttuu tai kuivat paikat aiheuttanut pientä vuotoa jne 🤗🤷‍♀️
Ystävällä oli esikoisesta myös niukkaa mutta isommat vuodot kun mulla ja vauva saapui maailmaan myös 🤗 joten toivoa on 🤗🥰

@Auringonkukkanen vuotoa tosiaan tuli eilen aamupäivästä niin että pyyhkiessä pari pientä tippaa, ihan siis todella pienet tipat.. Sen jälkeen vuotoa ei ole tullut lainkaan, ei kipuja tms. Tissit on kyllä edelleen arat, tökin niitä kokoajan kun pitää varmistella… varsin oireetonhan olen ollut kokoajan muutenkin joten ei ole kuin tuo tissien tökkiminen mitä tunnustella..

Koko viime yö meni lukiessa mm. täältä foorumilta ja muualta netistä mikä voisi olla.. ehkä päällimäisenä omaan mieleen nyt jäänyt tapaukset että kirkas verinen vuoto ei koskaan meinaa hyvää ja viikon päästä viimeistään vuotaa holonansa. Toki on niitäkin missä vuoto ei ole meinannut mitään mutta itsellä olo jo aika epätoivoinen.. tänään käydään ostamassa testejä ja täytyy katsoa näkyykö niissä mitään.
Voi että, joo. Onko sulla mahdollista käydä yksityisellä ultrassa tässä piakkoin, jos isompaa vuotoa ei ala? Tiedän, että itsekin reagoisin juuri samalla tavalla kuin sä, mutta haluan silti muistuttaa, että tosi useilla ihmisillä pieni (ja vähän isompikin) verinen vuoto on ollut vaaratonta ja raskaus edennyt normaalisti. Tällisia keskusteluja on esim. jodelin raskaana -kanavalla tosi usein luettavissa. Toivon kovasti, että siellä kaikki päättyisi parhain päin ❤️

Täältä löytyy hyvää ja luotettavaa tietoa vuodoista

"Alkuraskaudesta verenvuotoa esiintyy jopa 25 %:lla naisista.
Niukka, ohimenevä ja kivuton vuoto on yleistä ja vaaratonta.
Runsaampi tai kivuliaampi verenvuoto voi johtua keskenmenosta tai kohdunulkoisesta raskaudesta.
Verenvuodon ja kipujen voimakkuus sekä yleistila määrittelevät tutkimusten kiireellisyyden."

@Auringonkukkanen meille on ensi viikon torstaille varattuna varhaisultra, aiempaan ei saanut aikaa. Ei varmaan auta kuin odotella tässä, ja toki niitä testejä tehdä.
Olisin tänä aamuna toivonut että jos sitä on raskaana niin olisin edes oksentanut kaaressa koko aamun, nyt on niin outoa kun ei ole _mitään_ tuntemuksia muutakuin rintojen arkuus.. toki minulla ei ole hajua miltä raskaana oleminen tuntuu, jotenkin sitä oli vaan ajatellut että sen sitten jotenkin tuntisi.

Minulla ollut palelua. Repäisykipuja myös, jos äkkinäisiä liikkeitä tmv. Huimausta ollut tänään.

Muoks. Ja niin. Yöt oon alkanut nukkumaan paremmin ja oon alkanut päiväunia nukkumaan. Yleensä nukun max 5 päiväunet per vuosi niin siitä huomaa, että nyt on jotain eri tavalla.🤭

@Auringonkukkanen meille on ensi viikon torstaille varattuna varhaisultra, aiempaan ei saanut aikaa. Ei varmaan auta kuin odotella tässä, ja toki niitä testejä tehdä.
Olisin tänä aamuna toivonut että jos sitä on raskaana niin olisin edes oksentanut kaaressa koko aamun, nyt on niin outoa kun ei ole _mitään_ tuntemuksia muutakuin rintojen arkuus.. toki minulla ei ole hajua miltä raskaana oleminen tuntuu, jotenkin sitä oli vaan ajatellut että sen sitten jotenkin tuntisi.

Rintojen arkuus on hyvä oire - ei tarvitse kärsiä oksettavaa oloa ja kuitenkin on testin lisäksi jokin merkki raskaudesta olemassa.

Mulla ei ollut myöskään eka raskaudessa juuri lainkaan oireita. Se on onneksi ihan normaalia. 😊

Järkyttävä turvotus täällä, varsinkin iltaisin. Ihan kuin olis jo pitkälläkin. Ei pysty pitämään farkkuja enää ja tuntuu että löysä mekko päälläkin maha näkyy. 🙈 Huomenna lisää sukulointia, yritän sit seistä vähän etukenossa. 😅

Tiedättekö muuten että oliko teidän äideillä aikoinaan raskauspahoinvointia? Ilmeisesti jonkun verran periytyvyyttä 😊 Mun äidillä ei ollut muistikuvaa että olisi erityisesti pahoinvointia ollut, luulen että sen muistaisi jos olisi ollut vähänkään pahemmin 😅
Mun äiti on saanut kolme lasta eikä kuulemma yhdenkään kanssa kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista. Tosin äiti on kyllä kans niin sellainen ”ei tehrä tästä ny niin numeroo” -tyyppi että ties vaikka ois vaan pakottanu ittensä olemaan voimatta pahoin ja 30 vuotta myöhemmin muistikuvat haalistuneet 🤣

Tämä palelu on ihan järjetöntä ja yölliset heräämiset ja väsymys. 😴 Varmasti kummankin huomaa ulkopuoliset ja vihertävän olon 🤢

Takaisin