Oireet

Mulla on sama homma yöunien kanssa! Parina viime yönä olen valvonut usean tunnin 12-03 välillä ja vaikka olen vaan silmät kiinni sängyssä (en nouse ylös saati katsele puhelinta) niin uni ei vaan tule. Onneksi hormonit on hoitaneet homman niin, ettei päivällä väsytä. Illalla alkaa koomaus klo 20 aikaan. 😆
Mulla ollut nyt viikon tätä samaa! Ihmeellistä, miten pirteä sitä voikaan päivisin olla niin pienellä unimäärällä 😅

Onpa ihanaa lukea kuinka muillakin on ollut samaa vaihtelevaa tilannetta oireiden kanssa. Viime viikolla tuntu olevan kaikkia mahdollisia oireita ja nyt vaan rinnat vähän aikana. Mutta oura on kans ollut hyvä, kun siitä näkee että lämmöt ja leposykkeet on korkeella, eli kyllä siellä kropassa jotain tapahtuu 😇

Tämäkin aamupäivä meni oksetusta nieleskellessä, oon saanut jotenkin pidettyä hissin alhaalla mutta jos vaan antaisin periksi niin laatta lentäisi. Eli otanpa lääkkeen takaisin käyttöön.

Viime yönä en herännyt kuin pieneksi hetkeksi, oon ollut aivan uusi ihminen tänään 😃 Ja töitäkin vasta viikon päästä, ihanaa kun saa vähän paussia.

Itsellä myös oireet vaihdelleet ja kiva lukea, että muilla on ollut samoja kokemuksia. :Relieved Face:

Itsellä etova olo tulee aaltoina ja lähinnä päivällä ja illalla, jos pitkä aika edellisestä syömisestä ja autossa on myös pahempana. Jos ei mene tämän pahemmaksi pärjään hyvin ilman lääkettä, mutta tarvittaessa otan sen kyllä käyttöön. Itsellä myös päivisin riittää energiaa, vaikka olisi vähemmän nukkunut yöllä ja välillä taas iskee hirveä väsymys keskellä päivää.

Onpa ihanaa lukea kuinka muillakin on ollut samaa vaihtelevaa tilannetta oireiden kanssa. Viime viikolla tuntu olevan kaikkia mahdollisia oireita ja nyt vaan rinnat vähän aikana. Mutta oura on kans ollut hyvä, kun siitä näkee että lämmöt ja leposykkeet on korkeella, eli kyllä siellä kropassa jotain tapahtuu 😇

Niinpä - hyvä, että saa vertaistukea!
Oireettomuus on ihan normaalia myös, onneksi. 😊

Muistan, kuinka jossain raskaudessa alun pahoinvoinnin helpotettua mulle tuli sellainen olo, että vauva on vain liuennut olemattomiin sisälläni. 😄 Se oli tosi voimakas ajatus ja oli vaikea olla uskomatta sitä, kun mahakaan ei ollut vielä kasvanut yhtään. Mutta siellä se pikkuinen kuitenkin edelleen oli ja kasvoi 🥰

Huh mikä yö. Heräsin kahden maissa tosi kipeään "menkkakramppiin", joka ei ottanut laantuakseen. Istuin vessassa noin 20min ja kipu vaan jatkui ja jatkui. Vessassa käynnin jälkeen kipu pikkuhiljaa helpotti ja sain unen. Nyt edelleen jomottelee ja polttelee molemmilta puolilta alavatsaa, mutta huomattavasti lievemmin.

Googlettelu sanoo että tää voi olla ihan normaalia, mutta kyllä pelko keskenmenemisestä on tosi kova. Mulla oli myös kemiallisessa pari päivää voimakkaita kipuja ennen vuotoa, mutten muista, tuntuivatko ne tältä.

Ahdistaa aika paljon lähteä joulun viettoon molempien vanhemmille. Ahdistaa erityisesti, että vuoto alkaisi, mutta pelkästään sekin, jos nämä kivut jatkuvat voimakkaina. Tarkoituksena on siis ollut, että pidettäisiin asia salassa.

Huh mikä yö. Heräsin kahden maissa tosi kipeään "menkkakramppiin", joka ei ottanut laantuakseen. Istuin vessassa noin 20min ja kipu vaan jatkui ja jatkui. Vessassa käynnin jälkeen kipu pikkuhiljaa helpotti ja sain unen. Nyt edelleen jomottelee ja polttelee molemmilta puolilta alavatsaa, mutta huomattavasti lievemmin.

Googlettelu sanoo että tää voi olla ihan normaalia, mutta kyllä pelko keskenmenemisestä on tosi kova. Mulla oli myös kemiallisessa pari päivää voimakkaita kipuja ennen vuotoa, mutten muista, tuntuivatko ne tältä.

Ahdistaa aika paljon lähteä joulun viettoon molempien vanhemmille. Ahdistaa erityisesti, että vuoto alkaisi, mutta pelkästään sekin, jos nämä kivut jatkuvat voimakkaina. Tarkoituksena on siis ollut, että pidettäisiin asia salassa.
Mulla oli esikoisesta n. Viikolla kuusi useana yönä klo 2 (huvittavaa et oli kellontarkka) tosi kovaa menkkakipua, nousin aina vessaan kun oli olo että tulee oksennus kivusta. Olin pöntöllä kippurassa ja pää hikisenä kun sattu niin paljon. Noi kohtaukset kesti muutamasta minuutista noin kymmeneen minuuttiin. Toivottavasti ei sullakaan tarkoita mitään pahaa 🤞🏼

Mulla oli esikoisesta n. Viikolla kuusi useana yönä klo 2 (huvittavaa et oli kellontarkka) tosi kovaa menkkakipua, nousin aina vessaan kun oli olo että tulee oksennus kivusta. Olin pöntöllä kippurassa ja pää hikisenä kun sattu niin paljon. Noi kohtaukset kesti muutamasta minuutista noin kymmeneen minuuttiin. Toivottavasti ei sullakaan tarkoita mitään pahaa 🤞🏼
Kiitos kun kerroit! Nää muiden samankaltaiset kokemukset helpottaa kyllä aina edes vähän oloa ❤️

Kiitos kun kerroit! Nää muiden samankaltaiset kokemukset helpottaa kyllä aina edes vähän oloa ❤️
Ja nyt synnyttäneenä kun on verrannut tuota kipua latenssin alkuvaiheeseen, niin kipu ainakin oman muistin mukaan ollut tosi samantasoista 🥶

Mut oon jälkeenpäin miettiny ku aika toistu tollee alkuyöstä, et josko kohtu jotenkin kasvukipuilu just öisin ku muu kroppa lepäs 😅

Onko sulla ollut vatsa kovana/ummetusta? Voisi myös johtua siitä.

Ymmärrän oikein hyvin! Itsellä myös oireiden ja testien vuoksi huolettaa, että menisi kesken tai muuten kaikki ei olisi kunnossa ja pitäisi asettua joulunviettoon. Oikein paljon tsemppiä ja yritetään nauttia joulusta kuitenkin! :red-heart:

@Auringonkukkanen tsemppiä! 🧡
Täällä aika sama tilanne... Heräsin joskus kahden aikaan kramppeihin... Oli muutama yö sitten myös... Menivät onneksi ohi.. joskus on ollut päivälläkin lievempiä... Eikä nyt onneksi ihan noin voimakkaita ole ollut... Mutta siltikin tässä alussa miettii että kuuluuko asiaan vai ei 🤷🏻‍♀️ ja varsinkin kun mulla on pientä vuotoakin vielä.. yritän ajatella, että lähiviikkoina selviää miten tässä käy... Huomenna voisin soittaa neuvolaan ja kysyä varhaisultraa.. jos se ehkä rauhoittaisi mieltä... Ehkä.. 🤔 huomiselle en usko että aikaa löytyy.. mutta jospa välipäivinä tai sitten uuden vuoden aaton aattona olisivat töissä... 🤔
Sekin helpottaisi itsellä, että jos nyt ei olisi tuulimunaraskaus kuten viimeksi... 🙄
Kyllähän nämä mietinnät varjostaa joulun odotusta... Kun ei tästä toisesta odotuksesta vielä uskalla iloita.. mutta jospa se tästä..
Tsemppiä meille kaikille 🧡

Uusi oire bongattu!
Aiemmista raskauksista on tuttua, että illalla ja yölläkin tulee "levottomat jalat" eli kihelmöi tai tuntuu muuten vain häiritsevältä jaloissa. Nyt on ollut monena yönä tätä. Epäilen, että lisäraudan nauttiminen voisi auttaa, sillä mulla oli tätä kesälläkin ja silloin rautakuuri lopetti oireet kokonaan.

Ei yhtään helpota näitä yövalvomisia tämä. 😁 Onko muita "levottomia"?

Nyt tuntuu että ei ole mitään kunnollisia raskausoireita. Välillä palelee mutta oon muutenkin vilukissa, väsyttää ehkä enemmän ja aamuheräilyä on mutta kun edellisessä raskaudessa oli niin voimakkaana alussa se pahoinvointi ja nyt sitä ei ole tällä hetkellä ollenkaan niin epäilyttää että onkohan siellä kaikki hyvin? Toisaalta pitäisi nauttia siitä että ei ole koko ajan krapulainen olo mutta toisaalta mieleen hiipii huoli.

Uusi oire bongattu!
Aiemmista raskauksista on tuttua, että illalla ja yölläkin tulee "levottomat jalat" eli kihelmöi tai tuntuu muuten vain häiritsevältä jaloissa. Nyt on ollut monena yönä tätä. Epäilen, että lisäraudan nauttiminen voisi auttaa, sillä mulla oli tätä kesälläkin ja silloin rautakuuri lopetti oireet kokonaan.

Ei yhtään helpota näitä yövalvomisia tämä. 😁 Onko muita "levottomia"?
Rauta vaikuttaa yöuniin. Itsellä viimeraskaudessa ferritiini romahti ja nukuin vain 1,5h-3h yössä, oli n.30 silloin, laski siitäkin vielä parissa kk. alle 4 ja sillon tankattiinkin ihan kunnolla rautaa. Hemoglobiini kokoajan oli hyvä.

Takaisin