Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans kahvin juonti loppui kuudennen viikon alussa ihan vaan kun se ei maistunut enää hyvältä. Sinänsä ihan hyvä ettei kaipaakaan! Viime viikolla iski myös tuo armoton väsymys, viikonloppuna veteli normaalit yöunet ja päälle parin tunnin päiväunet ja silti ihan seis koko ajan. Onneks on etätyö ja joustavat työajat niin pystyy ottamaan torkut lounaan jälkeen 😴 ne harvat päivät kun pitää ihmisten ilmoille päiväksi raahautua, ovatkin sitten tuskaa.

Liikunta jäänyt kyllä ihan minimiin, tuntuu että syke huitelee korkeuksissa ja puuskututtaa kun vähän jotain yrittää ja ei vaan jaksa. Ja vaikka en oksenna ylipäätäänkään herkästi, niin kyllä se ällö olo vaan päivisin lamaannuttaa ja tekee mieli varmuuden vuoksi vaan syödä kokoajan.

Voihan päänsärky! Flunssan jälkeen oon kärsinyt inhottavista päänsäryistä. Alkupisteenä on selvästi niska-hartiaseutu. Oon tottunut laukasemaan näitä särkyjä buranalla, mutta nyt en voi sitä ottaa ja ahdistaa kun nää säryt estää liikkumisen. Heti ylös noustessa alkaa ilkeä jomotus ja tekee mieli vaan maata lämpöpussin kanssa sängyssä. Mutta paikallaan pysyminen ei sit toisaalta tuo sitä tärkeää liikettä sinne lihaksille. Ja koko ajan tulee kaivettua kännykkä käteen ja sen kannattelu vaan pahentaa jumeja. Panadol auttaa vaan vähän, mutta sekään ei tuota jumia laukaise. Mitään hyviä vinkkejä?
Kauratyynyllä lämpöä lihaksiin ja kevyt hieronta?

Täällä on pahin närästys laantunut kun viime viikolla vaihdettiin vähän lääkitystä työterveydestä. Valkovuotoa tulee vaihteeksi paljon ja sehän pelottaa joka kerta, kun esikoisesta vuosin suihkuvuotoja yli puoliväliin asti. Sydän ihan kurkussa ja paniikkivessakäyntejä tulee 😔

Yritän muistuttaa ettei sitä verta voi kukaan estää, jos sitä tulee, mutta ei se tietysti mitään auta 😔

Jos eilen ultran vähän kyseenalaisten tulosten takia tunsinkin itseni äkkiä pelottavan oireettomaksi, niin tänä aamuna heräsin taas itsestään 4.45 ja pahoinvointi palasi parin päivän tauon jälkeen pahempana kuin aiemmin. Vieläkin luulen kyllä, että oksentamaan ei tarvitsisi lähteä. Nyt tosin olen oikeasti iloinen oireista vaikka olo onkin epämukava.

Sain tänään lääkäriltä Xonvea-pahoinvointilääkkeen reseptin, joten uteliaana odotan vaikutusta. Toisaalta oon tosi herkkä antihistamiinille, joten saa nähdä sopiiko toi mulle 😯 Mutta tässä kohtaa oon valmis koittaa melkein mitä vaan! Samasta syystä ostin samalla reissulla apteekista Sea band -pahoinvointirannekkeet, ja en tiedä onko placebo-vaikutusta vai ei, mutta ne on helpottanut paljon! Pystyn vähän juomaan ja helpommin syömään taas 🙏

Mulla rannekkeet käytössä useammassa raskaudessa, tässäkin. Tässä raskaudessa niistä on jotai apua, mutta ei sitä mitä aikaisemmissa. Tää olo on ihan karsee. Jos ei koko ajan syö jotain on huono olo. Heti ruuan jälkeen on huono ja etova olo. Ensviikolla neuvola, täytyy pyytää jos sais jotai pahoinvointilääkettä 😅 oon lihonu 5kg jo tosin en syömisestä mut jäätävä turvotus 😏

Ja se mikä on, oon aina pystyny juomaa kahvia, ja oon kahvin suurkuluttaja, nyt ei oo kyllä sitä ongelmaa 😅😅 hyi. Kupillisen aamulla maks kaks ja siinä se. Nekin varmaa jää pois jossai välissä koska se kahvi kans nyt jotenkin etoo mua 😅🙈

Rv 10+6 ja selkein merkki raskaudesta on tämä turvonnut vatsa. Aamuisin on ylävatsalta litteämpää, mutta pian päivän kuluessa vatsa pullistuu palloksi. Alavatsalla on kiinteämpi kumpu. Viikon sisään on myös selällään makaaminen alkanut tuntua tukalalta, jonnekin painaa. Onko tällaista muilla?
Vatsallaan maksamisessa ei mitään ongelmaa.

Omeprazolia ole syönyt nyt muutaman päivän eikä sellaista närästystä ole enää ollut, kuin ennen aloittamista oli.

Onko teillä muilla lonkka/alaselkäkipuja? Mulla on ilmaantunut tällä viikolla kipua vasemmalle alaselkään/lonkkaan. Oon yrittänyt paikantaa kipua, joka sijottuu ehkä johonkin ristiluun ja lonkkaluun liitokseen tonne yläpakaran taakse. Viikkoja nyt 8+5. Voiko näin aikasin tulla tällaisia liitos/nivelkipuja?

Onko teillä muilla lonkka/alaselkäkipuja? Mulla on ilmaantunut tällä viikolla kipua vasemmalle alaselkään/lonkkaan. Oon yrittänyt paikantaa kipua, joka sijottuu ehkä johonkin ristiluun ja lonkkaluun liitokseen tonne yläpakaran taakse. Viikkoja nyt 8+5. Voiko näin aikasin tulla tällaisia liitos/nivelkipuja?
On ollut hieman, teen istumatyötä.

Edellisessä raskaudessa omat liitoskivut alkoivat jo rv 12-13 niin pahoina, että piti hakea fyssarilta jumppaohjeita. Niiden avulla selvisin loppuun asti. Toki silloin oli etätyöaika pahimmillaan, eli toivon että nykyinen aktiivisempi arki pelastaisi kivuilta.

Piriformis? Itse saan siihen helpotuksen, kun hieron sormenpäillä pakaran yläosasta oikeasta kohtaa. Googlaamalla löytyy, jos ei ole tuttu ennestään.

Piriformis? Itse saan siihen helpotuksen, kun hieron sormenpäillä pakaran yläosasta oikeasta kohtaa. Googlaamalla löytyy, jos ei ole tuttu ennestään.
Kiitos vinkistä. Ei ollut tuttu tämä. Löysin venyttely- ja hierontaohjeita. Kokeilen helpottaisiko niillä.

Kirjoittelin aiemmin, että sain aiemmin tällä viikolla kokeiluun tuon Xonvea-pahoinvointilääkkeen. Vähän niinkuin epäilinkin seuraava päivä meni ihan koomassa 😵 En varsinaisesti nukkunut, mutta en kyllä täysin hereilläkään ollut missään kohtaa 😅 Mutta on se auttanut tosi paljon! Välillä on ihan hiukan etova olo, mutta ei mitään aiempaan verrattuna 🙏 Tosi väsynyt oon, johtuuko sitten lääkkeestä kuinka paljon, mutta ennemmin otan sen väsymyksen edes muutamaksi päiväksi kuin sen hirvittävän pahoinvoinnin 😵

Kirjoittelin aiemmin, että sain aiemmin tällä viikolla kokeiluun tuon Xonvea-pahoinvointilääkkeen. Vähän niinkuin epäilinkin seuraava päivä meni ihan koomassa 😵 En varsinaisesti nukkunut, mutta en kyllä täysin hereilläkään ollut missään kohtaa 😅 Mutta on se auttanut tosi paljon! Välillä on ihan hiukan etova olo, mutta ei mitään aiempaan verrattuna 🙏 Tosi väsynyt oon, johtuuko sitten lääkkeestä kuinka paljon, mutta ennemmin otan sen väsymyksen edes muutamaksi päiväksi kuin sen hirvittävän pahoinvoinnin 😵
Ja pystyn syömään suht normaalisti taas! Ei tarvi närppiä murusia tunnin välein 😅

Mulla pahoinvointi osuu taas iltaan niinkuin edellisen odotuksen aikana. Eikä tunnu löytyvän mitään mikä helpottais oloa kun hetkellisesti. Ja väsymys, ai että kun tekis mieli nukkua taaperon kainalossa päiväunet. Ei ihan muut lapset anna. 😅

Täällä on kyllä niin selviämistä että tekis mieli mennä ultraan vaan siksi että näkis
onko tässä mitään järkeä. Mulla kans on pahoinvointilääke käytössä ja joo auttaa siihen, mutta väsyttää niin paljon etten haluais muuta kun nukkua 😬 Lisäksi on niin kalliit tukilääkkeet että mulla on mennyt ihan järkyttävä määrä rahaa apteekkiin. 😔

Työterveydessä lääkäri tsemppas että on kuulemma immunologisesti hyvä juttu että on pahoinvointIa, mutta ei paljoa lohduta 🤣

Vasenta lonkkaa vihlaisee välillä tosi kipeästi. Ei oo aiemmin ollut tällaista. Viime raskaudessa oli viimeisellä kolmanneksella vasta jonkinlaisia liitoskipuja.

Täällä on kyllä niin selviämistä että tekis mieli mennä ultraan vaan siksi että näkis
onko tässä mitään järkeä. Mulla kans on pahoinvointilääke käytössä ja joo auttaa siihen, mutta väsyttää niin paljon etten haluais muuta kun nukkua 😬 Lisäksi on niin kalliit tukilääkkeet että mulla on mennyt ihan järkyttävä määrä rahaa apteekkiin. 😔

Työterveydessä lääkäri tsemppas että on kuulemma immunologisesti hyvä juttu että on pahoinvointIa, mutta ei paljoa lohduta 🤣
Voi että, mulla auttoi hiukan ultra ja pikkuisen näkeminen ja tieto, että hän siellä möllöttää ☺️ Ei tietty vie kaameeta oloa pois, mutta jotenkin henkisesti helpotti hiukan.

On kyllä tylsä, että pitää valita sen hirveen pahoinvoinnin ja päiväkoomailun välillä 🥱 Mun on pakko ottaa joka päivä päikkärit ja muutenkin hereilläoloaika menee ihan unessa 😅

Onko kellään muulla sydämen muljahtelua ja istualteen hengästymistä? Mulla on! Esim. Kun luen esikoiselle kirjaa istualteen niin alkaa hengästyttää.

Ja tää nälkä vaan jatkuu... selkeää pahoinvointia on harvoin mutta heikkoa ja lievää etovaa oloa on koko ajan. Melkein ottaisin sen pahoinvoinnin mieluummin kun oksennuksen jälkeen olo helpottas. Nyt tää nälkä, heikotus ja etova olo ei lopu koskaan. Ainoastaan nukkuessa näitä ei huomaa.

Takaisin