Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan hajuaisti! 😅 raudan haju (tai ennemminkin LEMU) tarttuu ilmeisesti käyttövedestä mm. miehen rintakarvoihin ja omiin hiuksiin 🤢🤢 en oo ikinä ennen haistanut, nyt se lemuaa joka päivä nenään tuulahduksina. Ei auta pahoinvointiin YHTÄÄN!! 😅

Täällä on nyt vähän jännittävää. Ihan pikkuisen on tullut rusehtavaa vuotoa. Tiedän, että tämä on ihan normaalia alkuraskaudessa ja luulen, että pitkäaikainen lugesteronin käyttökin ärsyttää limakalvoja. Siltikin vähän epämukava fiilis, toivottavasti ei vuoto tästä ylly.

Täällä on nyt vähän jännittävää. Ihan pikkuisen on tullut rusehtavaa vuotoa. Tiedän, että tämä on ihan normaalia alkuraskaudessa ja luulen, että pitkäaikainen lugesteronin käyttökin ärsyttää limakalvoja. Siltikin vähän epämukava fiilis, toivottavasti ei vuoto tästä ylly.
Mulla oli tuota samaa, onneksi oli varhaisultra varattuna heti seuraavalle päivälle niin sai hermoja lepuutettua. Vuotoa kesti lopulta kolme päivää ja ultraaja sanoi juuri ruskean vuodon olevan useimmiten ihan normaalia.

Mulla ei oo ollu kyllä oikeastaan mitään oireita nyt moneen päivään! Ainoastaan palelee hirveästi, ja jatkuva nälkä, mutta etova olo ja ällötys on loppunu. Oispa huippua jos näin vähäisillä oireilla päästäis loppuun asti🙏 esikoisesta oksentelin 6-12 viikot, sitä ei oo ikävä😅
neuvola ja varhaisultra vasta melkeen kuukauden päästä, en kyllä jaksa tai kerkeä stressata oireettomuutta, kun arki 1v kanssa pitää kiireisenä 😂

Täällä onneksi rusehtava vuoto on käytännössä loppunut, eikä se siis mitenkään runsasta ollut missään vaiheessa. Hyvin riitti pelkkä pikkuhousunsuoja siihen. Ehkä tämä nyt vaan oli näitä alkuraskauden vuoteluita, joita on monilla. Vielä pitäisi jaksaa odottaa noin viikko varhaisultraan.

Väsymys on edelleen aivan järjetöntä välillä, mutta etenkin tänään.

Onkohan mulla aamupahoinvoinnin sijaan maanantaipahoinvointi? 😂 Jos lapai inhoaa maanantaita jo nyt, tulee ainakin vanhempiinsa... Tänään iski aamupalan jälkeen sellainen olo että ei pysty, kuplii, ällöttää. Piti lähteä autolla töihin kun en vaan selvinnyt ajoissa bussiin siinä olotilassa. Iltapäivällä tuli uudestaan. Ja nyt alkuillasta maha kipeytyi, mutta kipu oli niin pinnassa, että taisi sisäelimet vaan järjestäytyä uusiksi ja nuo Tuomiopäivän pasuunat virittyä yötä varten... Mutta piti istahtaa kauppareissulla hetkeksi pappapenkille. 😅 Kieltämättä vähän säikäytti, mutta toisaalta muistaapahan olevansa raskaana ihan oikeasti, kun on kaikenlaisia uusia oloja!

Aamupahoinvoinnin voittaa kyllä vain aamuyönpahoinvointi. Ei ole mitään parempaa, kun herätä puoli neljä siihen, että maailma heiluu kuin ruotsinlaivassa ja yrjö kutittaa kurkkua. Meni rattoisasti pari tuntia valvoessa.

Lohduta itseäni, että kuukausi niin helpottaa. 😵‍💫

Aamupahoinvoinnin voittaa kyllä vain aamuyönpahoinvointi. Ei ole mitään parempaa, kun herätä puoli neljä siihen, että maailma heiluu kuin ruotsinlaivassa ja yrjö kutittaa kurkkua. Meni rattoisasti pari tuntia valvoessa.

Lohduta itseäni, että kuukausi niin helpottaa. 😵‍💫
Täällä on pahin olo iltayhdeksän ja yökolmen välillä. :Grimacing Face::disappointed-face: En ole oksentanut, mut yököttää koko ajan. Välillä saan nukuttua, välillä uni tulee vasta tuon jälkeen.

Mulla ei ole varsinaista pahoinvointia, mutta ruoka täyttää jotenkin nopeammin ja sitten toisaalta tulee nälkä useammin. Mulla on taustalla vatsalaukunohitus joten ehkä siksi pahoinvointi voi olla vähän erilaista 🤔

Mulla on jännästi niin että aamusta klo 16 asti voisin syödä vaikka tunnin välein ruoka-annoksen, nälkä koko ajan. Mutta. Klo 16 jälkeen, minimäärästäkin ruokaa tulee täysi ja paha olo.. ja illalla ei voi syödä mitään n 2h ennen nukkumaanmenoa, muuten on tosi yrjö olo sänkyyn mennessä.

Närästys on täällä. Tosi aikaisin tuli kyllä nyt, yleensä tullut vasta myöhemmin raskauksissa 😅

Mulla ei ole varsinaista pahoinvointia, mutta ruoka täyttää jotenkin nopeammin ja sitten toisaalta tulee nälkä useammin. Mulla on taustalla vatsalaukunohitus joten ehkä siksi pahoinvointi voi olla vähän erilaista 🤔
Mä samaistun tähän ihan ilman leikkaustakin. Varsinkin jos syö jotain mättöruokaa (rasvaista, hyvin hiilaripitoista) yhtään liikaa niin tulee tosi tukala olo pitkäksi aikaa. Mutta nälkä tulee herkemmin ja varsinkin urheilun jälkeen on pakko saada joku pieni välipala välittömästi, muuten tuntuu että sumenee ja tulee kylmänhiki.

Huh...viikko sitten olin vielä huolissani, kun ei oikein ollut oireita. Nyt iso osa päivästä kuluu oksennusta pidätellessä ja menkkamainen vatsakipu tulee aaltoillen ja on välillä lähes sietämätöntä 🤕 Mulla ei ole aavistustakaan miten tätä heikkoa työkykyä pitäisi töissä selittää, ja ei oikein ole voimiakaan pohtia sitä. Voi pahoinvointi sentään! 🤢

Ryhmän ulkopuolelta tulen kysymään oireita. Haku toiminnolla ei tullut yhtään vastaan. Onko kellään ollut emätinpieruja? Ei siis seksiin liittyviä. Itsellä menossa kp25 ja kuukautiset alkavat kp24-28. Sunnuntaina tein negatiivisen raskaustestin( oletettu dpo9/10). Sunnuntaista asti ollut menkkaoireita, menkkakipuja, vv lorahtelua, jomottelua etureisiin. Sekä näitä emätinpieruja. Voivat tulla vv.n kanssa tai ilman, mutta tunnen kuinka ilma syöksyy ulos 😅 samanlaista tunnetta saattaa joskus olla menkoista, mutta en muista että olisi näin monta päivää ollut ennen menkkoja. Tottakai toivon, että olisin kuitenki raskaana 😅 mutta en uskalla tehdä raskaustestin, ennen kuin kp28. Koska jotenkin se pettymys on suurempi mulle negatestistä, kuin menkoista.

Siis voihan väsymys, aivan totaali tööt ja silti yöllä nukun huonosti. Viikonloppuna oltiin häissä ja tuli valvottua vaan yhden pintaan ja musta tuntui kaksi päivää et oisin ollut rankemminkin viihteellä 😅 ja siis eilen mä oikeesti en meinannut jaksaa pitää silmiäkään auki alkuillasta.. yritä siinä sit laittaa lapset nukkuun, sit vielä olin luvannut esikoiselle kimbleä pelaavani, ja se pelihän tuntui kestävän ikuisuuden 😄

Närästys on myös vaihtelevasti vaivannut ja aamuisin on nenä ja röörit aivan tukossa vaikkei oo mitään flunssaa tms. Menkkamainen jomottelukin vaivaa edelleen ajoittain, toki nyt on vasta 6+6..

Ryhmän ulkopuolelta tulen kysymään oireita. Haku toiminnolla ei tullut yhtään vastaan. Onko kellään ollut emätinpieruja? Ei siis seksiin liittyviä. Itsellä menossa kp25 ja kuukautiset alkavat kp24-28. Sunnuntaina tein negatiivisen raskaustestin( oletettu dpo9/10). Sunnuntaista asti ollut menkkaoireita, menkkakipuja, vv lorahtelua, jomottelua etureisiin. Sekä näitä emätinpieruja. Voivat tulla vv.n kanssa tai ilman, mutta tunnen kuinka ilma syöksyy ulos 😅 samanlaista tunnetta saattaa joskus olla menkoista, mutta en muista että olisi näin monta päivää ollut ennen menkkoja. Tottakai toivon, että olisin kuitenki raskaana 😅 mutta en uskalla tehdä raskaustestin, ennen kuin kp28. Koska jotenkin se pettymys on suurempi mulle negatestistä, kuin menkoista.
Siis mulla oli ihan samoja peruja just menkkojen poisjäännin aikaan ja varmaan viikon verran. Olin ihan et wtf tää nyt on 🤣

Siis mulla oli ihan samoja peruja just menkkojen poisjäännin aikaan ja varmaan viikon verran. Olin ihan et wtf tää nyt on 🤣
Kiitos kun vastasit. Olin päättänyt etten tee enää raskaustestiä, ennen kuin on kp 29. No nyt niiden pierujen lisäksi on ollut muitakin hassuja juttuja tänään ja kävin töiden jälkeen ostaan rfsun liuskoja 🙈 maailman haalein haamu. Voi siis jäädä kemialliseksi, mutta sekään ei haittaa, kun tietää, että tämä onnistuu. Kiitos siis kommentistasi 😁 en ois ehkä muuten hakenut testejä. Nyt siirryn odottelemaan, että jatkuuko tämä vai ei 🤠

Takaisin