Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muulla sydämen muljahtelua ja istualteen hengästymistä? Mulla on! Esim. Kun luen esikoiselle kirjaa istualteen niin alkaa hengästyttää.

Mulla! Just tosta hengästymisestä arvasin et oon raskaana 😂 luin taaperolle iltasatua ja alkoi hengästyttää kesken kaiken vaikka oon ihan hyvässä kunnossa.
 
Onko kellään muulla sydämen muljahtelua ja istualteen hengästymistä? Mulla on! Esim. Kun luen esikoiselle kirjaa istualteen niin alkaa hengästyttää.
Mulla oli muutama viikko sitten jonkinlaista sydämen muljahtelua/rytmihäiriöitä, toistui välillä tiheästikin. Nyt jo onneksi helpottanut, oli keljuja tuntemuksia. Hengästyminenkin läsnä. Kuumottavan raihnainen olo, vaikka muutama minuutti sitten pyörähti vasta 10+0 käyntiin!🙈
 
Mulla oli muutama viikko sitten jonkinlaista sydämen muljahtelua/rytmihäiriöitä, toistui välillä tiheästikin. Nyt jo onneksi helpottanut, oli keljuja tuntemuksia. Hengästyminenkin läsnä. Kuumottavan raihnainen olo, vaikka muutama minuutti sitten pyörähti vasta 10+0 käyntiin!🙈
Toi raihnainen olo kuvastaa kyllä hyvin tätä olotilaa 😆🙈
 
Voi että, mulla auttoi hiukan ultra ja pikkuisen näkeminen ja tieto, että hän siellä möllöttää ☺️ Ei tietty vie kaameeta oloa pois, mutta jotenkin henkisesti helpotti hiukan.

On kyllä tylsä, että pitää valita sen hirveen pahoinvoinnin ja päiväkoomailun välillä 🥱 Mun on pakko ottaa joka päivä päikkärit ja muutenkin hereilläoloaika menee ihan unessa 😅
Joo, meillä on siis yksi varhaisultra takana, mutta siitä on jo 2 viikkoa ja mieli alkaa tekemään tepposia kun on niin hirveä olo. Eikä voi olla varma tuleeko olo jatkuvasta raskaudesta, vai näistä lääkkeistä mitä mulla esim. on käytössä :Grimacing Face:

Varmaan päädytään varaamaan joku kätilöultra, mutta huonosti on kyllä lähiviikoille aikoja jos ei halua työaikaan mennä..
 
Mulla oli muutama viikko sitten jonkinlaista sydämen muljahtelua/rytmihäiriöitä, toistui välillä tiheästikin. Nyt jo onneksi helpottanut, oli keljuja tuntemuksia. Hengästyminenkin läsnä. Kuumottavan raihnainen olo, vaikka muutama minuutti sitten pyörähti vasta 10+0 käyntiin!🙈
Tää kuumottavan raihnainen olo on kyllä täydellinen kuvaus!
 
Mulla oli muutama viikko sitten jonkinlaista sydämen muljahtelua/rytmihäiriöitä, toistui välillä tiheästikin. Nyt jo onneksi helpottanut, oli keljuja tuntemuksia. Hengästyminenkin läsnä. Kuumottavan raihnainen olo, vaikka muutama minuutti sitten pyörähti vasta 10+0 käyntiin!🙈
Jep, tuntuu että tässä parin viikon aikana ois kaikki peruskunto johonkin hävinnyt. Mies kysyi puhelimessa puhuessa että mitä urheilen ku niin puuskutan: ihan vaan kävelin toiseen päähän taloa 🙄

Sitä alkaa odottamaan ekan kolmanneksen päättymistä siinä uskossa, että sen jälkeen ehkä jaksaisi taas tehdä asioita ja ei olisi jatkuvasti huono olo 🤞 ja viikkojahan tässä kohtaa vasta 7+4, joten tovin saa odottellakin 😅
 
Jep, tuntuu että tässä parin viikon aikana ois kaikki peruskunto johonkin hävinnyt. Mies kysyi puhelimessa puhuessa että mitä urheilen ku niin puuskutan: ihan vaan kävelin toiseen päähän taloa 🙄

Sitä alkaa odottamaan ekan kolmanneksen päättymistä siinä uskossa, että sen jälkeen ehkä jaksaisi taas tehdä asioita ja ei olisi jatkuvasti huono olo 🤞 ja viikkojahan tässä kohtaa vasta 7+4, joten tovin saa odottellakin 😅
Mä myös oottelen ekan kolmanneksen loppua, toivoen siellä olevan jotain valoa tän tunnelin päässä 😅 Auta armias, jos jaksaa ulos lähteä köpöttelemään, niin pitää suu auki huohottaa, vaikka kulkee sellaista vauhtia, että 50 vuotta vanhemmat painelis reippaasti ohi 🤣
 
Onko täällä muita joilla ei ole ollut pahoinvointia alkuraskaudessa? Mulla oli tosi lievät etomiset siinä viikoilla 6-7, mutta koskaan se ei siitä muuttunut kunnon pahoinvoinniksi. Kerran oksensin, mutta luulen, että se liittyi flunssaan ja kauheaan yskimiseen. Äidilläni ei kuulemma myöskään ole yhdessäkään raskaudessa ollut pahoinvointia. Voikohan se olla jotenkin perinnöllistä... Kunhan pohdin. Nyt menossa 9+0. Tuskin se enää tässä kohtaa alkaa, kun eikös se monilla näillä tienoilla ala jo helpottaa.
 
Esikoisen kanssa minulla ei ollut lainkaan oireita tai pahoinvointia. Ensimmäinen kunnon oire raskaudesta oli kasvava vatsa.

Tässä raskaudessa oli 2 viikkoa (viikoilla 5 ja 6) voimakasta pahoinvointia ja päivittäin harkitsin ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää pahoinvointilääkettä. Mutta 7+0 kaikki oireet miltein katosivat. Nyt melkein viikon verran ollut vain etovaa oloa ja lievää väsymystä. Huolestuin kun muutos oli niin radikaali ja pelkäsin keskeytynyttä keskenmenoa. Tänään varhaisultrassa kuitenkin todettiin että kaikki on hyvin.
 
Onko täällä muita joilla ei ole ollut pahoinvointia alkuraskaudessa? Mulla oli tosi lievät etomiset siinä viikoilla 6-7, mutta koskaan se ei siitä muuttunut kunnon pahoinvoinniksi. Kerran oksensin, mutta luulen, että se liittyi flunssaan ja kauheaan yskimiseen. Äidilläni ei kuulemma myöskään ole yhdessäkään raskaudessa ollut pahoinvointia. Voikohan se olla jotenkin perinnöllistä... Kunhan pohdin. Nyt menossa 9+0. Tuskin se enää tässä kohtaa alkaa, kun eikös se monilla näillä tienoilla ala jo helpottaa.

Mulla menossa neljäs raskaus eikä ole pahoinvointia ollut kertaakaan, ei myöskään äitilläni ollut eikä kummallakaan siskollani. Eli ehkä perinnöllistä. Tai sit vaa tuuria 😁
 
Niin voin siitä perinnöllisyydestä kommentoida että oma äitini oksensi kuin viimeistä päivää kaikissa raskauksissa ja olen kiitollinen etten sitä perinyt 🤭 itse pohdin jospa minun lääkkeelliset alkiosiirrot auttavat oireiden hallinnassa, kun otan ulkoisesti hormooneja niin ne jollain tapaa olisi tasaisemmat eikä heittele niin paljon
 
Tää oireilu vaan pahenee. Tänään on ollut koko ajan taas nälkä ja huono olo. Oon oksentanut jo kahdesti. Makuuasento vähän auttaa. Mutta säännöllinen oksentaminen nyt siis uutta kun eilenkin oksensin. Lisäksi uutena oireena nyt palelu.
 
Mulla myös väsymys ihan älytöntä, nukuin viime yönä 12 tuntia ja sit vielä päikkärit ja vaan väsyttää. Yritin yhden yön nukkua myös ilman nukahtamislääkettä, mutta siitä ei tullut yhtään mitään. Pahoinvointia on myös, alkaa iltapäivästä ja jatkuu nukkumaan menoon asti 🤢
 
Onko täällä muita joilla ei ole ollut pahoinvointia alkuraskaudessa? Mulla oli tosi lievät etomiset siinä viikoilla 6-7, mutta koskaan se ei siitä muuttunut kunnon pahoinvoinniksi. Kerran oksensin, mutta luulen, että se liittyi flunssaan ja kauheaan yskimiseen. Äidilläni ei kuulemma myöskään ole yhdessäkään raskaudessa ollut pahoinvointia. Voikohan se olla jotenkin perinnöllistä... Kunhan pohdin. Nyt menossa 9+0. Tuskin se enää tässä kohtaa alkaa, kun eikös se monilla näillä tienoilla ala jo helpottaa.
Mulla oli samoihin aikoihin ja vähän aiemmin tuota etovaa oloa, erityisesti väsyneenä, mutta tosi lievää lopulta. Epäilen perinnöllisyyden ja lapsettomuushoitojen yhteisvaikutukseksi! Lääkäri sanoi jo varhaisultrassa että jos ei ole vielä tullut pahoinvointia niin tuskin tuleekaan. Mutta veikkaan että Lugesteron piti huolen siitä, että hormonitasapaino oli jo valmiiks aika järkkynyt, ja kaikki vähäisetkin oireet alkoi laantua kun sai sen lopettaa.
 
Täällä nyt 8+6 viikolla oli jopa 3 aamua ilman oksentamista, mutta tänään taas sitten oksenneltiin. Kuitenkin tuntuu, että edellisiin raskauksiin verrattuna tämä on maltillisempaa ja kerta aamulla riittää. Etovaa olla kyllä tulee aaltoillen pitkin päivää ja kerran päiväsaikaan on pitänyt vähän oksentaa. Väsymystä on edelleen ja palelukohtauksia tulee joskus täälläkin. 🥶 Ruoka ei maistu, mutta on nälkä ja pakko napostella estääkseen pahan olon. Öisin herää vessahätään, muttei halua nousta ettei ala oksentamaan. Yleensä oksennus tulee siis suoraan ylös noususta. Aijai, ekan kolmanneksen loppua odotellessa. 😅
 
Uusi jännä oire: aivan helvetillinen nännikipu. Ei enää sellainen arkuus kuin alkuraskaudessa, vaan nyt tuntuu kuin joku vääntäis jollain terävällä. Tätä mulla on ollut aiemmin, jos oon onnistunut palelluttamaan itseni, mutta nyt iskee aivan yllättäen eikä meinaa loppua. Liittynee maidontuotantoon tms mutta todella ärsyttävää, kun ei lämpimällä hautominenkaan meinaa auttaa.
 
Mulle on iskeny iltapahoinvointi. En tiä liittyykö siihen et pää on täynnä räkää, vai vain raskauteen. Iltapalan syömisestä lähtien nukkumaanmenoon etoo tosi paljon, hampaidenpesun yhteydessä yökötyttää tosi paljo. Mut ei mitää siis tuu ulos.
 
Uusi jännä oire: aivan helvetillinen nännikipu. Ei enää sellainen arkuus kuin alkuraskaudessa, vaan nyt tuntuu kuin joku vääntäis jollain terävällä. Tätä mulla on ollut aiemmin, jos oon onnistunut palelluttamaan itseni, mutta nyt iskee aivan yllättäen eikä meinaa loppua. Liittynee maidontuotantoon tms mutta todella ärsyttävää, kun ei lämpimällä hautominenkaan meinaa auttaa.
Sama vaiva täällä 😬 Pari viikkoa oon nukkunutkin rintsikat päällä, kun tekee niin kipeetä jos peitto koskettaa 😩
 
Mulla oli samoihin aikoihin ja vähän aiemmin tuota etovaa oloa, erityisesti väsyneenä, mutta tosi lievää lopulta. Epäilen perinnöllisyyden ja lapsettomuushoitojen yhteisvaikutukseksi! Lääkäri sanoi jo varhaisultrassa että jos ei ole vielä tullut pahoinvointia niin tuskin tuleekaan. Mutta veikkaan että Lugesteron piti huolen siitä, että hormonitasapaino oli jo valmiiks aika järkkynyt, ja kaikki vähäisetkin oireet alkoi laantua kun sai sen lopettaa.
Tällä meidänkin raskaudella on hoidot taustalla, mutta mulla oli vain ekat kaks viikkoa hormonit tukena (keltarauhashormoni). Mut ehkä sekin on voinut vaikuttaa. Toivon vaan, että kaikki on hyvin, kun välillä on vaan niin normaali olo. 😅
 
Takaisin
Top