Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 6+4 ja oireet aaltoilevat aika paljonkin. Nyt kun varhaisultrakin on jo ensi tiistaina, niin välillä oireettomina hetkinä huomaan olevani peloissani kun on niin vähän oireita. Sitten onneksi jostain ilmaantuu taas kauhea väsymyskooma ja joku asia etoo.

On tämä kyllä kamalaa ultran odottelua, mutta onneksi ei ole enää kuin muutama päivä. Ehkä sen jälkeen uskaltaisi sinne toukokuisten salaisellekin puolelle liittyä, jos kaikki on hyvin.

Eilen mietin kun ei tee mieli suklaata mutta kaikki hedelmäkarkit ois ihania että tätäkö ne raskausruokahimot on. Ja totesin että ehkä ne himot perustuu enemmänkin siihen että jos joku ruoka on sellane minkä luulee alas saavansa, ni sitä kannattaa ostaa 😅 mulla pahoinvointia ei käytännössä ole ollut vieläkään ollenkaan, mutta huomaa että valtaosa ruuasta on sellaista jota ei vaan tee mieli syödä, ja sit kuitenkin tulee heikko olo jos ei syö säännöllisesti jotain.

Tunteeko muut oletettavasti sen kohdan mihin alkio on kiinnittynyt? Mulla on aina sama kohta vasemmalla alavatsalla missä tuntuu kipu tai paineen tunne, ja se oli se kohta mihin myös alkion siirron jälkeen tuli repäisyjä.

Tunteeko muut oletettavasti sen kohdan mihin alkio on kiinnittynyt? Mulla on aina sama kohta vasemmalla alavatsalla missä tuntuu kipu tai paineen tunne, ja se oli se kohta mihin myös alkion siirron jälkeen tuli repäisyjä.

Mäki ihan kuin tuntisin vasemmalla välillä semmosen "möykyn". Sitte mulla välillä "kuplii" mahassa niin mietin että mitä kummaa se on. Ei kai vielä sikiöllä voi olla hikka tai voiko se olla jotain liikettä tms. 🤔

Onko muilla oireena herääminen aikaisin? Mä herään ennen viittä ihan säännöllisesti ja tämä kyllä haastaa, kun arjessa venyy helposti meneminen klo 22-23 välille. Väsyttääääääää.

Onko muilla oireena herääminen aikaisin? Mä herään ennen viittä ihan säännöllisesti ja tämä kyllä haastaa, kun arjessa venyy helposti meneminen klo 22-23 välille. Väsyttääääääää.
On! Mie herään neljän tai viiden tunnin jälkeen ja sitten on vaikeaa saada uudelleen unta.

Joo täällä myös. Kaksi kertaa yössä vessaan, toka kerta 4-5 maissa ja sen jälkeen uni jää vähiin tai ohueksi. Ja kello soi 6-6.30... Yleensä tää on stressin oire mut nyt pikemminkin se stressin aiheuttaja!

On! Mie herään neljän tai viiden tunnin jälkeen ja sitten on vaikeaa saada uudelleen unta.
Tämä on mullakin. Viisi tuntia unta ja sit yhtäkkiä hätkähdän hereille. Tänäänkin pyörin sen jälkeen puolitoista tuntia ilman mitään toivoa uudelleen nukahtamisesta. Siinä vaiheessa oli vain niskat ja pää kipeä, kun ei löydy hyvää asentoa. Siirryin sohvalle, jossa onnistuin koomailemaan vajaan tunnin ennen töihin valmistautumista.

Eilen mietin kun ei tee mieli suklaata mutta kaikki hedelmäkarkit ois ihania että tätäkö ne raskausruokahimot on. Ja totesin että ehkä ne himot perustuu enemmänkin siihen että jos joku ruoka on sellane minkä luulee alas saavansa, ni sitä kannattaa ostaa 😅 mulla pahoinvointia ei käytännössä ole ollut vieläkään ollenkaan, mutta huomaa että valtaosa ruuasta on sellaista jota ei vaan tee mieli syödä, ja sit kuitenkin tulee heikko olo jos ei syö säännöllisesti jotain.

Mulla tuntui selvää kiinnittymiskipua alkion siirrosta muutaman päivän päästä. Mulla se tuntui päivän verran semmoisena sukkapuikolla tökkimisenä hiukan navan alta vasemmalla. Sama kohta on myös myöhemmin tuntunut erilaisilla tavoilla. Pistoina ja just paineen tunteena silloin tällöin.

Täällä kans heräillään klo 4-5 aikaan kuin salamaniskusta. Sitten alkaa pyöriminen ja kuvotus. 😵

En oo aiemmin kiinnittänyt huomiota onko itkuherkkyys kasvanut. Katselen lähinnä Korealaisia hömppäsarjoja, jotka harvemmin itkettää. Nyt osui kuitenkin hieman surullisempi sarja kohdalle, mutta edelleen kategoriassa romanttinen draamakomedia. Seurauksena lähes huutoitkin 10 jaksoa putkeen 😅😅

Voihan päänsärky! Flunssan jälkeen oon kärsinyt inhottavista päänsäryistä. Alkupisteenä on selvästi niska-hartiaseutu. Oon tottunut laukasemaan näitä särkyjä buranalla, mutta nyt en voi sitä ottaa ja ahdistaa kun nää säryt estää liikkumisen. Heti ylös noustessa alkaa ilkeä jomotus ja tekee mieli vaan maata lämpöpussin kanssa sängyssä. Mutta paikallaan pysyminen ei sit toisaalta tuo sitä tärkeää liikettä sinne lihaksille. Ja koko ajan tulee kaivettua kännykkä käteen ja sen kannattelu vaan pahentaa jumeja. Panadol auttaa vaan vähän, mutta sekään ei tuota jumia laukaise. Mitään hyviä vinkkejä?

Voihan päänsärky! Flunssan jälkeen oon kärsinyt inhottavista päänsäryistä. Alkupisteenä on selvästi niska-hartiaseutu. Oon tottunut laukasemaan näitä särkyjä buranalla, mutta nyt en voi sitä ottaa ja ahdistaa kun nää säryt estää liikkumisen. Heti ylös noustessa alkaa ilkeä jomotus ja tekee mieli vaan maata lämpöpussin kanssa sängyssä. Mutta paikallaan pysyminen ei sit toisaalta tuo sitä tärkeää liikettä sinne lihaksille. Ja koko ajan tulee kaivettua kännykkä käteen ja sen kannattelu vaan pahentaa jumeja. Panadol auttaa vaan vähän, mutta sekään ei tuota jumia laukaise. Mitään hyviä vinkkejä?
Mulla oli juuri pari päivää ihan samaa. Laitoin tennispallon hartian alle kun makasin lattialla ja sitten liikuttelin kättä viereltä ylös ja sivulta toiselle. Vähän sen mukaan, mikä hieroi jumia parhaiten. Tennispallo tai hierontapallo tepsii kaikkeen, avasin vähän samalla tekniikalla pakaralihakseni, joka kiukuttelee nyt kun en voi hieroa sitä vasaralla. 😅

Löysin uuden oireen.
Saunominen on ihan mahdotonta. 😵‍💫 Mä en kestä. Ensin tämä raskaus vei kahvin ilon ja nyt saunan. Ei vain pysty olemaan, tuntuu, että happi loppuu ja puuskuttaa. Nautinto on saunasta kaukana. Kahvinjuonti loppui kun itsestään, ei vaan tee mieli, ei pysty juomaan.

Mitähän kaikkea tässä ehtii vielä..

Löysin uuden oireen.
Saunominen on ihan mahdotonta. 😵‍💫 Mä en kestä. Ensin tämä raskaus vei kahvin ilon ja nyt saunan. Ei vain pysty olemaan, tuntuu, että happi loppuu ja puuskuttaa. Nautinto on saunasta kaukana. Kahvinjuonti loppui kun itsestään, ei vaan tee mieli, ei pysty juomaan.

Mitähän kaikkea tässä ehtii vielä..
Täällä kans samat fiilikset näistä kahdesta entisestä ystävästä. Sinnikkäästi oon koittanut vielä kahvia juoda puoli kuppia oksentelusirkuksen jälkeen, mutta ei se vaan enää maistu. Ennen ollut ihan ehdottomuus suoraan heräämisen jälkeen. 😵

Täällä kans samat fiilikset näistä kahdesta entisestä ystävästä. Sinnikkäästi oon koittanut vielä kahvia juoda puoli kuppia oksentelusirkuksen jälkeen, mutta ei se vaan enää maistu. Ennen ollut ihan ehdottomuus suoraan heräämisen jälkeen. 😵

Mä keitin melkein pari viikkoa sitkeästi, mutta ei, ei se vain uppoa eikä maistu miltään. Ennen meni 0.5l heti heräämisen jälkeen. Vähän kaiholla muistelen vaikka hyvä kai se on ettei maistu..

Tänään alkoi 10rv ja olen edelleen tosi vähäoireinen. Enkä osaa olla siiä huolettomalla "jau, miten hyvä tsägä"-menolla vaan enemmänkin sellaisella pahaenteisellä odotuksella. Suurin oire on aivan jäätävä, lamaannuttava väsymys - tuntuu, että yksinkertaisimmankin jutun jälkeen on saatava pikku huili ja työpäivät on tosi raskaita. Välillä tuntuu jotain tuntemuksia alavatsassa. Onneksi leikki-ikäinen pitää sen verran kiireisenä, ettei ehdi tätä oireettomuutta liiaksi analysoimaan.

No nyt se pahoinvointi alkoi. Sunnuntaina oli jo päivällä vähän aikaa pahoinvointia ja eilen sitten lähes koko päivän. Yök. Makeanhimo on myös kadonnut jonnekkin, maitotuotteet eivät maistu. Nälkä tulee useammin. Yöunet huonot kun heräilee jatkuvasti. Kyllä tämä tästä 😅

Mulla taasen on nyt alkanut aikamoinen väsymys. Ei varmaan monen muun väsymyksen rinnalla mitään, mutta oon yleensä aina tosi energinen enkä harrasta päikkäreitä tai muita koomailuja, mutta nyt tekee ihan pahaa keskittyä töihin. Kahvi ei maistu enkä tiedä mistä sitä piristystä saisi haettua. Lisäksi pahoinvointi on edelleen läsnä, kurkussa tuntuu koko ajan paine ja heti jos kiinnittää asiaan huomiota niin se oikein voimistuu 😓

Täälläkin väsyttää. Nyttenkin etätyöt sujuu siihen malliin, että makaan peittojen alla aivan tööt ja välillä havahdun heiluttelemaan hiirtä 😵‍💫 Pahoinvointi on myös pahentunut, mutta vieläkään en oksenna. Tuntuu vain siltä, että olis vetänyt kolme pussia karkkia tyhjään vatsaan 🥴

Takaisin