Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ääh, nyt meni täällä jännäks. Huomasin iltapäivällä niukkaa rusehtavaa vuotoa. Vain sen verran, että vessapaperissa näki hiukan väriä. Toivon niin, että loppuis. 😭🙏 Nyt 10+1. Tähän mennessä ei ole ollut vuotoa kertaakaan. Toivottavasti vaan kuivat limakalvot.
Toivotaan kovasti että kyseessä vain jokin harmiton limakalvovuoto. 🙏 nehän on kovin herkillä, joten voi hyvinkin olla. Tsemppiä kovasti. ❤️

Täällä jäin ekaa kertaa tässä raskaudessa saikkupäivälle. Aamulla niin kipeä vatsa ja muita vatsavaivoja, huimausta ja pahoinvointia. Koko päivä mennyt pahoinvoivana mutta huomenna ois tarkoitus mennä takaisin töihin. Perjantaina ois kuitenkin lomapäivä niin eiköhän kaksi työpäivää jaksa vaikka ei jaksaiskaan

Mä nyt myös uskaltauduin tänne, vaikka ensin oli tarkoitus odottaa nt-ultraan. Mutta itsellä on niin järkyttävä pahoinvointi, että ehkä vertaistuki olisi paikallaan...

Parhaillaan oon viikon saikulla kun joudun jo tiputukseen saakka kun mikään ei pysy sisällä. Paino on tippunut 4-5kg, eikä sen nyt varsinaisesti olis kyllä tarvinnut tippua. Nyt on viikkoja 9+6, joten elän pienessä toivossa, että alkaisi pikkuhiljaa helpottamaan.

Ruskea vuoto on jatkunut tänäänkin, mutta se ei ole yltynyt eikä kipuja ole ilmaantunut. Pieni toivon pilkahdus oli se, että sain tänään (10+2) sykkeen kuulumaan kotidoplerilla ensimmäistä kertaa. Pitkään sain etsiä ja vertailla omaan valtimo- ja istukkasykkeeseen, mutta kyllä se vaan sen pienenkin syke sieltä löytyi. Ainakin pikkukaveri vielä porskuttaa vaikka tää emo vähän vuotaakin. Otan kyllä huomenna yhteyttä neuvolaan, jos ei vuoto ota loppuakseen.

Ruskea vuoto on jatkunut tänäänkin, mutta se ei ole yltynyt eikä kipuja ole ilmaantunut. Pieni toivon pilkahdus oli se, että sain tänään (10+2) sykkeen kuulumaan kotidoplerilla ensimmäistä kertaa. Pitkään sain etsiä ja vertailla omaan valtimo- ja istukkasykkeeseen, mutta kyllä se vaan sen pienenkin syke sieltä löytyi. Ainakin pikkukaveri vielä porskuttaa vaikka tää emo vähän vuotaakin. Otan kyllä huomenna yhteyttä neuvolaan, jos ei vuoto ota loppuakseen.
Mulla alkoi toissailtana ruskea vuoto myös. Laitoin nyt aamulla viestiä neuvolaan varmuuden vuoksi kun oma mieli kehittelee vaikka mitä. Sain pikaisesti ajan lääkärille, tilanne tsekattiin. Epäili limakalvoperäistä ärsytystä.20241024_111707.jpg

Mulla alkoi toissailtana ruskea vuoto myös. Laitoin nyt aamulla viestiä neuvolaan varmuuden vuoksi kun oma mieli kehittelee vaikka mitä. Sain pikaisesti ajan lääkärille, tilanne tsekattiin. Epäili limakalvoperäistä ärsytystä.View attachment 138013
Mäkin soitin aamulla neuvolaan. Sovittiin, että seurailen vielä tilannetta. Käskivät kokeilla Ceridal rasvaa limakalvoille. Vuoto ei ole lisääntynyt ja on ollut tänään jopa vähän niukempaa. Toivo elää. ❤️ Hyvä, että sulla tsekattiin että kaikki kunnossa. Toivottavasti sullakin vuoto loppuu pian.

Mäkin soitin aamulla neuvolaan. Sovittiin, että seurailen vielä tilannetta. Käskivät kokeilla Ceridal rasvaa limakalvoille. Vuoto ei ole lisääntynyt ja on ollut tänään jopa vähän niukempaa. Toivo elää. ❤️ Hyvä, että sulla tsekattiin että kaikki kunnossa. Toivottavasti sullakin vuoto loppuu pian.
Kyllä se vaikuttaisi olevan rauhoittumaan päin. Tiedän että olisin panikoinut ja kehitellyt kaikenlaisia kauhukuvia seuraavaan ultraan saakka, joten mun mielenterveyden kannalta oli parasta että pääsi käymään lääkärissä.🤪 Alkaa tuntua siltä, että kotidoppler vois olla aika kätevä keksintö minunlaiselle stressaajalle. 😁

Minulla Bonjesta toimi kuin olisi ottanut unilääkkeen - aivan mieletön väsymys vuorokaudeksi! En pysty siksi käyttämään. Voisko sulla tehdä samaa? 🤔
Vielä tähän palaan. Minun piti myös lopettaa tuo Bonjesta, en meinannut pysyä enää hereillä ollenkaan. Kooma ympäri vuorokauden.
Loppu kun seinään se väsymys kun jätin tuon pois. Pahoinvoinnin suhteen en ole huomannut mitään muutosta, että eipä taida toimia mulla tuo.
Primperania otan kolmesti päivässä, siitä koen hyötyä pahinpaan oksetukseen.
Kaiken toivoni oon laittanut sen varaan, että tämä helpottaisi lähiviikkoina 🙏 on todella voimia vievää.

Vielä tähän palaan. Minun piti myös lopettaa tuo Bonjesta, en meinannut pysyä enää hereillä ollenkaan. Kooma ympäri vuorokauden.
Loppu kun seinään se väsymys kun jätin tuon pois. Pahoinvoinnin suhteen en ole huomannut mitään muutosta, että eipä taida toimia mulla tuo.
Primperania otan kolmesti päivässä, siitä koen hyötyä pahinpaan oksetukseen.
Kaiken toivoni oon laittanut sen varaan, että tämä helpottaisi lähiviikkoina 🙏 on todella voimia vievää.
Miksiköhän ne ei suoraan Primperania määrää? Tuttu ja tehokas lääke. Itsekin sanoin että olen tosi herkkä antihistamiinien väsyttävälle vaikutukselle.. silti se määräs tuon. Pirun kallis ja huono lääke. Ei se mullakaan pahoinvointia helpottanut.🤷‍♀️

Miksiköhän ne ei suoraan Primperania määrää? Tuttu ja tehokas lääke. Itsekin sanoin että olen tosi herkkä antihistamiinien väsyttävälle vaikutukselle.. silti se määräs tuon. Pirun kallis ja huono lääke. Ei se mullakaan pahoinvointia helpottanut.🤷‍♀️

Koska Primperanin käytöstä raskausaikana on ristiriitaista tutkimustietoa. Sitä käytetään, kun haitat on merkittävät ja elämää rajoittavat, sillä täysin riskitön lääke se ei ole.

Kärsiikö muut unettomuudesta? Mulla oli myös edellistä odottaessa, mutta nyt sillon se lähinnä kohdistu aamuyöhön....että heräsin vaan "liian" ajoissa enkä saanut enää unta. Nyt saatan herätä yhdeltä yöllä, tuntuu siltä että olisin nukkunut jo vaikka kuinka pitkään enkä saa sit unta pariin tuntiin. Aamulla tietenkin sitten väsyttää :tears:

Mä heräilen 3v tytön takia usein yöllä, mut nyt on tullu sellanen että jään helpommin sänkyyn tuijotteleen seiniä. Ennen nukahdin heti uudestaan.

Kärsiikö muut unettomuudesta? Mulla oli myös edellistä odottaessa, mutta nyt sillon se lähinnä kohdistu aamuyöhön....että heräsin vaan "liian" ajoissa enkä saanut enää unta. Nyt saatan herätä yhdeltä yöllä, tuntuu siltä että olisin nukkunut jo vaikka kuinka pitkään enkä saa sit unta pariin tuntiin. Aamulla tietenkin sitten väsyttää :tears:
On kyllä, juuri tuota samaa. Illalla kyllä nukahdan ihan ok, mutta kun herää vaikka klo 1, niin unta saa odotella piiiitkän tovin. Ja näköjään päikkäreille en nukahda millään, vaikka väsyttää ihan mielettömästi. 🤷‍♀️

Täällä ihan samaa. Ehkä enemmän nykyään vaan tuota aamu viideltä heräämistä, joka hetkellisesti kellojen siirron takia oli 4....Vielä joskus kuukausi sitten rv7-8 oli myös tuota kammottavaa valvomista keskellä yötä. Minusta tuntuu, että nyt isompi osa väsymyksestä johtuu jo tästä huonosti nukkumisesta.

Musta tuntuu, etten nuku ollenkaan 👻 Mutta kai sentään muutaman tunnin yössä. Toissa yönä kesti vaan pari tuntia saada unta, kävin vessassa kahdesti ja heräilin ainakin 10 kertaa niin, etten ihan heti saanut takaisin unen päästä kiinni - ja se oli hyvä yö! Tämä raskaus on sekoittanut nukkumisen ihan täysin ja alkaa kyllä olossa jo tuntumaan 😵‍💫 Viimeksi tänään kätilö onneksi muistutti sen olevan tavallista alkuraskaudessa ☺️🥱

Onko kellään muulla röyhtäilyä ruuan jälkeen nyt raskauden aikana? Mulla on alkanut milloin mikäkin ruoka röyhtäyttää monen tunnin ajan ruokailusta 😑 Nytkin syötiin viiden aikoihin lihamureketta ja edelleen klo 21 tulee murekeröyhtäisyjä. Not nice.

Täällä yksi sängyssä pyöriskelijä ja pätkänukkuja. :Happy Person Raising One Hand: Mulla oli vanhoja univelkoja jo raskautta edeltävältä ajalta, niin tämänhetkinen nukkuminen turhauttaa ja masentaa ja väsyttää entisestään.

Onko kellään muulla röyhtäilyä ruuan jälkeen nyt raskauden aikana? Mulla on alkanut milloin mikäkin ruoka röyhtäyttää monen tunnin ajan ruokailusta 😑 Nytkin syötiin viiden aikoihin lihamureketta ja edelleen klo 21 tulee murekeröyhtäisyjä. Not nice.
On. Useampi tunti menee tiettyjen ruokien jälkeen, että röyhtäilen vähän väliä ja sama ruoka maistuu suussa vaan koko ajan. :Face Without Mouth:

Meilläkin tuo 2-vuotias heräilee sen kerran yössä, sillon yleensä tulee viereen.

Mullakin varmasti tuota univelkaa löytyy jo ennestään. Isommat lapset on mulla niin pienillä ikäeroilla, että sieltä jäi päälle se huonosti nukkuminen, vaikka lapset nukkuivatkin koko yön. Itse vaan heräili jatkuvasti. Se saatiin sitten onneksi aisoihin kun silloinen kuopus oli 5v.

Nyt sitten taas jäänyt päälle, eikä asiaa auta se, että tää raskaus tuo lisää unettomuutta. Jotenkin alitajuisesti en nuku muutenkaan hyvin kun odotan, että taapero herää....kunpa nyt menis vaan ohi, unta nimittäin kyllä kaipaisin.

Mutta jotain hyvääkin, mun pahoinvointi näyttäisi oikeasti väistyneen:folded: Edelleen on välillä etova olo mutta se ei kyllä tunnu missään enää kun oksennellut päivät pitkät tähän saakka:tears:

Mun unenlahjat on tainneet vaan parantua raskauden myötä. Normaalisti jos yöllä herään ni en meinaa saada unta, nyt voin käydä yöllä syömässä ja jatkaa unia välittömästi. En myöskään koskaan nuku päiväunia ja nyt melkein päivittäin tulee otettua jonkunlaiset päikkärit 😴. Ekoilla viikoilla oli tuota aamuyön kukkumista, mutta meni nopeasti ohi.

Takaisin