Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Haiko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jepp!! Täällä tänään 8+0 ja painoa tullut jo 2kg 😂 toki puolet siitä on varmaan ummetuksesta johtuvaa 🤭 Mutta ruoka kyllä maistuu!
Viime raskaudessa painoa tuli 16kg mutta onneksi silti BMI pysyi normaalipainon puolella 🙏

Nälkä ja ruokahalua kyllä olis, mutta kun ei vaan maistu 😩 Eilen ei meinannut tulla uni illalla, kun haaveilin vaan eri ruoista 😅 Päällimmäisenä mielessä oli pho-keitto ja sushi 🙈 Jotenkin todella outoa, että ruokahalua on ja tekee mieli eri ruokia, mutta sitten jos niitä oikeesti ois tarjolla, niin alkais yökkäily. En tajua! 😆

Ah, kaksi päivää olen saanut nauttia hyvästä olosta! Edelleen ruokaa on saatava tasaisin väliajoin, mutta ei sentään tunnin välein. Väsymys on ja pysyy ja nyt on ollut myös päänsärkyä. Mutta otan paljon mieluummin tämän kuin sen huonon olon.

Ummetus on kyllä tympeetä, ihan jo sekin turvottaa vatsaa siten, kuin ois pidemmälläkin raskaana 😅

Täälläkin pahoinvoinnista kärsitään. Aamut ja illat pahinta, hajut, ruokien näkeminenkin yököttämään. Bonjesta ollut käytössä kuukauden, mutta en tiiä onko tuosta juuri apua. Ei uskalla lopettaa, jos sitten vielä tätäkin rajumpaa olisi. Perjantaina sain neuvolasta lisäksi Primperanin kokeiluun, tuota aiemmissa raskauksissa käytin huonolla vasteella.

Väsymys on ihan omaa luokkaansa. Viimeksi olin 25v kun raskaana olin, nyt 37 ja siltä kyllä tuntuukin 🤪
Olen laittanut kaikki toiveeni siihen, että tämä kuvotus loppuisi tai edes vähenisi ekan kolmanneksen jäkkeen 🙏
Nyt viikot 9+2.

Täällä rv 11+1 menossa ja ihan hirveät 4 viikkoa takana, voimakas etominen, raju väsymys ja pahimpana oksentelu ja sen aiheuttama heikotus ja nestehukka.. kerran olen käynyt tiputuksessa kun meni olo niin heikoksi. Primperan ollut käytössä, mutta sekään ei kokonaan ole poistanut oksentelua ja pahentanut lisäksi väsymystä.

Tällä viikolla ollut vähän parempia päiviä välissä ja olen ollut ilman lääkettä, mutta eilen taas paheni ja piti oksentaa. Nytkin sohvalla pahan olon kourissa.. on tää kyllä ihan hirveää ja tuskaisen lamaannuttavaa😫 paino tippunut jopa 7kiloa pahimman oksentelun aikaan, tällä viikolla saanut onneksi pari kiloa takaisin🙏

Jatkuvasti pitää syödä ja kaikki ruoka etoo, voimakkaat hajut provosoi pahoinvointia, samoin väsymys eli iltaisin usein pahimmillaan, mutta aamuisinkin tähän herää.

Kovasti voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville, tätä ei kyllä toivo kellekään❤️

Täälläkin pahoinvoinnista kärsitään. Aamut ja illat pahinta, hajut, ruokien näkeminenkin yököttämään. Bonjesta ollut käytössä kuukauden, mutta en tiiä onko tuosta juuri apua. Ei uskalla lopettaa, jos sitten vielä tätäkin rajumpaa olisi. Perjantaina sain neuvolasta lisäksi Primperanin kokeiluun, tuota aiemmissa raskauksissa käytin huonolla vasteella.

Väsymys on ihan omaa luokkaansa. Viimeksi olin 25v kun raskaana olin, nyt 37 ja siltä kyllä tuntuukin 🤪
Olen laittanut kaikki toiveeni siihen, että tämä kuvotus loppuisi tai edes vähenisi ekan kolmanneksen jäkkeen 🙏
Nyt viikot 9+2.

Minulla Bonjesta toimi kuin olisi ottanut unilääkkeen - aivan mieletön väsymys vuorokaudeksi! En pysty siksi käyttämään. Voisko sulla tehdä samaa? 🤔

Minulla Bonjesta toimi kuin olisi ottanut unilääkkeen - aivan mieletön väsymys vuorokaudeksi! En pysty siksi käyttämään. Voisko sulla tehdä samaa? 🤔
No joo, voi se kyllä ollakin. En uskalla olla ilman, niin järkyttävä on tämä olo. Pelkään miten rajua pahoinvointi sitten olisi ilman lääkettä 😏

Liityn tähän kerhoon, 11+0 ja aamu alkanut oksentamalla. Onneksi ehdin juoda vähän mehukeittoa pohjalle, sitä on niin paljon kivempi oksentaa. 😵‍💫

Pahoinvointia on ihan säännöllisesti ja ympäri ja vuorokauden, mutta toisaalta niin on ollut aina ennenkin joten ei yllätä. Saisi kyllä alkaa helpottaa hiljalleen..

Mites te pahoinvointilaiset pärjäätte töissä?

Täällä aamut on edelleen pahimmat, mutta päivällä myös iskee aaltoillen, jos ei napostele pieniä välipaloja. Harvemmin päivällä tulee ihan oksennus, mutta aamulla useimmiten.

Täällä 10+3 ja liityttiin pahoinvoivien kerhoon. Tänään myös ekaa kertaa lensi oksennus. Pari tuntia oli ensin tosi levoton ja etova olo, sitten just kun kaveri tuli käymään niin lähdin laattaamaan.
Toisaalta en voi valittaa, täällä niin paljon teitä joita vaivannut tää paljon pidempään, ja päin vastoin oon tosi huojentunut että jotain oireita on. Ehkä tyyppi on siellä vielä täysissä voimissaan 🫶

Muuten kaikki oireet on kyllä vähentynyt, rinnat ei oo arat, väsymys vaivaa jonkun verran mutta pystyn elää normaalia arkea ilman päikkäreitä. Hengästyn helposti ja jotkut ruuat etoo. Viimeisen viikon aikana on myös kunnolla pistänyt kylkiluiden väliin useamman kerran.

Täällä aamut on edelleen pahimmat, mutta päivällä myös iskee aaltoillen, jos ei napostele pieniä välipaloja. Harvemmin päivällä tulee ihan oksennus, mutta aamulla useimmiten.

Hengitän, juon vettä, yritän ennakoida, meen aamuisin myöhemmin töihin, syön välipaloja ja ehkä suurin helpotus - kerroin pomolle viime viikolla. Salailu tuntui tosi raskaalta ja pahensi oloa kun yrjöämättömyyden lisäksi joutui keskittymään salailuun.

Mä olen vanhempain&opintovapaalla, joten onneks ei tarvii töitä miettiä. Tai sairaslomallahan tässä kunnossa joutuis olemaan, ei olis vaihtoehtoja.

Nyt laahaa kyllä koulutehtävät ja lapsi on ollut tosi paljon mummolassa hoidossa, kun oon ollut niin heikossa kunnossa.. onneks on hyvä tukiverkko, en tiedä miten muuten pärjäisin.🙏

Mulla kans pahoinvointi lääke käytössä ja mulla ollu siitä apua. 1 päivässä menee ja huomaan eron selvästi, oon tätä nyt käyttäny alta viikon. Otan sen yleensä n klo 11 hiukan ennen lounasta. Ainoo miinus on että pistää väsyttää. Eli oon ollu väsyneempi, mutta mielummi tää olo ku se että etoo jatkuvasti. Mulla siis oli semmosta että koko ajan piti jotakin imeskellä suussa ni ei etonu, heti ku ei ollu mitää suussa ni kaamee olo. Nyt pärjää siis jo paremmin, jopa töissä 😅 töissä siis ennen vedin koko ajan jotai pastillia, purkkaa suussa.

Mulla on nyt ykkössaikku päiviä, en olisi selvinnyt mitenkään töihin. Vähän jännittää miten jatkossa selviän. Työaikaan en pysty vaikuttamaan. Mulla on niin heikko olo ollut, että tekemistä jalkeilla pysymisessä.
Yritän syödä aina kun vähänkin jotain pystyy.

Mun piti olla pari viikkoa poissa töistä pahoinvoinnin takia, mikä heikensi oloa todella paljon 😵 Ja Xonvea sai mut ihan koomaiseksi, välillä ei tiennyt onko unessa vai hereillä. Eilen sain ekaa kertaa laitettua ruokaa ja tänään jaksoin tyhjentää apk:n, jihuu 🥳😅

Nyt sitten, kun olo on helpottanut ja on paljon oireettomampaa - no, edelleen hiukan pahoinvointia lääkkeelläkin sekä jäätävä väsymys - niin tietty on herännyt pelot, että onko kaikki kunnossa. Tilanne on oireiden suhteen niin eri, kuin vaikkapa viikko takaperin 🙄 Vatsassa ei tunnu miltään, joten vaikea uskoa siellä jonkun kasvavan. Toisaalta nyt välillä unohdan koko raskauden, kun ei koko aikaa okseta. Pitäisi varmaan osata nauttia tästä oireettomuudesta, mutta yllättävän vaikeaa tuntuu olevan keskenmenopelkojen vuoksi 😓

Pahin pahoinvointi alkaa melkein joka päivä vähän yli 14.00 ja kestää korkeintaan kolmisen tuntia. Tämä on tosi outoa, koska mitä tahansa syön tai juonkin, niin se ei tuota etomista estä.

Väsymys ei ole enää ehkä niinkään fyysistä, vaan sellaista totaalista aikaansaamattomuutta. Työpäivässä on 2 hyvää työtuntia, 2 kehnompaa ja loppuaika menee vaan johonkin näytön tuijotteluun. Aika paljon on hommia rästissä, mutta ei voi mitään. Aivan kaikkein kriittisimmät saa tälläkin tavalla onneksi tehtyä.

Mä tulin tänään töistä kotiin ni iski megaväsy. About romahdin vaan lattialle. Ihan ihme. 3v tyttö tuli viereen ja oli ihmeissään. Kesti about tunnin ennenku alko yhtää voimat palautua.
Siis töissä oli suht rauhallista, ainoo tos matkalla päiväkodille hakeen tyttöä sato vettä ja sit piti vaunuja työntää 15min.. ehkä alkaa vaa ottaa tollanen jo voimille 🤣

Ääh, nyt meni täällä jännäks. Huomasin iltapäivällä niukkaa rusehtavaa vuotoa. Vain sen verran, että vessapaperissa näki hiukan väriä. Toivon niin, että loppuis. 😭🙏 Nyt 10+1. Tähän mennessä ei ole ollut vuotoa kertaakaan. Toivottavasti vaan kuivat limakalvot.

Takaisin