Oireet

Itsellä ainakin oireet lähti selvästi voimistumaan rv 6 eteenpäin, ja edelleen hyvin vahvasti rv 7 eteenpäin. Mutta olen ymmärtänyt, että oireet voi kuitenkin välillä "nukkua" ja tulla sitten takaisin. Ja toisaalta joillakin on hyvinkin vähäoireinen raskaus, että ei tuohon kai mitään yhtä totuutta ole, että miten oireiden pitäisi mennä :smiling-eyes:

Ootko menossa varhaisultraan?
Sehän näissä on, kun ei voi tietää. 😅

Meillä ei ole oikein mahdollisuutta varhaisultraan ainakaan lähiaikoina.
 
Täällä tuntuu, että kaikki vähäisetkin oireet on ollut kateissa eilisestä lähtien. Nyt on kuukautisista 6+5 (ovulaatiosta paremminkin rv7 alussa) ja tuntuu, että eikö niiden oireiden pitäisi tässä vaiheessa paheta?
Minulla kävi about samoilla päivillä tuo sama. Olin ihan äimänä ja normaalilla ololla ainakin kolme pitkältä tuntuvaa päivää. Sitten hissukseen jotain pieniä tuntemuksia tuli takaisin. Me päästiin käymään vairhaisultrassa onneksi 8+2 kohdalla ja siellä kaveri oli edelleen ja sydän pamppaili. Edelleenkään en voi sanoa, että oireilisin kovasti. Sen rv5 tuikkimisen jälkeen tuntemukset on aika pieniä enää. Jotkut hajut ainoastaan käy nenään ja kuukautiset puuttuu. Että voi se näinkin mennä näköjään. Jotkut sanoo, että raskausoireet aaltoilee. Saattaa olla, että kohta tulee jotain ihan kammottavaa oireilua sinulle tai minulle 😊
 
Hienoja himoja!
Yt melkein kokemusasiantuntija aiheesta: saako koko raskauden syödä vain jäätelöä ja appelsiineja?
Mä luin, että sitä pitää syödä, mikä menee alas. Mä oon vähän odottanut, että mulle tulis aika kun saan syödä pelkkää jäätelöä, mutta mun mies on kyllä tässä tehnyt selväksi, että se hetki ei tuu menemään sille läpi :D
 
Onko muut huomannu, että rinnat ois arat kylmälle? Mulla nimittäin on pitäny nyt parin päivän aikana rueta ulos laittaa ihan urakalla vaatetta, kun vihloo muuten rintaa niin pirusti, että meinaa itku tulla. 🥴
 
Onko muut huomannu, että rinnat ois arat kylmälle? Mulla nimittäin on pitäny nyt parin päivän aikana rueta ulos laittaa ihan urakalla vaatetta, kun vihloo muuten rintaa niin pirusti, että meinaa itku tulla. 🥴
Oon huomannut saman. Esikoisen raskaudessa syksy ja talvi oli kamalia kun tissejä vihlo🥶🥶
 
Alusta asti rinnat ollu tosi arat. Eikä nää taho enää mahtua vanhoihin liiveihin. 🤦🏻‍♀️ Välillä ollut sellaisia menkkamaisia vihlomisia ja jomotuksia alavatsassa, mutta lievempänä ku olis menkat. Huonoa oloa lähes päivittäin myös ollut, mut en oo oksentanut. Tänään kun tein ruokaa se ruuan haju alko ällöttää.
Turvotus on välillä melkonen. Ja ilmaa kertyy ihan älyttömästi. 😳🙈

Lisäksi hampaiden pesu on aivan hirveetä. 😩 Yökin koko ajan. En ole voinut koskaan tavallisella hammasharjalla pestä hampaita kun ne yököttää ja siks mulla ollut käytössä sähköhammasharja. Mut nyt sekin aiheuttaa yökkimistä. 🤦🏻‍♀️ Mietin jo pitäiskö kokeilla sellasta lapsille tarkoitettua harjaa, jos sellasessa olis tarpeeksi pieni pää eikä aiheuttaisi yökkimistä. 🤔
 
Onpas kiva herätä niin että rintoja särkee, vatsaa jomottaa ja oksettaa ja närästää. 🫠

Tavallaan oon tyytyväinen että on oireita, mutta on omituista voida pahoin myös öisin. Jos keskellä yötä herään, oksettaa aivan vietävästi. Pari päivää meni tässä niin, että oli hieman parempi olo mutta nyt aivan kaamea. Voikohan eilinen reissupäivä vaikuttaa. 🤔

Esikoisesta muistan että jos oli jotain keholle tavallista kuormittavampaa, kuten valvomista/matkustamista, oli migreenikohtaus ja oksentaminen taattua. Nyt olen vielä oksentelut välttänyt. Toivottavasti vältän vastakin.
 
Onko kenelläkään mitään vinkkejä jatkuvaan pahoinvointiin? Onko joku mikä on auttanut? Tai vinkkejä hyvistä välipaloista, mitkä saa helposti alas😁
 
Onko kenelläkään mitään vinkkejä jatkuvaan pahoinvointiin? Onko joku mikä on auttanut? Tai vinkkejä hyvistä välipaloista, mitkä saa helposti alas😁
Viilis, vihreät omenat, riisikakut suolalla, sipsit? Nämä toimineet täällä ihan ok 🙈
 
Kiitos!😍 tää on kyllä ihan hirveetä ku yökkii vaa joka paikas koko ajan😂 ja mitään ei tee mieli syödä, mut helpottaa ku syö.. Tuntuu, että tää olo vaan pahenee🤭
 
Täällä taas hirveät alavatsakivut tänään ja lisäksi kipuja emättimessä. Tulin kaiken lisäksi toimistolle kun oli tarkoitus juhlia parin tiimikaverin valmistumista tänään aftereiden merkeissä. Nyt vaan itkettää ja tekis mieli lähteä kotiin, kun oon ihan varma, että tästä se keskenmeno nyt taas alkaa. En kyllä ymmärrä miten voisi taas olla niin paska tuuri, että heti neuvolakäynnin jälkeen alkaisi. Alan olla niin kyllästynyt ja väsynyt näihin jatkuviin kipuihin ja vieraisiin oman kehon tuntemuksiin, oon välillä oikeasti miettinyt miten tätä jaksaa kaikki tulevat kuukaudet. Kun kaikki on uutta, eikä mistään tiedä onko normaalia. Koko kroppa tuntuu ihan vieraalta. 😭
 
Täällä taas hirveät alavatsakivut tänään ja lisäksi kipuja emättimessä. Tulin kaiken lisäksi toimistolle kun oli tarkoitus juhlia parin tiimikaverin valmistumista tänään aftereiden merkeissä. Nyt vaan itkettää ja tekis mieli lähteä kotiin, kun oon ihan varma, että tästä se keskenmeno nyt taas alkaa. En kyllä ymmärrä miten voisi taas olla niin paska tuuri, että heti neuvolakäynnin jälkeen alkaisi. Alan olla niin kyllästynyt ja väsynyt näihin jatkuviin kipuihin ja vieraisiin oman kehon tuntemuksiin, oon välillä oikeasti miettinyt miten tätä jaksaa kaikki tulevat kuukaudet. Kun kaikki on uutta, eikä mistään tiedä onko normaalia. Koko kroppa tuntuu ihan vieraalta. 😭
Voisko kuitenkin olla jotain kohdun kasvuun tai muuhun vastaavaan liittyviä kipuja? 🤔 Monenlaisia kipuja kuitenkin kuuluu raskauteen, vaikka kyllähän niitä säikkyy.
 
Nyt parin päivän aikana kohtu alkanut entistä enemmän painaa virtsarakkoa ja pissattaa koko ajan entistä enemmän🥵
 
Täällä sama, että vessassa on saanut ravata vähän väliä 🙄 nyt alkanut myös rintojen särky tehdä paluuta
 
Voisko kuitenkin olla jotain kohdun kasvuun tai muuhun vastaavaan liittyviä kipuja? 🤔 Monenlaisia kipuja kuitenkin kuuluu raskauteen, vaikka kyllähän niitä säikkyy.
Tosi vaikea sanoa, kun en just tiedä yhtään että minkälaiset kivut on normaaleja. Onhan näitä ollut läpi tän alkuraskauden mutta yleensä tullut silleen vähän aalloissa ja mennyt suht nopeasti ohi, nyt sattunut aikalailla jo 2 päivää putkeen 😭 Mietin jo jotain virtsatietulehdustakin, että jos se olisi päässyt pahaksi, vaikka ei kyllä mitään perinteisiä oireita ole. Toivotaan nyt että tää helpottaisi pian, tosi piinaavaa 😓

Onko muilla ollut vielä kipuja? Tuntuu että monella on niitä vaan ihan ekoilla viikoilla ja sitten hellittäneet.
 
Tosi vaikea sanoa, kun en just tiedä yhtään että minkälaiset kivut on normaaleja. Onhan näitä ollut läpi tän alkuraskauden mutta yleensä tullut silleen vähän aalloissa ja mennyt suht nopeasti ohi, nyt sattunut aikalailla jo 2 päivää putkeen 😭 Mietin jo jotain virtsatietulehdustakin, että jos se olisi päässyt pahaksi, vaikka ei kyllä mitään perinteisiä oireita ole. Toivotaan nyt että tää helpottaisi pian, tosi piinaavaa 😓

Onko muilla ollut vielä kipuja? Tuntuu että monella on niitä vaan ihan ekoilla viikoilla ja sitten hellittäneet.
Mulla oli kipuja viime viikolla, mutta ei niinkään alavatsalla vaan just jossain häpyluun päällä ja muutenkin heijasteli siitä alapäähän. Huomasin kanssa, että ei oikein mistään löydy vastausta, että millaisia kipuja tässä vaiheessa voi tai tulisi olla. Mä kuitenkin yhdistän kivut paremminkin onnistuneeseen raskauteen, kun mulla keskenmenot ei ole alkanut kivuilla, ja onnistuneessa raskaudessa taas oli jos jonkinlaista kipuilua välillä.
 
Tosi vaikea sanoa, kun en just tiedä yhtään että minkälaiset kivut on normaaleja. Onhan näitä ollut läpi tän alkuraskauden mutta yleensä tullut silleen vähän aalloissa ja mennyt suht nopeasti ohi, nyt sattunut aikalailla jo 2 päivää putkeen 😭 Mietin jo jotain virtsatietulehdustakin, että jos se olisi päässyt pahaksi, vaikka ei kyllä mitään perinteisiä oireita ole. Toivotaan nyt että tää helpottaisi pian, tosi piinaavaa 😓

Onko muilla ollut vielä kipuja? Tuntuu että monella on niitä vaan ihan ekoilla viikoilla ja sitten hellittäneet.
Mä ehkä tsekkaisin sen virtsatietulehduksen ekana! Muistan ku mulla oli eka raskaudessa (toki pidemmällä) ja olin ihan ihmeissään että mikä on ku olin niin kipeä. Oli siis tosi kivulias, joten voisi hyvin olla sitäkin. Ensiapuna voi yrittää karpalomehua juoda.
 
Takaisin
Top