Oireet

Varmaan liittyy siihen lisääntyneeseen verenkiertoon. Tuntuu vaan hassulta et ulkona on lämmintä ja silti palelee ja miettii et tuleeko kipeäksi vai mitä 😂
Teitä palelee, mulla taas tuntuu et kokoajan kuuma ja hikoilen 🙄
 
Itselläni meneillään rv 8+0 eikä varsinaista pahoinvointia ole oikein ollut. Sellainen vähän krapulainen olo joinakin aamuina on voinut olla ja jotkut ruuat hieman ällöttävät. Pienestä määrästä ruokaa tulee helposti täyteen ja huono olo. Kertaakaan en ole oksentanut tai yökkäilllyt. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun minulla on lisäksi 1 tyypin diabetes ja oksentaminen vaikuttaa verensokereihin.

Muita raskausoireita sitten onkin, voimakkaimpina rintojen turvotus ja särky sekä hirveä väsymys (pakko nukkua päikkäreitä) ja nälkä aamuisin. Jätän yleensä aina aamupalan väliin, mutta nyt on pakko syödä jotain 😄
Mulla on ihan tismalleen samat oireet, tänään 8+3. Pientä krapulaista oloa silloin tällöin, ihan kauhee väsymys. Rinnat aika turvoksissa. Esikoisen raskaus meni samoilla vähillä oireilla😁
 
Mulla on edelleen kesto vi**tus😵‍💫. Ja ummetus. Herranjumala tätä oloa kun ummettaa ja pegorion ei oikeen toimi ja en vain ole saanut aikaiseksi hakea laxoberonia apteekista. Inhoan apteekissa käyntiä jostain syystä ja pitkitän sitä aina viimeiseen asti😂🙈. Kuitenkin haen omat lääkkeet 2-3kk välein..
 
Mulla on edelleen kesto vi**tus😵‍💫. Ja ummetus. Herranjumala tätä oloa kun ummettaa ja pegorion ei oikeen toimi ja en vain ole saanut aikaiseksi hakea laxoberonia apteekista. Inhoan apteekissa käyntiä jostain syystä ja pitkitän sitä aina viimeiseen asti😂🙈. Kuitenkin haen omat lääkkeet 2-3kk välein..
Mäkin huomasin, että tää ummetus on ollut/(oli?) sen verran rankkaa lajia, että Pegorion ei auttanut enää paljon mitenkään. Kuituakin oon yrittäny syödä, mutta en sitte varmaankaan tarpeeksi 🤷🏻‍♀️
 
Mäkin huomasin, että tää ummetus on ollut/(oli?) sen verran rankkaa lajia, että Pegorion ei auttanut enää paljon mitenkään. Kuituakin oon yrittäny syödä, mutta en sitte varmaankaan tarpeeksi 🤷🏻‍♀️
Esikoisen raskausaikana ei auttanut muu kuin laxoberon ja synnytyksen jälkeen sitten palautui vasta🥵. Silloin pegorion teki vatsakipuja, nyt ei onneksi. Ja esikoisen aikana join vettäkin tuplamäärän nykyiseen ja ei vaan auttanut mikään. Alusta loppuun🥵😂. Tästäkin itseasiassa ihmettelin muutama päivä ennen plussaa, että miten on maha niin kovalla, mutta ohitin sen vain ajattelemalla, että toisinaan on ummetus vaivannut 😅
 
Mäkin huomasin, että tää ummetus on ollut/(oli?) sen verran rankkaa lajia, että Pegorion ei auttanut enää paljon mitenkään. Kuituakin oon yrittäny syödä, mutta en sitte varmaankaan tarpeeksi 🤷🏻‍♀️
Mulla taasen suolen toiminta on ollu toisessa ääripäässä mutta myös sitä ummetusta on. Heti jos on päivä,kaks ettei toimi nii jo ollaan tulossa ja sen huomaa olossa kokonaisuudessaan 😬 kuituja varmaan pitäis itselläkin lisätä🤔
 
Mulla taasen suolen toiminta on ollu toisessa ääripäässä mutta myös sitä ummetusta on. Heti jos on päivä,kaks ettei toimi nii jo ollaan tulossa ja sen huomaa olossa kokonaisuudessaan 😬 kuituja varmaan pitäis itselläkin lisätä🤔
On nää hankalia juttuja, yleisiä, mut hankalia...oli sitten varpusparvea tai rautakankea tuloillaan 😅👍🏻
 
On nää hankalia juttuja, yleisiä, mut hankalia...oli sitten varpusparvea tai rautakankea tuloillaan 😅👍🏻
Rautakankeen voi yrittää vaikuttaa myös lisäämällä ruokaöljyä ruokaan. Itse otan sitä kyllä suoraan pullosta lusikan avulla suuhun...Toki sisältää paljon kaloreita vaan ilmeisesti ei kuitenkaan kovin hyvin imeydy kun " raakana" sen nielee.
 
Rautakankeen voi yrittää vaikuttaa myös lisäämällä ruokaöljyä ruokaan. Itse otan sitä kyllä suoraan pullosta lusikan avulla suuhun...Toki sisältää paljon kaloreita vaan ilmeisesti ei kuitenkaan kovin hyvin imeydy kun " raakana" sen nielee.
Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla tätäkin 🙂👍🏻
 
Onko teillä muuten ollut runsasta valkovuotoa nyt täs alkuraskaudessa? 🤔 en muista et ois ollu esikoisen kohdalla..
 
Tänään ja eilen on vaivannut aivan järkyttävä väsymys 🥴 Eilen koomailin sohvalla pitkään ennen ku jaksoin vihdoin puoli kymmenen kömpiä sänkyyn 😅 Ja tänään en ole tehny yhtään mitään kun ei vaan jaksa (pitäisi siivoamaan alkaa..) ja oli pakko pikku päikkärit ottaa. Edelleen pää aivan sumussa, hellekään ei helpota oloa yhtään 😓
 
Me just hurautettiin autolla rapsakat 750 km tänään ja oon ihan poikki vaikka mies ajoi koko matkan. Lähdettiin mummolasta klo 5 ja nukuttiin esikoisen kanssa vielä reilu tunti ja minä vielä toisen samanlaisen pätkän pikkupydähdyksen jälkeen 😵
 
Tää järkyttävä väsynys vaan jatkuu ja jatkuu 🥱🥱
Sama täällä, pitää vähän joka homman välissä huilata ja päikkärit otan lähes joka päivä jos on siihen mahdollisuus. 😴 Mulla palas myös nännikipu ja etova olo aaltoilee, pahin onneksi helpottanut mutta ruokailut edelleen vähän haaste.
 
Parhaat vinkit ummetuksen hoitoon? Olo on tukala🥵
Mulla ei oo ainakaan toiminut muut kuin lääkkeet, ja yleensä parhaiten joku ylläpitävä että pitäs muistaa vaan säännöllisesti. Esim. pegorion tai vastaava, jokaiselle voi toimia vähän eri tuotteet. Neuvolasta aikanaan suositeltiin just että joka päivä ottais niin auttais ylläpitämään sitä suolen toimintaa. Suurin osa taitaa olla ok raskaana mutta kannattaa varmistaa apteekista ostaessa. Jos ei lääkkeitä halua niin luumut ainakin kannattaa kokeilla, joillain helpottaa nekin. LuumuPilttejä tullut paljon syötyä vaan niissä ei taida riittää luumupitoisuus sitten lopen. 😅
 
Takaisin
Top