Oireet

Onko muut huomannut lisääntynyttä sydämen muljahtelua raskauden aikana? 🤔 Mulla on sellasta ollut tässä nyt ja jostain luin että sekin kuuluu asiaan, mutta silti mietityttää. Seuraava käynti on ultraus 3.7, mutta voisin ehkä sitä ennen jo soitella ja kysellä tarviiko huolestua 🫢
Mulla siis närästys aiheuttaa näitä sydänoireita..🤦🏽‍♀️ Mulla on tutkittu niitä aiemminkin, niin siitä heti osasin tunnistaa 😊 tässä raskaudessa, kun nuo sydänoireet alkoivat, niin mitään muita närästysoireita ei ollut (ja näin minulla usein muutenkin on). Menivät ohi, kun muutamana iltana söin närästyslääkettä. Toki, jos eivät mee ohi niin kannattaa pyytää tutkimuksia 😊 Ja no ehkä muutenkin hyvä tutkia 😊
 
Täällä kivut jatkuu ja alkaa jo vähän turhauttaa, kohta viikon ajan ollut näitä ja tuntuu, että on vaan pahenemaan päin. Noh huomenna onneksi ultra ja meen antamaan myös sen pissanäytteen. Oli syy mikä tahansa, niin haluaisin vaan sen selville tai sitten jonkunlaisen varmuuden siitä, että kaikki on ok. Just eilen sanoin miehelle, että jos tää on keskeytynyt keskenmeno ja nää kivut johtuu siitä, niin ainakin tyhjennys ja muu ehditään hoitaa ennen meidän kesälomaa.
 
Mulla oli tätä samaa sillon ekoilla viikoilla, heräsin yöllä siihen että teki mieli lähteä oksentamaan mutta sitten sain uudelleen nukahdettua. Muutenkin phv oli iltapainotteista, muutamana aamuna oli oksettavaa oloa. Nyt jo helpottanut rv 12.
No kiva kuulla etten oo ainoa. On tosi outoa voida pahoin öisin.

Mulla ekassa raskaudessa pahoinvointi helpotti vasta selkeästi ekan kolmanneksen jälkeen. Oon henkisesti varautunut siihen että sama tapahtuu nyt ja koko kesä menee enemmän tai vähemmän pahoinvoidessa. 😅
 
Täällä kans kyllä huomaa jos on edelliset päivät olleet kuormittavia. Aamulla ihan kammo olo, vaikka muuten paha olo ollut enempi iltapainotteista.

Yöllä jos on paha olo niin olisko siitä kun on vatsa tyhjä? Eli pystyykö nappaan yöllä jotain nopeaa syötävää? Ei toki hampaille hyvä mutta tää on onneksi väliaikainen tilanne 🤭 ite jouduin yks yö syödä banaanin kun oli niin nälkä 😂
Joo, mulla on koko ajan nälkä. Ja öisin yleensä syön jotain jos satun heräämään. Yleensä just banaania ja siihen maitoa päälle. Ei super herkkua, mutta auttaa kyllä!
 
Heh. Olen vasta rv 10 (toinen lapsi nyt tulossa) ja mulla jo nyt tuntuu ikävästi tuolla alavatsassa jos menen kyykkyyn, tai jos halaun istua mun lempi asennossa tietokoneen äärellä ”polvet koukussa” tuntuu ikävältä alavatsassa.. :sad001
 
Täällä kivut jatkuu ja alkaa jo vähän turhauttaa, kohta viikon ajan ollut näitä ja tuntuu, että on vaan pahenemaan päin. Noh huomenna onneksi ultra ja meen antamaan myös sen pissanäytteen. Oli syy mikä tahansa, niin haluaisin vaan sen selville tai sitten jonkunlaisen varmuuden siitä, että kaikki on ok. Just eilen sanoin miehelle, että jos tää on keskeytynyt keskenmeno ja nää kivut johtuu siitä, niin ainakin tyhjennys ja muu ehditään hoitaa ennen meidän kesälomaa.
Miten meni ultra?
 
Miten meni ultra?
Kaikki oli hyvin! Eli ilmeisesti tällaisetkin kovatkin kivut voi olla ihan normaaleita. Kätilö arveli kohdun kasvukivuiksi ja myös että munasarjat voi näin alkuraskaudessa olla turvoksissa. Ja kävin kyllä myös sen pissanäytteen antamassa, että siitä nyt sit vielä varmistuis ettei vaan oo mikään tulehdus.

Mutta rauhoitti kyllä vähän mieltä kun pikku tyyppi oli kasvanut just oikeassa vauhdissa ja siellä jo pienet kädet ja jalat vispasi 🩷
 
Kaikki oli hyvin! Eli ilmeisesti tällaisetkin kovatkin kivut voi olla ihan normaaleita. Kätilö arveli kohdun kasvukivuiksi ja myös että munasarjat voi näin alkuraskaudessa olla turvoksissa. Ja kävin kyllä myös sen pissanäytteen antamassa, että siitä nyt sit vielä varmistuis ettei vaan oo mikään tulehdus.

Mutta rauhoitti kyllä vähän mieltä kun pikku tyyppi oli kasvanut just oikeassa vauhdissa ja siellä jo pienet kädet ja jalat vispasi 🩷
Oi miten ihana kuulla❤️
 
Heh. Olen vasta rv 10 (toinen lapsi nyt tulossa) ja mulla jo nyt tuntuu ikävästi tuolla alavatsassa jos menen kyykkyyn, tai jos halaun istua mun lempi asennossa tietokoneen äärellä ”polvet koukussa” tuntuu ikävältä alavatsassa.. :sad001
Mullakin vasta 11+2 ja on paljon asentoja jotka ei toimi enää, mm. just kyykky ja polvet koukuss.a Tanssissa huomaan rajoitukset venytyssarjoissa mm taaksetaivutus mahdoton, samoin lonkankoukistaja vihlaisee vatsaan joten jää välistä.

Neuvolasta määrääsitvät mulle rautatabut koska hemogl. oli 114 ja ei saisi mennä alle 110. Huomenna alan syömään niitä. Uuvunkin nykyään ihan pienestä, yleensä käveleminen ja portaat ovat raskaita samoon tanssit pitää tehä pienemmällä teholla että jaksaa koko tunnin.
 
Mullakin vasta 11+2 ja on paljon asentoja jotka ei toimi enää, mm. just kyykky ja polvet koukuss.a Tanssissa huomaan rajoitukset venytyssarjoissa mm taaksetaivutus mahdoton, samoin lonkankoukistaja vihlaisee vatsaan joten jää välistä.

Neuvolasta määrääsitvät mulle rautatabut koska hemogl. oli 114 ja ei saisi mennä alle 110. Huomenna alan syömään niitä. Uuvunkin nykyään ihan pienestä, yleensä käveleminen ja portaat ovat raskaita samoon tanssit pitää tehä pienemmällä teholla että jaksaa koko tunnin.
Saitko ohjeen syödä niitä tasaisesti joka päivä vai tuplamäärä joka toinen vrk? Ja mitä rautatablettia suosittelivat? Jälkimmäinen tapa ilmeisesti imeytyy paremmin, tutkimustulosten kun mukaan. Eiihän luolamieskään joka päivä rautapitoisella ravinnolla herkuttellut... Itselläni ainakin on noita luolamiesjäänteitä kun joka toinen vrk mitä tahansa rautavalmistetta nostaa arvoja parhaiten. Sain tuon neuvon aikoinaan apteekista. Ja kalkkia/ kofeiinia ei pariin tuntiin ennen eikä jälkeen raudan nauttimisen. C vitamiini vastaavasti on raudalle hyvä kumppani.
Toivotaan että saat arvon nousukäyrään!
 
Muokattu viimeksi:
100 mg joka toinen päivä oli ohje ja jos tulee oireita niin sitten 30mg joka päivä. Ei antanut mitään tiettyä, kysyin apteekkarilta mikä ois hyvä ja suositteli jotain mikä hajoaa vasta suolessa, jos ymmärsin oikein. Huomenna aloitan. En muista valmisteen nimeä ja jo sängyssä unta odotellen, 😆

Kiitos arvokkaista ohjeista ja vinkeistä!
 
Kaikki oli hyvin! Eli ilmeisesti tällaisetkin kovatkin kivut voi olla ihan normaaleita. Kätilö arveli kohdun kasvukivuiksi ja myös että munasarjat voi näin alkuraskaudessa olla turvoksissa. Ja kävin kyllä myös sen pissanäytteen antamassa, että siitä nyt sit vielä varmistuis ettei vaan oo mikään tulehdus.

Mutta rauhoitti kyllä vähän mieltä kun pikku tyyppi oli kasvanut just oikeassa vauhdissa ja siellä jo pienet kädet ja jalat vispasi 🩷
Ihana kuulla ❤️
 
Kaikki oli hyvin! Eli ilmeisesti tällaisetkin kovatkin kivut voi olla ihan normaaleita. Kätilö arveli kohdun kasvukivuiksi ja myös että munasarjat voi näin alkuraskaudessa olla turvoksissa. Ja kävin kyllä myös sen pissanäytteen antamassa, että siitä nyt sit vielä varmistuis ettei vaan oo mikään tulehdus.

Mutta rauhoitti kyllä vähän mieltä kun pikku tyyppi oli kasvanut just oikeassa vauhdissa ja siellä jo pienet kädet ja jalat vispasi 🩷
Todella hienoa @Hannie_ , että kaikki näytti kuitenkin hyvältä kaikesta huolimatta ❣️☺️🙏🏻
Itsellä alkoi virtsatieinfektion oireet n.3 päivää sitten ja eilen hain antibiootit (Selexid) apteekista. Nyt en enää pissi piikkilankaa itkien, niinkuin vielä eilen aamulla 😅👍🏻
 
Tää pahoinvointi ottaa kyllä vaan lisäkierroksia :hungover: nyt ei tee mieli enää yhtään mitään syötävää, ja nälkä on kuitenkin koko ajan. Yöh. Huomaa myös että huonot yöunet ja edellispäivän rasitus kyllä vielä pahentaa oloa, aamut ollu aika raskaita.
 
Miten muilla? Paleleeko teitä? Mulla varsinkin iltaisin palelee ja välillä töissäkin keskellä päivää 🤔 mutta eniten iltaisin kyllä
 
Miten muilla? Paleleeko teitä? Mulla varsinkin iltaisin palelee ja välillä töissäkin keskellä päivää 🤔 mutta eniten iltaisin kyllä
Palelee! Illat tosiaan pahimpia mullakin mutta töissä paleli myös päivisin kun siellä on aika hyvä ilmastointi. Liittynee lisääntyneeseen verenkiertoon? 🤔
 
Itselläni meneillään rv 8+0 eikä varsinaista pahoinvointia ole oikein ollut. Sellainen vähän krapulainen olo joinakin aamuina on voinut olla ja jotkut ruuat hieman ällöttävät. Pienestä määrästä ruokaa tulee helposti täyteen ja huono olo. Kertaakaan en ole oksentanut tai yökkäilllyt. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun minulla on lisäksi 1 tyypin diabetes ja oksentaminen vaikuttaa verensokereihin.

Muita raskausoireita sitten onkin, voimakkaimpina rintojen turvotus ja särky sekä hirveä väsymys (pakko nukkua päikkäreitä) ja nälkä aamuisin. Jätän yleensä aina aamupalan väliin, mutta nyt on pakko syödä jotain 😄
 
Itselläni meneillään rv 8+0 eikä varsinaista pahoinvointia ole oikein ollut. Sellainen vähän krapulainen olo joinakin aamuina on voinut olla ja jotkut ruuat hieman ällöttävät. Pienestä määrästä ruokaa tulee helposti täyteen ja huono olo. Kertaakaan en ole oksentanut tai yökkäilllyt. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun minulla on lisäksi 1 tyypin diabetes ja oksentaminen vaikuttaa verensokereihin.

Muita raskausoireita sitten onkin, voimakkaimpina rintojen turvotus ja särky sekä hirveä väsymys (pakko nukkua päikkäreitä) ja nälkä aamuisin. Jätän yleensä aina aamupalan väliin, mutta nyt on pakko syödä jotain 😄
Joku muukin, jolla on vain näin 😅 Mä siis oon edelleen huolissani, kun pahoinvointi on vähäisempää kuin esikoisesta. Tuollaista krapulaista oloa on, mutta edelleenkään en oksenna. Ja aika samoilla viikoilla menen, kun itse lasken, että nyt on 7+5 ja neuvola 8+2.
 
Palelee! Illat tosiaan pahimpia mullakin mutta töissä paleli myös päivisin kun siellä on aika hyvä ilmastointi. Liittynee lisääntyneeseen verenkiertoon? 🤔
Varmaan liittyy siihen lisääntyneeseen verenkiertoon. Tuntuu vaan hassulta et ulkona on lämmintä ja silti palelee ja miettii et tuleeko kipeäksi vai mitä 😂
 
Takaisin
Top