Oireet

Lisätään oirelistaan herkistyminen. Meinasin alkaa märytä yhtäkkiä yhdessä tilanteessa missä ei normaalisti kyllä itku tulis 😅 on tää kyllä hommaa. Tänään ollu aamusta asti myös paha olo 🤢
 
Voi että kun väsyttää 🥱 lasken suurin piirtein minuutteja että päästään esikoisen kanssa päikkäreille, on monta monta minuuttia vielä jäljellä 😜 ja rinnat on yhtäkkiä tosi isot ja kipeet 😳 varhaisultra keskiviikkona, ei malttais odottaa enää
 
Aivan järkyttävän lamauttava väsymys. Koittanut levätä, koittanut touhuta esikoisen kanssa, olla ulkona jne ja silti mikään ei auta. Odotan vain nukkumaan pääsyä🥱🥱
 
Aivan järkyttävän lamauttava väsymys. Koittanut levätä, koittanut touhuta esikoisen kanssa, olla ulkona jne ja silti mikään ei auta. Odotan vain nukkumaan pääsyä🥱🥱
Täällä on ollu samaa liikenteessä! Mie torkuin tänään pitkälle yli puolenpäivän ja mikään uni ei tunnu riittävän. Tää väsymys on jotain ihan mahotonta. En muista, että aijemmissa raskauksissa oisin näin väsyny ollu. 🥴
 
Jep. Väsyttää!🙋‍♀️ Tällä viikolla alkoi myös jatkuva etova olo. Oksennuksen olen saanut pidettyä poissa mutta koko ajan silti oksettaa. Ja närästää. Välillä en tiedä kumpaa on, tai ehkä ne on yhtäaikaisia. Kauhea nälkä koko ajan, mutta kauhean arvaamatonta, että mikä menee alas.

En todellakaan muista juoda tarpeeksi. En oo koskaan ollut hyvä juomaan vettä. Ensimmäisessä raskaudessa oli jano muistaakseni koko ajan ja sain myös juotua, ihan jopa teki mieli vettä mutta nyt ei. 🙄
 
Täällä yökkiminen on löytänyt ihan toden teolla perille. Yökin jatkuvasti ja kaikelle 🤦🏽‍♀️🤢 Ihan ilman syytäkin 😁 Montaa oksua ei oo vielä tullut, mutta ei tääkään kyllä kivaa oo…
Sama juttu täällä 😅 Eilen yökkäilin harvinaisen rumalle syvänmeren kalalajille, jonka kuvan näin uutista lukiessa 👎🏻🥵
 
Täällä myös ihan kamala olo. Joko aika on kullannut muistot tai tää on pahempaa kerta kerralta, en tiedä kumpi mutta en tosiaankaan muistanut että tää pahoinvointi on näin hirveää. Kertaakaan en ole raskauden vuoksi oksentanut mutta nyt on ollut monta kertaa sellainen olo että pitääköhän. Ainoastaan silloin kun syö ei ole paha olo, mutta eikai tässä voi koko ajan syödäkään koska senkin jälkeen tulee taas entistä pahempi olo 🤢 Sipsejä oli pakko ostaa, niitä koitan napsia, eilen Viilis oli taas ehkä parasta ikinä ja tuoremehua piti kans hommata kun vesi maistuu edelleen niin pahalta. Eli sokerit ja rasvaa, oikein kiva, ei tartte enää edes miettiä että söiskö ruokavalion mukaan kun tuntuu että kunhan nyt jotain sais alas.... 🙄
 
Samoja oireita täälläkin. Kuvotus pahimmillaan ja ihan kauhea väsymys. Ei jaksa yhtään mihinkään kekittyä, ruutuaika kivasti tuplaantunut mut eikai se lomalla niin haittaa. Tokan kohdalla ei muistaakseni ollu näin pahaa pahoivointia mutta ekassa raskaudessa oksentelin, ja kuvotus vaan paheni loppua kohden. Nyt ei oo vielä tarvinnu oksentaa.

Haluaisin jaksaa ja touhuta lasten kanssa normaalisti mut nyt ootan vaan et millon pääsis seuraavan kerran päikkäreille. Mihinkään pitkäkestoiseen mielikuvitusleikkiin ei omat aivot nyt suoriudu.
 
Täällä on ihan lamauttava väsymys ja sit tekis myös mieli mennä halimaan vessanpönttöä. Ei mulla viimeks ollut näin kauhee olo, pari kertaa silloin oksensin mutta ne tuli ihan salamana kirkkaalta taivaalta. Nyt on semmoinen kestokuvotus ja fiilis että lilluu jossain aalloilla kun meinaa huipatakin. Aamulla oli mieliteko että syön vesimelonijugurtin, mutta esikoinen totesi että se olis just hyvä hänelle.... (no, hän nuoli sen jugurtin kannen ja söi pari lusikallista purkista joten äiskä sai loput)
 
Täällä nyt useamman päivän ollut ihan sellainen olo kuin olis ollut viikinkilaivassa linnanmäellä🤢 aamusta iltaan oksettaa ja huimaa mut ei oo tarvinnu vielä oksentaa. Jospa tää ois hyvä merkki kun tuolla varhaisultra avauduinkin kun pelottaa että tää alkio ei kasva tarpeeksi
 
Jep. Väsyttää!🙋‍♀️ Tällä viikolla alkoi myös jatkuva etova olo. Oksennuksen olen saanut pidettyä poissa mutta koko ajan silti oksettaa. Ja närästää. Välillä en tiedä kumpaa on, tai ehkä ne on yhtäaikaisia. Kauhea nälkä koko ajan, mutta kauhean arvaamatonta, että mikä menee alas.

En todellakaan muista juoda tarpeeksi. En oo koskaan ollut hyvä juomaan vettä. Ensimmäisessä raskaudessa oli jano muistaakseni koko ajan ja sain myös juotua, ihan jopa teki mieli vettä mutta nyt ei. 🙄
Mäkään en osaa juoda. Ihan joku 4dl menee päivässä..
 
Oksentelut jatkuu täälläkin, pakko varmaan lopettaa aamulla syöminen.. Ja nyt mua ällöttää leikkeleet, savunmaku, pekoni, kana, possu, makaroni ja liian pehmeä nektariini. Ai niin, ja tomaatti. Tää on tosi uskomatonta, kun oon tosi kaikkiruokainen ja nyt sit oon mun lempiasioihin keksinyt ällötyksiä.

Onneks on himo kasvissose- ja pinaattikeittoon. Ja vesimeloniin.
 
Oksentelut jatkuu täälläkin, pakko varmaan lopettaa aamulla syöminen.. Ja nyt mua ällöttää leikkeleet, savunmaku, pekoni, kana, possu, makaroni ja liian pehmeä nektariini. Ai niin, ja tomaatti. Tää on tosi uskomatonta, kun oon tosi kaikkiruokainen ja nyt sit oon mun lempiasioihin keksinyt ällötyksiä.

Onneks on himo kasvissose- ja pinaattikeittoon. Ja vesimeloniin.
Hienoja himoja!
Yt melkein kokemusasiantuntija aiheesta: saako koko raskauden syödä vain jäätelöä ja appelsiineja?
 
Mä esikoisen aikaan söin, niin paljon appelsiineja että pelattiin vauvan syntyvän oranssina. 😅
Kaikenmoisia pelkoja! 😱
Porkkanan karoteiini "värjää" ainakin niitä ahkerasti syövän, vaan appelsiinilla en moista ole huomannut/ kuullut. Pienenä mä luulin että syömällä tarpeeksi paljon kalaa oppii samalla uimaan. (Ehkäpä joku aikuinen oli sen minulle kertonut)😁
 
Täällä tuntuu, että kaikki vähäisetkin oireet on ollut kateissa eilisestä lähtien. Nyt on kuukautisista 6+5 (ovulaatiosta paremminkin rv7 alussa) ja tuntuu, että eikö niiden oireiden pitäisi tässä vaiheessa paheta?
 
Täällä tuntuu, että kaikki vähäisetkin oireet on ollut kateissa eilisestä lähtien. Nyt on kuukautisista 6+5 (ovulaatiosta paremminkin rv7 alussa) ja tuntuu, että eikö niiden oireiden pitäisi tässä vaiheessa paheta?
Itsellä ainakin oireet lähti selvästi voimistumaan rv 6 eteenpäin, ja edelleen hyvin vahvasti rv 7 eteenpäin. Mutta olen ymmärtänyt, että oireet voi kuitenkin välillä "nukkua" ja tulla sitten takaisin. Ja toisaalta joillakin on hyvinkin vähäoireinen raskaus, että ei tuohon kai mitään yhtä totuutta ole, että miten oireiden pitäisi mennä :smiling-eyes:

Ootko menossa varhaisultraan?
 
Takaisin
Top