Oireet

Nyt on jo ekä oma nukahtamisen ennätys tehty... Luin esikoiselle eilen tuttua satukirjaa ja lopotin ulkomuistista menemään ja käänsin sivua sopivassa kohdin kun havahduin siihen että poika katsoo minua ja sanoo että äiti nukkuu! Kiva nukahtaa tälleen kesken kaiken... Onneksi pojukin sit nukahti kun laitettiin kirja ja valot pois. Mies kävi sit hakemassa minut iltapalalle puoli tuntia myöhemmin.

Nyt on kuitenkin sen verran ollut virtaa aamulla että menin juna-polkupyörä yhdistelmällä töihin ja polkaisin töiden jälkeen koko matkan kotiin, vähän reilu 12 km. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Pari päivää sitten alkoi jäätävä närästys. Täytyy varmaan hakea rennietä, vai miten muut olette helpottaneet oloanne jos on samanlaista vaivaa?
 
Mulla väistyi eiliseksi huono olo, mutta samalla iski ihan järkyttävä väsymys. Nukahdin välittömästi työpäivän jälkeen sänkyyn. Herätessä huomasin olevani sängyssä kippurassa kissan ja koiran kanssa. Koira ei edes saa tulla sänkyyn, mutten ollut siihen herännyt, vaikka se oli osittain mun päällä :D

Tänään oksentelut palasi takaisin kuvioon. Mutta teki tuo päivän taukokin jo todella hyvää. Mielenkiinnolla odotan, mitä huominen tuo tullessaan. Mutta nyt on pakko nukkua. Hyvää yötä kaikille. :)
 
Pari päivää sitten alkoi jäätävä närästys. Täytyy varmaan hakea rennietä, vai miten muut olette helpottaneet oloanne jos on samanlaista vaivaa?
Joo rennie (hyi, ajatuskin tekee jo pahaa 🤣) ja Gaviscon on toinen hyvä reseptivapaa. Ja jos on pahana niin omeprazolia saa reseptillä. Tuttu on vaiva, koko raskauden kestänyt itellä yleensä 😤 nukuin aiemmissa sitten myös pitkään kahdella tyynyllä tai vastaavalla virityksellä, se helpotti mulla iltaisin kun sai yläkroppaa ylemmäs.
 
Onko kellään muulla ripulia? 🫣 mietin ihan että liittyykö raskauteen, mutta painottuu aamupäiviin ja ollut tässä nyt muutaman päivän putkeen jo. Ei johdu siis mistään mitä olen syönyt ja kipeä en ole. En keksi muuta selitystä.🤷‍♀️
Mulla oli samaa "vaivaa" tai oiretta nykyistä taaperoa odottaessa. Istukka oli ylhäällä takana ja siten kiihdytti kai sijainnillaan myös suolen toimintaa.
Pari päivää sitten alkoi jäätävä närästys. Täytyy varmaan hakea rennietä, vai miten muut olette helpottaneet oloanne jos on samanlaista vaivaa?
Käsittääkseni Rennie on varsinainen maustettu magnesium-pommi. Mulla auttoi viime raskaudessa Diasporal magnesium rakeet. Pussillinen suuhun illoin aamuin ja o'laa poistui sekä levottomat jalat että närästys. Joskus otin extra pussillisen myös päivällä...
 
Joo rennie (hyi, ajatuskin tekee jo pahaa 🤣) ja Gaviscon on toinen hyvä reseptivapaa. Ja jos on pahana niin omeprazolia saa reseptillä. Tuttu on vaiva, koko raskauden kestänyt itellä yleensä 😤 nukuin aiemmissa sitten myös pitkään kahdella tyynyllä tai vastaavalla virityksellä, se helpotti mulla iltaisin kun sai yläkroppaa ylemmäs.
Tuota omeprazolia saa myös ilman reseptiä 😊 Juuri jouduin meinaan hakemaan 🤭😁
 
Tännekin on alkanut rantautua huono olo 🤢 pari päivää ollut vain iltaisin, nyt tuntuu jo aamusta. Kamalinta että ihan vesikin maistuu tosi pahalta 😫 tuntuu että tän helteen kanssa tarvis juoda hirveästi ja vesi ei kyllä nyt vaan maistu.
 
Mulla kans pelkän veden juominen tekee pahan olon. Ei edes maistu pahalta, mutta alkaa velloa mahassa. Olen sitten ratkaissut asian kuplavedellä. Joko soda streamista kotona tai muualla sokeritonta vissyä. Nyt tuntuu myös ettei passaa yhtään päästää nälkää tulemaan kun alkaa öklöttää.
 
Mulla kans pelkän veden juominen tekee pahan olon. Ei edes maistu pahalta, mutta alkaa velloa mahassa. Olen sitten ratkaissut asian kuplavedellä. Joko soda streamista kotona tai muualla sokeritonta vissyä. Nyt tuntuu myös ettei passaa yhtään päästää nälkää tulemaan kun alkaa öklöttää.
Jep, piti jo ostaa suolakeksejä että saa niitä nakertaa välillä, niin pysyy helpompana olo.

Mites muilla toi turvotus? Musta tuntuu että sormet on jo turvoksissa, osansa keleillä varmasti. Mikähän tähän auttaisi, onko kokemusta? Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut tosi siedettävää tää, sormuksiakin on pystynyt pitämään lähes loppuun saakka, mutta nyt tekee kyllä vuodenaika varmasti osansa.
 
Oireet ovat palanneet 😂 Eilisen paniikki osoittautui siis turhaksi, nyt jopa vähän harmittaa etten osannut eilen yhtään nauttia siitä, että oli parempi olo. Noh, en kyllä lupaa olla panikoitumatta vielä uudestaankin 😅
 
Jep, piti jo ostaa suolakeksejä että saa niitä nakertaa välillä, niin pysyy helpompana olo.

Mites muilla toi turvotus? Musta tuntuu että sormet on jo turvoksissa, osansa keleillä varmasti. Mikähän tähän auttaisi, onko kokemusta? Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut tosi siedettävää tää, sormuksiakin on pystynyt pitämään lähes loppuun saakka, mutta nyt tekee kyllä vuodenaika varmasti osansa.
Jalkoja turvotti selkeästi alkuviikosta, nyt tuntuu taas normaalilta kun ulkolämpötila on leppeät 15 astetta. Mulla alaraajojen turvotukseen helteillä auttaa kun liikuskelee ja tietty juo.
 
Oireet ovat palanneet 😂 Eilisen paniikki osoittautui siis turhaksi, nyt jopa vähän harmittaa etten osannut eilen yhtään nauttia siitä, että oli parempi olo. Noh, en kyllä lupaa olla panikoitumatta vielä uudestaankin 😅
Kyllähän ne oireet usein aaltoilee ja oireettomatkin päivät on tavallisia, mutta helposti sitä silti panikoi. Mä ainakin tunnun nyt panikoivan niin oireita kuin oireettomuuttakin, vaikka vähän orastavat pahoinvoinnit tuo toivoa, kun viimeksi ei ollut oikein mitään oiretta. Silti edelleen vaikeaa luottaa.
 
Tietääkö kukaan saako somacia käyttää raskaana? 🤔 Mulla on nyt pahoinvointi hellittänyt (onneksi), mutta sen tilalla kaikki mitä syön kerää ilmaa ja röyhtäilen kokoajan. Samaa vaivaa ollut jo IBDn puolesta ja siihen on auttanut somac. Maanantaina on ensimmäinen neuvolakäynti ja kysyn asiasta siellä, mutta ajattelin jos täällä on jollain kokemusta/tietoa 😊
 
Tietääkö kukaan saako somacia käyttää raskaana? 🤔 Mulla on nyt pahoinvointi hellittänyt (onneksi), mutta sen tilalla kaikki mitä syön kerää ilmaa ja röyhtäilen kokoajan. Samaa vaivaa ollut jo IBDn puolesta ja siihen on auttanut somac. Maanantaina on ensimmäinen neuvolakäynti ja kysyn asiasta siellä, mutta ajattelin jos täällä on jollain kokemusta/tietoa 😊
Jos ei täältä löydy tietoa niin kannattaa kysyä teratologisesta! Jos siis ei oo vielä tuttu niin täältä löytyy:
 
Hei, kiitti kun ootte suositelleet ilmeisen toimivia närästysapuja! Täytyy varmaan itsekin harkita jonkin muun hankkimista rennien tilalle, hyvä tietää noista reseptivapaista raskauteen sopivista. 🙏
 
Täytyy sanoa, että nämä oireet aiheuttaa kyllä kamalasti päänvaivaa, joko niitä oli tai ei 😅 Mulla on tänään ollut huomattavasti vähemmän turvotusta ja muutenkin ns. "normaalimpi" olo. Ja heti tietysti mieli menee synkkiin nurkkiin koluamaan 😱 Vaikka ymmärtääkseni se kuuluu asiaan, että turvotus laskee jossain vaiheessa 🤔😀 Ja muutenkin oireiden vaihtelu.
 
Täytyy sanoa, että nämä oireet aiheuttaa kyllä kamalasti päänvaivaa, joko niitä oli tai ei 😅 Mulla on tänään ollut huomattavasti vähemmän turvotusta ja muutenkin ns. "normaalimpi" olo. Ja heti tietysti mieli menee synkkiin nurkkiin koluamaan 😱 Vaikka ymmärtääkseni se kuuluu asiaan, että turvotus laskee jossain vaiheessa 🤔😀 Ja muutenkin oireiden vaihtelu.
Juuri noin, eli oireiden vaihtelu kuuluu raskauteen, valitettavasti!
Joku viisas oli järkeillyt sen olevan kehon tapa totuttaa tulevaa äitiä vauvan mukanaan tuomiin moniin arjen eripäivirn välisiin muutoksiin!
Turvotus kyllä laskee, keskimäärin viimeistään sen noin 9 kk:dem päästä 🤣
 
Turvotus palannut ja aamusta asti maha sen näköinen kuin olisi rv 25+ eikä 10+ 😂. Onneksi tuli hupparikelit ja puhelinta pidän hupparin etutaskussa lisänä hämäämässä😂. Toki ummetus lisää tukalaa oloa ja turvotusta entisestään. Pitänee taas juoda pegorionia🤢
 
Takaisin
Top