Oireet

Nyt on alkanut taas päivittäiset juilimiset kohdun seudulla, mut tuntuu kyllä ihan kohdun kasvukivuilta 👍🏻 Nyt 9+1 ❤️
Välillä vaan jomottaa ihan kunnolla, mut ku ei ole vuotoja yms. niin en viitsi huolestua ainakaan 👍🏻

Mulla vaan väsymys ja rintojen voimakas qrkuus. Ei juuri mitään muuta 😔
Viikkoja nyt 6+1.
Ootan kovasti pahoinvointia mutta sitä oli vaan plussauksen aikoihin ja nyt se on loppunut kokonaan.
Tuntuu että se pahoinvointi ois se merkki itselle, että vatsassa on kaikki kunnossa 🫄❤️

Närästys on kyllä paha, en yhtään odota sitä kun mahan kasvaessa närästyy pahenee kovasti, varsinkin makuuasennossa 🫠

Okei pahoinvointi on tänään uudella levelillä, oksettaa kokoajan.. Myös semmonen outo aivosumu tullut että unohtelen asioita, kuten maidon pöydälle.. tuttua 😆 salillaki tuli lopussa paha olo ja mietin että johtuko liian raskaasta tekemisestä vai raskaudesta 🤣

Mulla tänään parempi olo 🙏 välillä vihlaisee pikaisesti alapäästä, kaippa jotain kasvukipuja?

Muokattu viimeksi:
Mulla on pysynyt oireet vieläkin aika mietoina. Alussa se vähän jännitti, mutta jos nyt on huomenna ultrassa vielä kaikki ok, niin voi olla ihan tyytyväinen tähän oireettomuuteen 😁

Tosin vähän on huono olo kasvanut. Muutama päivä ollut vähän etova olo melkein koko ajan. Varsinkin jos ei ole syönyt. Mutta aika helppo olo verrattuna moneen muuhun täällä.

Miulla on ollut aivan hirveä olo nyt 4 päivää. Mennyt sikiöasennossa sohvalla maaten. Yököttää ja oon parikertaa oksentanut. Tuntuu, että järki lähtee. En jaksaisi yhtään enää tätä pahaa oloa. Ja kun tätä saattaa vielä kestää 8 vk😭

Tänään tuntu vähän kipeemmin hetkellisesti alavatsassa ja pyykkiä kuivumaan laittaessani alko pitkä seisominen vähän heikottaa 🙈 pitäis muistaa veden ohella juoda myös elektrolyyttijuomaa tai ottaa lisäsuolaa, jos se johtuukin siitä, kun oon juonu vaan vettä, mehua ja maitoa.. Oon yrittänyt nyt vaihtaa ruokajuomaksi maitoa, kun muuten ei oikeen taida kalsiumin saanti täyttyä. Välillä edelleen valtaa epäusko, että oonko mä oikeesti raskaana 🥹

Mulla kans tosi iisiä tähän asti.
Vointi hyvä toistaiseksi, eli toivotaan nyt hyviä uutisia siellä ultrassa ens viikonloppuna. Ainoastaan väsymys painaa, nukun monesti päikkärit, ja nukkumaan meen illalla jo 21 pintaan 😁 lisäksi mua on tässäkin raskaudessa vähän rasittanut matalat verenpaineet, kuten molemmissa edellisissä raskauksissa. Saattaa välillä tulla heikko olo ja välillä silmissä sumenee jos ei ole syöny/juonu tarpeeks.

Täällä ollut tosi huono olo eilen ja tänään, huimaa ja heikottaa ja pahoinvointia säännöllisestä syömisestä huolimatta :sad-face: Toivottavasti pian helpottaa. Päivät on kyllä melko vaihtelevia, toissapäivänä oli tosi hyvä olo koko päivän, melkein unohdin että oon raskaana :rolling:

Täällä ollut tosi huono olo eilen ja tänään, huimaa ja heikottaa ja pahoinvointia säännöllisestä syömisestä huolimatta :sad-face: Toivottavasti pian helpottaa. Päivät on kyllä melko vaihtelevia, toissapäivänä oli tosi hyvä olo koko päivän, melkein unohdin että oon raskaana :rolling:

Mulla myös tosi vaihtelevaa ku välillä on muutamakin päivä helpompi ja sit iskee jäätävä olo 🤕

Joo noi menkkamaiset tuntemukset oli läsnä täälläkin noin rv5. Mut nää tämänhetkiset yökivut on ollut kyl ihan erilaatusia 🤷🏽‍♀

Ja mä yritän ajatella, et sit kun on eka kolmannes takana, nii voi huokasta.. mut luultavasti sitä keksii aina uuden asian, mistä stressata 😅🤣🤣
Mulla välillä oikealla puolella kovia repäsykipuja, mut selkeesti liittyy aivastamiseen yms. Oisko eilen vai toissapäivänä tullut kans sohvalla maatessa sellasta vihlovaa kipua mut meni kyl sit ohi🙂

Mulla sujui imetys oikein mainiosti tokan lapsen kanssa. Imetin häntä noin vuoden verran. Hyvin nousi maito heti synnytyksen jälkeen ja siitä jatkui sitten mutkattomasti. Itsellä tosi pienet rinnat, en tiedä vaikuttaako mitenkään 😀🤷‍♀️

Ensimmäisen kanssa taas oli ongelmia imetyksen kanssa, mutta se lähinnä johtui muista syistä… tytär jouduttiin käynnistämään kuukasi etuaikaan mun hepatogestoosin takia, ja siihen päälle sain verenmyrkytyksen synnytyksen yhteydessä ja jouduin sairaalavuoteeseen 10 pöiväksi jolloin imettäminen valitettavasti ei käynnistynyt kunnolla. 😓

Mutta jännä tuo miten kaikilla voi oireet kuitenkin olla niin erilaiset… mulla siis ei mitään rintatuntemuksia. Tosin ei myöskään menkkojen aikana koskaan. Ehkä joskus teininä 😅
Mäkin oon tällänen et tisseissä ei tunnu ollenkaan, mut huomaan et ovat nyt viikon sisällä keränneet massaa takasin mikä esikoisen imetyksen aikana lähti😆

Mulla on jo lähtökohtasesti pienet tissit, niin tässä miettinyt että kasvaisko ne kerrankin 🤣

Mulla on jo lähtökohtasesti pienet tissit, niin tässä miettinyt että kasvaisko ne kerrankin 🤣
Se voi olla että ainakin raskausajaksi🙈 mutta kaikilla tisseillä voi onnistua imettämään, se ei oo tissistä yleensä kiinni vaan on monta tekijää joihin ei myöskään voi vaikuttaa🤭

Se voi olla että ainakin raskausajaksi🙈 mutta kaikilla tisseillä voi onnistua imettämään, se ei oo tissistä yleensä kiinni vaan on monta tekijää joihin ei myöskään voi vaikuttaa🤭
Joo 😄 no kasvaa, jos kasvaa, en ota siitä stressiä 😇 just kunhan olis sit mahdollisuus imettää 🤭

Takaisin