Oireet

Se mikä musta on niin outoa on, että mulla ei oo ollenkaan tuntemuksia rinnoissa. 😮Mellein kaikki muut odottajat mainitsevat rinnoissa jotain tuntemuksia raskauduttuaan. Eikä mulla kahdessa edellisessäkään raskaudessa ollut mitään rintoihin liittyvää kipua tai tuntemuksia. 🤔

Ihan uteliaisuudesta saanko kysyä, ootko pystynyt aiemmin kuitenkin imettämään normaalisti?🤔
Juteltiin nimittäin juuri yhden kaverin kanssa asiasta kun valittelin rintakipuja ja hän totes, ettei oikein voi samaistua... Ja hänellä juuri ei sitten imetyskään oikein onnistunut🙊

Pohdin vain voiko näillä olla yhteys, vaikka toki jokainen on erilainen!
 
Tervetuloa mukaan!

Olen itsekkin miettinyt tiettyä oireettomuutta ja lieväoireisuutta. Mulla jokainen raskaus on ollut tosi erilainen. Mutta neuvolassakin sanottiin, että voi hyvin olla ettei rintatuntemuksia sun muita tule koska on jo edellisiä raskauksia takana. Edelleenkään ei tunnu yhtään mitään. Toki mulla oli ensimmäisessä raskaudessa hurjat tuntemukset.

Mulla siis myös kolmonen tulossa (viides raskaus), ja kunnon pahoinvointi alkoi tässä RV 8, vaikka jo ennen plussaa oli oireita.
Kiitos! 😊

olipa jännä kuulla, tuo mitä neuvolassa oli sanottu. Sillä oon itsekin miettinyt, että voikohan nuo edelliset raskaudet jotenkin vaikuttaa tuohon oireettomuuteen… jospa kroppa tunnistaa nuo hormoonit jo entuudestaan eikä reagoi yhtä voimakkaasti. 🙂🤷‍♀️ ihan omia mietiskelyjä… mutta kovasti odottelen varhaisultraa… tai jännään sitä… vielä hieman epätodellinen olo kun vointi on näin hyvä.

Ja ehkä tännekin iskee sitten tuo pahoinvointi rv 8 …. 🫣
 
Kiitos! 😊

olipa jännä kuulla, tuo mitä neuvolassa oli sanottu. Sillä oon itsekin miettinyt, että voikohan nuo edelliset raskaudet jotenkin vaikuttaa tuohon oireettomuuteen… jospa kroppa tunnistaa nuo hormoonit jo entuudestaan eikä reagoi yhtä voimakkaasti. 🙂🤷‍♀️ ihan omia mietiskelyjä… mutta kovasti odottelen varhaisultraa… tai jännään sitä… vielä hieman epätodellinen olo kun vointi on näin hyvä.

Ja ehkä tännekin iskee sitten tuo pahoinvointi rv 8 …. 🫣
Joo, eipä tuosta Th:n kommentista voi oikein tehdä sen suurempia johtopäätöksiä oireista, kun oli aika ympäripyöreästi ilmaistu. Toki kukaan ei pysty tulkitsemaan pelkistä sanoista miten toisen keho toimii raskausaikana, eli sinänsä ymmärrettävää. Mutta mahdollista kuitenkin, että edelliset raskaudet vaikuttavat.
 
Ihan uteliaisuudesta saanko kysyä, ootko pystynyt aiemmin kuitenkin imettämään normaalisti?🤔
Juteltiin nimittäin juuri yhden kaverin kanssa asiasta kun valittelin rintakipuja ja hän totes, ettei oikein voi samaistua... Ja hänellä juuri ei sitten imetyskään oikein onnistunut🙊

Pohdin vain voiko näillä olla yhteys, vaikka toki jokainen on erilainen!
Mulla sujui imetys oikein mainiosti tokan lapsen kanssa. Imetin häntä noin vuoden verran. Hyvin nousi maito heti synnytyksen jälkeen ja siitä jatkui sitten mutkattomasti. Itsellä tosi pienet rinnat, en tiedä vaikuttaako mitenkään 😀🤷‍♀️

Ensimmäisen kanssa taas oli ongelmia imetyksen kanssa, mutta se lähinnä johtui muista syistä… tytär jouduttiin käynnistämään kuukasi etuaikaan mun hepatogestoosin takia, ja siihen päälle sain verenmyrkytyksen synnytyksen yhteydessä ja jouduin sairaalavuoteeseen 10 pöiväksi jolloin imettäminen valitettavasti ei käynnistynyt kunnolla. 😓

Mutta jännä tuo miten kaikilla voi oireet kuitenkin olla niin erilaiset… mulla siis ei mitään rintatuntemuksia. Tosin ei myöskään menkkojen aikana koskaan. Ehkä joskus teininä 😅
 
Mutta jännä tuo miten kaikilla voi oireet kuitenkin olla niin erilaiset… mulla siis ei mitään rintatuntemuksia. Tosin ei myöskään menkkojen aikana koskaan. Ehkä joskus teininä 😅
Joo, ei muuten mullakaan ole menkkojen aikana ollut varmaan koskaan, vaikka PMS-oireita kyllä muuten löytyy vaikka muille jaettavaksi. Voisikohan olla joku yhteys tässä, ettei tosiaan ekan raskauden jälkeen ole tullut mitään tuntemuksia rintojen kohdalle 🤔
 
Joo, ei muuten mullakaan ole menkkojen aikana ollut varmaan koskaan, vaikka PMS-oireita kyllä muuten löytyy vaikka muille jaettavaksi. Voisikohan olla joku yhteys tässä, ettei tosiaan ekan raskauden jälkeen ole tullut mitään tuntemuksia rintojen kohdalle 🤔
Voi hyvinkin olla just noin… 👍🏻
 
Mulla ollut nyt pari päivää enempi huono olo. Sama ku 2vkoa sit (tai nyt ei ehkä niin paha). Oisko nää jotain harppauksia hcg arvoissa 🤔
 
Miten toi hcg, nouseeko se koko raskauden ajan, pysyykö jollain tietyllä tasolla vai lähteekö laskemaankin jossain vaiheessa? 🧐
 
Miten toi hcg, nouseeko se koko raskauden ajan, pysyykö jollain tietyllä tasolla vai lähteekö laskemaankin jossain vaiheessa? 🧐
Täällä vau.fi sivustolla on jossain HCG-arvo taulukko, en vain muista missä... Kannattaa se etsiä ja siitä kurkata... antaa selkeästi näkymää miten se arvo keskimäärin käyttäytyy (nousee). Monikkoraskauksissa arvot ovat suurempia kuin yhden odottajilla.
 
Kiitos! Eli ilmeisesti vähitellen 12-viikon jälkeen taas laskee. Melkosia lukemia tuohon ei raskaana -tilanteeseen verrattuna, ei oo kumma vaikka välillä jotain oireita tuntuis 🤭
 
Esikoisesta on nyt menossa ilmeisesti 4+5 ja ennen menkkojen oletettua alkupäivää mulla oli jo pari päivää ennen ainakin sellasia menkkamaisia kipuja, mutta ei verta ja sitä oli useempi päivä myös oletetun alkupäivän jälkeen. Se oli mulla ensimmäinen kellonsoitto siitä, että nyt tais tärpätä 😄 tissit ollut kipeet jo puolesta välistä kiertoa, mutta se on mulle normaalia menkkakierron mukaan tapahtuvaa, joten ei ollut mulle sellainen merkki raskaudesta. Mut sitten ollu kummallista hikoilua, flunssa iski oikeen kunnolla tällä viikolla päälle, lämmönnousua/palelua ilman kunnon kuumetta ja just aloin katteleen kelloa, et viimesen viikon on ollut selkeesti havaittavissa myös leposykkeen nousua ainakin. Plussasin keskiviikkona ekan kerran ja eilen tein uuden plussan 😇 väsymystä ja huonosti nukuttuja öitä! Mä niin toivon, että se paha olo ei saavuta mua 🫥

Ai niin, mä näin viime viikolla unta, että mä pidin vauvaa sylissä ja hymyilin! Olisko tämäkin ollut jo joku enne ennen plussaa 🙈 En oo ikinä aiemmin nähny mitään vauvaunia.
(puolison mummukin näki jo jotain enneunia pienistä askelista pari kuukautta aiemmin)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt pahoinvointi alkanut viimeviikolla eli rv 8. Muutaman kerran tullut vartin kestävä tosi huono olo ku oon miettiny että oksennanko, mutta en oo oksentanut. Sit etovaa oloa 1-6h päivässä. Vielä kuitenkin sanoisin lieväksi. Voi tulla mihin aikaan vaan päivästä. Sitten huomaa kans että pitää syödä tosi säännöllisesti, ku tulee liian nälkä niin tulee huono olo. Sama jos syö liian vähän kerralla, tulee huono olo. Pitää siis syödä ihan täyteen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Oireet tuntuu vähän hiipuvan, vähemmän pahoinvointia tosin vessassa saa edellee ravailla aika tiheesti. Jännittää kovasti, kasvaako siellä kuitenkaan mitään. Hankalaa aikaa.
Mulla vähän sama.. se järkky huono olo loppu mitä vielä alkuviikosta oli, mutta toisaalta oireet on aaltoillu ennenki. Tsemppiä myös sinne, et oo ainut ❤️
 
Oireet tuntuu vähän hiipuvan, vähemmän pahoinvointia tosin vessassa saa edellee ravailla aika tiheesti. Jännittää kovasti, kasvaako siellä kuitenkaan mitään. Hankalaa aikaa.
Mulla on tähän mennessä rv 5 ollut selkeästi eniten oireita, ja todistettavasti oli rv 7 kohdussa sydämensyke niin ei niistä oireista voi välttämättä päätellä :Yellow Heart:
 
Nälkä on kyllä kummallinen asia. Sen jotenkin tuntee vasta sitten, kun on oikeesti nälkä jo melkeen sen partaalla, että tulee paha olo. Mulle siis on ollut tyypillistä normaalistikin sitä, että jos nälkä menee liian pitkälle niin siitä tulee paha olo, mutta nyt se tuntuu vähän eriltä. Ja sitten vaikka syöt niin hetken päästä tuntuu taas nälkä? Söin vähän normaalia isomman annoksenkin ja silti. En viittis koko aikaa myöskään olla mussuttamassa jotain 😅 tänään varmaan kellon vaihdon takia aamupala venyi, niin mietin jo, että nytkö se aamupahoinvointi alkaa, mut toivottavasti ei!
 
Takaisin
Top