Oireet

Mulla edelleen tää öllö olo alkaa aika tarkasti joka ilta klo.19 ja kestää siitä sen 3-4h 😖 ..toisin sanoen makaan pimeässä huoneessa, vaikka ei nukuta. Uni tulee yleensä vasta klo.23-24... 😶

Välillä epäillyttää, että voiko tää etova olo oikeesti hävitä ekan kolmanneksen jälkeen, ku tuntuu et tää on tullu jäädäkseen 🥴 ...ei muista enää miltä tuntuu normaali olo vatsassa/kurkussa tai kun ei tunnu miltään.
 
Mun kaverilla paha olo kestänyt rv30 asti, toivottavasti muilla lyhyemmin 😵
 
Nyt on lähipäivinä meinannut oksu tulla hampaiden pesun yhteydessä 😵

Jotain lievää kipua tuntui kohdun suulla tai jossain tuolla 🤔

Näkyyköhän siinä pissatestissä myös hiivat tmv, kun tuntuu että välillä haisee alhaalla 🤔😵
 
Siis mua ärsyttää niin paljon, kun mä heräilen öisin jatkuvasti ja nukun niin levottomasti 🙄 mulla on painopeittokin käytössä, mutta ei auta näköjään tällä hetkellä.. Ja sen lisäks jossain kohtaa herätessä tuntu sellasta lievää pahaa oloa, että mietin jo nytkö se alkaa. Nyt herätessä kuitenkin se on jo melkein normalisoitunut. 🙏🏻
 
Siis mua ärsyttää niin paljon, kun mä heräilen öisin jatkuvasti ja nukun niin levottomasti 🙄 mulla on painopeittokin käytössä, mutta ei auta näköjään tällä hetkellä.. Ja sen lisäks jossain kohtaa herätessä tuntu sellasta lievää pahaa oloa, että mietin jo nytkö se alkaa. Nyt herätessä kuitenkin se on jo melkein normalisoitunut. 🙏🏻
Hyvin tuttuja oireita. Herään aamuyöstä ja välillä on vaikea saada unen päästä kiinni, joten jään sitten pyörimään. Nukahtaminen on myös välillä ollut todella haastavaa kun en löydä hyvää asentoa, sekä saatan olla pahoinvoiva. Toivon, että toisella kolmanneksella nukkuisi vähän paremmin..
 
Nyt on lähipäivinä meinannut oksu tulla hampaiden pesun yhteydessä 😵

Jotain lievää kipua tuntui kohdun suulla tai jossain tuolla 🤔

Näkyyköhän siinä pissatestissä myös hiivat tmv, kun tuntuu että välillä haisee alhaalla 🤔😵
Mä en ole varma näkyykö hiiva pissatestissä, kun siinä nimenomaan on tarkkaa se alapesu, ettei tule mitään ylimääräisiä bakteereja sekaan.

Voithan pyytää neuvolasta lähetettä labraan bakteerivaginoosinäytettä varten? Mä sain sen jossain raskaudessa kun oli niin kuivat limakalvot ja kutitti, mutta oli onneksi väärä hälytys. Näkyisköhän hiiva samalla näytteellä vai onkohan joku oma näyte jonka myös saisi sitä kautta 🤔
 
Mä en ole varma näkyykö hiiva pissatestissä, kun siinä nimenomaan on tarkkaa se alapesu, ettei tule mitään ylimääräisiä bakteereja sekaan.

Voithan pyytää neuvolasta lähetettä labraan bakteerivaginoosinäytettä varten? Mä sain sen jossain raskaudessa kun oli niin kuivat limakalvot ja kutitti, mutta oli onneksi väärä hälytys. Näkyisköhän hiiva samalla näytteellä vai onkohan joku oma näyte jonka myös saisi sitä kautta 🤔

Juu katsotaan jos jatkuu, ehkä pitää vaan vielä useemmin vaihtaa alushousuja ja peseytyä kun valkovuoto kuitenkin runsaampaa 😬 vaikka olen kyllä päivittäin niin tehnyt yleensä
 
Juu katsotaan jos jatkuu, ehkä pitää vaan vielä useemmin vaihtaa alushousuja ja peseytyä kun valkovuoto kuitenkin runsaampaa 😬 vaikka olen kyllä päivittäin niin tehnyt yleensä

Jos alapää haisee, ei kannata jäädä seurailemaan, vaan soittaa en tiiä onko neuvola vai terveyskeskus nyt oikea paikka 🤔👍🏻
 
Jos alapää haisee, ei kannata jäädä seurailemaan, vaan soittaa en tiiä onko neuvola vai terveyskeskus nyt oikea paikka 🤔👍🏻
Veikkasin että neuvolasta saa helpommin lähetteen kun kuitenkin on jo kontakti sinne ja raskaus on todettu :smiling-eyes:
 
Joo jos haisisi erikoiselle kalalle tmv mut ei tää kai niin outo ole.. eikä koko ajan.. täytyy seurailla 😬
 
Joo jos haisisi erikoiselle kalalle tmv mut ei tää kai niin outo ole.. eikä koko ajan.. täytyy seurailla 😬
Vaikea sanoa, voikohan myös olla joku ph-arvon tilapäinen häiriö, jonka raskaus on aiheuttanut. Mulla muuten lähti ne oireet sitten pois karpalokapseleilla ja intiimiöljyllä jotka hain apteekista, kun labroissa ei ollut mitään vikaa.
 
Ymmärrän tosi hyvin että kaikki skenaariot lähti juoksemaan mielessä. Me pidetään peukkuja täällä ❤️

Mulla ollut nyt vähän samoja fiiliksiä, kun sairastuttiin puolison kanssa kunnon vatsatautiin. Mä heräsin tossa pari yötä sitten oksentamaan tunnin välein vaikka ei ollut mitään oksennettavaa. Nyt mulla on varmaan joku vatsalihas tms. ottanut vasemmalta osumaa tästä oksentamisesta ja tuntuu vähän ikävältä. Toivon todellakin, että se on vain vatsalihas tai vastaava eikä mitään tähän raskauteen liittyvää. (Jännä puhua raskaudesta, kun ei ole nähnyt kai kuullut mitään elämää vielä tuolta kohdusta🙈.)
 
Hauska kun täällä joku sanoin et aivastelee, mä aivastelin koko viime viikonlopun aivan holtittomasti, mut ei tullu mieleen et vois johtuu raskaudesta!

Mulla ollu jatkuva etova olo 6. viikosta lähtien, nyt 10. viikko ja en yhtään jaksais tätä enää.. Mä oon ennen juonu vettä paljon, mut nyt vesikin etoo! Se vähän huolestuttaa. Oisko tähän kellään vinkkiä? Kahvia en myöskään pysty juomaan tippaakaan, mut sehän on vaan ihan hyvä.

En oo oksentanu kertakaan, et se on vaan tätä jatkuvaa etovaa oloa. Välillä joistain hajuista tai hampaiden pesusta meinaa tulla oksennus, mut se on vaa sellasta yökkäilyä.
 
Hauska kun täällä joku sanoin et aivastelee, mä aivastelin koko viime viikonlopun aivan holtittomasti, mut ei tullu mieleen et vois johtuu raskaudesta!

Mulla ollu jatkuva etova olo 6. viikosta lähtien, nyt 10. viikko ja en yhtään jaksais tätä enää.. Mä oon ennen juonu vettä paljon, mut nyt vesikin etoo! Se vähän huolestuttaa. Oisko tähän kellään vinkkiä? Kahvia en myöskään pysty juomaan tippaakaan, mut sehän on vaan ihan hyvä.

En oo oksentanu kertakaan, et se on vaan tätä jatkuvaa etovaa oloa. Välillä joistain hajuista tai hampaiden pesusta meinaa tulla oksennus, mut se on vaa sellasta yökkäilyä.
Toivottavasti etova olo helpottaa pian! Tuosta juomisesta tuli mieleen, että itselläni auttoi aikoinaan aikaisemmassa raskaudessa maustaa vesiä hieman. Kokeilin laittaa esimerkiksi limen- tai sitruunaviipaleita veteen, jotta saisin hieman makua siihen ja meni helpommin alas. Tosin ymmärrän, että jotain toista tämä saattaa ällöttää enemmän kun normaali kraanavesi. Jos hiilihapotetut vedet/kivennäisvedet menee alas, niin niitä olen nyt itse juonut tässä alkuraskaudessa. Ei ehkä paras valinta hammaskiilteen kannalta. Ei kyllä sen puoleen ole oksentelukaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta tässä alkuraskaudessa (tai niin kauan kun on huonovointinen) on hyvä olla armollinen itselleen ja juoda sekä syödä sellaista, joka menee alas. Keho tarvitsee energiaa. Ruokavalio palautuu kyllä normaaliksi ajan kanssa :thumbs-up:

Tsemppiä alkuraskauden olotiloihin!
 
Takaisin
Top