Oireet

Mullakin pienet ja hyvin imetin 1,5v 😃 toki ei taida koosta kiinni se olla. Ja muistelisin että vasta suht loppuraskaudessa olisi kasvaneet, ei mitenkään huimasti🤔 mutta en myöskään ehtinyt huomaamaan että olisi tyhjät littanat. Pieneni kyllä kai imetyksen jälkeen vai jo silloin kun imetys alkoi olemaan vähäistä.

Mulla on melko isot ja yksi syy tolle lässähtämiselle taitaa olla maidon ylituotanto, jota on ollut kummankin lapsen imetyksen kohdalla. Loppuraskaudessa ja maidon nousun aikaan olivat aivan hirveän kokoiset ja maitoa suihkusi joka paikkaan. Ei siis haittaa että pienenivät hieman, mutta muoto voisi mielellään muuttua normaalimmaksi. Tosin imetyksen lopetuksesta ei ole vielä kauaa, joten maidontuotanto on vielä käynnissä. No loppujen lopuksi nämä on ihan pikkujuttuja miltä ne näyttävät. Keho käy läpi isoja muutoksia, joskus myös pysyviä. Kaksi pitkähköä, 1v9kk ja 1v5kk imetystä taustalla palvelivat vauvoja/taaperoita niin kauan kun itse halusivat.

Välikysymys tähän väliin, haistaako kukaan muu omia valkovuotojaan ja ylipäätään alakerran hajua esim. vessakäynnin yhteydessä voimakkaasti?🌚 Mä jotenkin tunnun olevan tosi tietoinen siitä hajusta mikä tulee, vaikka pidänkin hygieniasta huolta. Haju ei sinällään ole mikään paha tai "kalamainen", mutta erittäin turhauttavaa😅

Välikysymys tähän väliin, haistaako kukaan muu omia valkovuotojaan ja ylipäätään alakerran hajua esim. vessakäynnin yhteydessä voimakkaasti?🌚 Mä jotenkin tunnun olevan tosi tietoinen siitä hajusta mikä tulee, vaikka pidänkin hygieniasta huolta. Haju ei sinällään ole mikään paha tai "kalamainen", mutta erittäin turhauttavaa😅
En tiedä välttämättä voimakkaasti, mutta haistan aina välillä joo 😅

Mulla haisi pahemmalta synnytyksen ja raskauden välissä, mutta nyt taas ei paljon miltään 😄 en tiedä oliko ennen raskautta niin kuivat paikat vai mitä 😮

Mulla on melko isot ja yksi syy tolle lässähtämiselle taitaa olla maidon ylituotanto, jota on ollut kummankin lapsen imetyksen kohdalla. Loppuraskaudessa ja maidon nousun aikaan olivat aivan hirveän kokoiset ja maitoa suihkusi joka paikkaan. Ei siis haittaa että pienenivät hieman, mutta muoto voisi mielellään muuttua normaalimmaksi. Tosin imetyksen lopetuksesta ei ole vielä kauaa, joten maidontuotanto on vielä käynnissä. No loppujen lopuksi nämä on ihan pikkujuttuja miltä ne näyttävät. Keho käy läpi isoja muutoksia, joskus myös pysyviä. Kaksi pitkähköä, 1v9kk ja 1v5kk imetystä taustalla palvelivat vauvoja/taaperoita niin kauan kun itse halusivat.
Mulla oli tää sama, ja varmaan paljon just rasvaa. Maitoa tuli ja tursus joka paikkaan heti alusta ja ehdotettiin luovutusta, mut sit ajattelin et sit se tilanne ei varsinkaan ikinä rauhotu😆 sit loppua kohti kaikki rasva olikin lähtenyt maidon tieltä ja pelkät nahkapussit jäi tilalle 😂

Täällä on (9+1) oireet kyllä olleet tosi vaihtelevia. Eilen kävin aamulla varhaisultrassa, kun viikonlopun yli olo oli mielestäni liian hyvä ja alkoi mietityttää. No, tänään tuntuu suorastaan koomiselta, että olen aiheesta huolehtinut, kun olo on ollut huonompi kuin kertaakaan tähän mennessä. Jos olis ollut sellainen paikka, että se olis ollut mahdollista, olisin varmasti oksentanut jo monta kertaa, mutta koska oli pakko olla liikkeessä, niin oon vaan syvähengitellyt tuota kylmää ilmaa ja jotenkin selvinnyt ilman. Nyt illalla kylmä vesimeloni maistuu ja auttaa vähän. Tämä närästyksen ja kuvotuksen yhdistelmä on kyllä todella raskas, huh.

Muuten viime päivinä on tullut mukaan liitoskipuja ja jomotteluita nivusiin ja kohdun seudulle, mutta ei mitään kovin kummoisia onneksi. Palelu on myös jokapäiväinen kumppani ja pahenee aina iltaa kohden. Lisäksi nenä on ollut tukossa ihan raskauden alusta asti ja nyt allergiakausi tuntuu buustaavan sitä entisestään.

Mä huomasin tossa yristysvaiheessa et seksin jälkeen seuraavana aamuna oli vähän runsaampaa ja haisevaa vuotoa, toki varmaan siitä johtui että emätin puhdistaa itse itseään. Jotenkin, kun ei viitsinyt ihan kaivamalla kaivaen puhdistaa alapäätä heti, että joku siittiö jäisi kiinni😆 toki pienet alapesut oli ihan pakko tehdä.

Täällä on (9+1) oireet kyllä olleet tosi vaihtelevia. Eilen kävin aamulla varhaisultrassa, kun viikonlopun yli olo oli mielestäni liian hyvä ja alkoi mietityttää. No, tänään tuntuu suorastaan koomiselta, että olen aiheesta huolehtinut, kun olo on ollut huonompi kuin kertaakaan tähän mennessä. Jos olis ollut sellainen paikka, että se olis ollut mahdollista, olisin varmasti oksentanut jo monta kertaa, mutta koska oli pakko olla liikkeessä, niin oon vaan syvähengitellyt tuota kylmää ilmaa ja jotenkin selvinnyt ilman. Nyt illalla kylmä vesimeloni maistuu ja auttaa vähän. Tämä närästyksen ja kuvotuksen yhdistelmä on kyllä todella raskas, huh.

Muuten viime päivinä on tullut mukaan liitoskipuja ja jomotteluita nivusiin ja kohdun seudulle, mutta ei mitään kovin kummoisia onneksi. Palelu on myös jokapäiväinen kumppani ja pahenee aina iltaa kohden. Lisäksi nenä on ollut tukossa ihan raskauden alusta asti ja nyt allergiakausi tuntuu buustaavan sitä entisestään.
Mulla on kans nyt muutamana päivänä toi vesimeloni helpottanut hetkeksi oloa 😍 huomenna täytyy taas mennä melonikaupoille😂 jospa nää oireet tästä helpottuu, kun raskaus etenee😇 päivät tuntuu pitkiltä mut viikot menee suht nopeesti 🙏

Mä oon nyt vaan onnistunut saamaan jonkun hiivatin flunssan tähän. Nukkunut viime yönä ehkä tunnin kun niin nenä niin tukossa ja päätä särkee ja silmiä kutiaa ja olo kauhea. Myös Oura hälytti yön jälkeen että syke erityisen korkea, ja mikä pahinta, niin kehon lämpö oli tippunut normaalia matalammaksi… kun lämmöt koko raskauden aikana tähän saakka pysyny korkeella.

Ja mulla alkoi nyt kauhea huoli. Huoli, että miten raskauden käy jos on meneillään kauhea flunssa… ja jos ei saa ollenkaan nukuttua… sanotaan moneen yöhön peräkkäin, ja kehon lämpökin laskee tämän seurauksena. 😓
Alkuraskaushan on just tätä kaikkein kriittisintä aikaa. Huomenna tulee rv 6+6. Onko kellään samantyyppisiä huolia ollut? Ja pitäisikö tällaisessa tilanteessa olla huolestunut?

Mä oon nyt vaan onnistunut saamaan jonkun hiivatin flunssan tähän. Nukkunut viime yönä ehkä tunnin kun niin nenä niin tukossa ja päätä särkee ja silmiä kutiaa ja olo kauhea. Myös Oura hälytti yön jälkeen että syke erityisen korkea, ja mikä pahinta, niin kehon lämpö oli tippunut normaalia matalammaksi… kun lämmöt koko raskauden aikana tähän saakka pysyny korkeella.

Ja mulla alkoi nyt kauhea huoli. Huoli, että miten raskauden käy jos on meneillään kauhea flunssa… ja jos ei saa ollenkaan nukuttua… sanotaan moneen yöhön peräkkäin, ja kehon lämpökin laskee tämän seurauksena. 😓
Alkuraskaushan on just tätä kaikkein kriittisintä aikaa. Huomenna tulee rv 6+6. Onko kellään samantyyppisiä huolia ollut? Ja pitäisikö tällaisessa tilanteessa olla huolestunut?

Mulla oli pieni flunssa tossa pari vkoa sit, just joku 7+1 ja kesti pahin pari päivää vaan. Sain kyllä nukuttua. Auttaako panadol tai nasolin? Niitä saa käyttää.. Tai sit nenäkannua. Eikä sulla voi olla siitepölyallergiaa?

Mulla oli pieni flunssa tossa pari vkoa sit, just joku 7+1 ja kesti pahin pari päivää vaan. Sain kyllä nukuttua. Auttaako panadol tai nasolin? Niitä saa käyttää.. Tai sit nenäkannua. Eikä sulla voi olla siitepölyallergiaa?
Mulla on Nasolin nyt otettu käyttöön ja se auttaa hyvin siihen tukkoisuuteen, mutta tähän yleisoloon… ja sitten tää unettomuus on tosi outoa, jotenkin kroppa on ylilierroksilla enkä saa unesta kiinni. Varmaan tämä huoli ruokkii unettomuutta ja alkaa yliajattelemaan kaiken. Ja se sitten yhdistettynä flunssaan (sekä siitepölyoireiluun)… huoh.

Tuntuu hyvältä, että löytyi tämä foorumi… saa purettua fiiliksiä. Kiitos muuten hyvistä vinkeistä. 🙏 Panadol on sitten seuraava jos ei tänä yönä tule nukuttua.

Mä oon vasta 5+3 ja mullakin on edelleen flunssaa... Pahin oli viime viikolla heti itse asiassa plussauksen jälkeen 🙄 en nukkunu kunnolla ja nenä oli ihan tukossa ja räkänen, lämmönnousua jne.. Nyt on onneks vaan vähän räkää. Sain kortisonipohjasen suihkeen ja allergialääkkeen hoidoksi. Kannattaa siis allergialääkekin testata just, jos se onkin allergiaperäistä! Ja Panadolia saa ottaa sen 3g/vrk, niin neuvolan th mulle sanoi 😇 tsemppiä!

Mä oon vasta 5+3 ja mullakin on edelleen flunssaa... Pahin oli viime viikolla heti itse asiassa plussauksen jälkeen 🙄 en nukkunu kunnolla ja nenä oli ihan tukossa ja räkänen, lämmönnousua jne.. Nyt on onneks vaan vähän räkää. Sain kortisonipohjasen suihkeen ja allergialääkkeen hoidoksi. Kannattaa siis allergialääkekin testata just, jos se onkin allergiaperäistä! Ja Panadolia saa ottaa sen 3g/vrk, niin neuvolan th mulle sanoi 😇 tsemppiä!
Ok 🙏 hyvä kuulla, että sun olo on nyt jo parempi. Nyt toivon, että tää oma flunssakin lähtis paranemaan päin. Ylihuomenna on varhaisultra, jonne todellakin toivon pääseväni. Sitä on nyt odoteltu parisen viikkoa ♥️

Ja hyvä kanssa tietää, että on neuvolankin puolesta ok ottaa tarvittaessa allergialääkkeitä tai pandolia näin alkuraskaudessa. Kiitos sinulle kans vinkeistä! 🤗

Mulla on ollut koko raskauden nenä ihan tukossa. Yleensä pahiten aamuisin yön jäljiltä, mutta nyt tuntuu, että on vähän jo pitkin päivää. Ei siis muuten ole flunssaa, mutta nenä on vaan tosi tukkoinen. Varmaan nyt tämä siitepölykausi vielä ruokkii tätä, että pahenee entisestään. Oon onneksi saanut nukuttua, mutta aamuisin on suu sit ihan kuiva ja kurkussa tuntuu, kun oon varmaan hengittänyt suun kautta aika paljon... Mies ei oo vielä valittanut kuorsaamisesta, mutta varmaan teen sitäkin, kun tilanne on tämä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä jatkuu ihan tosi huono olo. Onneksi pakastimessa on jäisiä marjoja, kylmää smoothieta saan menemään alas tässä sohvan nurkassa, missä koitan saada etätöitä tehdyksi. Toivon todella, että olo vähän taas tasaantuisi, tässä kyllä työt kasaantuu, kun on näin huono vointi, vaikka kuinka etänä voisi tehdä.

Väsymys on ihan kamala 😅 työpäivien jälkeen en jaksa tehdä mitään.
Nyt on tullut aamupahoinvointia, pitää mennä oksentamaan heti kun on saanut juotua vettä aamulla.
Lisäksi etovaa oloa 🤮 vaikea keksiä syömistä välillä kun ei mitään tee mieli.
Ja iltaisin turvottaa ihan järkyttävän paljon 🫄 ei mene enää toppiksien vetoketjukaan kiinni.
Ylihuomenna on varhaisultra ja se kyllä jännittää kovasti.
Pelottaa, ettei tuolla olekaan mitään odottamisen arvoista. Tuulimunaa nyt pelkään eniten 😔

Taas on huonompaa oloa ollut, onneksi pahimmat ajoittuu yleensä viikonlopulle 😄 kaupassa tuntui että meinaa laatta lentää

Edelleen vaan tissit kipeet ja mahan nippailuja/menkkakipumaisia tunteita välillä 🙏🏻 ja väsymystä kyllä havaittavissa. Eilen ostin sellasen lyhkäsen topin, että saa yöksi vähän tukea, kun kyljellään ollessaan hereillä tuntuu vähän kipua myös.

Niin ja nälkä tuntuu eri tavalla. Pitää syödä säännöllisesti ja vielä enemmän huomaa, että keho kertoo sen rytmin. Pahaa oloa ei vielä oo tullut paitsi just nälän yhteydessä lievänä, helpottaa heti, kun on syöny edes jotain.

Mut siis miten pahalta voi haista raaka jauheliha?! 😂 Yh.. Ja vielä ennen raskautta tuli syötyä satunnaisesti raakaa naudan jauhelihaa suolan kanssa 😅

Muokattu viimeksi:
Edelleen vaan tissit kipeet ja mahan nippailuja/menkkakipumaisia tunteita välillä 🙏🏻 ja väsymystä kyllä havaittavissa. Eilen ostin sellasen lyhkäsen topin, että saa yöksi vähän tukea, kun kyljellään ollessaan hereillä tuntuu vähän kipua myös.

Mut siis miten pahalta voi haista raaka jauheliha?! 😂 Yh.. Ja vielä ennen raskautta tuli syötyä satunnaisesti raakaa naudan jauhelihaa suolan kanssa 😅

Joo raaka broileri musta vielä kamalamman hajuista 🤢 Hyi ku alkaa ihan oksettaa ajatuskin 🤢😅
Mulle ei oo liha kauheesti nyt maistunu, mut kahtena iltana oon syöny nakkeja muusin kanssa ja yllättäen se olikin hyvää 😄

Its eksyin kaupassa kala/sushi tiskin läheisyyteen. Vaikka mulla ei ole ollut kovin huonoa oloa, niin en kyllä sinne jäänyt pitkäksi aikaa 😅

Kyllä tekee täälläkin tiukkaa olla kala/lihatiskien läheisyydessä. Tai valmistaa mitään kana/liharuokia. Varsinkin tuo mainittu raaka broileri haisee ihan pierulle :rolling: Leikkeleet myös pahanhajusia jos niitä on jääkaapissa :disappointed-face:🤢

Takaisin