Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kauheesti tekee muuten mieli syödä leipää! Tai hapankorppua. Tai varmaan mitä tahansa hiilaripitoista.. salaatti ei kauheesti nappaa..
:laughing025
Onko muilla samaa?

Täällä menee myös vettä kauheesti ja sais syödä aika usein ettei rupee etoo. Tosin välillä etoo vaikka ois syönytkin :confused: leipä on täällä myös maistunut, muuten menossa kausi ettei oikee maistuisi mikään:confused005 parina yönä herännyt pää märkänä vaikkei meillä nyt niin kuuma oo :hilarious: ja nyt sitte heräsinki jo tunti sitten eikä uni tuu:banghead: toivon vaan ettei näin aikaiseen alkais herääo_O

Tänään se etovuus sit alko... 5+4. Jestas.. vedän kakkosaamupalaksi eilisen pastan jämiä. Tuoremehu on jotenkin nyt tosi hyvä vaikka en normisti juo sitä ollenkaan. Nopeasti imeytyvä sokeri on varmaan se mitä se nyt palvelee. Onneksi mies juo mehua, niin sitä on kaapissa.
Tähän mennessä muuten ollu vaan pikku nippailua mahassa ja tissien kivistystä.

Mulla alkoi eilen illalla omituinen vihlonta alavatsassa ja on jatkunut hieman rauhallisempana nyt aamullakin. Tuntuu erityisesti liikkuessa. Vähän huolestuttaa, mutta samalla koitan rauhoitella itseäni, että kaikenlaiset tuntemukset kohdussa voivat olla ihan normaaleja sen aloittaessa kasvua...

Minulle tuli yks päivä ajatukseeni, että olenkohan minä raskaana. Ja ehkä viikko tai kaks aloin syömään enemmän kun oli jatkuva nälkä.
Kuukautiset eivät kerenneet olla myöhässä kun testin tein rv3+4 ja positiivinenhan se oli.

Siitä ehkä pari viikko eteenpäin ja pelästyin, että nytkö se tuli keskenmenoa kun tuli verta pyyhittäessä viikon ajan. Alkuun punaista ja lopuksi rusehtavaa. Mutta vuoto olikin todennäköisesti valekuukautiset.

Lisäksi olen saannut vaivakseni väsymyksen, välillä huono olo ja joudun jatkuvasti käymään pissillä, välillä myös yöllä kun herään.

Plussasin eilen.

Oireina ollut mm,
Itkuherkkyys, alavatsan jomotus ja painontunne, hampaita pestessä yököttää, älytön sushi-himo vaikken oo koskaan maistanut.. xD , unet selviä, kuuma-kylmä vaihtelu... aamuyöstä järkyttävä pissahätä.

takana muutama alkuraskauden keskenmeno, joten hieman tässä vielä varuillaan..

Muutama maininnutkin tosta, että on kylmä.. päivä vielä menee ihan ok, mutta iltapäivällä (kun rupee myös väsyttämään) oon aivan kalikkana. Onko siis raskausoire?
Jännitän tietty sitä, etten tulisi kipeäksi. Olin tuossa alkuun heti pari viikkoa kammo poskiontelotulehduksessa, joten ei ihan tuulesta temmattua. Sen takia olenkin ollut koko maaliskuun kotona, joten mieheltä olisi tarttunut, jos jotain on.

Ennen plussaa oli rintojen arkuus ja alkanut pahoinvointi, alaselkää särki muutamia kertoja ja juili alavatsaa.

Nyt plussan jälkeen rinnat turpeat ja arat kauttaaltaan, pahoinvointi aaltoilee (vaikka syö voi iskeä etova olo:wtf:), nälkä, palelu ja väsymys viime aikoina vahvasti läsnä, alaselkä kipuilee ja välillä alavatsassa pieniä tuntemuksia :joyful:

Ja ikävintä ehkä mielialan vaihdokset, välillä saattaa ärsyttämään alkaa ihan mitättömät asiat ja kerrankin kasvojani pestessä alkoi itkettämään:facepalm:

Mutta näiden kanssa elää ihan mielellään kun syy oireille löytyy :wink:Heartred

Pahoinvointi senkus lisääntyy. Onneksi töissä nyt tilanne että on ns väljää niin päästi esimies kotia lepään kun aamu meni pönttöä haliessa töissä eikä edes aamupala pysyny sisällä. No kotona nukuin 3h lisää ja olin matkalla hakenu appelsiinimehua niin sitä sitte join. Huomenna kokeilla ottaa mammavitskut iltapäivällä aamun sijaa, auttaisko pahoinvointiin. Nyt siis reilu viikon ajan oksentelu arjessa mukana ja vk8 mennää :hungover:

Pahoinvointi senkus lisääntyy. Onneksi töissä nyt tilanne että on ns väljää niin päästi esimies kotia lepään kun aamu meni pönttöä haliessa töissä eikä edes aamupala pysyny sisällä. No kotona nukuin 3h lisää ja olin matkalla hakenu appelsiinimehua niin sitä sitte join. Huomenna kokeilla ottaa mammavitskut iltapäivällä aamun sijaa, auttaisko pahoinvointiin. Nyt siis reilu viikon ajan oksentelu arjessa mukana ja vk8 mennää :hungover:

Eipä kuulosta kivalta :/ onko sulla sit oksentelun välissä paha olo myös? Tsemppiä!

Mulla ”vain” paha olo mut se onkin läsnä 24/7. Lunttasin viime raskauden oireista kun tänne foorumille kirjoitin, et mulla alkoi 8+ viikolla jo helpottaa! Eli sama päivä ois nyt tän viikon sunnuntai. Toivotaan et nyt ois samalla tavalla. Silloin lähdettiin kyllä 2vk reissuun et toki sain muuta ajateltavaa. Kyllä reissussakin oli välillä huono olo mutta ei läheskään koko ajan, eli parempaan suuntaan meni.

Mulla on alavatsakipu ja selkäkipu tosi hankalat, alapää tuntuu paineiselta, kipu säteilee reisiin. Iltapäiviin-iltoihin pahenee, samoin turvotus. Aamupäivät on etovaa oloa, ei pysty syömään. Yöt nukun onneksi ihan hyvin.

Voiko tää totaalinen saamattomuus olla oire?
Siis en saa mitään aikaseks kun oon yksin kotona. Ai luoja et ottaa päähän ja jopa hävettää kun mies tulee töistä kotiin.

Nyt meneillään 6+0 ja turvotus niin maksimaalinen et näytän muumilta O_O

Ennen plussaa oli selkeitä nippailuja ja alavatsa oli hyvinkin pinkee. Samoin tissit oli arat. Nyt tuntuu, että oireet on hävinny. Välillä tuntuu alavatsalla semmoista nippailua, alaselkä kipeä ja kokoajan on kylmä! Unohtamatta huippausta. Silti kokoajan sellainen tunne, että onko siellä ketään vai kuvittelenko vaan.

Eipä kuulosta kivalta :/ onko sulla sit oksentelun välissä paha olo myös? Tsemppiä!

Mulla ”vain” paha olo mut se onkin läsnä 24/7. Lunttasin viime raskauden oireista kun tänne foorumille kirjoitin, et mulla alkoi 8+ viikolla jo helpottaa! Eli sama päivä ois nyt tän viikon sunnuntai. Toivotaan et nyt ois samalla tavalla. Silloin lähdettiin kyllä 2vk reissuun et toki sain muuta ajateltavaa. Kyllä reissussakin oli välillä huono olo mutta ei läheskään koko ajan, eli parempaan suuntaan meni.

Joo pahaa oloa oli iha jatkuvasti oksennusten väleissä. Mutta sitte sain keskiviikona vinkin et ottaa mammavitskut vasta illal töitte jälkee ruuan yhteydessä niin nyt on 2päivää menty ilmsn oksentamista ❤️

Rinnat alkaneet olla arat ja alavatsalla ”menkkajomotusta”.. otsaa kuumottaa saunassa.. hajut etoo tosi paljon.

Minä se toivoisin kunnon oireita, että jotenkin olo vahvistuisi, että kyllä tässä ollaan oikeasti raskaana. Tunnistan ainoastaan hieman väsymystä iltapäivisin, mutta öisin heräilen enkä saa unta. Eli onko ennemminkin oire siitä. Alavatsassa tuntuu paineen tunnetta, mutta rintoja taas ei arista yhtään, vaikka joskus menkkojen aikaan kyllä kovastikin ja muistelen silloin kun oli kohdun ulkopuolinen, että rintoihin sattui. Ei ole myöskään mielihaluja ja karkkilakkokin on ihmeellisesti pitänyt. Ehkä sitä voisi jo pitää oireena, että makeaa ei tee mieli, koska on aikaisemmin kyllä kelvannut isojakin määriä . Tällä viikolla on ehkä parina iltapäivänä myös etonut, mutta niin lievästi, että olen epäillyt kuvittelevani sen. Nälkä tulee, jos ei ole syönyt vähään aikaan ja verensokerit humpsahtaa tosi alas, mutta niin on ollut aina.

Mulla on vasta nyt 5.0, onko täällä muita, joilla ei ole tai ollut vielä näillä viikoilla oikein selkeitä oireita?

Minä se toivoisin kunnon oireita, että jotenkin olo vahvistuisi, että kyllä tässä ollaan oikeasti raskaana. Tunnistan ainoastaan hieman väsymystä iltapäivisin, mutta öisin heräilen enkä saa unta. Eli onko ennemminkin oire siitä. Alavatsassa tuntuu paineen tunnetta, mutta rintoja taas ei arista yhtään, vaikka joskus menkkojen aikaan kyllä kovastikin ja muistelen silloin kun oli kohdun ulkopuolinen, että rintoihin sattui. Ei ole myöskään mielihaluja ja karkkilakkokin on ihmeellisesti pitänyt. Ehkä sitä voisi jo pitää oireena, että makeaa ei tee mieli, koska on aikaisemmin kyllä kelvannut isojakin määriä . Tällä viikolla on ehkä parina iltapäivänä myös etonut, mutta niin lievästi, että olen epäillyt kuvittelevani sen. Nälkä tulee, jos ei ole syönyt vähään aikaan ja verensokerit humpsahtaa tosi alas, mutta niin on ollut aina.

Mulla on vasta nyt 5.0, onko täällä muita, joilla ei ole tai ollut vielä näillä viikoilla oikein selkeitä oireita?
Mulla oli tosi vähäistä 4+ ja 5+. Nyt 6+3 ja alkanut enempi etomaan. Aiemmin ollut vähän just väsymystä, unettomuutta, tosi vähäistä etovaa oloa ja nännit oli hieman arat jne. Nyt ihan kunnolla etova olo, iltaisin ei oikein ruoka maistu ja väsyttää.

Mulla rinnat kipeytyy öisin tosi paljon. Päivällä helpottaa. Yleensä nukun kyljellään mutta nyt en pysty kun rintoihin sattuu sillon niin paljon, ja yöllä herään jos olen unissaan kääntynyt kyljelleen :shifty: Ja vessassa saa käydä jatkuvasti, myös yöllä 1-2 kertaa. Paha olo senkus jatkuu, oksentanut en vielä ole mutta hyvin etova olo koko ajan. Ruokakin saattaa kesken jäädä kun ei vaan mene alas pahan olon takia.
Hajuaisti on erittäin herkkä, joka on hoitotyössä hieman huonompi homma :grin
Ummetusta ja turvotusta on myös, iltaa kohden maha kasvaa ihan kuin jo pidemmälläkin olisin :hilarious:
Alamahan kipuilu loppunut, sitä oli ennen menkkoja ja rv 4-5. Nyt siis rv 6+5 menossa:rolleyes:

Mulla nyt 5+5 ja alavatsan tuntemuksia jonkin verran. Se mikä yllätti on tää palelu!! En muista ekan kanssa olleeni näin jäässä koko ajan, ja just yltyen vielä iltapäivää kohti.

Parina iltapäivänä on tällä viikolla ollut karsee etova olo, ei kuitenkaan oksuhommia. Aika vähillä oireilla loppujen lopuksi mennään, yltyvät kai näiltä viikoilta vielä ennen ko alakaa helpottaan..

Tänään 6+3, olo on krapulainen melkein koko päivän ja taustalla huono olo. Toivottavasti tää loppuu pian. Ja illalla väsymys aivan järkyttävää...

Takaisin