Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää ruokahalun puute ja ainainen paha maku suussa alkaa vähän rasittaa. Ruokaa tekee kyllä mieli, mutta kaikesta jää samanlainen paha hapan maku suuhun, myös vedestä. Jotenkin vielä pahentunut nyt loppuviikosta.

Oon huomannut kans samaa tosta ruokahaluttomuudesta. Ei vaan pysty syömään ns normaalisti. Mulla on kaikista hankalin syödä vähääkään isompaa määrää.

Nyt rv18

Miten pitkään teillä on jatkunut ns. repäisykivut? Mulla taisi viimeisimmät olla viime viikonloppuna, mutta nyt rv 15 ei ole enään tuntunut.

Tää ruokahalun puute ja ainainen paha maku suussa alkaa vähän rasittaa. Ruokaa tekee kyllä mieli, mutta kaikesta jää samanlainen paha hapan maku suuhun, myös vedestä. Jotenkin vielä pahentunut nyt loppuviikosta.

H15+0 ja vielä jatkuu. Ekasta en muista näitä olleen ollenkaan :eek:

Mä en oo juonut pelkkää vettä viikkoihin, maistuu niin pahalta. Eihän se hyvä oo litkiä mehuja ja kivennäisvettä koko ajan mutta pakko jotain juoda. Ruokahalu sentään on palannut ja normaalit ruoat maistuu enimmäkseen normaaleille.

Ootko kokeillut lasten (tai aikuisten:grin) Xylitol-pastillia heti syömisen jälkeen? Mulla se auttoi pahimman yli, neutralisoi maun suussa.

Mullakin jää kaikesta paha maku suuhun :( rv 16
Pitää kokeilla auttaisko purkka tai pastilli ruoan jälkeen

H15+0 ja vielä jatkuu. Ekasta en muista näitä olleen ollenkaan :eek:

Mä en oo juonut pelkkää vettä viikkoihin, maistuu niin pahalta. Eihän se hyvä oo litkiä mehuja ja kivennäisvettä koko ajan mutta pakko jotain juoda. Ruokahalu sentään on palannut ja normaalit ruoat maistuu enimmäkseen normaaleille.

Ootko kokeillut lasten (tai aikuisten:grin) Xylitol-pastillia heti syömisen jälkeen? Mulla se auttoi pahimman yli, neutralisoi maun suussa.

Kiitos vinkistä! Ostin lasten muumi ksylitolipastilleja ja ne kyllä auttavat jonkin verran.

Mulla on edelleen noita repäsykipuja, ja nyt on 16+4. Ja hirveä ummetus:eek:! Liitoskivut on nyt myös lisääntyneet. Hemoglobiini oli myös tippunut, nyt kun viimeksi kävin neuvolassa. Eli pientä väsyä meinaa olla. Ihan näitä perus oireita.

Mullakin repäisyjä edelleen. Juuri alkoi viikko 18.

Mulla myös paha maku suussa melkein kaiken syömisen jälkeen tai jos syömisestä alkaa olla todella pitkä aika.

Ja samalla oireena tuntuu olevan työmotivaation aivan totaalinen katoaminen. Yleensä pidän työstäni ja se on haastavaa.

Täällä alkaa pahimmat ällötysoireet olla ohitettu :cheers
Tietysti nyt kun hehkutan, niin alkaa uudestaan :laughing002
Mutta muuten kiva kun ei tuo ruoka enää niin ällötä, vaikka ei mitään hirveitä himoja ole myöskään. Jotain raikasta juomista tekee kyllä mieli ja olen alkanu laittaa jääpaloja veteen ja mehuun että sais riittävän kylmää!
Yllättäen tällä kertaa mun ruokavalio on aika kasvispainotteinen. Mieluummin teen itelle salaatin, kun lapsille teen jotakin lämmintä ruokaa. Hedelmiä ei kyllä tee mieli vieläkään, toisin kuin ekassa raskaudessa söin mandariineja tosi paljon.
Ja xylitolipastilleja syön kyllä tosi paljon!

Mut puuskutus ja kertakaikkisen "olenpa huonossa kunnossa" fiilis on järkyttävä! kiipeän rappusia ees taas kotona päivät niin hyvä ettei jalat mee alta kun pääsee ylös o_O

Viime yönä pitkästä aikaa vuosi taas verta nenästä ihan kunnolla. Aamulla meinasi aamiainen tulla ylös, kun niin hirveä veren maku suussa. :depressed:

Mulla tulee verta nenästä melkein päivittäin. Viikoittain vähintään. Onneksi ei kestä pitkään. Limakalvot on niin hetkillä ja ilma kuivaa.

Mulla pahoinvointi alkoi viikolla kuusi ja alkaa nyt vähitellen helpottaa. Ehdottomasti kamalin oire siis itsellä. Edellistä odottaessa makasin vain tipassa, onneksi nyt on päässyt vähän helpommalla. Lisäksi väsymys vaivaa, eli rauta-arvot ovat varmaan pielessä. Aiemmissa raskauksissa ei ole pahoinvoinnin lisäksi ollut paljon muita oireita, mutta nyt näyttää siltä, että suonikohjut ovat päättäneet ilmestyä ilahduttamaan odotusaikaa. Lisäksi alhainen verenpaine aiheuttaa usein huimausta. On tämä ihanaa.:laughing002

Pahoinvointi on alkanut viimein nyt viikolla 17 helpottaa, mutta paha metallinen ja hapan maku vaan jatkuu suussa. Netistä bongasin ja kokeilin, pari desiä vettä ja 1/4 tl ruokasoodaa, sekotuksen purskuttelua auttaa pahaan makuu melko hyvin. Puuh! onneksi! :depressed::depressed::depressed:

Muutoin vaivaa puuskuttaminen liikkuessa :D tuntuu niin oudolta jo tässä vaiheessa sekä repäisykivut alavatsalla ja sukkapuikkokivut nivusissa :sad001

Mulla repäisykivut katosivat noin viikoksi ja ovat nyt tehneet taas paluun. Tänään ihan jäätävä kipu parvekkeen sohvalta noustessa. Lisäksi taitaa alkaa olemaan myös niitä liitoskipuja.

Ksylitolipastilleja tulee nyt naposteltua paljon, koska auttavat pahaan makuun suussa ja vähentävät yökkäilyä. Lisäksi mulla on ollut yksi hampaanväli kipeänä monta päivää, niin ksylitoli tulee tarpeeseen.

Vessassa ravaaminen jatkuu 1-2 kertaa yössä. Jalkoja mulla on särkenyt öisin ihan alusta asti. Nyt en huomaa kipua enään joka yö ja on ehkä paikallistunut lonkkien alueelle.

Mulla on kans ihan jäätäviä repäisykipuja. Vatsakin on jo iso, niin ei taida fysiikka pysyä perässä. On kyllä inhottavia.

Mulla alkaa yöt olla hankalia. Nukahdan hyvin, mutta herään kolmen neljän aikaan vessaan ja sitten ei meinaa uni tulla enää millään. Tuntuu, että mikään asento ei ole hyvä. Tyynyjä joutuu vääntämään ja kääntämään, että saa tukea. Vatsa tuntuu painavalta ja kipuilee etenkin kylkeä kääntäessä. Vältän jo nyt selällään oloa, mutta joskus kroppa vain kaipaa sitä. Lisäksi useana yönä nenä ollut niin tukossa, että henki ei kerta kaikkiaan kulje. Olen muutaman kerran lähtenyt sohvalle nukkumaan pystympään asentoon ja useamman kerran eri huoneeseen ettei mies häiriinny pyörimisestäni. Lisäksi olen alkanut nähdä painajaisia/ahdistavia unia :shifty:

Tuntuu myös että päivisin hikoilu on lisääntynyt ja kuuma tulee tosi herkästi. Toki nyt on ollut lämmintäkin, mutta jotenkin vielä extra kuumotus :wtf:

Mä otin ny vartalotyynyn käyttöön, niin sai taas paremmin unta ja paremman asennon. Paljon unia alkanut kans näkeen ja osa varsin ahdistavia ja inhottavia :inpain:

Mä oon nähnyt tällä viikolla monta painajaista siitä, että alan vuotamaan. Tosi ahdistavia. :sad001Oon myös parina yönä kääntyillyt tosi paljon, vaikka muuten nukun ihan hyvin. Aina toisinaan on myös sellaisia öitä, että en vessareissun jälkeen saa enään nukuttua. Tällä viikolla oli pari päivää vähän vaikea saada henkeä nukkumaan käydessä. Olisiko joku lihasjumi tai jotain. Jostain luin myös, että raskaushormonit aiheuttaisivat nesteen kertymistä keuhkoihin ja sen takia voi olla vaikeuksia hengittää syvään. Aika hurjaa.:nailbiting:

Mä oon kans nähnyt häiritseviä unia ja heräillyt vessaan, tosin oon liittänyt sen siihen että päivällä kertyy vähän turvotusta jalkoihin ja jos vasta yöksi pääsee pitkälleen niin ne lähtee sieltä sitten.. lisäksi herään siihen että olen unissani kääntynyt vatsalleen eikä se tunnu kivalta enää.

Musta tuntuu että alkuraskauden järkyttävä väsymys alkaa vähän helpottaa, samoin kuvituksen tunne. Mutta oon joutunut jo ottaa äitiysfarkut käyttöön, kun en kestä yhtään jos housut puristaa. Työstä suuren osan ajasta istun, joten housujen täytyy olla mukavat. Josko tästä alkaisi se kuuluisa seesteinen keskiraskaus :):)

Takaisin