Mä juon kans vissyä ja mehua paljon. Muuten helteen lisäksi työt ja väsymys ja kaikki vie mehut. Työmotivaatio on niin kadoksissa.. onneksi sentään potkuja on tuntunut nyt ehkä viikon ajan päivittäin kunnolla niin ei tarvitse vauvasta huolehtia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tunnetteko jo vauvan potkut ja kuinka usein?
Täällä selkeästi potkuja rv16 alkaen (nyt rv18), sitä ennen vaan kevyttä kuplatusta. Vauva yleensä aktiivisin iltapalan aikoihin, yöllä ja aamulla yksittäisiä potkuja ja päivällä rauhallisinta. Potkut tuntuu vatsan päältä varsinkin ihan tuolta alhaalta, ja mieskin ne jo tunsi. Toki on se toinenkin puoli eli jos liikkeitä ei vähään aikaan tunnu, nousee huolet pintaan. Pitäis vaan muistaa, että pikkuisen pitää levätäkin välillä.
Mulls puutuu kädet! Eikä kyllä tosiaa olla tämmöstä enne raskautta. Välillä iha järkkyä herätä ku käsi iha puutunut vaikka en ees sen päällä nuku.
Mulla ollu aiemmissa raskauksissa loppuvaiheessa käsien puutumista ja särkyä. Liittyny turvotukseen, vaikka ei siis oo ollu mitään järkkyä turvotusta ees ja olikphan nimeltääm rannekanava oireyhtymä. Varsinki öiden jälkeen kädet oli ihan käyttökelvottomat jonki aikaa. Nyt ei oo ollu viel yhtään vaivaa ja aiemmin loppunu synnytyksen jälkeen.
Tunnetteko jo vauvan potkut ja kuinka usein?
Täällä selkeästi potkuja rv16 alkaen (nyt rv18), sitä ennen vaan kevyttä kuplatusta. Vauva yleensä aktiivisin iltapalan aikoihin, yöllä ja aamulla yksittäisiä potkuja ja päivällä rauhallisinta. Potkut tuntuu vatsan päältä varsinkin ihan tuolta alhaalta, ja mieskin ne jo tunsi. Toki on se toinenkin puoli eli jos liikkeitä ei vähään aikaan tunnu, nousee huolet pintaan. Pitäis vaan muistaa, että pikkuisen pitää levätäkin välillä.
Pystyyks tuota mitenkään helpottamaan? Samaa ollut itsellä välillä...
Mua kiinnostaisi hirveästi, että onko täällä kellään ollut muiden liitoskipujen lisäksi myös selän kanssa ongelmia?
Niitä etupuolen liitoskipuja mulla oli jo tosi aikaisessa vaiheessa, mutta ne ei ole jatkuvia eikä edes päivittäisiä.
Mutta sitten mulla alkoi selkäkipu siellä ihan toukokuun alussa ja siitä se lähtikin nopeasti pahenemaan. Se onkin sitten jo ihan jokapäiväistä iloa. Onneksi mulla oli tossa viikon verran yövuoroja, jossa saan enemmän pidettyä lepotaukoja, mutta päivävuorojen jälkeen ei pääse enään kävelemään kunnolla. Myös liika istuminen alkaa särkemään ja pahinta on selällään makuu, ei aina pääse ilman apua ylös.
Koiraakin käy sääliksi. Teen sen kanssa vaan ihan pikkulenkkejä, koska kävellessä särky aina yltyy ja alkaa kiskomaan pakaraa ja takareittä. Eilen repäisin ja kävin lenkkeileen sen kanssa 3km pätkän pururadalla monilla monilla lepotauoilla, ja hyvä että päästiin sieltä takaisin autolle.
Tän kaiken kipuilun kirvoittamana kävin työterveyden fyskalla, joka kertoi että tää johtuu sellaisesta kun Si-nivel. Sain jumppaohjeita lihaksia vahvistamaan tulevaisuutta ja toipumista ajatellen, mutta fyska sanoi että tää tulee tästä pahenemaan mitä pidemmälle raskaus etenee ja etureppu kasvaa.
Tukivyön pistin heti käynnin jälkeen tilaukseen.
Siellä oli puhetta myös siitä, että mun kannattaisi alkaa jo kyselemään korvaavaa työtä esimieheltä, koska en kuulemma voi enään pitkään jos ollenkaan tehdä fyysisesti raskasta hoitotyötä. Sekin jännittää, oma kokemus esimiehestä ei ole se kaikista ymmärtäväisin.
Olis kiva kuulla onko muilla näitä ongelmia, sais vähän vertaistukea.
Moi, mulla on ihan vahastaan selän kanssa ongelmia. Ja Jyväskylässä ainakin pystyi itse varaan suoraan ajan fysioterapeutille, jolta sain ohjeita selän ylläpitoon. Ja itsellä tosiaan on jumppaliikkeitä tuohon selkään ollut vuosia, mutta nyt ne piti vaihtaa toisiin, kun vatsa alkaa olla tiellä. Kysy paikallisesta tk:stä aikaa fyssarille, niin saat sieltä täsmäliikkeitä, jotka helpottaa just sellaista kipua kuin sulla on :)