Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä 12+0 myös tänään Sammie
Ja ihan järjetön väsymys vieläkin! Tänäänkin nukuin taas päikkärit tuossa kli 15 jälkeen, kun oltiin ulkona lasten kanssa ja sisälle tultua aloin lukea... Ihan heti luppasee silmät kiinni ja vois nukkua tuntikausia! Sais jo hellittäö kun en jaksa oikein tehdä mitään
Ja tietty nuo hajut eikä oikein keksi mitä ruokaa tekis kun itsellä ei niin vieläkään tee mieli mitään.
Joko ensi viikko tois lisäenergiaa...
Ja tuli mieleen, että liekö tyttö tulossa kun esikoisen kanssa oli samalla tavalla veto pois, pojasta en muista näin uupunutta oloa.

Se väsymys on kyllä kaamea. Mulla helpottanut jo, toivottavasti pian sullakin!

Täällä on väsymys ja melkeenpä kaikki muukin onneksi helpottanut. Eniten kyllä odotan, että iho palautuisi normaaliksi, kun iski kauhea akne noin rv5. Vähä jo helpottanut, mutta silti melko huonossa kunnossa koko iho. Pahoinvointi on kadonnut melkein kokonaan, joka on kyllä aivan huippua!

Täällä on väsymys ja melkeenpä kaikki muukin onneksi helpottanut. Eniten kyllä odotan, että iho palautuisi normaaliksi, kun iski kauhea akne noin rv5. Vähä jo helpottanut, mutta silti melko huonossa kunnossa koko iho. Pahoinvointi on kadonnut melkein kokonaan, joka on kyllä aivan huippua!
Mullakin iho räjähti kokonaan jossain vaiheessa ja välillä parempi ja sitten taas räjähtää uudestaan :bored: Ihan kamalaa kun edes teininä ollut iho tässä kunnossa kun nyt! Pahoinvointi mulla ollut hyvin pientä, välillä äklöttää mutta ei onneks paljon :)

Tää väsymys on kyllä jotain todella voimakasta. Töissä ei niin huomaa, kun on pakko jaksaa, mutta viikonloput käytännössä nukun. Tänäänkin menin takaisin nukkumaan aamiaisen jälkeen ja äsken heräsin päiväunilta. Pahoinvointi iskee vain satunnaisesti eikä ole missään vaiheessa ollut voimakasta. Mutta en valita. Eilen säikähdin ihan kunnolla pientä hieman tummempaa limaista vuotoa. Itkin ihan kunnolla, kun kaikki pelot ja muistot keskenmenoista tulivat pintaan. Monen viikon stressi ja jännitys varmaan vähän purkaantui siinä.

Väsymys painaa kyllä täälläkin, vaikka luulin jo helpottaneen, niin viikonloppu meni kuitenkin taas nukkuen. Silmät alkaa luppasemaan jo ilta ysiltä ja päikkärit pitää ottaa töiden jälkeen. Pahoinvointi on ollut aika lievää, vähän kuin veneessä keinuisi, enkä ole oksentanut kertaakaan. Ruokahalu on kyllä aika olematon ja vaikka oon koittanut väkisin syödä, niin olin laihtunut kilon viime neuvola käyntien välissä. Lisäksi melkein kaikki rintaliivit ahdistaa ja mietin että kehtaisiko sitä jo käydä ostamassa imetysliivejä näin rv12+6 vai turpoaakohan sitä vielä kuinka paljon? :grin

Väsymys painaa kyllä täälläkin, vaikka luulin jo helpottaneen, niin viikonloppu meni kuitenkin taas nukkuen. Silmät alkaa luppasemaan jo ilta ysiltä ja päikkärit pitää ottaa töiden jälkeen. Pahoinvointi on ollut aika lievää, vähän kuin veneessä keinuisi, enkä ole oksentanut kertaakaan. Ruokahalu on kyllä aika olematon ja vaikka oon koittanut väkisin syödä, niin olin laihtunut kilon viime neuvola käyntien välissä. Lisäksi melkein kaikki rintaliivit ahdistaa ja mietin että kehtaisiko sitä jo käydä ostamassa imetysliivejä näin rv12+6 vai turpoaakohan sitä vielä kuinka paljon? :grin
Mä oon jo hakenu, ku ne on paljo mukavammat

Mullakin iho räjähti kokonaan jossain vaiheessa ja välillä parempi ja sitten taas räjähtää uudestaan :bored: Ihan kamalaa kun edes teininä ollut iho tässä kunnossa kun nyt! Pahoinvointi mulla ollut hyvin pientä, välillä äklöttää mutta ei onneks paljon :)
Mullaki näemmä räjähti yön aikana taas, ku pääsin just sanomasta :grin koko leuka ihan kipeenä jäätävistä mätäpäistä.

Mitä oireita teillä on/oli rv 9-9+6?

Tuntuu, että oireet ovat lähteneet vähenemään mutta edelleen herään yöllä rintojen kipuun, huono-olo (helpottunut), ruokahaluttomuutta, ällötystä, virtsaamisen tarve välillä tiheä, välillä ei. Yöllä en ole ehkä viikkoon herännyt pissalle.
Äsken pomppasi sydän kurkkuun kun pyyhkiessä tuli kiinteää valkovuotoa, jossa oli seassa rusehtavaa kohtas (vanhaa verta?)

Jep, mulla tuli toinen rinta järkyttävän kipeäksi kun pidin yhden päivän kaarituellisia... Monta päivää meni et kipu hellitti! Itsellä on noita vanhoja imetysliivejä ja käytössä jo :)
Ylipäätään yötä päivää trikoiset pehmeät, kun ilman liivejä taas kipeytyy nukkuessa kyljellä...

Tähän vaiheeseenhan ei vält imetysliivejä kannata uusia, se koko vielä kasvaa loppua kohti joillain aika hurjasti! Mut itsekin mietin noita muita saumattomia ja ilman hakasia olevia toppeja hankkia, vanhat alkaa jo olla hieman kuluneita...

Täähän vaiheeseenhan ei vält imetysliivejä kannata uusia, se koko vielä kasvaa loppua kohti joillain aika hurjasti! Mut itsekin mietin noita muita saumattomia ja ilman hakasia olevia toppeja hankkia, vanhat alkaa jo olla hieman kuluneita...

Osaat(te)ko suositella hyviä? :)

Tuntuu, että oireet ovat lähteneet vähenemään mutta edelleen herään yöllä rintojen kipuun, huono-olo (helpottunut), ruokahaluttomuutta, ällötystä, virtsaamisen tarve välillä tiheä, välillä ei. Yöllä en ole ehkä viikkoon herännyt pissalle.
Äsken pomppasi sydän kurkkuun kun pyyhkiessä tuli kiinteää valkovuotoa, jossa oli seassa rusehtavaa kohtas (vanhaa verta?)

Mulla alkoi muutenkin lievä pahoinvointi helpottaa tuolla viikolla. Nyt pahoinvointia on aina toisinaan satunnaisesti. Rinnatkin taisivat olla tuon viikon aikana vähän vähemmän kipeät, mutta kipu tuli kyllä takaisin. Noin 9+5 tuli mullakin jotain rusehtavaa limaa, mitä säikähdin, mutta se toivottavasti johtui vaan sänkypuuhista. :D Eilen (10+1) pystyin pitkästä aikaa syömään lähes normaalisti. Yölliset vessaravaamiset jatkuvat, mutta sekin varmaan riippuu paljon siitä, miten paljon on juonut illalla. Päivällä en ole missään vaiheessa vielä joutunut ravaamaan vessassa. Joka päivä tuntuu olevan uudet huolenaiheet. Eilen säikähdin voimakasta paineentuntua, jonka huomaa esim. istuutuessa.

Mulla nyt 10+0 ja siis viime viikko oli aika samanlainen kun edellinenkin. Mulla ei oikeestaan mitään muita oireita ole ollutkaan kuin joka iltainen oksennus .. oksennan 1-3 kertaa melkein joka ilta .. välillä vähemmän välillä enemmän.. eilinen ilta oli taas aika hirveä, onneks helpottaa hetkellisesti oksentamisen jälkeen ni yritän aina mennä heti nukkumaan kun yöllä taas en sitten herää pahaan oloon. Eilenkin menin nukkumaan puoli 8 :happy:

Kuitenkaan töissä mun ei oo tarvinnut vielä kertaakaan oksentaa, teen siis vuorotyötä. Se on jännä että on iltasin etova ja huono olo mutta ei oksennus tuu jos en niin sanotusti anna sille lupaa.. :stop: o_O töiden jälkeen tosin ei tarvitse kun kävellä kotona vessaan niin just ja just kerkeen vessanpöntölle kun se tulee.. ihanan tarkasti kuvailen teille :happy::dead: .. aamusin taas on ihan normaali olo mikä aina noiden iltojen jälkeen tuntuu aivan mahtavalta !
Haastavinta tässä on odottaa ultraa että näkis siellä kaiken olevan hyvin.. vielä 3 viikkoa pitäis uskotella itselle että kaikki varmaan kunnossa o_O luulin että sen varhaisultran jälkeen kun näki että kaikki on hyvin että osais vähän nauttia ja huokaista helpotuksesta mutta ei ! Toisinaan mietin vauvalle nimeä ja toisinaan että jos ei ookkaan kaikki kunnossa niin miten reagoin siihen. Tulipa pitkä viesti !!!

Moi! Mulla oli eka raskaus hyvin vähäoireinen ja tässä välissä kesken menneet raskaudet selvästi pahempia, ja nyt tää nykyinen tuntuu ylittävän kaikki edelliset. Pahoinvointi alkoi heti plussasta h4+ ja paheni tasaisesti, kunnes tajusin että rauta saattaa pahentaa sitä ja sen poisjättö helpotti vähän h9.. kunnes todettiin viime viikolla viitteitä anemiaan joten pakko vaan ottaa se takaisin käyttöön. (Teratologisen mukaan saa käyttää myös alkuraskaudessa). Oksennus ei tuu joka päivä mutta olisin melkein valmis vaihtamaan sen jatkuvan huonon olon oksentamiseen, jos se helpottaisi :hungover: usein aamulla ja iltaa kohden olo on huonoin, päivällä saattaa olla helpompi olla.
Ummetus tuli myös heti plussasta alkaen ja vasta silloin vaikka rauta oli käytössä jo ennen raskautta. Rinnat tuli kipeäksi ja turvonneiksi viikolla 8 (tätä oli kyllä viimeksi alusta asti), alapään limakalvot on olleet koko ajan arat ja kuivat ja alapää muutenkin haisee "raskaanaolevalta", ja jostain viikolta 8-9 asti on ollut vihlaisuja ja "revähdysmäisiä" tuntemuksia tietyissä asennoissa. Yöllä pitää herätä vessaan ja jano olis mutta hanavesi ei maistu, pitäis olla jotain kokista tms limua mitä en normaalisti koskaan juo :grumpy: ja väsymys on ihan hirveetä, mutta anemia varmaan pahentaa sitä.

Tuossa viikon 8 ja 9 vaihteessa oireet helpotti kovasti, ja säikähdin että nyt se meni kesken, pääsin kuitenkin ultraan ja siellä se T-Rex heilutteli kädennysiään ihan oikean kokoisena ja sydän pumputti vahvasti :Heartbigred
Lääkäri sanoi että ihan hyvin voi jo alkaa olo helpottaa muutenkin tässä vaiheessa.

Tosi ristiriitaista kun ei jaksaisi tätä pahaa oloa yhtään mutta heti jos tulee parempi olo niin on hirveä hätä vauvan puolesta. :confused2

Niin ja ruokahimot ja ällötykset vaihtuu päivittäin/viikoittain ja kaikki maistuu erilaiselta (yleensä huonommalta!). Sänkypuuhia tekis mieli ja jos huono olo yhtään helpottaa niin yritän käyttää tilaisuuden hyväksi, koska sitten kun on paha olo niin viimeinen asia mitä kaipaa on seksi. :yuck:

Osaat(te)ko suositella hyviä? :)

Varmaan riippuu ihmisestä, mikä on hyvä.
Mulla on ollu monet Boob ja Maxwell merkkiset imetysliivit. En muista kuinka monia eri malleja niillä on, mutta omat on pehmeitä ja ilman mitään kovia tukia. Oikean kokoisina tukevat kuitenkin hyvin, mutta ovat pehmeät kun esim. alkuun maidon noustessa rinnat on sairaan herkät ja kipeät! Näitä merkkejä itse suosittelen, varmasti on muitakin hyviä.
Taitaa mulla olla jotkut muutkin, mutta en ole vielä kaivanut kaikkia vanhoja esille. Pitää sitten syksyllä kokeilla, onko ne oikean kokoiset enää ja kuosissa, vai pitääkö hankkia uusia :)
Jotkut "pitsisemmät" ja ns. enemmän tavallisen liivin oloiset taisin käydä ostaa Changesta pari vkoa ennen synnytystä (olikohan jopa kaarituet...), mutta enemmän kyllä nyt tykkään noista trikoisista pehmeistä B ja M merkkisistä.

Kannattaa huomioida just se, että kun maitoa on välillä rinnat ihan täynnä, niin liivin ei saa puristaa yhtään. Sillon voi tulla tiehyetukos ja pahimmillaan rintatulehdus. Se on ihan järkyttävä! Kerran kokenut, enkä ikinä toiste halua moista kärsiä! Eli varsinkin ekat kuukaudet pehmeille liiveille suositus, kun ne joustaa enemmän.

Ja nyt mietin, että pyysitköhän vinkkejä imetysliiveille vai noille topeille nyt tähän vaiheeseen!
Meninkin vähän asioiden edelle imetykseen ;)
Mut topeista... varmaan oon ostanu ihan perusmarkettikamaa, en edes muista! Mut ne menee kyllä aika äkkiä löpsyiksi, mut ovatpa toisaalta halpojakin!

Mä käytin viime raskaudessa aluksi ihan vaan H&M
imetystoppeja (okei käytin/käytän niitä edelleen kotona usein :grin). Mulla on normaalistikin D/E -kuppi ja raskaus-/imetysaikana ne kasvaa vielä monta kokoa, ei vaan ne parhaatkaan liivit tuntuneet hyviltä kun maito oikeasti nousi, mutta yllättäen noi topit oli ihan parhaat. Ja neljä vuotta ovat nyt kestäneet, että ei ihan mitään tosi huonolaatuisiakaan olleet. Pitäis käydä hakemassa uusia taas, töissä on liivit mutta kotona pidän noita toppeja nytkin kun on taas kaksi kivipalloa mukana :meh:

Mulla oli imetysliivit ja -topit pienirintaisena ihan vaan Lindexiltä. Olin tosi tyytyväinen ja sellaiset raaskis ostaa vaikka nytkin kun hintaa ei ollut kuin pari kymppiä. Itseasiassa käytän niitä tällä hetkellä urheillessa kun urheiluliivit ei mee päälle nyt rintojen kasvun vuoksi!

Ja tiehyetukoksia voi kyllä sitten muutenkin tulla, varoituksena vain :sad001 Mulla oli ongelmana viime imetyksessä että nänniin tuli piimäkokkareita. Ekat kuukaudet tuskailin vaan niiden tukosten kanssa, kunnes uskalsin kokeilla tökkiä nänniä neulalla. Välillä siinä näkyi pieni valkoinen kokkare joka oli helppo rapsaista pois, mutta välillä jouduin oikeasti kaivelemaan jostain syvemmältä että löysin sen kokkareen joka tukki reitin. Ah mikä helpotus kun pakkautunut maito suihkusi pois! Ihan vaan vinkkinä muille tämä. En ollut kuullutkaan tällaisesta ongelmasta ennen imetystä, mutta nyt tietäisin heti mitä tehdä jos kakkosen kanssa näin käy.

Onko kenelläkään muulle muuten tullut tarvetta vielä tukisukille? Mä kun oon töissä niin on alkanut tuntua jalat tosi väsyneiltä, vedin tänään polvipituiset tukisukat kokeeksi jalkaan ja halleluja.. ja viikkoja on vasta 10+4 :nailbiting:

Takaisin