Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin eilen oli tosi oireetonta. Tänään taas etonut enemmän ja mietin, miksi noista oireettomammista päivistä ei vain voisi nauttia :rolleyes:

Tänään just mietin, että tavallaan aika ristiriitaista, kun pahoinvointi ja väsymys vähän harmittaa, kun ei jaksa urheilla eikä pysty syömään kunnolla, mutta heti jos on vähän parempi olo, niin alkaa huolestuttaa. Olen kyllä ihan iloinen siitä, että oireita on, mutta haluaisin myös pitää itsestäni ja toukasta huolta urheilemalla ja syömällä monipuolisesti.

Ärsyttävä ja oikeasti vaivaava oire on ummetus. Puh. Onko vertaiskärsijöitä? Mitkä ovat teidän vinkkinne? Itselle ei kuivatut luumut tahdo upota. Yrittänyt olen juoda, liikkua ja syödä kuituja reilummin. Käytän hyvin maltillisesti kofeiinia, mutta eron huomaa kyllä jos parina päivänä on juonut jotain sellaista missä sitä on. Siitä saa ilmeisesti suolisto sopivan aktivisointiboostin. :smiley-angelic006

Mä oon kans hämmästellyt, miten nyt jo voi olla ummetusta! Ehkä sekin sitten johtuu raskaudesta. Ärsyttävä vaiva kyllä. Mulla vielä alkaa heti pukamatkin vaivata, kun on kovalla. Nekin edellisten raskauksien aiheutumia. :arghh:

Itsellä ruvennut väsymys ja pahoinvointi väistymään! Ja pääsiäisen aikana oli yksi närästyksetön päiväkin! Mutta niin kuin muillakin, niin heti kauhea pelko päällä oireettomuudesta.. :sorry:

Ja tuo ummetus! Se on jäänyt omista listauksista kirjoittamatta, mutta kyllä sitä löytyy, vaikkei vielä ihan järkyttävän pahana, mutta pahana kuitenkin. Oon todella herkkä mahainen monella tavalla ja tää oli kyllä odotettavissakin. Itse en oo vielä muuta tehnyt asian eteen, kuin yrittänyt juoda reippaasti sekä lisännyt kuitujen määrää. En huomaa juurikaan eroa, mutta lääkkeelliselle kannalle en halua lähteä ja vielä pärjää, vaikka ähinää ja aikaa tarviikin. Edellisessä raskaudessa taisin pahimpia ummetuksia hoitaa laktoosin avulla.. :laughing002

Koko pääsiäisloman nukuin päiväunia ja voin pahoin, mutta tänään töissä jaksoin ihan hyvin. Luulen, että mulla oireiden voimakkuuteen vaikuttaa myös se, miten paljon kiinnitän asiaan huomiota. Töissä kun on paljon tekemistä, niin ei samalla tavalla huomaa oireita.

Ärsyttävä ja oikeasti vaivaava oire on ummetus. Puh. Onko vertaiskärsijöitä? Mitkä ovat teidän vinkkinne? Itselle ei kuivatut luumut tahdo upota. Yrittänyt olen juoda, liikkua ja syödä kuituja reilummin. Käytän hyvin maltillisesti kofeiinia, mutta eron huomaa kyllä jos parina päivänä on juonut jotain sellaista missä sitä on. Siitä saa ilmeisesti suolisto sopivan aktivisointiboostin. :smiley-angelic006

juu ollut jo monta viikkoa. Aivan järkyttävää

Tänään on ollut vielä vähemmän pahoinvointia kuin eilen. Ainoastaan lounas vähän tökki. Hassua toivoa pahaa oloa, mutta tällä hetkellä jopa oksentaisin ihan iloisena, kunhan oireet palaisivat...

Tuolla liikuntaketjussa tuli puheeksi hengästyminen. Sitä on ollut täälläkin, ihan jo kävellessä. Ja huimausta on, kun nousee nopeasti ylös. Outoa, miten näitä kaikkia oireita on jo näin alussa. (itsellä vasta 7+2)

Täällä taas epätoivo iskee. :sorry:

Eilen tuli vessassa pyyhkiessä ns ruskeaa valkovuotoa/limaa. Sen jälkeen ei tullut. Nyt aamulla sama.

Viimeisessä keskenmenossa oli samankaltaisia vuotoja mutta pahemmat. Silloin tuli ruskeaa vuotoa koko ajan, jos pyyhki. Lisäksi vatsakivut oli tosi kipeitä, eikä särkylääke auttanut. Nyt ei ole tarvinnut satunnaisiin vatsakipuihin ottaa lääkettä.

Pelottaa ja ahdistaa, jos tämäkin on mennyt kesken. :sad001

Onko muilla kokemuksia samoista?

edit: rv 6+5

Nyt on käyty ultrassa. Kaikki hyvin :love7 viikoiksi varmistui 8+1, eli olin pidemmällä kuin laskettu aluksi. Olo on ollut todella vaihteleva. Pahoinvointi on tullut jäädäkseen, rinnat kipeät kokoajan, pari kertaa oksu ollut lähellä :laughing5

Nyt on käyty ultrassa. Kaikki hyvin :love7 viikoiksi varmistui 8+1, eli olin pidemmällä kuin laskettu aluksi. Olo on ollut todella vaihteleva. Pahoinvointi on tullut jäädäkseen, rinnat kipeät kokoajan, pari kertaa oksu ollut lähellä :laughing5

Mä kanssa olin huolissani kun multa tuli verta silloin viikolla 5+ jotain ja siitä viikko sen jälkeen. Mutta kävin myös tiistaina ultrassa ja kaikki oli hyvin! Tiistaina pas-siirrosta laskien oli 7+6 mutta koon puolesta vastasi jo 8+1.. kuitenki lasketaan siirtopäivän mukaan eli tänään on 8+1. :):happy: nyt vaan pitäisi osata nauttia tästä raskaudesta ja ei antaa pelkojen lannistella mieltä! Helpommin sanottu kuin tehty :nailbiting: mutta aivan ihana kuulla et sullakin siellä kaikki hyvin!
Mulla pahoinvointi on alkanut ja kohdistuu iltaan.. oon viikon ajan oksentanu joka ilta kerran tai kaks.. mutta mitään todella pahaa oloa ei oo vielä ollut, rinnatkaan ei arista juuri lainkaan o_O ruuat etoo välillä enemmän ja välillä vähemmän.. mulla on huomenna eka neuvola käynti !

Tuli noista vuodoista mieleen, että mulla varhaisultrassa lääkäri sanoi, että kohdussa ei näy vuotoja. Eli ilmeisesti olisi ultralla nähnyt, jos jokin kohta jostain syystä vuotaisi. En sitten tiedä, pystyykö vähäistä vuotoa näkemään.

Täälläkin on pahoinvointi palannut. Ei mitenkään voimakkaana, mutta pientä etomista ja yökkäilyä. Mun oireneuroosi on nyt siirtynyt tisseihin, jotka ovat ehkä aavistuksen vähemmän kipeät kuin viime viikolla. Tästä tulee niin pitkä kuukausi ennen nt-ultraa...

Tuli noista vuodoista mieleen, että mulla varhaisultrassa lääkäri sanoi, että kohdussa ei näy vuotoja. Eli ilmeisesti olisi ultralla nähnyt, jos jokin kohta jostain syystä vuotaisi. En sitten tiedä, pystyykö vähäistä vuotoa näkemään.

Täälläkin on pahoinvointi palannut. Ei mitenkään voimakkaana, mutta pientä etomista ja yökkäilyä. Mun oireneuroosi on nyt siirtynyt tisseihin, jotka ovat ehkä aavistuksen vähemmän kipeät kuin viime viikolla. Tästä tulee niin pitkä kuukausi ennen nt-ultraa...

Mulla se ultrasi kanssa että jos näkyisi vuodolle jotain syytä, mutta ei löytynyt.. en tiedä mistä ne johtuivat.. Ja kyllä pitkä kuukausi (ainakin) tulossa.. mietin koko ajan oireita ja oireettomuutta ja sen merkitystä tähän raskauteen. Ihan naurettavaa! :facepalm::woot: pitäis nyt vaan yrittää nauttia tästä .. mahdotonta .. Oon ollu 4 pitkää päivää vapaalla ni on ehtinyt ajatella kaikenlaista, onneks huomenna taas työt kutsuu ni vähän jotain muutakin ajateltavaa :happy:

Mullakaan ei näkynyt ultrassa vuodolle syytä. Mutta uskon ja toivon et kaikki hyvin kun sykkeen kuitenkin kuulin eilen dopplerilla. Aika madellut nt-ultraan, joka vihdoin koittaa ens viikolla!

Mulla näkyi ultrassa jokin, mikä vuoteli. Mitatkin ois Kannassa, mutten nyt jaksa avata. Toisella kerralla ultrassa ei näkynyt, mutta sen jälkeen ei oo enää vuotanutkaan :) Mut kai se on 50/50 näkyykö noissa ultrissa vuotojen syytä

En nyt muista, onko kukaan maininnut kovaa janoa oireeksi. Mulla kuivaa suu varsinkin öisin ja joudun pitämään juomapulloa yöpöydällä (kissan takia ei voi käyttää lasia). Usein herään vessahätään yöllä ja samalla juon vettä ja sitten taas muutaman tunnin kuluttua pitää käydä vessassa. :D

Jano varsinkin yötä vasten on tuttua. Ja vessassa saa ravata 2-3 kertaa yössä.

Kylmänaroista rinnoista en ole myöskään lukenut. Käytiinpä viimaisena päivänä ulkoilemassa ja jouduin pyytämään miehen hanskat lisälämmikkeeksi rintaliivien sisään :happy: auttoi välittömästi. Muuten teki todella kipeää!

En nyt muista, onko kukaan maininnut kovaa janoa oireeksi. Mulla kuivaa suu varsinkin öisin ja joudun pitämään juomapulloa yöpöydällä (kissan takia ei voi käyttää lasia). Usein herään vessahätään yöllä ja samalla juon vettä ja sitten taas muutaman tunnin kuluttua pitää käydä vessassa. :D
Mulla sama :joyful:

Joo nyt kun sanoit niin iltaisin menee litroittain vettä ja pakko aina ihan viimeiseksi illalla ja ensimmäiseksi aamulla juo3dta vessaan, jos myöhäisempi herätys niin myös siinä välissä! Miekkonen yhtäkkiä testasi mun otsaa että onko kuumetta kun kuulemma oon ihan tulikuuma öisin :smiley-ashamed004 Nyt on rintojen arkuus helpottanut ja pahimmat vatsakivut, tai ainakaan niin säännöllisesti enää ole, mutta tilalle tullut iltaisin ja öisin oleva levottomuus. Ihan kun kaikki asennot olla olis huonoja ja ahdistavia sekä jalat tosi levottomat, en tiedä onko tää raskaudesta vai kenties stressistä johtuvaa mutta inhottavaa kuitenkin. Itse nukun hyvin, tosin normaalia pidempään, mutta miehen mukaan tosi levottomasti. :bored:

Joo nyt kun sanoit niin iltaisin menee litroittain vettä ja pakko aina ihan viimeiseksi illalla ja ensimmäiseksi aamulla juo3dta vessaan, jos myöhäisempi herätys niin myös siinä välissä! Miekkonen yhtäkkiä testasi mun otsaa että onko kuumetta kun kuulemma oon ihan tulikuuma öisin :smiley-ashamed004 Nyt on rintojen arkuus helpottanut ja pahimmat vatsakivut, tai ainakaan niin säännöllisesti enää ole, mutta tilalle tullut iltaisin ja öisin oleva levottomuus. Ihan kun kaikki asennot olla olis huonoja ja ahdistavia sekä jalat tosi levottomat, en tiedä onko tää raskaudesta vai kenties stressistä johtuvaa mutta inhottavaa kuitenkin. Itse nukun hyvin, tosin normaalia pidempään, mutta miehen mukaan tosi levottomasti. :bored:

Mulla oli kanssa iltaisin erittäin levottomat jalat joten hain magnesiumia. On auttanu

Takaisin