Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään kokemusta niistä pahoinvointi rannekkeista?
Minulla ei ole vielä mitään mielihaluja tullut, esikoisen aikaan söin appelsiineja.
Mulla on myös radi esikoisen aikaan ja nyt paasto arvo oli 6.0. Diforminia olen syönyt nyt 6kk tulihoitona ja de varmaan jatkuu nyt raskauden ajan. Sokerirasitukseen en tahdo mennä.

Onko kellään kokemusta niistä pahoinvointi rannekkeista?
Minulla ei ole vielä mitään mielihaluja tullut, esikoisen aikaan söin appelsiineja.
Mulla on myös radi esikoisen aikaan ja nyt paasto arvo oli 6.0. Diforminia olen syönyt nyt 6kk tulihoitona ja de varmaan jatkuu nyt raskauden ajan. Sokerirasitukseen en tahdo mennä.

Kokeilin ekan raskauden aikana rannekkeita, eikä ollut mitään apua. Päinvastoin. Iski hirveää migreeniä päälle ne kädessä, jonka myötä pahempaa oksentelua. Mutta tämäkin toki yksilöllistä, toisilla auttanut..

Mua huolestuttaa kun ei turvota.. viimeks olin kans iltaisin melkonen sen mahani kanssa mutta nyt ei mitään o_O en mä kyllä muista kuin aikasin se turvotus oli sillon.
Tällläkin hetkellä oksennusta nieleskelen että pahoinvointia on + välillä vihlasee vatsasta ja palelu on ihan järjetöntä mutta silti epäilyttää :grumpy:

Mua huolestuttaa kun ei turvota.. viimeks olin kans iltaisin melkonen sen mahani kanssa mutta nyt ei mitään o_O en mä kyllä muista kuin aikasin se turvotus oli sillon.
Tällläkin hetkellä oksennusta nieleskelen että pahoinvointia on + välillä vihlasee vatsasta ja palelu on ihan järjetöntä mutta silti epäilyttää :grumpy:
Sehän on vaa hyvä jos ei turvota. Kertoo siitä että nesteet kiertää hyvin. :) kerkeät kyllä kesällä sit kärsiä ;)

Sehän on vaa hyvä jos ei turvota. Kertoo siitä että nesteet kiertää hyvin. :) kerkeät kyllä kesällä sit kärsiä ;)

Niin oot ihan oikeassa. Ja varmasti kerkeän manailla sitä vielä mutta jotenki sitä on niin vainoharhainen tässä alussa :grin

Mie luulen et itellä toi vainoharhaisuus siitä onko kaikki hyvin, loppuu vasta sitte ku oon synnyttäny ;D siitä alkaakin toinen vainoharhaisuuden kausi :D

Mulla oireina kaikensortin tuntemukset vatsalla, ilmavaivat, turvotus ja mielialan vaihtelut.

Mutta kaikki oireet on lievempiä kuin mitä esikoisesta oli. Esikoisesta oli lisäksi se raudan maku suussa parina päivänä, nyt siitä on ollut vain häivähdys. Vähän huolettaa, että pysyykö tämä kakkonen nyt kyydissä, kun oireet on näin lieviä...

Joku kysyi siitä rintojen aristuksesta, jos imettää vielä. Minä Imetän vielä esikoista ja ei mullakaan tosiaan ole yhtään samanlailla kipeät rinnat kuin viimeksi. :) Vähän ehkä aristaa, mutta ei mitään selkeää.

Onko täällä muita joilla ei oo lähes ollenkaan pahaa oloa? Mulla ihan muutaman kerran ollu vähän etova olo mut muuten ihan hyvä olo, mitä nyt iltaisin varsinki väsyttää superpaljon.

Mulla ei juurikaan ole pahaa oloa. Silloin tällöin tulee hetkellinen huono olo,mutta auttaa kun syö

Onko täällä muita joilla ei oo lähes ollenkaan pahaa oloa? Mulla ihan muutaman kerran ollu vähän etova olo mut muuten ihan hyvä olo, mitä nyt iltaisin varsinki väsyttää superpaljon.

Hep! Täällä yksi! Pari kertaa etonut, muutoin olo ihan priimaa!:)

Täällä ei ole myöskään pahaa oloa näkynyt! Ehkä 2-3 kertaa tullut sellainen kuvotus, muuten ei mitään. :confused:

Huh, helpottavaa kuulla ettei tarvi olla kovin huolissaan tästä hyväoloisuudesta:shy:

Itellä ei vielä pahoinvointia ole. Mut auta armias tätä iltaturvotusta! En tiedä, turvottaako nyt joku ruoka-aine vai liittyykö tähän raskauteen, mut on ku olis ilmapallon nielly. Aamulla olin vaa perusrehevä itseni, mut nyt vähän kiristää nää farkut. Ei oo kivaa.
Eikä oikein töissäkään kulkenu ajatus. Ei sitten niin millään. Oikein harmittaa ja ärsyttää, kun oli jotenkin niin hömelö olo. Ja itkuakin meinasin vääntää, täysin syyttä.

Jos ei perjantaina syypäätä löydy, niin ihmettelen kyllä... :hilarious:

Eilen illalla en saanut millään unta, kun alavatsaa kiristi. Pyörin monta tuntia ja lopuksi täytin kuumavesipullon ja makoilin puoliksi sen päällä kyljellään. Lämpö vähän rentoutti, mutta vähän epäkäytännöllinen se oli, kun pyörin jatkuvasti puolelta toiselle.

Mäkin oon parina iltana kaivanut kauratyynyn kaapista, kun on alaselkää särkenyt. Nyt on koko ajan pientä huonon olon tynkää, mutta ei voi vielä laskea pahoinvoinniksi.

Huh, onpa tänne jo ehditty kirjoitella paljon! Hyppään mukaan. Tänään siis plussatesti vasta tehty.

Mulla ei vielä hirveämmin ole oireita paitsi väsyttää. Paljon. Vuosikkaan esikoisen päikkärihetket oon poikkeuksellisesti nukkunut itsekin, samoin illalla oon romahtanut sikeille heti kun lapsi on unessa. Mikä ei oo ihan tavallista mulle. :D

Myöskin ruokahalu alkaa lisääntyä. Tunnistan esikoisen odotuksesta mahan polttelun ja kurnimisen, joka iskee nopeasti, jos on nälkä tai ruoka ei oo ollut tarpeeksi hiilaripitoista.

Ehkä aivan pientä kuvotusta on ollut havaittavissa parina aamuna, mutta aika olematonta vielä vrt esikoisen aikaiseen ekan kolmanneksen pahoinvointiin.

Ai niin, ja se valkovuoto. Ollut runsasta koko kierron, etenkin oviksesta alkaen. Sama oli ekassa raskaudessa.

Huh, helpottavaa kuulla ettei tarvi olla kovin huolissaan tästä hyväoloisuudesta:shy:

Sanos muuta, onpa helpottavaa kuulla, että niin monella pahoinvointi puuttuu kokonaan! Ei sillä että sitä erityisemmin kaipaisi, mutta tätä olen itsekin murehtinut.

Viime viikolla oli kyllä emotionaalisesti ihan kummallinen ja kauhea viikko - töissä oli tosi stressaavaa, mikä varmasti olli ensisijainen syy, mutta itkin töissä varmaan 3x päivässä viime viikolla :D Epäilen, että vaikka rankkaa olikin, ihan noin pahaksi ei olisi tilanne äitynyt ilman näitä raskaushormoneja :)

Täällä on kanssa tuota alaselkäkipua, mulla lähinnä huonoihin työasentoihin liittyen. Normaalisti olen sietänyt vähän huonommankin asennon hyvin, mutta esikoisraskaudessa huonossa asennossa seisominen alkoi sattumaan puolessa välissä raskautta ja nyt kipu on tullut mukaan heti alusta.

Takaisin