Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ihan hirvee olo koko ajan :yuck: Oksettaa, palelee, väsyttää. Jos tää taas on tätä koko raskausajan niin en selvis hengissä

Joo täällä myös rasvaletti! Edellisessä raskaudessa oli ihana tuuhea elovenatukka.

Mulla on ihan hirvee olo koko ajan :yuck: Oksettaa, palelee, väsyttää. Jos tää taas on tätä koko raskausajan niin en selvis hengissä
Alkaa olla sama meininki täälläkin. Niin, itsepähän tätä halusin. :D Nyt kun tarkemmin alan miettiä, niin kyllä ainakin omissa raskauksissani on jonkinlainen ero, jos on ollut normaali tai mennyt kesken: normaalisti etenevässä huono olo on ihan omaa luokkaansa, ja usein on jopa vaikea piilotella sitä, vaikkei oksennakaan. Joten niin se vaan on kuitenkin hyvä asia se huono olo.

Minulla oli ensimmäisessä oksentelua ja jatkuvaa kuvotusta 5-12 viikoilla. Nyt ei oikein mitään; ja se pelottaa kovasti. Alavatsa on turvoksissa, viime viikolla oli alavatsan vihlaisuja, mutta muutoin olen oireeton... onneksi alkuraskauden uä on varattu, jotenkin vähän epäuskoinen olo.

Onko muita, joilla repäisykivut uupuvat? Täällä muutenkin ainoana oireena rintojen arkuuden lisäksi vain tavanomaisestikin arjessa vahvasti läsnäoleva väsymys. Jotenkin pelottavan vahva etiäinen siitä, että kyydissä on tällä hetkellä vain tuulimuna!:/

Jaahas, eilen illalla jälleen rusehtavaa valkovuotoa plus muutama kirkas veriviiru, tällä kertaa uutena oireena: kalanhaju!
Kellään vastaavaa kokemusta?
Taidanpa soittaa tänään jo neuvolaan ja kysyä jälleen neuvoa... sairaanhoitajana kun en kovin mielelläni noita antibiootteja napsis muutenkaan niin...

Mulla on niitä vatsakipuja aika paljonkin. Ja nyt tosiaan tää järkky pahoinvointi taas... Hyi että. Viikkoja vasta 4+3. :x toivottavasti nuo teidän vuodot loppuisi vaikka normaaleja toki ovat mutta säikäyttävät kovasti :(

Jaahas, eilen illalla jälleen rusehtavaa valkovuotoa plus muutama kirkas veriviiru, tällä kertaa uutena oireena: kalanhaju!
Taidanpa soittaa tänään jo neuvolaan ja kysyä jälleen neuvoa... sairaanhoitajana kun en kovin mielelläni noita antibiootteja napsis muutenkaan niin...
Kalanhaju siis niin kuin sieltä...? Minulla aina ennen menkkoja tulee sellainen paha haju, voisi sitä kalanhajuksikin kuvailla, mutta omaan nenääni ennemminkin vanhan veren haju. Sellainen menkkahaju. Nytkin sellainen tuli ennen plussaa vahvasti, vaikka menkat ei sitten alkaneetkaan... Keskenmenon yhteydessä en muista sellaista. (Itselläni se vain alkoi tosi hitaasti: ensin tuli pitkään rusehtavaa valkovuotoa, sitten tuli jo kirkkaampaakin, kunnes viimein ensimmäinen iso hyytymä. Välissä oli päiviä, ettei tullut mitään.) Tule sitten kertomaan, mitä neuvolassa sanottiin!

Vähän vois viitata myös emätintulehdukseen, johon ensiapuna voi käyttää esim. apteekista saatavia PH-arvoa neutralisoivia tuotteita (Lactal balance ym.). Ovat turvallisia odottajille ainakin tuoteselosteen ja kätilöiden mukaan!:) Mutta otahan ihmeessä yhteyttä myös neuvolaan.:)

Tota bakteerivaginoosi-termiä mäkin hain mielessäni!:) Monilla muuttuu vuotojen jälkeen väliaikaisesti ph, joka aiheuttaa oireita.

Taas oli ihana neuvolan terkkari puhelimessa! :happy:
Aikaisti ultraa nyt perjantaille, kun oireet on näin epäselvät ja vuotokin loppui niin nopeasti (ma-ti kesti vaan?). Varoitteli kyllä, että keskenmenon mahdollisuushan on olemassa, mutta saadaanpahan ainakin varmistus asialle perjantaina.

Taas oli ihana neuvolan terkkari puhelimessa! :happy:
Aikaisti ultraa nyt perjantaille, kun oireet on näin epäselvät ja vuotokin loppui niin nopeasti (ma-ti kesti vaan?). Varoitteli kyllä, että keskenmenon mahdollisuushan on olemassa, mutta saadaanpahan ainakin varmistus asialle perjantaina.

Hieno homma! Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olisi hyvin!<3

Tänään n. rv 5+0 (ajoittain vaihteleva kierto). Ei mitään oireita, olo lähes tismalleen samanlainen kuin aina ennenkin ellei oikein kuulostele, keskity ja mieti. On pieniä hetkiä jolloin hengästyn portaissa ja hetkiä jolloin haistan tarkemmin kaikki hajut. Tätä ei ole koko ajan, vaan välissä on päiviä ettei niitä ole. Ennen plussaa oli lieviä oireita siinä määrin, että tiesin olevani raskaana jo ennen testiä mm. yöllinen pissatus ja herääminen ja vahva tunne muutenkin siitä että kropassa tapahtuu. Aikaisempi raskaus oli tismalleen samanmoinen, oireita oli ennen plussaa ja plussan jälkeen ei mitään eikä se raskaus ei tuottanut mitään tulosta. :( Olo on epäuskoinen, ajoittain jopa toivoton..

Bakteerivaginoosi kannattaa ottaa vakavasti, voi aiheuttaa raskausaikana vuotoa, keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä! Nimimerkillä viimeksi varmaan yhden kolmanneksen kärsin siitä.

Mutta oon huomannut, että myös vaikuttaa raskaushormonit hien ja muidenkin eritteiden (:D) hajuun, eli sinänsä voi olla siitäkin, jos ei tulehdus ole kyseessä.

Takaisin