Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tsempeistä ihanat! Tiedän, että tämä on tavallista. Tulee vain niin deja vu -fiilis. Nyt todella täytyy yrittää malttaa mielensä pari viikkoa ja katsoa se varhaisultran tulos. Jos ei ala enempää vuotamaan, niin ehtii sitä sitten surra tai iloita. Itselleni on parempi pitää tämä kaikki salassa läheisiltä ja ystäviltä, joten on kyllä mahtavaa, kun on tällainen paikka, mihin purkaa tuntojaan.

Kolmas raskaus täällä ja oireet samoja kuin edellisissä...

Eilen tuli rv 5+0 ja sen myötä alkoi oksentelu, kuvottavaa oloa ollut jo nelisen päivää mutta tää oksentelu, edellisissä raskaudessa oksentelu jatkuvaa tuonne 25 viikolle asti joten jotenki ahdistaa kun ajattelee että tätä kestää viä 20 viikkoo.... Lisäksi nännit on arat, pistelyä rinnoissa lisäksi. Väsymystä ja uusi oire jota ei ollut aiemmissa raskauksissa on jatkuva palelu!!! Tää palelu Alko jo ennen plussaamista. Mitäs viä. ..alavatsa kipuilee välillä, vihlontaa.

Tänä aamuna tuli pieni rusehtava tuhru pyyhkiessä. Toivottavasti ei ole mitään pielessä. No, onneksi on varhaisultra jo reilun parin viikon päästä.

Kylläpä on nyt paljon vuotoja liikkeellä.. Toivottavasti se vain kertoo siitä kuinka tavanomaista se on ja meillä kaikilla masuissa asiat hyvin <3

Mulla ei vieläkään ole raskausoireita, enkä olisi lainkaan huolissani jos niitä ei koskaan olisi ollutkaan, mutta tämä niiden yhtäkkinen totaalinen loppuminen on aika piinaavaa..

Mua ällötti taas eilen kaupassa klementiinien haju! Tää sama oire oli jo ennen mun vuotohässäkkää ja sen jälkeen tuntui et kaikki oireet katosi. Mutta eilen! Olisin ostanut mandariineja/klementiinejä/mitä näitä nyt on, koska tykkään niistä kovasti. Vaan jäivät hevi-osastolle, oksetus mikä löyhkä... ja aamulla taas jääkaapissa haisi joku outo ja metukkahan se taas ällöttää hajullaan. Eli toivoa olisi?

Mua ällötti taas eilen kaupassa klementiinien haju! Tää sama oire oli jo ennen mun vuotohässäkkää ja sen jälkeen tuntui et kaikki oireet katosi. Mutta eilen! Olisin ostanut mandariineja/klementiinejä/mitä näitä nyt on, koska tykkään niistä kovasti. Vaan jäivät hevi-osastolle, oksetus mikä löyhkä... ja aamulla taas jääkaapissa haisi joku outo ja metukkahan se taas ällöttää hajullaan. Eli toivoa olisi?

Ihanaa että oireita taas tulee ja toivottavasti kaikki tosiaan olisi hyvin ja vuodot olisi olleet harmittomia ♡

Miten sitä voikaan kaivata pahoinvointia? Viime raskauden jälkeen olin varma, etten henkisesti kykene uuteen raskauteen pitkään aikaan, sillä se oli todella rankkaa kaikin puolin. Ja monen kuukauden pahoinvointi oli osasyynä siihen.. nyt silti niin toivoisin sitä. Että saisin jonkun varmistuksen raskaudesta, kun noita plussatestejäkin on tullut tehtyä "vain" kuusi? :D ei vaan millään meinaa uskoa tätä todeksi.

just tuolla pikkusisarusta odottavat -ketjussa muistelin edellisiä pahoinvointeja, ne on ollu mulla tosi rajuja, siis en pystyny syömään, nukuin välillä vessan lattialla kun oksensin yön läpeensä, muutenkin oksensin joka päivä monta kertaa, eikä mikään pysyny sisällä, ja lopulta ollu tiputuksessa kun alkanu kuivuun.. et mä YRITÄN nauttia oireettomuudesta niin paljon ku mahdollista! ja toivon tietty et semmosta ei enää tulis, se oli kyllä oikeesti ihan kauheeta! mut onneks ei se pari kuukautta lopulta pitkä aika elämästä oo....

just tuolla pikkusisarusta odottavat -ketjussa muistelin edellisiä pahoinvointeja, ne on ollu mulla tosi rajuja, siis en pystyny syömään, nukuin välillä vessan lattialla kun oksensin yön läpeensä, muutenkin oksensin joka päivä monta kertaa, eikä mikään pysyny sisällä, ja lopulta ollu tiputuksessa kun alkanu kuivuun.. et mä YRITÄN nauttia oireettomuudesta niin paljon ku mahdollista! ja toivon tietty et semmosta ei enää tulis, se oli kyllä oikeesti ihan kauheeta! mut onneks ei se pari kuukautta lopulta pitkä aika elämästä oo....

Ei se Jatkuva oksentelu kyllä ole millään tavalla ihanaa ja mä nautin ekasta raskausviikosta täysin rinnoin kun ei oksettanut ja itse asiassa nytkin nautin kun oksentelu on vielä satunnaista. Toivon ja rukoilen yli kaiken että tää pysyi tämmösenä siedettävänä koska on nuo kaksi lasta jotka on hoidettava ❤ ekassa raskaudessa monesti tiputuksilla, tokasta vain paristi ja jos tää kolmas menis kokonaan ilman?

Nauti munkin puolesta oireettomuudesta ☺

Mä luulen, että itelläki aika kullanut muistot. (2 vuotta:hilarious:)Siitä mitä se pahoinvointi oikeasti on.. vaikka noin rajua ei ole ollut Lila-Auroralla..
Voi olla, että täällä sitten vuorostani valitan kurjaa monen kuukauden pahaa oloa, kun sen aika tulee :smiley-ashamed005

KÄÄK siis mikä tää tukan rasvottumishomma on?? Kävin päivällä suihkussa ja hampaita pestessäni havahduin siihen että hiukseni on ihan limaset. Mitään en ole tehnyt tänään, siis hikoillut tms. Oli pakko mennä uusiks suihkuun, hyi :D Tukka varmaan kiittää, kun on muutenkin kuolemassa päähän. Onko muilla ollut tämmöstä??

Jokusia finnejä ilmaantunut myös, nyyh. Ei niitä paljoa ole, mutta aiemmin ei ole ollut yhtään. No, raskausoireita pyysin ja niitä taisin myös saada? Jos nämä voi raskauden piikkiin laittaa, en kyllä keksi muutakaan!

KÄÄK siis mikä tää tukan rasvottumishomma on?? Kävin päivällä suihkussa ja hampaita pestessäni havahduin siihen että hiukseni on ihan limaset. Mitään en ole tehnyt tänään, siis hikoillut tms. Oli pakko mennä uusiks suihkuun, hyi :D Tukka varmaan kiittää, kun on muutenkin kuolemassa päähän. Onko muilla ollut tämmöstä??

Jokusia finnejä ilmaantunut myös, nyyh. Ei niitä paljoa ole, mutta aiemmin ei ole ollut yhtään. No, raskausoireita pyysin ja niitä taisin myös saada? Jos nämä voi raskauden piikkiin laittaa, en kyllä keksi muutakaan!
Joo on. Ihan kuin teini-ikä ois tullu takas.. Järkkyä

Joo siis musta tuntuu kans et kokoajan on hiukset likaiset vaikka olis just pessyt. Joka toinen päivä pakko pestä kun aikasemmin riitti joka kolmas/neljäs päivä :(

Mulla taas aiemminkin kuivat luonnonkiharat muuttui viime raskaudessa rutikuivaksi olkimaiseksi takkupeikkotukaksi. Pelolla odotan miten tässä raskaudessa käy, tippuuko tukka nyt kokonaan päästä koska huonokuntoisemmaksi se ei oikein enää pääse. :shifty:

Ja jokaraskautiset ystäväni ummetus ja peräpukamat tulivat heti plussauutisen kuultuaan kylään. Ekassa raskaudessa jouduin syömään Movicolia ja kuitulisää ekasta kolmanneksesta lähtien, mutta en muistaakseni ihan näin aikaisin kuitenkaan. :wideyed: Näitä ei kyllä ollut yhtään ikävä.

Ai niin, ja raskausdementia iski myös heti. Tuntuu, että koko ajan on vaan yleisesti ihan pihalla. Ei hyvä juttu, kun työ on kumminkin melko vastuullista ja autoakin pitäisi ajella pikkutipu kyydissä. :nailbiting:

Takaisin