Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kannata mun mielestä ottaa turhaa stressiä vähäoireisuudesta, etenkään näin varhaisilla viikoilla. Monella pahoinvointi alkaa vasta kuudennella viikolla tai sen jälkeen. Eikä pahoinvoinnin uupuminen senkään jälkeen välttämättä tarkoita mitään. Helmimammoissa oli monta vähäoireista joilla raskaus eteni hyvin, itsellä taas lähes identtiset oireet esikoisraskauteen verrattuna ja silti tuulimuna.

Täällä 4+4 ja en tiedä alkoiko nyt sitte pahoinvointi vai mitä hittoa.... Eilen illalla tuli joku ihmeen horkkakohtaus ku istuin koneella, tärisin kylmästä ihan hulluna ja tuli niin huono olo et piti ihan hammasta purra yhteen ja sangonki hain jo viereen. Sit ehkä tunnin päästä rupes helppaamaan ja viluki loppu ja tajusin että mulle nousi lievää kuumetta! Tuntu että ihan hohkaa mut sit se lämpö lähti parissa tunnissa takas laskuun. Huono olo aaltoili koko yön et välillä parempi ja välillä huonompi mutten saanu nukuttua ku pari tuntia. Nyt aamulla vähä parempi olo et sain vähä syötyäki mut unenpuutteesta tulee oma karsee olonsa joten vointi on aika heikko. Onko tommoset kuumepiikit ihan normaaleja? Oon kuullu et lämpö voi olla korkeella alkuraskaudes joo mut kuvittelin että se olis tasasesti eikä tommosena parin tunnin piikkinä... Eilen alko myös hajut ja maut vääristyä et kokoajan miettii että onko tää aina haissu tai maistunu tältä?

Gadian, miula tuli esikoisen odotuksen alussa oisko ollu rv 5+ just tollasia parin tunnin lämmön nousuja iltaisin. Luulisin et johtu raskaudesta :)

Mulla alko oireet jo ennen plussaa ja eka viikko plussan jälkeen olikin kyllä tosi raskaana-olo. Väsytti niin maan vietävästi, jatkuva nälkä, lämpö nousi, mielihalut, päätä särki, tissit oli turvoksissa ja todella kipeät. Eilen havahduin siihen, ettei mulla ole mitään enää. Ei ole ollut muutamaan päivään enää mitään raskausoireita. Onkohan paljonkin syytä huolestua?? Hieman on nyt eilisen jälkeen vaaleanpunaista/rusehtavaa vuotoa myös tullut.. Oon kauhuissani.

Mulla myös ensiraskaus menossa ja samanlaista hermoilua oireiden puuttumisesta / laimeudesta. Mitään verisiä vuotoja ei ole ollut, mutta tuntuu, että plussaa edeltäneet oireet ovat kyllä lieventyneet ja olo on aika normaali. Välillä pientä nipistelyä alavatsassa, mutta ei mitään muuta kyllä (vaikka varmasti osaisin käyttää paljonkin luovuutta oireiden keksimiseen itselleni).

Tänään sitten särki alaselkää ihan kunnolla. Kohdun kasvukipuja kai? Piti oikein kauratyyny kaivaa esiin, niin ikävältä tuntui...

Minulla ainoat oireet on olleet rintojen arkuus, nännit koholla. Päänsärky, paleltaa ja tänään on alaselkään aamusta hieman koskenut ja väsymys!

Täällä aina kun tuntuu että oireet häviää niin seuraavana päivänä olo on kahta pahempi. Eilen oksensin esikoisen vaipanvaihdon jälkeen niin että tuntui etten selviä töihin. Ja tänään tuntuu sille heti aamusta on huonolo...Töihin pitäisi lähteä...

Mulla edelleen aika vähäoireista, mut eilen oli ekan kerran paha olo! Väsymystä on kyllä täälläkin, eilen oli hurja perjantai-ilta kun olin jo yhdeksältä tiukasti unten mailla :woot:

Mun on vaikee sanoo väsyttääkö raskauden takia vai ton meidän 2vuotiaan, joka siirtyi juniorisänkyyn ja keksi sängystä karkailun pari viikkoa sitten :D mutta väsyttää!

Täällä oireina lähinnä järjetöntä väsymystä. Voisin nukkua helposti 14 tuntia vuorokaudesta, esikoinen vähän rajottaa tätä. Onnekseni neiti on ollut hyväuninen.. niin saa äitikin nukkua kokonaisia öitä ja pitkiä päiväunia.
Lisäksi alavatsassa selkeästi tuntuu "jotain". Ja liikaa touhutessa kyllä saa muistutuksen, että pitäisi rauhoittua.

Mun on vaikee sanoo väsyttääkö raskauden takia vai ton meidän 2vuotiaan, joka siirtyi juniorisänkyyn ja keksi sängystä karkailun pari viikkoa sitten :D mutta väsyttää!

O'ou, meillä tiedossa juniorisänkyyn siirtyminen ensi viikolla :D siis hyvästi yöunet

Lisäksi alavatsassa selkeästi tuntuu "jotain".

Mulla kanssa ikään kuin pulputtaa. Menkkojen aikaan tuntuu joskus samaa, ja niin oli keskenmenneessä raskaudessakin. Voi miksi en nyt muista, onko hyvin menneissä raskaudessa ollut moista?!

Meilläkin pitäisi jossain vaiheessa siirtyä juniorisänkyyn, esikoinen on varsinainen kiipeilyhirmu ja pelkona on että kohta tulee jo pinniksen laidan yli. Varmaan ensin lasketaan pinniksen laita alas ja lähempänä tulokkaan syntymää ostetaan sitten se varsinainen juoniorisänky.

Miulla on alavatsassa ollu joka päivä tuntemuksia, tänää vasemmalle on vähän niiku vihlonu tai vähän voimakkaammin ku vihlonu.. En oikee osaa selittää. Sen lisäks on menkkakipuja alavatsalla ja myös alaselässä. Välillä on vieläkin ollu ihan sellanen tunne et menkat alkaa sillä sekunnilla :/ inhottavaa.

Sen lisäks on menkkakipuja alavatsalla ja myös alaselässä. Välillä on vieläkin ollu ihan sellanen tunne et menkat alkaa sillä sekunnilla :/ inhottavaa.

Tämä sama tunne myös mulla. Ja koko ajan pitää sitä pyyhittyä vessapaperia tarkistella. Nyt sitten tuli kertapyyhkäisyllä rusehtavaa valkovuotoa, ihan tosi vähän, mutta oon ihan rikki. Viimeksikin keskenmeno alkoi niin, että valkovuoto oli silloin tällöin rusehtavaa ja siitä sitten punaisempaa jne. Tätä jatkui viikkoja, enkä osannut ajatella sitä keskenmenon käynnistymiseksi. Pari viikkoa pitäisi jaksaa vielä alkuraskauden ultraan...

Taifuuni, toivottavasti ois vaan vaikka limakalvoilta vanhaa verta tai jtn muuta yhtä harmitonta! Uskon että säikäyttää tolla kokemuksella.

Myös miun on sitä vessapaperia katottava joka ainoa kerta, yöllä jos pitää vessaan mennä nii pakko laittaa valot että näkee..

Tsemppiä Taifuuni ja toivottavasti kaikki on kunnossa! Pieni limakalvotihku on mun ymmärtääkseni alkuraskaudessa melko tavallista, mutta ymmärrän että tuolla taustalla hirvittää.

Takaisin