Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on motivaatio opiskelujen suhteen niin poissa ettei tosikaan. Vielä puolitoista kuukautta pitäisi jaksaa, mutta tahti vaan kiristyy koko ajan. Kesäkin stressaa, kun en tiedä mitä teen.

Motivaatiovaje vaivaa täälläkin. Ei nappaa yhtään ja pakolla väännetään. Mitä vaihtoehtoja sulla on kesälle?

Minulla on motovaatio-ongelmaa työssä. Teen kyllä ihan ahkerasti -tai yritän, mutta ajatukset kääntyy raskauteen ja työjutut tuntuu aika yhdentekeviltä. Tekisi mieli sanoa kaikkeen ihan sama tai tehkää mitä haluatte.:wtf:

Motivaatiovaje vaivaa täälläkin. Ei nappaa yhtään ja pakolla väännetään. Mitä vaihtoehtoja sulla on kesälle?
No mun pitäisi irtisanoa mun vakityö kun mulla loppuu opintovapaa, mutta opiskelua on vielä vuosia jäljellä, en tosissaan halua palata sinne, mutta kun en tiedä joudunko maksamaan osan äitiyslomarahoista takaisin jos en palaa sinne hetkeksi. Voisin mennä johonkin muualle töihin, mutta kesätyöt on niin kiven alla. Eniten ehkä tahtoisin opiskella kesällä, mutta en ole varma onko mitään sellaisia kursseja tarjolla mitä tarvitsen.

Minulla on motovaatio-ongelmaa työssä. Teen kyllä ihan ahkerasti -tai yritän, mutta ajatukset kääntyy raskauteen ja työjutut tuntuu aika yhdentekeviltä. Tekisi mieli sanoa kaikkeen ihan sama tai tehkää mitä haluatte.:wtf:

Ihan samat fiilikset! :D Ope olen ja välillä kun teinit ottaa päähän niin hymähdän mielessäni, että juu mitäpä tuosta.. kolmen kuukauden päästä oon jo lomalla. :D :D

Ihan samat fiilikset! :D Ope olen ja välillä kun teinit ottaa päähän niin hymähdän mielessäni, että juu mitäpä tuosta.. kolmen kuukauden päästä oon jo lomalla. :D :D

Minäkin hymähtelen sisäänpäin; "kohta alkaa kesäloma ja äitiysloma"..

Motivaatio työtä kohtaan on suoraan sanottuna kuollut! Lähinnä ärsyttää mennä töihin. Onneksi työkaverit on mukavia.

Onneksi joillakin muillakin motivaatio ongelmia... Vieläkun työkaveri on heittäytynyt hankalaksi niin odottelen kovasti kesälomaa. Joku koulutuskin olis tulossa...

Mä taas niin odotan et pääsisin palaamaan töihin hetkeksi. Vaikka veikkaan että motivaatio lopahtaa heti kun palaan töihin :p

Täällä on ihan sama fiilis, ootteleen sitä että ensin talviloma toukokuun lopulla ja sitten heinäkuussa alkaakin pidempi loma.. motivaatio ei siis huipussaan.

Oi joi, tänään ekaa kertaa pahoinvointi hellittänyt :happy: Sopivasti kymppiviikon alettua. Alkaisko tämä pahin piina olemaan ohi :)

Tosin vähän pelottaa, kun tänään ollut menkkamaisia jomotuksia, jotka on toivottavasti vaan kohdun kasvukipuja. Mulla alkoi viimeksi keskeytyneessä keskenmenossa vuoto 9+2, joten sekin vähän mielessä kummittelee.

Onko muilla palaillut kuvotus lievempänä kummittelemaan? Mulla loppui joskus rv 9+ kuvotus ja nyt alkoi rv 11 ja pari päivää lievempää kuvotusta ollut, saanut taas olla useammin syömässä :D

8+3 ja taas tuhruttelu alkoi. Viimeks tais olla 4+3 eli oisko tää nyt sit "menkkavuotoja". Paniikki :'( pahoinvointi jatkuu (onneks)

Onko muilla palaillut kuvotus lievempänä kummittelemaan? Mulla loppui joskus rv 9+ kuvotus ja nyt alkoi rv 11 ja pari päivää lievempää kuvotusta ollut, saanut taas olla useammin syömässä :D

On palannut! Varsinkin jos ruokailuväli venähtää liian pitkäks, mutta muutenkin on ällötys tullu takas. En ehkä ihan pahoinvoinniks kutsuis, vaikka yhden kerran jouduin jo laatottaankin. (9 päivää olin jo kokonaan oksentamatta ja sitä ennenkin oli jo parempi olo oksujen välissä, eikä niitä ollu enää kovin usein.)

Nyt ei oo taas päivään ollut kuvotusta, mutta uutena oireena tullut eilen alkanut mahan vihlominen niinku sukkapuikolla välillä tuikattais.. kai nää on niitä kohdun kasvukipuja

Olo on kun jyrän alle jäänyt. Paha olo koko ajan ja lisäks oon ollu 3 viikkoa flunssassa, joka päivä lämpöä/kuume nousee. Silti paljon parempi olo kuin esikoisesta, kun meni ihan oksenteluks yli puolen välin raskautta. Mieli on apea, mutta johtunee tästä mökkihöperyydestä enemmän kuin mistään muusta. En odottanutkaan että tää toinen raskaus ois sen ihanampi kun ekakaan. En todellakaan nauti raskausajasta.

Ei olekaan tullut pitkään aikoihin tänne kirjoiteltua, lukenut olen kyllä välillä muiden juttuja. Mulla kasassa nyt 11+5 viikkoa ja ihan hirveä olo ollut viimeiset kuusi viikkoa. Pahoinvointi alkoi just sopivasti, kun lähdettiin reissuun etelään. Siellä lämpimässä oli mukava kärvistellä pahan olon kanssa. Oksensin muun muassa lentokoneessa ja meressä snorklatessa (kaloille ruokaa ;) ). Oksentelen ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa ja koko päivän on enemmän ja vähemmän vellova/etova olo. Töissä olen tähän asti sinnitellyt mutta nyt paha olo ja väsymys on sitä luokkaa, että päätin hakea sairaslomaa. Mutta en saanutkaan ollenkaan ymmärtäväistä lääkäriä terveyskeskuksesta, hän olisi antanut vaan tämän päivän. Sain kolme päivää kinuttua, kun melkein kyyneleitä vieräytin, että mä en jaksa ja musta ei ole tässä kunnossa töissä mitään hyötyä. Väsymys on oikeasti ollut sitä luokkaa, että tulen töistä kotiin, otan kolmen tunnin päikkärit ja olen tunnin hereillä ja menen yöunille. Töissä tunnen koko ajan olevani laiska ja motivaatio on nolla, kun ei vaan jaksa olla reipas ja ahkera.
Pahan olon ja väsymyksen lisäksi nyt on viikon verran tullut vessassa käydessä paperiin rusehtavaa limaa. Ei tule pikkareihin asti mutta usein pyyhkiessä paperiin jää sitä. Sitä olen lisäksi stressannut. Mitään kipuja ei ole ollut.
Perjantaina on ensimäinen ultra, toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin ja tuleehan tässä ihan parin päivän päästä 12 viikkoa täyteen, jospa paha olo alkaisi helpottaa.

Olipa ihanaa saada avautua johonkin. En ole raskaudesta kertonut vielä kenellekään, mies on ainoa joka luonnollisesti tietää :shy:

Täälläkin voidaan pahoin aina vaan. Viime viikko oli jo hetkittäin parempi, mutta tänään oli aivan karsea päivä. Oksensin töissä ja sen jälkeen alkoi jäätävä päänsärky ja kuvotus joka jatkui aina vaan. Lisäksi olen niiiin väsynyt, että oikein harmittaa. Nukahdin melkein heti töistä tultuani ja nuokuin sohvalla 18.30 saakka. Nyt olisin taas valmis nukkumaan.

Rv 10+1

RV 11+5.
Oireita on ollut aikaisemmin paljon, nyt ne ovat lieventyneet. Oviksen jälkeen alkoi nipistely alavatsassa, tuolloin alkoi miettiä että olisiko viimein tärpännyt. Väsymys alkoi tuntua voimakkaana jo ennen plussausta. Pussaamisen jälkeen pikkukramppeja ja vihlaisuja, jatkuvat vessakäynnit, pahoinvointi 24/7 viikoilla 6-10. Parin viikon ajan oli koko ajan nälkä, heräsin puolen yön aikaan ja aamuviideltä syömään kun ei enää nälältä voinut nukkua. Jano, ruokahimot ja -ällötykset ovat myös olleet voimakkaita. Nännit ovat olleet herkät ja rinnat kasvaneet vähän, mutta ei mitään kovin radikaalia sillä saralla. Viikoilla 9-10 oli pahoinvointi kovimmillaan, vaikken kyllä oksentamut kertaakaan. Tuolloin oli myös itkuisuutta, mutta saattoi johtua ihan siitäkin että olin useita viikkoja ihan kunnolla flunssassa ja olo oli ollut hirveä, oli vähän sellainen maansamyynyt olo.

Nyt oireina ollut enää nuo vessakäynnit ja tämä hullu väsymys. Uni tulee kahdeksalta illalla, tosin nykyisin sentään luonnostaan herään viiden, puoli kuuden aikaan - pari viikkoa sitten unta riitti melkein kellon ympäri jos vaikka viikonloppuna sai nukkua. Ja viikonloppuisin vedin kahdet päikkäritkin. Jatkuva sumuinen olo on hellittänyt. Ja ihanaa, kahvikin taas maistuu!

Täällä yksi lähes oireeton alkuraskaus, nyt mennään 12+2. Viikolla 8 oli todella paha väsymys, mutta kesti sen viikon ja luulen että johtui osaksi tiukasta työputkesta. Jano on myös ihan selkeä uusi juttu. Juon normaalisti todella vähän ja harvoin on jano, mutta nyt vettä menee varmaan kolme kertaa normaalia enemmän. Turvotusta on ollut myös ja hieman aristavat rinnat, mutta ne ei haittaa elämää. Maha tuntuu olevan myös herkempi syömisille, mutta sen saa pidettyä tyytyväisenä terveellisellä ruokavaliolla. Yksi ärsyttävä asia mikä häiritsee on vessassa ravaaminen. Etenkin yöllä jos joutuu viisi kertaa nousemaan ylös, niin häiritsee aika pahasti unta. Olen kyllä ollut pissillä jatkuvasti ravaava koko elämäni, mutta nyt sitten vielä useammin, etenkin kun tulee juotuakin enemmän.

Takaisin