Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuleeks muilla saunassa otsaan semmonen puristava pantamainen olo? Mulla tuli viime raskaudessa ja nyt. En tajuu mistä johtuu. Menee nautinto saunomisesta :(

Mulla on tätä samaa ajoittain. Töissä tosin käytän sankakuulokkeita, josta olen kuvitellut tämän pantamaisen olon aiheutuvan ja yrittänyt asetella kuulokkeet parempaan asentoon sotkunutturan avulla.

Muista oireista sitten... Helmikuun alkupuolella olin tosi väsynyt ja kuvotti lähes jatkuvasti. Nyt kun olen oppinut ottamaan mukaan pientä välipalaa ja muistan syödä tarpeeksi usein jotain, niin olotila on ollut jo vähän parempi. Viime viikolla tosin töissä meinasi tulla aamulla oksennus ja mietin jo siinä kamalassa olotilassa et pitäiskö pyytää vatsataudin takia etäpäivä. Onneksi pahin huono olo meni ohi. Odotan jo siis innolla, että tää kuvottava olo menisi pois ja saisi nauttia. Monilla raskausaiheisilla sivustoilla sanotaan et pahan olo katoaa useimmiten noin rv14 kohdalla eli sitä odotellessa.

Vessassa saa nykyään myös rampata vähän turhan usein. Ennen pystyin helposti nukkumaan rauhassa mutta nyt heräilen pari kertaa yössä käymään vessassa. Olis kiva nukkuakin.

Muokattu viimeksi:
Pyllerö: Mullakin on ollut tota otsan kiristelyä ja kuumotusta. Se tulee myös takkaa lämmittäessä ja kuumassa suihkussa. :hilarious: Olen kanssa miettinyt että mistä voisi johtua.

Minulla loppui pahoinvointi kuin seinään, kun aloin syödä b6-vitamiinia!

Millasta annosta syöt? Mie oon nyt viikon syöny 200mg tablettia neljään osaan jaettuna, yleensä 2 kertaa päivässä muistan ottaa eli 100mg tulee päivään. Ei vaikutusta :meh:

Hiuksia putoilee. Ihan uus juttu. Ja ah, pahoinvointi pitää pintansa. Nyt siis 9+3. Kaksi päivää meni hyvin Primperanilla reissussa, kotiin tullessa oksentaminen alkoi välittömästi, kun päästiin koneesta omaan autoon. Ei voi kun nauraa.
Alavatsalle on ilmestynyt pieni turvotuspömppä.

Millasta annosta syöt? Mie oon nyt viikon syöny 200mg tablettia neljään osaan jaettuna, yleensä 2 kertaa päivässä muistan ottaa eli 100mg tulee päivään. Ei vaikutusta :meh:
Oon syönyt kolme kertaa päivässä neljänneksen siitä tabletista.

On palannut! Varsinkin jos ruokailuväli venähtää liian pitkäks, mutta muutenkin on ällötys tullu takas. En ehkä ihan pahoinvoinniks kutsuis, vaikka yhden kerran jouduin jo laatottaankin. (9 päivää olin jo kokonaan oksentamatta ja sitä ennenkin oli jo parempi olo oksujen välissä, eikä niitä ollu enää kovin usein.)

Sama täälläkin, nyt kun viikkoja on 11+3. Pitkä ruokailuväli tai muu liian vähäinen syöminen aiheuttaa mullakin kuvotusta, eli syön kuin hevonen. Olen onnekas ja säästynyt laatoitukselta.

Himo on eniten lihaisaan peruskotiruokaan. Ironista, että ennen raskautta olin pässyt hyvään kasvisruokavalion alkuun ja olin niiiin varma, että vanhaan ei ole paluuta! No, ehkä kasvislinjalle voi palata kunhan tämä "hullutus" loppuu. Nyt on pääasia, että saa syödä.:rolleyes:

@Hansu Ransu tää olisi voinut olla kuin mun suusta :D Olin kanssa jo lähes vuoden päässyt kasvisruokavalioon kiinni, mutta nyt en pysty kuvittelemaankaan vaan on pakko saada lihapullia&muusia, makaronilaatikkoa, jauhelihamureketta, nakkikastiketta yms. Et ehkä sit maailmaa pelastamaan kasvissyönnillä taas kun tää homma helpottaa. Pahoinvointi tosiaan vaan jatkuu...nyt 11+1. Toivottavasti tää joskus loppuu!!

Oon ollut viikon vanhempien luona enkä ole kuin onneksi kerran oksentanut :D Kukaan ei siis ole raskautta tajunnut, ainakaan vielä.

Mulle tullut uutena oireena et oon alkanut heräämään joka aamu 6-7 välillä. Yöllä joudun käymään 1-2 krt vessassa ja saatan heräillä muutenkin 3-4krt :confused: Ei silti ole mikään hirveä väsymys päivisin :)

Onko kukaan kärsinyt ripulista?:depressed:

No juu :hungover:. Jossain vaiheessa tuntui, et vatsa jämähti ihan totaalisesti ja aloin syömään luumu activiaa. Nyt sitten on jo hetken ollut ihan löysällä.
Mut mikä ihan mahtavaa niin tuntuisi, et väsymys alkaisi jo vähän helpottaa!!! Tällä viikolla on jaksanut muutakin kun vaan maata sohvalla ja torkkua. :smiley-bounce022

Kyllä, vatsan toiminnan kanssa mennään lähinnä äärestä laitaan. Ei ole moneen viikkoon ollut välimuotoa :meh:

Täällä ollut koko alkuraskaden lähinnä todella hitaasti toimiva vatsa kunnes yht'äkkiä pamahti suorstaan vesiripsa. En tiedä onko tautia kun muita oireita ei ole vaiko vain tätä raskautta...:dead:

Mulla kävi kans ihan sama ruokailutottumusten kanssa kuin muutamalle muullekin: olin mennyt lokakuusta lähtien pääsääntöisesti kasvislinjalla ja tammikuussa pidettiin miehen kanssa vegaaninen kuukausi. Tavoitteena oli jatkaa sitä mutta pahoinvoinnin myötä en pystynyt ajattelemaankaan tofua, nyhtistä tai härkistä. Kana ja kala ovat palanneet ruokavalioon, satunnaisesti tulee syötyä myös naudan jauhelihaa. Jotenkin takinkääntöfiilis mut tärkeintä toki, että olo on hyvä, eikä syöty ruoka kuvota.

Onko kovat vatsakivut ihan normaaleja kohdun kasvusta johtuvia :confused: Mulla alkoi eilen illalla ja tänään aamulla vain paheni vatsakipu. Misään asennossa ei ole hyvä, suorassa ei pysty seisoo, makuultaan ei pysty olee misään asenossa ja istuminen sattuu eniten. Oon yrittänyt juoda vettä ja ottaa vain rauhallisesti mut ei nää kivut ota loppuakseen.

Minkäänlaista vuotoa ei luojan kiitos kuiten tule. Tiistaina on neuvola mut jos nää kivut tästä pahenee tai ei lopu pitääkai se huomenna olla yhteydessä johonkin.

Takaisin