Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla myös tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa ja heti se huolestuttaa, vaikka ke on lääkäri todennut kaiken olevan oikein hyvin.

Eikä mullakaan tullut kuin yhdellä vessakäynnillä. Vaikka kuin ajattelee et on normaalia niin huolestuttaa.

Mulla on vaihtunut se kipu oikealla puolen sellaiseksi tuikkivaksi/ pistäväksi kivuksi oikealle puolen. Tänään painelin niin kipu tulee ihan sektio arven kohdalta, reunasta. Mietin onko siihen arpeen nyt kiinnittynyt joku vai ihan kasvustako kipuilee vai onko tämä pienokainen vallan väärässä paikkaa :/

No enpä oo kyllä ikinä kuullu et rautaa ei sais muka ekalla kolmanneksella syyä, nyt on kyllä joku terkka puhunut läpiä päähänsä. Näin sanotaan esimerkiksi Terveyskirjastossa raudanpuutteesta raskausaikana: "Rutiininomaisen rautalääkityksen asema raskauden aikana on epäselvä. Raudan lisäys niille äideille, joilla ei ole raudanpuutetta ja joiden ruokavalio on monipuolinen, ei näytä parantavan äidin eikä lapsen ennustetta. Koska rautavarastot kuitenkin vähenevät raskauden aikana, rautalääkitystä suositellaan monille odottajille. Raudasta ei ole mitään haittaa."

Nannu, miulla myös viiltelee ja nimenomaan oikealle puolelle. Arvelin, että kohdun kasvukipuja?

Ja tuosta raudasta, kirjoittelinkin johonkin toiseen ketjuun vahingossa että kävin tänään neuvolassa ja miun hb oli 103, ja terkka sanoi ettei ekalla kolmanneksella sais syödä rautaa. Kysyin että miksi, niin kuulemma vaikutusta sikiön kehitykseen! Ihme juttu että annetaan näin eri tietoa.

Nannu, miulla myös viiltelee ja nimenomaan oikealle puolelle. Arvelin, että kohdun kasvukipuja?

Juu, näihin mäkin olen tuudittautunut. Että ovat niitä, olisiko oikealla puolen joku kiinnike/kiinnikkeitä jotka paukkuu siellä kun kohtu kasvaa. Mene ja tiedä.

Koskahan ne keksii käsiultria kotiin :D tänään siis 7+5

Mul on ollu niin kuvottava olo koko ajan etten oo saanu foorumillekaan mitään kirjoitettua vaik teidän kirjoituksia oon käyny lukemassa päivittäin. Toivottavasti pikkuhiljaa alkais olot helpottaa. 7+4 tänään.

Mildrid, tsemppiä etomisen kanssa! Mulla kans jäänyt kirjoittelut vähiin, vaikka koitan vähän ketjuja seuraillakin. Enemmän tulee kirjoiteltua esikoisen la-ryhmässä, kun siellä on verkkaisempi tahti ja kaikki ennestään niin tuttuja, on kuin kotiin menis. :)

Mulla myöskin kuvotus 24/7, ja aina iltaa kohti pahenee. Kolme viikkoa jatkunut nyt tämmösenä. Tänään 9+0.

Kiitos Nessu! Kai tää joskus loppuu ja hyvästä syystähän tässä kärsitään :p ps. mäkin seurailin Lokamammat 2016-ryhmää mut sit se vaan jäi... muoks. siis silloin pari vuotta sitten

Mullakin oikealla puolella vatsaa enempi kipuja. Mulla siellä umpparin arpi, että ehkä siellä niitä kiinnikkeitä.
Esikoisen aikaan oli myös kipuja niin kyselin niistä silloin. Suoli tekee siinä kohtaa kovan mutkan ja saattaa tehdä paljonkin kipuja raskausaikana, varsinkin jos vähänkää on ummetusta..

Mä huomasin tänään että mulle rupee tulemaan jo nyt linea negra!! Viikkoja huomenna vasta 7+0 [emoji28] ehkä se on hyvä merkki että kohdussa oikeesti jotakin tapahtuu, viikko vielä Ultraan

Mistä mie tiiän millon linea negra on uusi? Edellinenkii vielä jälellä :grin (nuorempi 1v3kk) kai se siitä alkaa tummuu jossai kohtaa

Tuleeks muilla saunassa otsaan semmonen puristava pantamainen olo? Mulla tuli viime raskaudessa ja nyt. En tajuu mistä johtuu. Menee nautinto saunomisesta :(

Tuleeks muilla saunassa otsaan semmonen puristava pantamainen olo? Mulla tuli viime raskaudessa ja nyt. En tajuu mistä johtuu. Menee nautinto saunomisesta :(

Ei omaa kokemusta, mutta äiti on sanonu että sillä on jokaisessa kolmessa raskaudessa tullu tommonen "panta"! Mie pääsen niin harvoin saunaan (tyyliin kerran kuussa) kun ei oo omaa, että en oo päässy vielä tälleen raskaana kokeilemaan.

Mullakin on ollut sektioarven kipuja, mutta ihan oikeassa paikassa on pikkuinen. Sektioarven tuntemukset lienee varsin yleisiä ja arpiraskaudet onneksi harvinaisia. :)

Apua, miten hormonit voi voimistaa raivostumista! En muista olenko eläissäni suuttunut niin kauheasti kuin viime yönä. Mies oli ollut tuttavien luona ja kertonut vauvauutisia ja ruvenneet sitten "järjestämään meidän asioita, asuntoa ym.kuntoon". Kun minun kanssa mies tosi hankalasti lähtee keskustelemaan tulevaisuudesta ja monien asioiden olen antanut olla sillä ajatuksella, että suunnittelen itse ja keskustellaan, kun tarvitsee ja mies on siihen valmis. Ja nyt se sitten keskustelee joidenkin muiden kanssa meidän tulevaisuudesta.

En juuri nukkunut yöllä, kun sydän hakkasi ja veri kohisi ja nyt aamulla sama olo vaan jatkuu, vaikka ihan hyvin tiedän, ettei tämä ole maailman isoin asia ja voi olla hyväkin, että kaverit herättelee miestä pohtimaan yksityiskohtia. Mutta kun koen niin itseni ohitetuksi ja loukatuksi. Tämän on ihan pakko olla hormonaalista, kun kaikki järki ja kohtuus pyyhkiytyy pois aivoista.
:angry4:angry5 Haluaisin tasaisen itseni kiitos takaisin...

Apua, miten hormonit voi voimistaa raivostumista! En muista olenko eläissäni suuttunut niin kauheasti kuin viime yönä. Mies oli ollut tuttavien luona ja kertonut vauvauutisia ja ruvenneet sitten "järjestämään meidän asioita, asuntoa ym.kuntoon". Kun minun kanssa mies tosi hankalasti lähtee keskustelemaan tulevaisuudesta ja monien asioiden olen antanut olla sillä ajatuksella, että suunnittelen itse ja keskustellaan, kun tarvitsee ja mies on siihen valmis. Ja nyt se sitten keskustelee joidenkin muiden kanssa meidän tulevaisuudesta.

En juuri nukkunut yöllä, kun sydän hakkasi ja veri kohisi ja nyt aamulla sama olo vaan jatkuu, vaikka ihan hyvin tiedän, ettei tämä ole maailman isoin asia ja voi olla hyväkin, että kaverit herättelee miestä pohtimaan yksityiskohtia. Mutta kun koen niin itseni ohitetuksi ja loukatuksi. Tämän on ihan pakko olla hormonaalista, kun kaikki järki ja kohtuus pyyhkiytyy pois aivoista.
:angry4:angry5 Haluaisin tasaisen itseni kiitos takaisin...

Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan samoja fiiliksiä. Järki sanoo kyllä että hormoonit vie mielialaa ihan sata-nolla, mutta ei sillä oo mitään vaikutusta siihen fiilikseen vaikka tietää mistä se johtuu. Ja nyt on samaa vikaa taas. Ärsyynnyn helposti ja kaikki itkettää ja mies parka kärsii...

Ja kaipaan omaa analyyttistä, tasaista ja järkevää itseä takaisin. No synnytys paransi viimeksi :rolleyes:

Ei panta-oloa. Mutta parin löylynheiton jälkeen tuntuu, että happi loppuu ja alalauteillakaan olo ei auta. Saunan lämmöistä oon hieman nauttinu ilman hirveetä löylyttelyä. Mutta kävis kyllä raskaustestistä toi, et ei kestä saunomista/löylyttelyä yhtään näin raskaana. :grin

Takaisin