Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rytmihäiriöt. Ne viheliäiset tuli näköjään heti takasin tässä toisessa raskaudessa. Ekassa niitä tutkittiin ekaa kertaa mun elämässä vaikka oon niistä kärsiny teini-iästä saakka. Kuulemma apu ois joku pieni leikkaus/suonen polttaminen mutta eihän sitä tietenkään voi tehdä raskaana olevalle. Inhottava vaiva ja värinä, lähtee aina ihan yllättäen liikkeelle jos esim kumarrun nostamaan jotain lattialta.

Rytmihäiriöt. Ne viheliäiset tuli näköjään heti takasin tässä toisessa raskaudessa. Ekassa niitä tutkittiin ekaa kertaa mun elämässä vaikka oon niistä kärsiny teini-iästä saakka. Kuulemma apu ois joku pieni leikkaus/suonen polttaminen mutta eihän sitä tietenkään voi tehdä raskaana olevalle. Inhottava vaiva ja värinä, lähtee aina ihan yllättäen liikkeelle jos esim kumarrun nostamaan jotain lattialta.

Svt... Mulla oli lähete alblaatioon mut ei aika ehtiny tulla kun tulin raskaaksi :) Bisoprololia saa syödä jos sulla on sitä määrätty, auttaa ja kannattaakin jos tulee jatkuvasti. Mulla kylläkin ne on helpottanut nyt, aiemmin oli lähes joka päivä. Nyt ei edes kertaa viikkoon.

Itsellä propral päivittäisenä.. Takykardia ikävä seuralainen raskauden aikana. :/
Mulle juuri muutama viikko sitten lääkäri muistutti, ettei propralia saa syödä raskausaikana. On kuulemma joku toinen beetasalpaaja, jota voi syödä raskausaikana. En ole kyllä muutamaan vuoteen propralia syönytkään, mutta mun perussairauden oireita voidaan lievittää sillä, niin siksi lääkäri siitä muistutti. Olet kyllä varmaan keskustellut lääkityksestä hoitavan lääkärin kanssa ja hyödyt ja riskit on punnittu.

Mulle juuri muutama viikko sitten lääkäri muistutti, ettei propralia saa syödä raskausaikana. On kuulemma joku toinen beetasalpaaja, jota voi syödä raskausaikana. En ole kyllä muutamaan vuoteen propralia syönytkään, mutta mun perussairauden oireita voidaan lievittää sillä, niin siksi lääkäri siitä muistutti. Olet kyllä varmaan keskustellut lääkityksestä hoitavan lääkärin kanssa ja hyödyt ja riskit on punnittu.

Oho. Enpä ole kuullutkaan että siitä voisi olla haittaa! :o
Lääkärin kanssa keskusteltiin hoidosta/lääkityksestä juuri raskauden takia heti aluksi. Mm. Perussairaus syy äippäpolin seurantaan. Luotan siis että kaikki huomioitu mutta todella erikoista.

Kyllä mulle lääkäri on määränny propralia kans :o outoo jos sitä määrätään vaikka ei sais raskauden aikana ottaa? Ite en oo siis ottanu ollenkaan, ne on paniikkikohtausten varalta.

Kyllä mulle lääkäri on määränny propralia kans :eek: outoo jos sitä määrätään vaikka ei sais raskauden aikana ottaa? Ite en oo siis ottanu ollenkaan, ne on paniikkikohtausten varalta.
Mulle on kaksi eri lääkäriä sanonut esikoisen ja nyt tässä uudessa raskaudessa, ettei propralia suositella. Varmasti lääkäri punnitsee hyödyt ja riskit ja annostuskin varmasti vaikuttaa ja syökö joka päivä yms. On varmasti täysin potilaskohtaista! Mutta kuulemma pitäisi olla myös joku toinen lääke (nimeä en nyt muista, koska ei ollut tarvetta reseptille), jota enemmän suositellaan raskauden aikana. Ja jos on epävarma lääkityksestä, niin on hyvä varmistaa uudemman kerran lääkäriltä.

Mulle on kaksi eri lääkäriä sanonut esikoisen ja nyt tässä uudessa raskaudessa, ettei propralia suositella. Varmasti lääkäri punnitsee hyödyt ja riskit ja annostuskin varmasti vaikuttaa ja syökö joka päivä yms. On varmasti täysin potilaskohtaista! Mutta kuulemma pitäisi olla myös joku toinen lääke (nimeä en nyt muista, koska ei ollut tarvetta reseptille), jota enemmän suositellaan raskauden aikana. Ja jos on epävarma lääkityksestä, niin on hyvä varmistaa uudemman kerran lääkäriltä.

Luulisi lääkärin (erikoistuneet) osaavan arvioida kyllä ollessaan tietoinen raskaudesta potilaskohtaisesti lääkitykseb. :)
Propral beetasalpaajista kilteimmästä päästä..
Hyvä kyllä jokaisen silti keskustella näistä lääkärin kanssa!

Tosi kurja alaselkäsärky vaivannut Tänään!!!

Minulla pitkään tuota. Nyt vaihtunut päänsärkyyn ja ilmeisesti kohdun kasvukipuihin kun puikottelee välillä et saa katsoa kuinka yskii. Lämmin kaurapussi selkään ollut autuas apu.

Mä oon kanssa niin väsynyt! Ja sit taas öisin heräilen pissalle ja sit en saa unta enään. Tänäänkin heräsin 5 jälkeen eikä uni enää tullut :/

Onko kovat vatsakivut ihan normaaleja kohdun kasvusta johtuvia :confused: Mulla alkoi eilen illalla ja tänään aamulla vain paheni vatsakipu. Misään asennossa ei ole hyvä, suorassa ei pysty seisoo, makuultaan ei pysty olee misään asenossa ja istuminen sattuu eniten. Oon yrittänyt juoda vettä ja ottaa vain rauhallisesti mut ei nää kivut ota loppuakseen.

Minkäänlaista vuotoa ei luojan kiitos kuiten tule. Tiistaina on neuvola mut jos nää kivut tästä pahenee tai ei lopu pitääkai se huomenna olla yhteydessä johonkin.

Mikä on tilanne, SaraSofia? Onko kivut helpottaneet? En oikein osaa kommentoida tuohon kivun kovuuteen, kun ootan ekaa. Mulla on kuitenkin ollut viikottain sellaisia kipupäiviä, että just missään asennossa olo ei helpota. Ja pelottaa, kun ei tiedä, mitä on meneillään. Tähän mennessä kivut ovat kuitenkin loppuneet aina yön aikana, enkä ole vielä neuvolasta kysellyt niistä. Toivottavasti sun kivut ovat harmittomia!

Olispa maailma ilman pahoja hajuja! :grin
Hiukset tuntuu putoilevan, kynnet taas kasvaa hetkessä.
Päivällä väsyttää ko kuollutta oravaa ja yöllä ei uni tule millään. :dance018

Itsekkin ihmetellyt että miten maailmasta voikaan löytyä niin paljon pahoja hajuja... :yuck: Pahoinvointi alkoi 5+ jotain ja tuntuu että pahenee vaan, nyt 9+4, yök! Meinaa ihan itku tulla kun rakkaat koiratkin haisee tällä hetkellä niin pahalle, että toisen päälle jo hieman oksensinkin hänen tullessa herättämään mut sohvalta, nenä kiinni nenässä. :confused005:smiley-bounce022 Onneksi pahoinvointi on suurimmaks osaks ollu kuitenki vaan yökkäilyä, eikä tarvii ihan koko ajan oksentaa...Huonosta olosta huolimatta oon onnellinen että oireita löytyy. :gen053

Täälläkin on alaselkä juilinut muutamaan otteeseen ikävästi. Esikoisesta selkäkivut oli myöhemmin todellinen ongelma...

SaraSofia kyseli aiemmin noista vatsakivuista: mulla oli esikoisesta tosi kovia kohdun kasvu kipuja ja olin niistä tosi huolissani. Mutta ihan normaalia oli. :) Tässä raskaudessa niitä ei sitten oikeestaan ole ollutkaan satunnaisia nippailuja lukuun ottamatta. Ja itseasiassa sitä nippailuakin oli lähinnä silloin ihan aluksi.

Itsellä on kaikenlaiset oireet vähentyneet, joka vähän mietityttää (nyt 11+0).
Alusta alkoi rintojen arkuudella, väsymys oli järkyttävää, huono olo jos ei koko ajan ole syömässä jotain. Olen tosin säästynyt pahemmilta pahiinvoinneilta :p nyt sitten ei juuri suurempia, mutta onneksi on torstaina ultra:)

Viikon aikana alaselkää, melkeinpä häntäluun seutua, on särkenyt satunnaisesti mutta kovasti. Olen sen kuitenkin yhdistänyt pidempään istumiseen. Yskiessä pitää muistaa ottaa mahasta kiinni, ettei pääse vihlasemaan.

Minulla on motovaatio-ongelmaa työssä. Teen kyllä ihan ahkerasti -tai yritän, mutta ajatukset kääntyy raskauteen ja työjutut tuntuu aika yhdentekeviltä. Tekisi mieli sanoa kaikkeen ihan sama tai tehkää mitä haluatte.:wtf:

Sama fiilis :angelic: ja yritä siinä olla sanomatta, että minä en syksyllä näitä teiän kanssa oo tekemässä...kun ei vielä oo kerrottu asiasta juuri kenellekään.

Viimeyönä heräsin koviin kuukautiskiputyyppisiin kipuiluihin. Poltteli, vihloi ja painoi alavatsaa ja selkää. Säteili reisiin asti. Hetkellisesti saattoi helpottaa, mutta sitten taas alkoi uudestaan. Hirveä pelko tuli ja alkoi itkettää, että meneekö tämäkin nyt kesken. Vessassa ramppasin useaan otteeseen yöllä, mutta ei näkynyt verta. Kolmelta yöllä alkoi taas uusi kipukohtaus ja oli pakko ottaa parasetamolia, että sai nukuttua edes vähän. Herätessä oli suht normaali olo ja kipua ei enää ollut, ehkä pientä painetta edelleen. Ehkä kohtu sitten tekee jotain kasvupyrähdystä.

Svt... Mulla oli lähete alblaatioon mut ei aika ehtiny tulla kun tulin raskaaksi :) Bisoprololia saa syödä jos sulla on sitä määrätty, auttaa ja kannattaakin jos tulee jatkuvasti. Mulla kylläkin ne on helpottanut nyt, aiemmin oli lähes joka päivä. Nyt ei edes kertaa viikkoon.

Kiitos, sehän se diagnoosi olikin! En saanu lääkettä viimeks kun lääkäri tuumas ettei oikein sovi raskauden kanssa ja en ajatellu nytkään tästä sen enempää lääkärillä ravata vaan rauhottelen kohtaukset sit ihan muuten. Mitä kyllä lääkäri tuumi, että voi tehdä, on jättää kaikki ”piristeet” pois, eli kahvi, tee, kaakao, limut, energiajuomat (jos niitä ny kukaan kuluttaa) jne. Mä juon teetä paljon ja jätin sen sit pois ja huomasin yhteyden ja parannuksen. Nyt ei tee oo edes maistunu, juon vaan vettä.

Takaisin