Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoinvointi on ollut ihan järkkyä. Kaikki tulee ulos. Lauantain olin tipassa. Nyt on käsky syödä ihan mitä vaan. Tosin ainoa maistuva on vesimeloni..

Rinnat on kipeät. Pissattaa. Ällöttää. Ei tule uni. Palelee. Hiukset rasvoittuu.
Turvottaa.
Ihanaa kuitenkin olla raskaana!

Mullakin on huono olo. Ei ollut ollenkaan näin paha ekalla kerralla. Samoin väsymys on megalomaaninen. Tissit selviää hyvin imetyksestä, mutta kaikki muu kosketus on inhottavaa.

Pääsin sanomasta, että huono-olo helpottaa.. Tänään on tuntunut ihan kyllä muulta ja oksu ollu kyllä lähellä. Lisäks mun selkä on kipeytynyt nyt, iskias painaa.. Mutta tulkoon mitä vaan oireita, oon kiitollinen tästä raskaudesta :love2

Mulla on oikeella puolella vatsaa tossa navan kohdalla jännä kohta. Välillä tuntuu että ihan kuin vauva potkaisi siihen. Semmonen pikainen kramppi. Sohvalla kun makaan ja sit liikahdan tai lapsi tulee mahan päälle ni tulee semmonen tunne. Kuin siellä olis jotain kovaa..

Mikä kaikki auttaa ummetukseen? Ainoa jonka tiedän on kuivatut luumut ja ajatus jotenkin ällöttää :D

Kokeilin magnesiumin, kuidut, vedenjuonnin ja ne apteekkivalmisteet, jotka sopivat raskaana olevalle laktoosi-intolerantikolle. Ei niistä ollut mitään apua. Luumuja en saa alas. Sitten joku täällä kirjoitti, että kiivi-hedelmä aamulla tyhjään mahaan voisi tepsiä. Söin eilen kaksi pientä ja tänään maha toimi ekaa kertaa kolmeen viikkoon ilman viimesijaisia konsteja. Kiivi on luonnollinen laksatiivi. Yleensä magnesiumoksidin ottaminen illalla takaa mulle hyvän tuloksen aamuksi, mutta nyt on pakki ollut tosi jumissa.

Muuttuuko teillä ylähuuli raskauden alussa? Minulla se huulen yläraja ikäänkun turpoaa, ja huomaa erityisesti meikatessa, kun käyttää rajauskynää, että huuli on ihan erilainen. Varmaan kaikki minut tuntevat ihmiset huomaa eron ja ja näkee raskauden huulesta. :bag: pitää pistää pussi päähän jos haluaa salata asian.

Muuttuuko teillä ylähuuli raskauden alussa? Minulla se huulen yläraja ikäänkun turpoaa, ja huomaa erityisesti meikatessa, kun käyttää rajauskynää, että huuli on ihan erilainen. Varmaan kaikki minut tuntevat ihmiset huomaa eron ja ja näkee raskauden huulesta. :bag: pitää pistää pussi päähän jos haluaa salata asian.

Kun nyt mietin, niin kyllä huulet on tuntuneet erilaisilta, täyteläisemmiltä. Harvemmin käytän huulimeikkiä, niin ei ole tullut tarkemmin katseltua reunojen muotoa. Enemmän huomiota ovat saaneet osakseen finnirykelmät kummassakin poskessa :bag:

Voihan ummetus ja turvotus. Ihan karsee olo mahassa kun ei suoli toimi. Kävin hakeen Vi-sibliniä jos se auttais.

Omituisen oireeton olo. Väsyttää toki, mutta eipä juuri muuta. Välillä tuossa tuli sellaisia pahanolon aaltoja, mutta nyt jos en olis väsynyt, en tietäisi olevani raskaana :O toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin.. En tiedä raaskinko sinne ar ultraan mennä ja np on vielä aikaa, nyt vasta 7+2.
Esikoisesta paha olo oli 24/7 ja kesti 2 viikkoa,tämä oireettomuus on outoa. :(

Onko täällä muita, joilla pukamat vaivaavat jo nyt? Mietin, että tulenko pääsemään niistä eroon koko raskauden aikana. Raskaanahan en ole aiemmin ollut, mutta vaiva on tullut kovinkin tutuksi. Nyt ehti olla rauhallista sillä rintamalla jo pitkään. Ummetuksesta sain toistaiseksi niskalenkin, mutta vähän jännittää tää peräpään tilanne.

Onko kellään vuotoja?
Hyytymiä aina silloin tällöin... varsinkin jos rehkii.. siivoo.ym. rv 15+4

Täällä pahonvointi jatkuu, viime viikolla jouduin olemaan kaksi päivää saikulla sen takia, nyt sinnittelen... Lisäksi palelee ja väsyttää ihan hulluna. :confused:
Uutena oireena tullut yöhikoilu, aamuisin herään aina ihan kylmän hien peitossa, onko muilla tällaista?
Niin ja öisin joutuu heräämään pissalle. :facepalm:
Rv 8+2

Onko täällä muita, joilla pukamat vaivaavat jo nyt? Mietin, että tulenko pääsemään niistä eroon koko raskauden aikana. Raskaanahan en ole aiemmin ollut, mutta vaiva on tullut kovinkin tutuksi. Nyt ehti olla rauhallista sillä rintamalla jo pitkään. Ummetuksesta sain toistaiseksi niskalenkin, mutta vähän jännittää tää peräpään tilanne.

Ei vaivaa vielä mutta eiköhän ne sieltä aktivoidu loppua kohden taas. Raskaudet mulle on siis pukamat tehnytkin, inhan kipeä vaiva.

Oho, mä oon ihmetellyt omaa ylähuultani mutta oon kuvitellut sen johtuvan flunssan ja niistämisen aiheuttamasta turvotuksesta :D

Takaisin